WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
هدایای تبلیغاتی چگونه به تجارت شما ارزش می­‌بخشند؟

هدایای تبلیغاتی چگونه به تجارت شما ارزش می­‌بخشند؟

7/ اردیبهشت/1399

آیا شما برای خودتان یک شلوار جین یا یک رستوران محبوب دارید؟ احتمالاً در جواب به جای گفتن چیزهایی از مشخصات شلوار، خواهید گفت شلوار زارا و در جواب رستوران مورد علاقه‌­تان به جای به کار بردن کلمه فست فود، خواهید گفت دان تاون برگر و دلیل پاسخ‌­های این چنینی این است که ما قبل از هر چیزی اصولا نام یک برند به ذهن­مان می­‌رسد. زمان­‌هایی که در حال رانندگی و یا در صف فروشگاه‌­های مواد غذایی هستید، نام برندها را در اینترنت و بر روی بیلبوردها می­‌بینید.


ما قصد داریم در مورد هدایای تبلیغاتی که به نوعی ابزارهای تبلیغات محسوب می­‌شوند، صحبت کنیم. ممکن است این کالاها یکی از کفش­‌های­تان و یا کیف پول مربی­تان باشد و شما تا به حال دقت نکرده باشید. مثلا اگر چه کمپانی جیپ، خودروهایی را با لوگو برند خود به فروش می­‌رساند، اما می‌­تواند همان لوگو را روی خودکار تبلیغاتی، تی شرت تبلیغاتی، کلاه تبلیغاتی و موارد دیگر نیز چاپ کند. آن­‌ها حتی می­‌توانند این کالاها را در نمایشگاه­‌های تجاری به عنوان آیتم­‌های تبلیغاتی و در قالب هدایایی به افراد ارائه دهند.

شرکت­ها برای اینکه مردم با آن­‌ها آشنا شوند، همواره از محصولات تبلیغاتی استفاده می­‌کنند. این کار یک استراتژی بازاریابی عالی و کارآمد است!

استفاده از هدایای تبلیغاتی تنها مختص به برندهای بزرگ نیست، بلکه مشاغل کوچک، خصوصی و سازمان­‌های دیگر نیز با اینکار می‌­توانند مشتریان جدیدی بدست آورند.

بیایید بررسی کنیم هدایای تبلیغاتی چگونه به تجارت شما ارزش می­‌بخشند و مشتریان­تان را حفظ می­‌کنند.

 

۱.­ داستان بگویید

همه ما به شدت عاشق داستان و قصه­‌های کوتاه هستیم. به همین دلیل، هنگامی که در حال ساختن برند خود هستید، روایت داستان­تان موضوعی مهم و جذاب محسوب می­‌شود. چنانچه به طور هدفمند لوگوی­تان روی کالاهای مناسبی درج کنید، می­‌تواند بیانگر نحوه آغاز به کار شرکت­تان برای مشتریان­تان باشد. به عنوان مثال، والت دیزنی قبل از اینکه به موفقیت برسد، شکست­‌های زیادی خورد. در همین راستا والت در یکی از نقل قول­‌هایش بیان می‌­کند: " امیدوارم فقط ماوس را از دست ندهیم، زیرا همه این­‌ها توسط ماوس آغاز شده است." تقریبا روی تمام کالاهای تبلیغاتی دیزنی، تصویری از میکی موس وجود دارد. روایت داستان از طریق محصولاتی که نقشی از برندتان را دارند، باعث ماندگاری­تان در ذهن افراد می­‌شود.

داستان بگویید

در سال ۲۰۱۲، سازمان صلیب سرخ آمریکا که به تأمین امداد و پشتیبانی از مردم در بحران­‌ها اختصاص یافته است، تصمیم گرفت با استفاده از محصولات تبلیغاتی، داستان خود را با بازگو کند. آن­ها این کار را از طریق “پروژه داستان­‌ها” انجام دادند و در این پروژه، ۳۰۰ بسته که شامل یک دوربین فیلمبرداری، سنجاق تبلیغاتی، روزنامه و خودکارهای شخصی سازی شده بود را به داستان­ نویسان امریکایی فرستادند. این کار بیانیه رسالت صلیب سرخ را درمورد چگونگی کمک رسانی به افراد تقویت کرد و اجازه داد آن­‌ها داستان­‌های­شان را روایت کنند. بله! حتی چیزهای ساده مانند یک سنجاق منقوش شده با آرم صلیب سرخ، باعث می­‌شود مردم بدانند: "من زنده مانده‌­ام."

 

۲. مخاطب مورد نظرتان را درگیر خود کنید

هیچ کس بهتر از خود شما، مشتریان­تان را نمی­‌شناسد. بنابراین، برند شما باید به مخاطبان­تان بگوید "ما شما را کاملا بدست می­‌آوریم!" این موضوع باعث می­‌شود در چیزهایی که به آن­ها ارائه می‌­دهید احساساتی مانند درگیر شدن، توجه و قدردانی ایجاد شود. با استفاده از هدایای تبلیغاتی، روش­‌های مختلفی برای جذب مخاطب مورد نظرتان وجود دارد. یکی از متداول ترین روش­‌ها برانگیختن احساسات مردم با استفاه از طنز در تبلیغات تلویزیونی است. با این حال، شرکت­‌ها با وجود توییتر، اینستاگرام، فیس بوک و قدرت هشتگ گذاری، می­‌توانند در ارائه هدایای تبلیغاتی­شان خلاقانه‌­تر عمل کنند.

درگیر کردن مخاطبان

تونی هاوک، اسکیت بورد حرف‌ه­ای و مدیرعامل شرکت اسکیت بورد Birdhouse، مکانی­ که در آن اسکیت بورد کرده بود را توئیت کرد و یکی از هوارانش در مدت ۱۰ دقیق آن منطقه را پیدا کرد. این الهام بخشی تونی هاوک، منجر به ایجاد یک شکار توئیتری سالانه از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ شد. او از پایگاه هواداران توئیتری خود بهره­ گرفت و هشتگ گذاری THTH12 را شروع کرد (THTH12 مخفف "شکار توئیتری تونی هاوک" به همراه سال مربوطه است). او با این کار به نوعی یک مسابقه جستجو راه اندازی کرد که در آن ۱۰۰ بسته در سطح جهان پنهان شده بود و تونی راجع به مکان هر یک از این بسته‌­ها سرنخ­‌هایی توییت می­‌نمود.

هر بسته شامل اسکیت بوردی منقوش شده با امضای او و موارد دیگری مانند koozies، وسایل گلف، استیکر و پیراهن بود. مخاطبان وی از اسکیت سواران گرفته تا نوجوانان و هواداران قدیمی­اش بودند. حتی اگر این کمپین دیگر برگزار نشود اما مثال خوبی است از اینکه وقتی مخاطبان مورد نظرتان را شناسایی کنید، هدایای تبلیغاتی می­‌توانند تاثیر بلند مدتی داشته باشند.

 

۳. خود را مدام تبلیغ کنید

 هنگامی که صحبت از برندینگ می‌­شود، چنانچه از طرف پزشک­تان یک توپ فشاری به شکل جمجه دریافت کنید، احتمالا گیج خواهید شد. دلیل گیج شدن شما این است که پزشکان برای حفظ زندگی سالم­تر و طولانی‌­تر با مردم همکاری می­‌کنند. اگرچه یک توپ فشاری برای سلامتی مزایایی دارد اما قطعا ظاهر این توپ به شکل یک جمجمه با پیام و رسالت پزشکان مطابقت ندارد. این موضوع درمورد تمام هدایای تبلیغاتی صدق می­کند. شرکت شما و آنچه که به عنوان محصولات یا خدمات ارائه می‌­دهید باید با هدایای تبلیغاتی­تان همگام باشد.

انجمن تی بال بولینگ بروک، یک لیگ تی بال که توسط افراد داوطلب اداره می‌­شود، متوجه شد که نیاز به کمی کمک دارند و تصمیم گرفت به شناسایی هدایای تبلیغاتی مناسب بپردازد. Bolingbrook Tee-Ball طبق برنامه‌ای به نام “Give Your Brand a Hand”، بطری­‌های آبی تهیه کردند که قابلیت تغییر رنگ داشتند و به بچه‌­هایی که برای ثبت نام آمده بودند، هدیه دادند.

تبلیغ کردن مداوم

در هر ورزشی، هیدراته بودن و آبرسانی به بدن موضوع مهمی است بنابراین بطری‌­های آب، انتخابی عالی بودند زیرا افراد را ترغیب به ثبت نام می­کردند (چه کسی نمی­‌خواهد چیزهای رایگان بگیرد؟) بطری­‌ها، هیدراته ماندن بچه­‌ها را تضمین می­‌کردند و این انجمن بدین وسیله سازمان خود را بطور مداوم ارتقا داد.

 

۴. صدا و شخصیت خود را نمایش دهید

نشان دادن شخصیت و هویت یک بیزینس جهت برقراری روابط و دستیابی به مشتریان جدید موضوع مهمی محسوب می‌­شود. قطعا شما نمی­خواهید با کسی که فاقد شخصیت است، دوست شوید. بنابراین چرا می­‌خواهید با شرکتی که هیچ شخصیتی ندارد تجارت کنید؟ مردم می­‌خواهند بدانند که با افراد واقعی در تعامل هستند یا با روبات و ماشین سر و کار دارند.

شخصیت

هدایای تبلیغاتی برای نشان دادن کسی که هستید و کاری که انجام می­‌دهید، یک انتخاب مناسب و عالی هستند. یک کمپین تبلیغاتی در سال ۲۰۰۹ توسط IAMS استرالیا برگزار شد. آن­‌ها زمانیکه به یک پارک محلی مخصوص سگ­ها برخورد کردند، با هدیه دادن تعدادی هالتر فریزبی که عبارت “سگ­های قوی – غذاهای سگIAMS  ” بر روی آن­‌ها چاپ شده بود، خلاقیت زیادی از خود نشان دادند. IAMS به مردم نشان داد که حتی غذای سگ نیز لزوماً موضوعی خسته کننده نیست و روابط احساسی بین سگ­‌ها و صاحبان­شان را تقویت کردند. هدایای تبلیغاتی می‌­توانند چیزی بیش از خودکار و دفترچه یادداشت باشند. هویت و شخصیت خود را به نمایش بگذارید و به برندتان یک صدا (Voice) بدهید.

 

۵. آگاهی از برند خود را بالا ببرید

مشتریان اگر چیزی درباره شما نشنیده باشند، هیچ راهی برای آگاهی از کسب و کارتان و آنچه انجام می‌­دهید ندارند. ممکن است بهترین محصولات یا بهترین قیمت­‌های بازار متعلق به شما باشد اما چنانچه مشتری نداشته باشید، بیزینس شما رشد نمی­‌کند. هدف نهایی؛ حفظ مشتریان برای بلندمدت و همچنین دستیابی به مشتریان بالقوه است. شما می­‌توانید با ایجاد آگاهی از برندتان، به این هدف برسید.

آگاهی از برند

در دنیایی که همه چیز بر اساس زمان و پول اداره می­‌شود، گرفتن هدیه و چیزهای رایگان شبیه این است که در لاتاری برنده شده‌­اید. شرکت خمیر دندان کولگیت، در طول دوره "ماه سلامت دهان و دندان" به بچه­‌ها آبنبات چوبی هدیه داد. اینکه یک شرکت تولید کننده خمیر دندان، کالاهایی هدیه دهد که برای دندان‌­ها ضرر دارند، ممکن است احمقانه به نظر برسد. وقتی کودکان دوره درمانی خود را به پایان رساندند، مسواکی داشتند که می­گفت: "فراموش نکنید!" به معنای این که مصرف زیاد انواع شیرینی جالب و جذاب است، البته تا زمانیکه به یاد داشته باشید بعد از آن مسواک بزنید. پیام Colgate بلند و واضح بود و میزان آگاهی مردم از برندشان را افزایش داد. زیرا یک آیتم تبلیغاتی بود که والدین و بچه‌­ها حتماً در خاطرشان می­ماند.

 

۶. فشار را کاهش دهید

در عصر تکنولوژیکی امروز، مردم توسط آگهی­‌های تبلیغاتی مربوط به محصولات و خدمات دائماً بمباران می­‌شوند. ممکن است این تبلیغات را در مواقعی مثل، مرور وب، تماشای فیلم در YouTube، بازی کردن در موبایل، گوش دادن به موسیقی یا در تلویزیون ببینید. در حالیکه مصرف کنندگان همیشه به دنبال محصولات و خدمات با کیفیت و مقرون به صرفه هستند، تبلیغات شما را نادیده نمی‌­گیرند و به احتمال زیاد شرکتی را انتخاب می­کنند که هدایای تیلیغاتی به آن‌­ها داده باشد. استفاده از محصولات تبلیغاتی در جهت کاربر پسند شدن بیزنس شما یک روش عالی است.

فشار را کاهش دهید

Leo's Paws Helping، یک سازمان غیرانتفاعی است که بودجه و اعتبار پناهگاه­‌های مراقبت از حیوانات را جهت نجات دادن توله سگ‌­ها از مراکز نامناسب تجاری پرورش سگ­ تامین می­‌کند. آن­ها در رویداد فستیوال سگ در سال ۲۰۱۸، کیف‌­های بسته بندی کننده بولداگ هدیه دادند. این کیف­ها برای برقراری ارتباط با افرادی که چیزی در مورد این سازمان نمی­‌دانستند، شروع بسیار خوبی بود. در این موقعیت مردم فقط داشتند درمورد این شرکت حرف می­‌زدند و هیچ کس تحت فشار و یا در حال تلاش برای فروختن چیزی نبود.

 

استفاده از هدایای تبلیغ هر روز رواج بیشتری میابد

 

هدایای تبلیغاتی باید بخشی از هر استراتژی بازاریابی باشند. به شماره‌­ها نگاه کنید!

مشتریان باید احساس کنند که استفاده از محصول یا خدمات شما برای­شان مزایایی دارد. به همین دلیل باید محصولات و هدایای تبلیغاتی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید. مهم نیست چه تصمیمی بگیرید. مهم این است که هدایای تبلیغاتی، یک سرمایه گذاری با پتانسیل بالا است. بدین ترتیب؛ نه تنها در بیزینس و شرکت­تان بلکه برای محصولات، خدمات و مشتریان­تان نیز سرمایه گذاری کرده­‌اید. هر شرکتی باید مرحله برندینگ را پشت سر بگذارد و ما می‌­خواهیم موفقیت شما را در این رقابت ببینیم.

 

 

7/ اردیبهشت/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف