WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
ترفندهای کادو کردن بامزه و خلاقانه

ترفندهای کادو کردن بامزه و خلاقانه

9/ اسفند/1402

هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از آداب و رسوم قدیمی ما ایرانی‌ها بوده است. درواقع، ما با این کار می‌خواهیم عشق و محبت خود را به تمام کسانی که دوستشان داریم، نشان دهیم. این که بتوانید یک هدیه زیبا انتخاب کنید یک چالش است، اما زیبا کادو کردن آن بسیار چالش‌برانگیزتر خواهد بود. امروزه ترفندهای کادو کردن بامزه و خلاقانه ای وجود دارد که به شما در این امر کمک خواهند کرد. پس با ما همراه باشید تا این ترفندها را با هم یاد بگیریم.


نحوه کادو کردن هدیه‌ها


قبل از این که به سراغ ترفندهای خاص و جذاب برویم، بهتر است ابتدا به این موضوع بپردازیم که هر کادو با هر شکلی که دارد چگونه کادوپیچ خواهد شد. اگر هنوز در این کار بی‌تجربه هستید، نگران نباشید. چرا که ترفندهای زیر به شما یاد می‌دهند چگونه یک هدیه را با توجه به شکلش به آسانی کادو کنید:

 

کادو کردن هدیه مربعی شکل


برای این که بتوانید یک هدیه مربعی یا مستطیلی را کادو کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برش کاغذ کادو: برای این کار ابتدا کاغذ کادو را روی سطح صاف قرار دهید و هدیه را روی آن بگذراید. وقتی مطمئن شدید که کاغذ به اندازه کافی دارید، کاغذ را از روی هدیه تا کنید و سپس برش دهید.
  2. تا کردن کاغذ کادو: اکنون که کاغذ را برش داده‌اید، جعبه را دوباره به گونه‌ای قرار دهید که در مرکز کاغذ بسته بندی قرار گیرد. انتهای بریده شده کاغذ را بردارید و یک سانت تا کنید تا همه طرف‌ها صاف باشند و هیچ خط قیچی موجی در یک طرف آن وجود نداشته باشد.
  3. تا کردن کاغذ روی هدیه: یک طرف کاغذ را بردارید و روی جعبه محکم تا کنید، سپس طرف دیگر را بگیرید و همین کار را انجام دهید، لایه اول کاغذ را روی هم قرار دهید و آن را با یک تکه چسب معمولی یا دو طرفه محکم کنید.
  4. مثلثی تا کردن انتها: قسمتی از کاغذ کادو را که هنوز تا نکرده‌اید، به صورت مثلثی درآورید و سپس بر روی جعبه کادو بچسبانید. در این مرحله می‌توانید از روبان، گل، شکوفه و هر چیزی که فکرش را می‌کنید برای زیباتر شدن کادو استفاده کنید.

 

کادو کردن هدیه استوانه‌ای شکل


همیشه هدایا به شکل مکعبی نیستند، گاهی اوقات چیزی شبیه یک استوانه هستند. اگر می‌خواهید یک هدیه استوانه‌ای شکل را کادو کنید اما نمی‌دانید چگونه باید این کار را انجام دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اندازه گیری کاغذ کادو: مرحله اول این کار همانند کادو کردن یک هدیه مکعبی شکل است. هدیه را روی کاغذ کادو قرار دهید، تا کنید و اضافی آن را ببرید.
  2. تا زدن لبه‌ها: ابتدا لبه‌هایی که بریده شده‌اند را تا بزنید و سپس آن‌ها را دور هدیه حلقه کرده و چسب بزنید. انتهای پایینی هدیه را کم کم به صورت مثلثی تا کنید تا روی قسمت تحتانی را بپوشاند. این کار را برای قسمت بالایی نیز انجام دهید.
  3. تزئین کردن: در این مرحله می‌توانید از هر چیزی که فکر می‌کنید کادوی شما را زیباتر می‌کند بهره بگیرید.

 

نکته‌هایی برای کادو کردن زیباتر یک هدیه


مواردی که پیش از این بیان کردیم راه‌هایی برای کادو کردن یک هدیه به صورت کاملا آسان و ساده بودند. حال بیایید نکاتی را یاد بگیریم که با کمک آن‌ها بتوانیم هدیه خود را زیباتر کادو کنیم:

از الگوهای شلوغ دوری نکنید


الگوهای ساده و شیک پرطرفدار هستند، چرا که شما به راحتی می‌توانید هر وسیله تزئینی را به دلخواه روی آن بچسبانید. اما نباید از کاغذ کادوهایی که طرح شلوغ دارند غافل شوید. درواقع، اگر چندان در پیچیدن کادو حرفه‌ای نیستید یا وقت کافی برای این کار ندارید، می‌توانید یک کاغذ کادوی با طرح‌هایی بسیار زیبا خریداری کنید.

ابزار برش حرفه‌ای داشته باشید


مطمئنا بیشتر افراد اهمیت یک ابزار برش را دست کم می‌گیرند. اما باید بدانید که اگر یک قیچی، کاتر یا هر وسیله برش تیز دیگری در اختیار داشته باشید بدون نیاز به تمرکز زیاد، خطوط مستقیم را به راحتی می‌برید.

از چسب‌های دوطرفه استفاده کنید


اگر می‌خواهید هدایای شما بی نقص به نظر برسند، از نوار یک طرفه صرف نظر کنید. نوارچسب‌های دو طرفه سبب می‌شوند که کاغذ کادوی پیچیده شده به دور هدیه ارزشمند شما بدون هیچ درزی به نظر برسد.

انتهای کاغذ کادو خود را قبل از اینکه با چسب ببندید تا کنید


همانطور که پیشتر ذکر کردیم، قبل از این که شروع به چسب زدن کنید، بهتر است لبه‌های کاغذ کادو را تا کنید. این سبب می‌شود کاغذ کادو یکدست‌تر و تمیزتر به نظر برسد.

 

از وسایل با کیفیت استفاده کنید


این بدان معنا نیست که شما لزوما باید از وسایل و مواد گران‌قیمت استفاده کنید. اما گاهی کمی هزینه‌ کردن سبب می‌شود کاغذ کادو حین کار پاره نشود و ظاهر زشتی به هدیه شما ندهد.

از تزئینات غافل نشوید


کمی تزیینات کمک زیادی به حرفه‌ای جلوه دادن هدیه شما می‌کند. افزودن روبان، برچسب‌ها و حتی کمی تزئین طبیعی راهی سرگرم‌کننده برای ایجاد یک بسته بندی جعبه‌ای ساده است. این باعث می‌شود هدیه فوق العاده خاص و بسیار متفکرانه به نظر برسد.

کاغذ کادو را کمی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید، برش دهید


وقتی هدیه خود را روی کاغذ کادو قرار می‌دهید، سعی کنید از لبه آن بیشتر برش دهید. زیرا این کار سبب می‌شود به راحتی لبه‌ها را تا کنید و در نهایت کاغذ کادو کم نیاورید. همچنین، در صورت مواجهه با لبه‌های ناهموار یا پارگی می‌توانید آن‌ها را پنهان کنید. در کل، این کار حاشیه کمی برای خطا در اختیار شما قرار می‌دهد.

چین‌های محکمی ایجاد کنید


هنگام تا زدن کاغذ کادو مطمئن شوید که به خوبی این کار را انجام می‌دهید؛ چرا که چین‌های شل و سست باعث به هم ریخته و شلخته به نظر رسیدن کادوی شما خواهد شد. برای محکم کردن تا، از ناخن‌هایتان استفاده کنید. ناخن خود را چند بار در امتداد لبه بسته بکشید تا یک خط دقیق ایجاد شود و هوای بین کاغذ و کالای بسته بندی شده حذف شود.

از یک خط کش برای دقیق‌تر شدن کادو استفاده کنید


اگر نگران یکنواخت نشدن لبه‌های بسته‌های خود هستید، از خط‌کش استفاده کنید. به سادگی لبه کاغذ خود را دور خط کش بپیچید و هر بار آن را به صورت یک خط مستقیم برش دهید.

روبان را به صورت کج برش دهید


مطمئنا یک هدیه با یک روبان زیباتر خواهد شد. اگر قصد داشتید از یک روبان استفاده کنید، حتما انتهای آن را با زاویه برش دهید. این کار سبب می‌شود روبان کمتر ریش شود و همچنین زیباتر نیز خواهد بود.

از مداد استفاده کنید


اگر هنوز به کادو کردن یک هدیه وارد نیستید و مطمئن نیستید که بتوانید آن را به خوبی کادوپیچ کنید، پس از یک مداد استفاده کنید و جاهایی که لازم است را علامت‌گذاری کنید.

این یک ترفند بسیار مفید برای انتهای کار شما است، جایی که ممکن است لبه‌های تا شده کاغذ کادو در نهایت کمی نامرتب به نظر برسند. برای جلوگیری از این مشکل، با استفاده از یک خط کش، فاصله استاندارد از پایین بسته را در هر طرف اندازه بگیرید و آن فاصله را با مداد مشخص کنید.

 

از ایمنی هدیه خود مطمئن شوید


این مورد برای آن دسته از هدایا که ممکن است شکستنی یا آسیب‌پذیر باشند اهمیت بسیاری دارد. اگر چنین هدیه‌ای خریده‌اید، آن را در جعبه قرار دهید و اطراف آن را با پشم شیشه، فیبر، پلاستیک حباب‌دار یا هر چیزی که از آن محافظت می‌کند، بپوشانید.

 

ایده‌هایی برای کادو کردن هدیه‌ها


برای این که بتوانید یک کادو جذاب بسازید، می‌توانید از ایده‌های زیر کمک بگیرید:

  1. پاکت نامه‌ها یا برگه‌های پستی به جای کاغذ کادو
    همیشه نیازی نیست از کاغذ‌کادوهای گران‌قیمت برای کادو کردن هدایا استفاده کنید. گاهی می‌توانید از وسایل دورریختنی نیز بهره بگیرید. یکی از این وسایل که در دسترس اکثر ما هست، پاکت‌نامه‌ها یا برگه‌های پستی است. این کار بسیار جالب و خلاقانه است. فقط کافی است اندازه هدیه را در نظر بگیرید، پاکت نامه را برگه پستی را باز کنید و هدیه خود را کادو کنید.

    پاکت نامه به جای کاغذ کادو
  2. دفتر یا کتاب قدیمی
    ممکن است شما در خانه کتابی داشته باشید که بخشی از آن خراب شده و دیگر قابل خواندن نیست. در این صورت می‌توانید از برگه‌های آن به جای کاغذ کادو استفاده کنید. سعی کنید از نوشته‌ها و کارت پستال‌های رنگارنگ استفاده نکنید، زیرا نوشته‌های کتاب به اندازه کافی شلوغ هستند. به جای آن، می‌توانید از یک روبان، پاپیون، شکوفه و تزئینی که دوست دارید استفاده کنید.

    کتاب قدیمی برای کاغذ کادو

  3. پارچه و ریسمان
    عاشق خیاطی هستید؟ پس این مورد برای شما است. اگر می‌خواهید به طرف مقابل نشان دهید که برای کادو کردن هدیه‌اش وقت گذاشته‌اید، یک کیف پارچه‌ای کوچک بدوزید و با ریسمان کوچکی بالا آن را گره بزنید. اینگونه شما دو هدیه به او داده‌اید؛ یک کیف زیبا و هدیه‌ای که در آن است.

    پارچه

  4. جعبه کاغذی
    این نیز یکی دیگر از آن ایده‌هایی است که به طرف مقابل نشان می‎دهد شما چقدر برای کادو کردن هدیه وقت و سلیقه به خرج داده‌اید. جعبه‌های کاغذی را با استفاده از مقواها یا کاغذهای رنگی با دستان خود بسازید و هدیه را درون آن قرار دهید. اینگونه دیگر نیازی نیست آن را با چیز دیگری بپوشانید.

    جعبه کاغذی

  5. قوطی‌های خالی
    قوطی‌های خالی کنسرو اگر به خوبی تزئین شوند می‌توانند محل مناسبی برای هدایای شما باشند. کافی است آن‌ها را تمیز بشویید و کاغذ دور آن‌ها را بردارید. حتی می‌توانید با سلیقه خود آن را رنگ کرده و با گل و شکوفه تزئین کنید. مطمئن باشید یک جعبه کادویی زیبا خواهد شد.

    قوطی خالی

  6. استفاده از پوم پوم
    اگر مطمئن نیستید از چه کاغذ کادویی استفاده کنید یا احساس می‌کنید هیچ کاغذ کادوی زیبایی نیافته‌اید، از چندین پوم پوم کاموایی استفاده کرده و تمام سطح جعبه کادویی خود را بپوشانید. این ایده زمانی که در کادو کردن هدایا حرفه‌ای نیستید به دردتان می‌خورد، چرا که تمام عیوب و نقص‌ها را خواهد پوشاند.

    پوم پوم

  7. گونی‌های دورریختنی و نخ کنفی
    از گونی‌های دورریختنی و نخ کنفی نیز می‌توانید به عنوان یک متریال عالی برای کادو کردن هدایای خود استفاده کنید. می‌توانید از آن‌ها یک کیف بدوزید و آن را با نخ کنفی ببندید. اگر وقت و مهارت خیاطی ندارید، همانند یک کاغذ کادو آن را دور هدیه خود بپیچید و با نخ کنفی محکم کنید.

    گونی و نخ کنفی برای هدیه

  8. استفاده از گل و میوه خشک
    اگر می‌خواهید هدیه‌ای بسیار خاص و جذاب کادو کنید، گل و میوه خشک را فراموش نکنید. می‌توانید از میوه‌های درخت کاج، بلوط، سرو و حتی مرکبات خشک شده استفاده کنید و آن‌ها را روی کادوی خود بچسبانید. برگ‌ گیاهان نیز گزینه مناسبی برای باطراوت کردن هدیه است. برای جذاب‌تر کردن آن کافی است کمی سلیقه به خرج دهید و آن‌ها را به طرز شگفت‌آوری بچسبانید.

    گل خشک شده برای کادو

  9. روزنامه
    روزنامه یکی دیگر از وسایلی است که استفاده از آن برای کادو هم جذاب است و هم به صرفه! اگر نمی‌خواهید هدیه خود را با روزنامه کادو کنید، می‌توانید روزنامه را به هزاران تکه برش دهید و یه جعبه کادویی را پر از تکه‌های برش خورده کنید. سپس هدیه را درون آن بگذارید.

    روزنامه کاغذ کادو

 


هدیه دادن یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید به عزیزانتان عشق و محبت خود را نشان دهید. این که آن‌ها بدانند به سلیقه و علایقشان اهمیت می‌دهید و آنان را می‌شناسید پیوند قلبی شما را محکم‌تر خواهد ساخت. انتخاب هدیه مناسب و طرز کادو کردن خاص آن بهترین راه برای عمیق کردن محبت و عشق است. با استفاده از ترفندهایی که در این مقاله آورده شده می‎توانید با کادو کردن خاص، هدیه او را منحصر به فرد کنید.

 

سوالات متداول در خصوص کادو پیچی

در این قسمت به چند سوال متداول در خصوص کادوپیچی پاسخ می‌دهیم.


چگونه بدون صرف هزینه هنگفت هدیه را کادو کنیم؟


با استفاده از وسایل دور ریختنی مانند گونی، روزنامه، برگه‌های کتاب باطله و غیره می‌توانید با صرف کمترین هزینه کادوی خود را بپیچید.

 

چگونه هدیه کادوپیچ شده را جذاب‌تر سازیم؟


با استفاده از تزئینات، کاغذ کادوهای پر زرق و برق و شلوغ و حتی وسایل دورریختنی اما زیبا می‌توان با کمی سلیقه کادو را زیباتر کرد.


9/ اسفند/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف