WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
با استفاده از این 6 رنگ فروش خود را افزایش دهید!

با استفاده از این 6 رنگ فروش خود را افزایش دهید!

22/ اسفند/1398

آیا کسی را می‌شناسید که اهمیتی به رنگ لباس و وسایل خود ندهد؟ بیش از 85% مردم اعلام کرده‌اند که رنگ یک محصول اولین چیزی است که روی تصمیم آنها برای خرید تاثیر می‌گذارد. همانطور که روانشناسی رنگ‌ها ثابت کرده، هر رنگی می‌تواند تاثیر خاص خودش را روی احساسات ما بگذارد. شما می‌توانید از این کارکرد فوق‌العاده رنگ‌ها برای افزایش فروش خود استفاده کنید.


ما بسته به حال و هوایی که داریم به رنگ‌های مختلفی جذب می‌شویم، مگر نه؟ خلاف این موضوع هم صادق است: رنگ محصولات مختلف می‌توانند حال و هوای مثبت یا منفی در ما ایجاد کنند.

فراموش نکنید که این تاثیرات مثل شمشیر دو لبه عمل می‌کنند. برای مثال، قرمز هم رنگ هیجان است و هم رنگ خطر. زرد هم می‎تواند رنگ خوش‌بینی باشد و هم رنگ جنون. وقتی از این رنگ‌ها به طور صحیح و در محصولات مناسب استفاده کنید، علاقه مشتری‌ها به محصولاتتان به طرز چشمگیری بیشتر خواهد شد.

 

دسته بندی تاثیرات رنگ ها

 

 

 

1. رنگ قرمز

 

مطالعه‌ای در سال 2005 ثابت کرده است آن دسته از ورزشکارانی که لباس قرمز می‌پوشند شانس بیشتری برای شکست دادن حریف خود دارند. رنگ قرمز تداعی کننده قدرت، موقعیت‌ اضطراری، و خطر است. ترکیب خارق‌العاده‌ای که باید در موارد خاصی استفاده شود.

 

قرمز کجا کاربرد دارد؟

 

می‌شود گفت همه‌جا! تقریبا همه تابلوهای حراج به رنگ قرمز‌اند، حتی حراج‌های جمعه سیاه! برای اینکه مشتری را به اقدام فوری و هیجانی ترغیب کنید، هیچ رنگی مثل قرمز جواب نمی‌دهد.

رنگ قرمز جرقه عمل را می‌زند. مثلا، اگر می‌خواهید کسی را به خرید ترغیب کنید، دکمه «هم‌اکنون خرید کنید» وب‌سایت خود را به رنگ قرمز طراحی کنید. تاثیر آن بی‌نظیر است.

رنگ قرمز

 

 

 

2. رنگ آبی

 

شاید نقشی که رنگ آبی در افزایش فروش می‌گذارد در نگاه اول مشخص نباشد. آبی تداعی‌کننده آرامش، آسایش خاطر، و ثبات است. به همین خاطر، رنگ محبوبی برای شرکت‌های بیمه به شمار می‌آید. همچنین آبی به درد مواقعی می‌خورد که می‌خواهید حس امنیت و راحتی را به مخاطبتان القا کنید. پس این رنگ برای محصولاتی که گرانقیمت‌اند یا نیاز به سرمایه‌گذاری بالایی دارند شدیدا مناسب است.

 

آبی کجا کاربرد دارد؟

 

به خاطر ویژگی آرامش‌بخشی که دارد، رنگ آبی استرس مشتری در زمان خرید را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. درحالی‌که از رنگ قرمز انتظار داریم یک تصمیم هیجانی ایجاد کند، از آبی انتظار داریم به مشتری آسودگی خاطر بدهد و به او بگوید که «خیالت راحت! اکنون موقع خرید است!»

پس رنگ آبی برای برای زمینه وبسایت و قسمت گفتگو، یعنی جایی که می‌خواهیم اعتماد مشتری را جلب کنیم، بسیار مناسب است. به‌علاوه، برای جذب مشتری در تصمیم‌های ریسک‌پذیر و اضطراب‌آور، مثل بیمه، سرمایه‌گذاری و همچنین امور پزشکی می‌توانید روی رنگ آبی حساب کنید.

همانطور که گفتیم، هر جا که بحث پول و ضمانت وسط باشد، اکثر شرکت‌ها از آبی استفاده می‌کنند. آبی تیره بیان‌گر سنت، هوش، و اراده راسخ است. وقتی می‌خواهید اعتبار و مسئولیت‌پذیری خود را نشان دهید، آبی رنگ شماست.

 

رنگ آبی

 

 

 

3. رنگ سبز

 

سبز رنگ طبیعت است و تداعی‌گر محصولات طبیعی، ارگانیک، و دوست‌دار محیط زیست. درنتیجه، کسب‌وکارهایی که چنین علایقی دارند قطعا از رنگ سبز استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، وقتی رنگ سبز را در محصولی می‌بینید، حس اصالت و ناب بودن به شما دست می‌دهد.

 

سبز کجا کاربرد دارد؟

 

به جز طبیعت، رنگ سبز با غریزه انسانی ما هم پیوند محکمی دارد. مطالعات زیادی نشان داده‌اند که سبز باعث بالا رفتن قوه تخیل و خلاقیت می‌شود. حتما دقت کرده‌اید که در علائم راهنمایی مختلف، رنگ سبز رنگ حرکت است. پس وقتی می‌خواهید مشتری را در مسیر خاصی راهنمایی کنید یا درستی تصمیم‌اش را به او نشان دهید، از سبز استفاده کنید.

رنگ سبز برای تشویق مخاطب یا فراخوان دادن گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. در زمینه‌های سفید بزرگ، در کنار رنگ‌های متضاد، یا جایی که می‌خواهید توجه بیننده به آسانی جلب شود، رنگ سبز معجزه می‌کند. در واقع، برای تشوق مخاطب به اقدام آنی، رنگ سبز شبیه یک قرمز سر‌به‌راه‌شده عمل می‌کند! رنگ سبز را برای محصولات یا هدایای تبلیغاتی الکترونیکی نیز به کار ببرید.

برای مثال به دو تصویر زیر نگاه کنید:

بدون call to action سبز

بدون رنگ سبز

 

 

 

با call to action سبز

با رنگ سبز

 

 قطعا تصویر دوم نظر شما را بیشتر جلب خواهد کرد و call to action این تصویر با رنگ سبز تاثیر بیشتری خواهد داشت.

 

 

 

4. رنگ بنفش

 

بنفش نمایانگر ثروت، اشرافیت، و قدرت است، تا حدی که در قدیم مردم عادی اجازه نداشتند لباس‌هایی به رنگ بنفش بپوشند! بنفش رنگ جسور و جذابی است که با حس معنویت و خلاقیت پیوند نزدیکی دارد. می‌شود گفت بنفش همان صورتی آدم‌بزرگ‌ها است، پس برای جذب مخاطبین خانم بهتر جواب می‌دهد. اما اگر می‌خواهید بنفش مورد استفاده‌تان جلوه‌ای مردانه‌تر داشته باشد، از بنفش تیره در کنار آبی استفاده کنید.

 

بنفش کجا کاربرد دارد؟

 

چون بنفش رنگ خاص و منحصربه‌فردی است، می‌توانید برای معرفی برندتان از آن استفاده کنید. مکمل این رنگ زرد است و برای وبسایت‌ها یا محصولاتی که رنگ‌های ماتی مثل آبی و کرمی دارند یک انتخاب عالی به شمار می‌رود. بنفش حس رقابت و مسئولیت‌پذیری را هم القا می‌کند. خیلی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری یا آموزشی توانسته‌اند برند خود را با استفاده از رنگ بنفش در ذهن مخاطبین حک کنند.

رنگ بنفش 

 

 

5. رنگ سیاه

 

از آنجا که رنگ سیاه شدیدا قدرتمند است، معمولا برای زمینه طراحی‌ها و وب‌سایت‌ها به کار می‌رود. برندهایی که از سیاه استفاده می‌کنند می‌خواهند حس تجملات و محصولات خاص و گران‌بها را در ذهن مخاطب تداعی کنند. رنگ سیاه معمولا برای محصولات آقایان استفاده می‌شود.

 

سیاه کجا کاربرد دارد؟

 

به رنگ تجملی برند رولزرویس نگاه کنید. هر کجا قرار است مشتریان مرد را تحت تاثیر قرار دهیم، سیاه همان رنگی است که به سراغش می‌رویم. اگر می‌خواهید ظاهر محصولتان را خاص‌تر و ماهرانه‌تر نشان دهید، کمی طلایی در کنار رنگ سیاه قرار دهید.

فراموش نکنید که رنگ سیاه برای منوهای وب‌سایت یا گفتگوی آنلاین گزینه خوبی نیست و کمی دافعه ایجاد می‌کند.

 

رنگ مشکی

 

 

 

6. رنگ نارنجی

 

نارنجی رنگی درخشان و عمیقا جالب‌توجهی است. در حالی‌که قرمز روشن چندان زیبا نیست و قرمز تیره هم خواندن نوشته‌ها را سخت می‌کند، نارنجی در کنار رنگ‌های دیگر بسیار چشم‌نواز و جذاب ظاهر می‌شود و با رنگ‌های زمینه مختلفی ست می‌شود. در گزینه‌های فراخوان، دعوت، و خرید وب‌سایت‌های متفاوتی رنگ نارنجی به کار رفته است. یکی دیگر از مزیت‌های نارنجی کمیاب بودن آن در دنیای برندهاست که باعث منحصربه‎فرد بودن این رنگ در وب‌سایت یا محصول شما می‌شود.

 

نارنجی کجا کاربرد دارد؟

 

نارنجی رنگ بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط با مخاطب در بستری ساده و دوستانه است. چراکه اکثر مردم حس مثبتی به رنگ نارنجی دارند. نارنجی در کنار سفید و مشکی یک پالت رنگی دل‌نشین را برای شما به وجود می‌آورد. اگر دوست دارید ظاهری کلاسیک به محصول خود بدهید، یا به دنبال رنگی جذاب و خوانا برای نوشته‌های روی محصول می‌گردید، رنگ نارنجی را انتخاب کنید.

 

رنگ نارنجی

 

 

استفاده از این رنگ‌ها در زمینه تبلیغات و هدایای تبلیغاتی به جذابیت تبلیغ شما کمک می‌کند. البته این موضوع بسته به نوع مخاطب شما و رنگ سازمانی شما نیز دارد. برای مشاوره در این خصوص از مشاوران شرکت پیشکش کمک بگیرید.


22/ اسفند/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف