WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
با شرکت‌های که بیشترین استفاده از هدایای تبلیغاتی را دارند؛ آشنا شوید

با شرکت‌های که بیشترین استفاده از هدایای تبلیغاتی را دارند؛ آشنا شوید

7/ مرداد/1399

به نظر شما کدام شرکت‌ها در استفاده از هدایای تبلیغاتی پیشتاز هستند و هزینه‌های هنگفتی را برای این کار خرج می‌کنند؟ همراه ما باشید تا با این کسب‌وکارها آشنا شویم.


اسامی بزرگی در این لیست جای گرفته است که سالانه درآمد هنگفتی را برای محصولات تبلیغاتی خرج می‌کند. شرکت‌هایی همچون پپسی کو، فایزر، پی اند جی، فیلیپ موریس، جی. سی. پنی و غیره مبلغی بالغ‌بر 39.8 میلیون دلار در سال صرف هزینه‌های هدایای تبلیغاتی می‌کنند. شگفت آور ست!

بیشتر شرکت‌هایی که استفاده از محصولات تبلیغاتی را در اولویت‌های خود قرار داده‌اند، شامل غول‌های بزرگ کالاهای مصرفی همانند پیسی (نوشیدنی)، پروکتر اَند گَمبل (محصولات بهداشتی)، فیلیپ موریس (محصولات دخانیات) و شرکت‌های فعال در صنعت ارتباطات همچون AT&T، ورایزن وایرلس، SBC،WorldCom، ویاکوم و اسپرینت می‌شود. مابقیِ شرکت‌ها در حوزه‌های حمل‌ونقل، فناوری پیشرفته و دارویی قرار دارد.

 

تبلیغات شرکت‌های بزرگ به چه صورت است؟

 

به طور کلی، بنگاه‌هایی که پول تبلیغاتی بیشتری را به رسانه‌های بزرگ اختصاص می‌دهند، در صنایع با فناوری پیشرفته، داروسازی و صنعت مهمان‌یاری گروه‌بندی می‌شوند، در حالی که تولیدکنندگان خودرو و شرکت‌های کالاهای مصرفی عموماً هزینه زیادی را در رسانه‌های اندازه‌گیری شده مثل چاپ، تلویزیون، رادیو و فضای باز اختصاص می‌دهند.

در این مطلب نگاهی به شرکت‌های برتر در زمینه استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌اندازیم و برخی از روش‌های استفاده شده آن‌ها برای تبلیغات محصولاتشان در رسانه‌های مختلف، نمایشگاه‌های تجاری و رویدادهای خاص را بررسی می‌کنیم.

 

رتبه‌بندی شرکت‌هایی که بیشترین محصولات تبلیغاتی را استفاده کردند

 

در ادامه با لیستی از شرکت‌هایی با اختصاص بیشترین هزینه برای محصولات تبلیغاتی و حوزه فعالیت آن‌ها آشنا می‌شویم.

 

هدایای تبلیغاتی

 

4 شرکت با بیشترین بودجه اختصاص داده شده به محصولات تبلیغاتی

 

در ادامه با چهار شرکتی که بیشترین بودجه اختصاص داده شده به محصولات تبلیغاتی را جهت بازاریابی برند خود استفاده کرده‌اند؛ آشنا می‌شویم.

 

1- شرکت فایزر (با بودجه اختصاص داده شده 85.7 میلیون دلار)

 

شرکت فایزر رتبه اول را در بین شرکت‌هایی که بیشترین هزینه را برای محصولات تبلیغاتی انجام داده‌اند؛ قرار گرفته است. فایزر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان است که در سال 1849 در آمریکا بنیان‌گذاری شد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ در فهرست «فرچون ۵۰۰» در رتبه ۵۷ از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکا قرار گرفت.

فایرز تنها شرکت داروسازی است که توانسته بیش از پنج دارو با فروشی فراتر از یک میلیارد دلار در بازار داشته باشد. ازجمله معروف‌ترین داروهای ساخته شده توسط این شرکت می‌توان به زیووکسید (لینزولید)، زاناکس (آلپرازولام)، زولوفت (سرترالین)، ویاگرا (سیلدنافیل) و سلبرکس (سلکوکسیب) اشاره کرد.

فایرز هم‌زمان با معرفی یک دارو جدید و افزایش سهم خود در بازار برای ارائه یک کالا خاص؛ با اهدای هدایای تبلیغاتی متنو‌ع‌ای از مشتریان، خریداران و حامیان خود تشکر می‌کند. به طور مثال برای ایجاد علاقه به آنتی‌بیوتیک‌های جدید خود؛ شربت‌های خوراکی با طعم انگور به کودکان هدیه می‌دهد. همچنین با برگزاری رویدادهای تبلیغاتی و هدیه دادن عروسک‌های مخصوص گورخری، میزان توجه و علاقه را به محصول جدید خود افزایش داده است.

ازجمله هدایای تبلیغاتی که برای کودکان در نظر می‌گیرد می‌توان به: اسباب‌بازی‌های ترکیبی، عروسک، گوشی معاینه، نمودار و کتاب‌های مخصوص با شخصیت‌های معروف اشاره کرد.

 

هدایای تبلیغاتی

نمونه‌ای از فلش مموری تبلیغاتی شرکت فایزر

 

2- جنرال موتور (با بودجه اختصاص داده شده 80.8 میلیون دلار)

 

جنرال موتور نیازی به تعریف و تمجید ندارد. جنرال موتورز با نام اختصاری جی ام، در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در جهان به شمار می‌رود. این کمپانی با دارا بودن 396 کارخانه در 37 کشور جهان، خودروهای سبک و سنگینی را با نام‌های تجاری شورولت، بیوک، جی‌ام‌سی، کادیلاک، هالدن عرضه می‌کند.

جنرال موتور سالیان متمادی است که مقام برتری در فروش و تولید خودرو در جهان را دارد. درآمد این شرکت در سال 2019 معادل با 137.2 میلیارد دلار بوده است.

این شرکت از هدایای تبلیغاتی برای اهداف گوناگونی چه در داخل و چه در رویدادهایی که هدف جلب مصرف‌کنندگان نهایی است؛ استفاده می‌کند.  به طور مثال، اخیراً یک تبلیغ MP3 با سرمایه‌گذاری مشترک را به صورت آنلاین منتشر کرده است. سی‌دی‌های آن به صورت رایگان توزیع شده و چندین هنرمند معروف به صورت دوره‌ای آهنگ‌های جدیدی را در وب‌سایت مورد نظر منتشر کرده‌اند.

مشارکت و همکاری تجاری، ازجمله فعالیت‌های دیگری است که این شرکت برای معرفی محصولاتش انجام داده است. به عنوان مثال، آن‌ها به تازگی با وارنر برادرز همکاری می‌کنند تا محصولات ایمنی کودکان را برای دارندگان مینی ون‌ها معرفی نمایند. به‌ویژه، برای مینی ون‌های چوی و وارنر برادرز، یک برنامه "سرمایه‌گذاری" برگزار کردند که در آن بسته‌های ویژه‌ای به مالکان داده شد. بسته‌ها شامل هدفون (اتومبیل‌ها مجهز به سیستم ویدئو می‌باشد)، جاسوئیچی و کتاب‌های فعالیت کودکان، به همراه سایر وسایل بود.

 

3- پپسی کو (با بودجه اختصاص داده شده 52.6 میلیون دلار)

 

پیسی کو یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات مصرفی در جهان است. پپسی در سال 2013 در رتبه دوم فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوشیدنی و مواد غذایی جهان قرار گرفت. درآمد این شرکت تنها در سال 2019 بالغ‌بر 67.16 میلیارد دلار بوده است.

پپسی متفکر تبلیغات خلاقانه و گسترده است و بازاریابی خود را از طریق کمپین‌های آفلاین و آنلاین پیش می‌برد که سبب محبوبت این برند در تمام دنیا شده است. به طور مثال، در راستای فعالیت‌های تبلیغی خود، جوایزی همچون دریافت آلبوم‌های موسیقی، بازی‌های ویدیویی، دریافت کدهای تخفیف شرکای تبلیغاتی پپسی (مانند فود لوکر، گوجین و گلوبال اسپورت) را برای مشتریان خود در نظر گرفته است.

همچنین در چندین کمپین، پپسی محصولات تبلیغاتی مهیجی به مشتریان خود هدیه داد. از عروسک‌های «اسکوبی دو» گرفته تا وسایل بیس‌بال و کد تخفیف محصولات جدید پپسی در فروشگاه‌های آنلاین.

 

4- پروکتر اَند گَمبل (با بودجه اختصاص داده شده 52.2 میلیون دلار)

 

پروکتر اَند گَمبل یک شرکت بزرگ کالاهای مصرفی است که محصولات متنوع و گسترده‌ای را تولید و عرضه می‌کند. این شرکت در سال 2011 در رتبه پنجم تحسین‌برانگیزترین شرکت‌های جهان قرار گرفت.

کسب‌وکار  پروکتر اَند گَمبل در حوزه‌هایی همچون محصولات آرایشی، محصولات خانگی و محصولات بهداشتی/ رفاهی فعال است. بسیاری از برندهای بزرگ دنیا که شما روزانه با آن‌ها سروکار دارید متعلق به این شرکت است که لقب قدرتمندترین سبد محصول جهان را یدک می‌کشد. کِرست، ژیلت، فولگر، بروان، اورال-بی، هد اند شولدرز، دولچه اند گابانا، تاید، عطر گوچی و هزاران برند نام آشنای دیگر که بخشی از این کمپانی بزرگ هستند.

پی جی بیشترین بودجه تبلیغات خود را هنوز هم در روش‌های سنتی همانند تبلیغ در تلویزیون و تبلیغات چاپی خرج می‌کند. به طور مثال، برای تبلیغ محصول جدید مراقبت از مو، برای آنکه آگاهی مشتریان را از محصول جدید بالا ببرد، به صورت مستقیم به آن‌ها ایمیل ارسال می‌کند. اما در کنار این کار، در چهار شهر، رویدادهایی را نیز برگزار کرد که در این برنامه‌ها، مسابقاتی انجام شد. در پایان برنامه به شرکت‌کنندگان، محصولات تبلیغاتی مثل حوله، تی ‌شرت تبلیغاتی، وسایل شنا و محصولات آرایشی برندهای خود را هدیه داد.

 

هدایای تبلیغاتی

نمونه‌ای از هدایای تبلیغاتی رایگان پروکتر اَند گَمبل در فیلیپین

 

 

 

سخن آخر

 

شما برای بازاریابی برندتان چقدر بودجه در نظر گرفته‌اید؟ برای جذب مشتریانتان از چه روش‌هایی قصد هدیه دادن محصولات تبلیغاتی را دارید؟

با توجه به تغییرات به وجود آمده در صنعت تبلیغات، کارشناسان معتقدند که دیگر تبلیغات گران قیمت مثل تیزرهای تلویزیونی کارساز نیست و کسب‌وکارها برای ارتباط مؤثرتر با مصرف‌کنندگان باید به سمت تبلیغات درون فروشگاهی بروند. از همین رو استفاده از محصولات تبلیغاتی برای افزایش استراتژی بازاریابی امری ضروری تلقی می‌شود.

کالاهای تبلیغاتی برای سرگرم ساختن و تعامل با مخاطبان هدف، بسیار مهم است. هدایای تبلیغاتی قطعاً سبب تحرک و علاقه‌مندی مشتریان نسبت به برند شما می‌شود.

 

منبع: adsources.com

 


7/ مرداد/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف