WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا هدیه دادن به کارمندان را نباید فراموش کنید

چرا هدیه دادن به کارمندان را نباید فراموش کنید

2/ تیر/1399

چه کسی در این دنیا از هدیه گرفتن خوشحال نخواهد شد؟ جعبه هدیه را باید در حکم یک جعبه جادویی دانست که به‌محض دریافت، تمام کدورت‌ها، ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها از بین می‌رود. فرقی نمی‌کند صاحب هدیه چه کسی باشد، مهم آن است که در زمان درست و مناسب پیشکش شود. امروزه هدیه دادن در سازمان‌ها برای بالا بردن انگیزه کارمندان نیز مرسوم شده و لازم است با تحفه‌ای کارمندان را خشنود کرد.


هر سازمان و نهادی موظف است که برای بالا بردن روحیه و انگیزه کارکنان خود، مزایایی را در نظر بگیرد. یکی از این مزایا، هدیه دادن در مناسبت‌های گوناگون است. شاید تأثیرات آن به‌صورت مستقیم دیده نشود اما در زمان‌های آتی تأثیر شگفت‌انگیزی بر نحوه کارایی کارمندان یک مجموعه دارد و آن‌ها را برای انجام وظایف محوله پرتلاش و پرانگیزه می‌کند.

اگر به دنبال یک بهانه برای هدیه دادن هستید، 4 شهریور مصادف با روز کارمند را در تقویم خود علامت بزنید و کارکنان مجموعه خود را در آن روز سورپرایز کنید.

در ادامه این مطلب درباره تأثیر هدیه دادن به کارمندان، ویژگی هدیه کارمندان و انواع هدیه به کارمندان می‌خوانیم.

 

تأثیر هدیه دادن به کارمندان در آینده سازمان‌ها

 

هدایا، حکم تشکر و قدرانی از کارمندان یک سازمان را دارد که برای مدت‌های طولانی در آنجا مشغول به کار هستند و با تلاش خود، آینده آن مجموعه را می‌سازند. هدیه هرچند هم که کوچک باشد اما می‌تواند کارکنان یک شرکت را خشنود کند و آن‌ها را مصمم‌تر نماید که تمام انرژی و کارایی خود را برای مجموعه خود به کار بگیرند.

همچنین هدیه دادن، تأثیرات مثبتی بر تبلیغات یک برند دارد. هنگامی که دیگران از احترام متقابل مدیران و کارمندان یک سازمان مطلع شوند، دید بهتری نسبت به آن مجموعه پیدا می‌کنند.

در این راستا مجموعه‌ها، هدیه دادن را باید در ردیف مسئولیت اجتماعی خود قلمداد کنند و برای آن بودجه‌ای مشخص نمایند. هدایایی که خریداری می‌شود باید مطابق با فعالیت و سیاست‌های هر سازمان باشد تا تأثیرگذاری آن چند برابر شود.

 

هدیه به کارمندان

 

به کارمندان خود هوشمندانه هدیه دهید

 

با یک هدیه هوشمندانه یک تیر و دو نشان بزنید. همان‌طور که در بالاتر اشاره کردیم، هدیه به کارمندان از چندین جهت حائز اهمیت است. افزایش کارایی و ایجاد انگیزه به کارمندان و تأثیرات مثبت تبلیغاتی برای برند یک سازمان.

پس هنگام هدیه دادن به چند نکته توجه کنید تا تأثیر چند برابری از کارتان را دریافت کنید.

 

از هدایای تبلیغاتی استفاده کنید

 

همان طور که می‌دانید هدایای تبلیغاتی یک ایده مناسب برای خشنود کردن کارمندان یک سازمان است. با این کار هم کارمندان یک هدیه عالی دریافت کرده‌اند و هم آنکه نام برند شما بر بدنه یک کالا حک شده که تبلیغ کننده برند شما نیز است.

 

هدیه‌ای مطابق با فعالیت سازمان خود تهیه کنید

 

بهتر است هدیه مطابق با فعالیت سازمان شما باشد تا کارمندان با حیطه کاری خود بیشتر انس بگیرند. به‌طور مثال اگر فعالیت مجموعه در زمینه گردشگری است، می‌تواند به پرسنل خود یک کره جغرافیایی پیشکش کند.

 

به همه کارمندان یکسان هدیه دهید

 

دادن هدایای متفاوت و ارج نهادن برخی از کارمندان، فلسفه کار شما را زیر سؤال می‌برد. هدف اصلی هدیه دادن به کارمندان ایجاد انگیزه است و این کار نه تنها کارایی پرسنل را بالا نمی‌برد بلکه باعث پایین آمدن راندمان کاری می‌شود. پس برای تمامی کارمندان یک سازمان باید هدایای متحدالشکلی خریداری شود.

هدیه، جنبه کاربردی داشته باشد

 

یک هدیه باید جنبه کاربردی داشته باشد و فرد گیرنده بتواند از آن استفاده مطلوبی کند. برخی هدایا فقط جنبه تزئینی دارند و باید آن‌ها را در کشوی میز گذاشت تا خاک بخورد.

 

به بسته‌بندی هدیه توجه شود

 

بسته‌بندی زیبا و مناسب، بحثی است که در هدایای تبلیغاتی بسیار مطرح می‌شود. بسته‌بندی هدایا شاید از خود هدیه مهم‌تر باشد زیرا گیرنده در اولین برخورد فقط ظاهر آن را می‌بیند و اگر زیبا نباشد، ممکن است اصلاً آن را باز نکند!

 

جنسیت دریافت کننده در دریافت هدیه

یک سازمان، متشکل از کارمندان خانم و آقا است که نوع هدیه دادن به هر کدام کاملاً متفاوت است. فکرش را بکنید یک مجموعه تصمیم می‌گیرد در روز کارمند هدیه دهد و برای تمام پرسنل روسری رنگی بخرد!

قبل از خریداری هدیه، لیستی از تعداد خانم‌ها و آقایان سازمان خود تهیه کنید تا هدایای متناسب با جنسیت آن‌ها پیشکش نمایید.

هدیه به کارمندان

 سررسید جزو هدایای تبلیغاتی مناسب برای کارمندان در نظر گرفته می‌شود

 

به کارمندان خود چه هدیه‌ای دهیم؟

 

هدیه‌ای که به کارمندان خود می‌دهید باید رسمی و اداری بوده که بر اساس بودجه تعیین شده، تهیه گردد. در این مطلب می‌توانید با 6 هدیه مناسب برای کارمندان آشنا شوید.

بهترین هدایایی که می‌توانید به کارمندان خود بدهید:

 


2/ تیر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف