WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا بودجه تبلیغاتی را نباید اول از همه حذف کرد؟

چرا بودجه تبلیغاتی را نباید اول از همه حذف کرد؟

28/ اردیبهشت/1399

هزینه‌های تبلیغاتی می‌توانند به سرعت افزایش پیدا کنند و این افزایش می‌تواند شما را غافل‌گیر کند. از طرفی کاملا روشن است که سرمایه‌گذاری در تبلیغات (به خصوص هدایای تبلیغاتی) یکی از عاقلانه‌ترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید به عنوان صاحب یک کسب‌و‌کار انجام دهید. در صورت عدم تلاش برای دیده‌شدن کسب‌و‌کارتان، چه کسی متوجه وجود آن خواهد شد؟ همه افراد ماهیت تبلیغات، هزینه‌های مرتبط با آن و خطر حذف هدایای تبلیغاتی را درک نمی‌کنند. خوشبختانه، تعداد زیادی داده وجود دارد که می‌توانند به ما نشان دهند که چرا هدایای تبلیغاتی اینقدر مهم است!


 

باید تبلیغ کنید

 

چرا در ابتدا بودجه‌های تبلیغاتی حذف می‌شوند؟

 

بودجه‌های تبلیغاتی غالبا در ابتدا به علت آنکه به عنوان هزینه‌های غیر ضروری تلقی می‌شوند حذف می‌شوند. معمولا وقتی شرایط شرکت‌ها دشوار می‌شود و یا برنامه کاری خود را تنظیم می‌کنند، آنها تمام هزینه‌های خود از سال مالی گذشته را بررسی می‌کنند. این امر به آنها درک درستی از اینکه پولهایشان در کجا هزینه شده است، آیا این پول به خوبی خرج شده است و آیا باید افزایش یا کاهش بودجه را برای سال آینده در نظر بگیرند؛ می‌دهد. اگر مشخص شود که برخی از اقدامات تبلیغاتی مانند هدایای تبلیغاتی باعث بازگشت سرمایه آنها نشده است، کسب‌و‌کار ممکن است بودجه خود را محدود کند. این امر همچنین ممکن است هنگام رکود اتفاق بیفتد، زمانی که کسب‌و‌کارها نگرانی‌های بیشتری از قبیل پرداخت حقوق، مزایا و سایر هزینه‌های اساسی دارند. در این هنگام، یک کسب‌و‌کار باید بین پرداخت هزینه‌های اساسی یا حذف هزینه تبلیغات یکی را انتخاب کند، آنها احتمالاً مورد دوم را انتخاب می‌کنند!

 

 

چرا بودجه تبلیغاتی را در ابتدای بحران حذف می کنند؟

 

 

چرا کسب‌و‌کارها نباید در ابتدا بودجه تبلیغاتی را حذف کنند؟

 

هنگامی که یک شرکت بودجه تبلیغاتی خود را به کلی حذف می‌کند، به نوعی شانس دستیابی به مشتریان جدید و میزان بازگشت مشتریان قبلی را نیز کاهش می‌دهد. این امر بر بسیاری از ارتباطات بین کسب‌و‌کار و مشتریان آن نیز اثر می‌گذارد. به‌طوری‌که باعث می‌شود تا مشتریان از ثبات آن کسب‌و‌کار و میزان اهمیتی که به نگهداری مشتری می‌دهند، تعجب کنند. در‌صورتی‌که بودجه تبلیغاتی خود به خصوص مربوط به هدایای تبلیغاتی را به طور کامل حذف کنید چه اتفاقی می‌افتد:

  • رقابت موجود می‌تواند شما را تحت‌الشعاع قرار دهد.
  • شما با عدم ثبات شرکت مواجه می‌شوید.
  • مشتریان جدید برند شما را پیدا نمی‌کنند.
  • به‌طور کلی کاهش قابل‌توجهی در کسب‌و‌کار مشاهده خواهید کرد.
  • در نهایت، کسب‌و‌کار شما می‌تواند تعطیل شود.

 

چرا بودجه تبلیغات نباید حذف شود؟

 

 

چگونه رکود بر تبلیغات تأثیر می‌گذارد؟

 

رکود اقتصادی تأثیر زیادی بر تبلیغات دارد. بسیاری از برندها شروع به ارائه تخفیف‌های زیاد و خلاص‌شدن از شر محصولاتی که فروخته نمی‌شوند، می‌کنند. با‌این‌حال، کارشناسان می‌گویند که این تخفیف‌ها می‌توانند تأثیر منفی بر فروشگاه‌ها بگذارند. وقتی یکی از خرده‌فروشان شاهد ارائه تخفیف رقبا هستند، خودشان نیز تحریک می‌شوند. این اثر مسری می‌تواند به فروپاشی کل یک صنعت منجر شود. برندهایی که رویکرد تبلیغاتی خود را تنظیم نمی‌کنند و در عوض از دیگران بهره می‌گیرند، نسبت به رکود اقتصادی بی‌اندازه حساس هستند. تأثیر رکود اقتصادی بر بودجه تبلیغاتی یک کسب‌و‌کار بستگی به موارد زیر دارد:

  1. آنچه که کسب‌و‌کار می‌فروشد و اینکه چقدر ضروری محسوب می‌شود.
  2. درآمد (عایدی) سالانه مشاغل
  3. اینکه کسب‌و‌کار سرمایه‌ای برای روز مبادا اختصاص داده است یا خیر.
  4. سودآوری تلاش‌های تبلیغاتی سازمان مانند هدایای تبلیغاتی
  5. اهداف بلند‌مدت یک کسب‌و‌کار

 

رکود اقتصادی چگونه بر بازاریابی تاثیر می گذارد؟

 

 

چه اتفاقی برای میزان هزینه‌های مصرف‌کنندگان در طی رکود می‌افتد؟

 

در طی رکود اقتصادی بیشتر مصرف‌کنندگان بودجه خود را محدود کرده و میزان مخارج خود را کاهش می‌دهند، زیرا آنها نگرانی‌های بزرگ‌تری مانند پرداخت اقساط وام یا مخارج ماشین خود را دارند. این می‌تواند تأثیر منفی بر مشاغل غیر ضروری و برند‌های لوکس بگذارد. در‌این‌زمان میزان هزینه‌های مصرف‌کننده معمولاً به روش‌های زیر تحت تأثیر قرار‌ می‌گیرد:

  • مصرف‌کنندگان حتی پس از شروع بهبود اقتصادی، پول کمتری نسبت به قبل از رکود اقتصادی خرج می‌کنند.
  • به‌جای خرید وسایل نقلیه جدید، از وسایل نقلیه موجود خود برای مدت طولانی‌تری استفاده می‌کنند.
  • افراد بیشتری نسبت به زمان غیر رکود در حساب پس‌انداز خود مشارکت می‌کنند.
  • خانواده‌های کمتری به رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها می‌روند.
  • فروش لوازم منزل تا 25 درصد کاهش می‌یابد.
  • بازار مسکن معمولاً کندترین صنعت از نظر بهبودی پس از رکود است.
  • نرخ بیکاری افزایش می‌‎یابد و این امر تأثیر قابل توجهی بر میزان حساب خرجی فردی دارد.

 

هزینه های مصرف کنندگان

 

 

آیا باید بودجه تبلیغاتی خود را در طی رکود حذف کنید؟

 

در واقع کاهش هزینه‌ها در هنگام شرایط دشوار کار غیر منطقی نیست، به خصوص وقتی حقوق لازم برای پرداخت را نداشته باشید. با‌این‌حال، مهم این است که بودجه تبلیغاتی خود را به طور کامل حذف نکنید! هزاران نفر در جستجوی آنچه که شما می‌فروشید هستند. حتی اگر آنها در حال حاضر سرمایه لازم برای خرید از شما را نداشته باشند، شما هنوز هم باید خصوصا از طریق نمایش و توزیع هدایای تبلیغاتی به دنبال آن باشید که آنها بتوانند محصول یا خدمات شما را پیدا کنند. این امر باعث می‌شود که وقتی منابع مالی کافی برای خرید از شما را فراهم کردند، اولویت آنها برای خرید شما باشید و احتمالاً خرید از شما را به افراد دیگری نیز توصیه می‌کنند. علاوه‌بر‌این، به تمام رقبای خود فکر کنید که نسبت به این وضعیت واکنش نشان می‌دهند و تمام تبلیغات خود از جمله توزیع هدایای تبلیغاتی خود را متوقف می‌کنند. از طرفی دقت کنید که احتمالا در زمان رکود اقتصادی هزینه تبلیغات برای انواع هدایای تبلیغاتی نیز بسیار پایین است.

 

آیا باید بودجه تبلیغاتی خود را طی رکود حذف کنید؟

 

 چگونه در طی رکود تبلیغ کنیم؟

 

شاید فکر ‌کنید تنها راه تبلیغ کسب‌و‌کار شما صرف هزینه‌های گزاف است، اما این امر نمی‌تواند فراتر از حقیقت باشد. در طی رکود اقتصادی، روش‌های کم‌هزینه‌ای برای تبلیغات کسب‌و‌کار شما وجود دارد. برخی از ارزان‌ترین روش‌های تبلیغاتی در طی رکود اقتصادی عبارتند از:

  • ایجاد پست‌های ارگانیک در شبکه‌های اجتماعی

پست در شبکه های اجتماعی

 

معمولا تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نیاز به پرداخت هزینه ندارد. به راحتی می‌توانید محتواهای ارگانیک بسیاری را در پروفایل‌های اجتماعی خود پست کنید تا ارتباط با طرفداران خود را از دست ندهید. پست‌کردن پیام‌های دلگرم‌کننده، از جمله در مورد به‌روزرسانی ساعت کاری شما یا حتی ارسال یادداشت‌های خنده‌دار و نمایش هدایای تبلیغاتی خودتان، همگی راه‌های خوبی برای فعال‌نگه‌داشتن پروفایل کسب‌و‌کار شما در مواقع دشوار است.

 

  • پیوستن به گروه‌های محلی فیس‌بوک

 

فیس بوک

آیا اجتماع محلی شما می‌تواند از آنچه که کسب‌و‌کار شما می‌فروشد، سود ببرد؟ اگر چنین است، جستجوی سریع فیس‌بوک را برای نام شهر خود انجام دهید تا ببینید گروههای مختلفی برای این امر پدیدار می‌شوند یا خیر. زیرا اعضای گروه مرتباً سؤالاتی را پست می‌کنند؛ مانند، آیا کسی می‌تواند یک لوله‌کش محلی را توصیه کند؟ یا بهترین تحویل غذا در منطقه چیست؟.  شما می‌توانید به سوالاتی مانند این‌ها پاسخ دهید تا در همین حین درمورد کسب‌و‌کار و نحوه ارائه انواع هدایای تبلیغاتی خودتان نیز تبلیغ کنید.

 

  • ارسال ایمیل به لیست مشتری‌های خودتان

 

ایمیل

آیا می‌دانید 72٪ مصرف‌کنندگان ایمیل را به عنوان منبع ارتباطی خود با کسب‌و‌کارها ترجیح می‌دهند؟ این یک فرصت بزرگ برای شماست که بتوانید به مخاطبان خود برسید! حال یا به‌صورت اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد فروش آتی و نمایش هدایای تبلیغاتی خودتان یا نوشتن خبرنامه ماهانه با ارسال ایمیل.

 

  • تبلیغ به صورت زنده در فیس‌بوک و اینستاگرام

 

لایو

کاملا آشکار است که الگوریتم‌های فیس‌بوک برخی از بالاترین نرخ‌های مشارکت را در میان تمام شبکه‌های اجتماعی دارند! تبلیغ به صورت زنده برای به اشتراک‌گذاری اطلاعاتی در مورد به‌روزرسانی کسب‌و‌کار شما یا ارتقاء فروش در آینده، راهی عالی برای حفظ شرکت شما در ذهن‌ها است، حتی اگر مشتریان به دنبال خرید نباشند. می‌توانید با نمایش زنده هدایای تبلیغاتی خودتان این مشارکت را به حداکثر برسانید.

 

  • نوشتن پست‌های مفید در وبلاگ

 وبلاگ

پست‌های وبلاگ به سایت شما ترافیک می‌بخشد، پس برای مشتریان خود ارزش قائل شوید و به شرکت خود کمک کنید تا دیده شود. شما می‌توانید از این طریق، راهنمایی‌های مفیدی در مورد نحوه استفاده از محصولات شرکت و نحوه حل مشکلاتی که مشتریان به طور مرتب با آن روبرو هستند، پست کنید. در کنار آن نمایش هدایای تبلیغاتی خودتان از طریق یک پست وبلاگی عالی به نظر می‌رسد.

به ‌یاد ‌داشته باشید که فروش شرکت آمازون در دوره رکود بزرگ 28٪ رشد داشت. درست زمانی که بسیاری از شرکتهای تجارت الکترونیک در حال توقف ابتکارات و توزیع هدایای تبلیغاتی خود بودند!


28/ اردیبهشت/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف