WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
شیلد محافظتی یک هدیه تبلیغاتی کاربردی

شیلد محافظتی یک هدیه تبلیغاتی کاربردی

9/ مهر/1399

محافظه‌ای صورت و اماکن کاملاً مناسب سال 1399 می‌باشند. زیرا در سالی به سر می‌بریم که واقعیت‌ها را با وضوح بیشتری می‌بینیم. یکی از بزرگ‌ترین رویدادها و واقعیت‌های تکان دهنده، همه‌گیری بیماری کووید 19 است. این ویروس گسترش یافته در سراسر جهان، شیوه زندگی همه را تغییر داده است. استفاده از شیلد این روزها بسیار فراگیر شده و می‌توان از آن به عنوان هدایای تبلیغاتی کاربردی نام برد.


 استفاده از ماسک‌های صورت به یک امر عادی و در برخی از اماکن به یک امر اجباری تبدیل شده است. ضدعفونی کردن دست‌ها و شست و شوی مداوم آن‌ها با شوینده‌های بهداشتی به یک اصل ضروری مبدل گشته است و در کنار تمام این موارد، همان‌طور که در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی و حتی در وسایل حمل‌ونقل عمومی و به خصوص در مراکز بهداشتی و درمانی مشاهده کرده‌اید، حتماً افرادی را دیده‌اید که از محافظه‌ای صورت استفاده می‌کنند که با توجه به گسترش موج بعدی این بیماری در کشور، استفاده از این وسیله در حال گسترش می‌باشد.

محافظه‌ای صورت و اماکن که شاید وسیله‌ای اغراق‌آمیز و به نظر برخی افراد ناکارآمد و افراطی به نظر برسد، اما در حقیقت یک روش مؤثر برای جلوگیری از شیوع ویروس‌ها می‌باشند. بهتر است که شما هم با ادامه این مطلب همراه باشید تا قدردان این محافظه‌ای پلاستیکی شوید!

طبق گفته‌های وزارت بهداشت ایران، برای جلوگیری از انتقال ویروس افراد می‌بایست ماسک به صورت بزنند و طبق پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی را که در آن حداقل فاصله 2 متر می‌باشد، باید رعایت گردد. اما همان‌طور که در جامعه و مشارکت‌های اجتماعی مشاهده می‌کنید، در بسیاری از موارد امکان انجام این حداقل فاصله غیرممکن به نظر می‌رسد. به همین دلیل بسیاری از افراد ازجمله صندوقداران فروشگاه‌ها و همچنین مسافران خطوط حمل‌ونقل عمومی، از محافظه‌ای صورت برای محافظت خود استفاده می‌کنند.

در این مطلب نگاهی کاملی به شیلد محافظتی می‌اندازیم تا کسب‌وکارها بتوانند از آن به عنوان یکی از هدایای تبلیغاتی در ایام کرونا، بهره گیرند که ازقضا در کسب شهرت برند آنان نیز مؤثر خواهد بود. زیرا این روزها شیلد محافظتی یک وسیله ضروری می‌باشد و همگان از هدیه گرفتن آن خوشحال می‌شوند.

 

محافظ صورت و اماکن چیست؟

 

شیلد محافظ صورت و اماکن، یک وسیله محافظتی است که به طور معمول از جنس پلکسی گلس یا آکریلیک ساخته می‌شود و مانند یک سد حفاظتی از انتشار باکتری و ویروس جلوگیری می‌کند. این وسیله با جلوگیری از انتشار آب دهان و یا آب بینی افراد، از آلوده شدن مناطق دیگر به ویژه چشم‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد.

شیوع بیماری همه‌گیر کووید 19، درخواست‌های مرتبط با ماسک و محافظه‌ای صورت را به شدت افزایش داده است. تا پیش از این، از این وسیله در بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی استفاده می‌شد اما هم اکنون این وسیله برای افراد مشغول در سمت صندوق‌داری و نیز بانکداران و صد البته برای محافظت تیم‌های درمانی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

محافظه‌ای صورت و اماکن برای چه کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

 

محافظه‌ای صورت و اماکن به عنوان مانعی بین خریداران و کارمندان استفاده می‌شود. این وسایل، راهی عالی برای جلوگیری از گسترش میکروب‌ها از شخصی به شخص دیگر هستند که در نهایت به کاهش سرعت انتشار ویروس‌هایی مانند کووید 19کمک می‌کنند.

 

شیلدهای محافظ برای همه موارد زیر می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند:

  • در رستوران‌ها و نانوایی‌ها
  • در بخش صندوق
  • در میزهای پذیرش
  • در داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکی
  • در حمل‌ونقل عمومی
  • در پمپ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت
  • در مدارس
  • در باشگاه‌های بدن‌سازی و ورزشگاه‌ها

 

در رستوران‌ها و نانوایی‌ها

 

همان‌طور که در گزارش‌های وزارت بهداشت ایران و صحبت‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا ایران مشخص شده است یکی از مکان‌هایی که حداقل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن صورت می‌گیرد، نانوایی‌ها می‌باشند. بنیاد ملی بهداشت (NSF) و سازمان غذا و دارو ایالات متحده آمریکا (FDA) اعلام کرده است که تمام افرادی که با مواد غذایی سر و کار دارند باید از ماسک و محافظه‌ای صورت استفاده نمایند. این موضوع به ویژه در بوفه‌ها که به راحتی تنفس افراد حاضر در این مکان‌ها می‌تواند بر روی مواد غذایی بنشیند و باعث آلودگی آن‌ها شود، اجباری می‌باشد.

 

در بخش صندوق

 

فروشگاه‌های مواد غذایی و خرده‌فروشی‌هایی مانند والمارت، کروگر، تارگت و برند Whole Foods، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کووید 19 و حفاظت از کارمندان خود، با فراهم کردن شیلدهای محافظ صورت برای تمام کارمندان بخش صندوقی خود و اجبار کارمندان به استفاده از آن، اقدام نموده است. این موضوع به کاهش انتقال میکروب از فردی به فرد دیگر کمک می‌کند.

 

در میزهای پذیرش

 

چه در بانک‌ها و چه در میزهای پذیرش هتل‌ها و آرایشگاه و بسیاری از میزهای پذیرش دیگر، استفاده از محافظه‌ای صورت و اماکن به جلوگیری از انتقال بیماری کمک می‌کند. در صورتی که کارمندان این بخش‌ها، از ماسک و محافظ صورت و نیز محافظ اماکن استفاده نمایند، مراجعه‌کنندگان و مشتریان اطمینان خاطر بیشتری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن مکان را دارند و راحت‌تر می‌توانند تعاملات خود را با آرامش بیشتر انجام دهند.

 

در داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکی

 

همان‌طور که در صحبت‌های دکتر حریرچی، دبیر ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مشخص بود، این مکان‌ها به یکی از مکان‌های انتقال و گسترش ویروس کرونا تبدیل شده‌اند که نیازمند رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم از سوی بیماران و مراجعان و هم از سوی پرسنل خدمتگزار در این اماکن می‌باشند. به همین دلیل استفاده از ماسک و نیز محافظه‌ای صورت می‌تواند شما را از ابتلا به عفونت‌های احتمالی محافظت نماید. علاوه بر این، این روش عالی برای ایمن نگه‌داشتن کارکنان این بخش‌های بهداشتی است که همواره نه تنها در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند، بلکه بسیاری از بیماری‌های دیگر ازجمله آنفولانزا نیز جان این حافظان سلامتی کشور را تهدید می‌کند.

 

در حمل‌ونقل عمومی

 

بسیاری از تاکسی‌ها و حتی اتوبوس‌ها، برای محافظت بین صندلی راننده و صندلی مسافران از پوشش‌های نایلونی یا پلکسی گلس استفاده نموده‌اند. در همین راستا، بسیاری از خودروهای تاکسی اینترنتی نظیر اسنپ، کارپینو و تپسی نیز اقدام به نصب چنین موانعی در داخل وسایل نقلیه رانندگان خود کرده‌اند.

 

در پمپ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت

 

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پمپ بنزین، کاری بسیار سخت است که بسیاری از افراد با نادیده گرفتن این دستورالعمل‌های بهداشتی، باعث انتشار بیشتر این ویروس در جامعه می‌شوند. برخی از پمپ‌بنزین‌ها محافظه‌ای پلکسی گلس نصب کرده‌اند اما تعداد آن‌ها بسیار انگشت شمار می‌باشد و از این حیث، این مکان‌ها نیز جزو اماکن آلوده به شمار می‌آیند. به خصوص اینکه در ایران، اقدام به سوخت‌گیری و پرداخت وجه به صورت کارتی، توسط خود شخص راکب خودرو انجام می‌شود و بدین ترتیب، احتمال آلوده شدن دستگاه‌های کارت‌خوان و دسته پمپ توسط اشخاص آلوده‌ای که قبلاً از آن‌ها استفاده کرده بودند، می‌باشد. بنابراین استفاده از ماسک و محافظه‌ای صورت و نیز دستکش هم برای کارمندان پمپ بنزین و هم برای مراجعه‌کنندگان جهت سوخت‌گیری، وسایلی ضروری به حساب می‌آیند.

 

در مدارس

 

آیا زمانی را که به دفتر مدیر مدرسه یا ناظم مراجعه می‌کردید، به خاطر دارید؟ در بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها، دفاتر اداری از پلکسی گلس به عنوان مانع محافظت کننده بین دانش آموزان و دانشجویان با پرسنل اداری استفاده شده است. حتی بعضی از مدارس، با محافظه‌ای صورت مجهز شده‌اند تا کارمندان اداری و معلمان که در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و یا کارهای اداری را انجام می‌دهند، از این شیلدهای محافظ استفاده نمایند تا از انتقال ویروس کووید 19 به دانش آموزان جلوگیری به عمل آید و نیز سلامتی خود پرسنل نیز رعایت شود.

 

در باشگاه‌های بدن‌سازی و ورزشگاه‌ها

 

شیوع بیماری همه‌گیر کووید 19 باعث شد تا در بسیاری از مناطق ورزشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی برای مدت طولانی درهای خود را ببندند و حتی منجر به تعطیلی بسیاری از این اماکن گشت. اما با اجازه ستاد مبارزه با ویروس کرونا در ایران، اجازه باز شدن این اماکن با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داده شد که بسیاری از این باشگاه‌ها، با نصب حائل و محافظ پلکسی گلس در میزهای پیشخوان خود و نیز در برخی مواقع اهدای شیلدهای محافظ صورت به کارمندان باشگاهی خود، خود را برای گشایش دوباره باشگاه و نیز رونق یافتن دوباره کسب‌وکار خود آماده کردند.

 

 

هدایای تبلیغاتی

شیلدهای محافظتی در تمامی مکان‌های عمومی پر کاربرد است

 

 

آیا می‌دانستید؟

 

مخترع محافظه‌ای اماکن، صاحب رستورانی در پنسیلوانیا آمریکا، به نام جانی گارنو بود. او دچار وسواس حاد بود و به همین دلیل می‌خواست وسیله‌ای را اختراع کند که مانع آلودگی غذا او باشد.

 

آیا محافظه‌ای صورت و اماکن واقعاً جوابگو هستند؟

 

محافظه‌ای صورت و اماکن، وسیله‌ای مفید و کارآمد هستند و درست مانند ماسک‌های صورت عمل می‌کنند. این وسایل مانع انتقال آب دهان و یا آب بینی شما به افراد دیگر و یا بر روی سایر سطوح می‌شود. این شیلدها ازجمله وسایل محافظتی دیگری هستند که برای جلوگیری از انتشار ویروس کووید 19 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هنگامی که صحبت از کاهش سرعت انتشار ویروس باشد، کنترل کردن یک امر مهم و ضروری است. یک میکروب در عرض یک روز می‌تواند بیش از 8 میلیون بار تکثیر شود و از این حیث، محافظه‌ای صورت و اماکن وسیله‌ای ارزشمند می‌باشند.

این وسایل از آلوده شدن سطوح توسط میکروب‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد و از فرود آمدن باکتری‌ها بر روی سطوحی که نزدیک افراد دیگر است، ممانعت می‌کند. برخی از ویروس‌ها تا 72 ساعت نیز بر روی سطوح زنده می‌مانند که این موضوع اهمیت جلوگیری از انتشار سریع میکروب‌ها را نشان می‌دهد.

 

آیا استفاده از محافظه‌ای صورت و اماکن الزامی است؟

 

در طول همه‌گیری بیماری کرونا، استفاده از محافظه‌ای صورت و اماکن، هیچ‌گاه به حالت اجباری درنیامد، اما استفاده از آن‌ها توصیه شده بود. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) عنوان می‌کنند که هر کسب‌وکاری باید "بین کارمندان و مشتریان خود مانعی برای محافظت ایجاد نماید" این مانع می‌تواند به شکل محافظه‌ای صورت باشد و یا استفاده از پلکس گلس‌ها باشد.

اگر شما هم بعد از ماه‌ها خانه‌نشینی می‌خواهید دوباره به جامعه برگردید و یا فروشگاه یا رستوران خود را بازگشایی نمایید، نکته قابل توجه و خوب این است که به خاطر داشته باشید اولین اقدام، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان یافتن از عدم ابتلا به بیماری کرونا هم در قبال خود و هم در قبال کارمندان و مشتریانتان است.

 

محافظه‌ای اماکن چگونه ساخته می‌شوند؟

 

محافظ اماکن یک اختراع ساده بوده که شامل یک تا سه قسمت می‌باشد. نصب و استفاده این قسمت‌ها به یکدیگر بسیار آسان و سریع است که امکان استفاده از این وسیله را بدون صرف وقت و تلاش زیاد فراهم می‌کند تا یک محیط ایمن را ایجاد نماید.

 

محافظ از چه وسایلی ساخته می‌شود؟

 

پلکسی گلس و آکریلیک، هر دو برای ساخت شیلدهای صورت و اماکن مورد استفاده قرار می‌گیرند. زیرا این متریال‌ها در برابر آب مقاوم هستند و جنس بادوامی دارند. همچنین این مواد قابل دسترس و مقرون‌به‌صرفه می‌باشند و نیز امکان نصب و استفاده از آن‌ها نیز سریع و آسان است.

 

در ادامه هر نکته‌ای که در مورد آکریلیک و پلکسی گلس نیاز است بدانید را برای شما گرد آورده‌ایم:

 

آکریلیک:

آکریلیک نوعی پلاستیک است که اغلب به صورت ورقه‌ای تولید می‌شود. از این ماده نه تنها برای تولید محافظ صورت و اماکن، بلکه برای تولید وسایل پزشکی، رنگ، لوازم آرایشی، مبلمان و آکواریوم نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پلکسی گلس:

پلکسی گلس به صورت ورقه‌ای تولید می‌شود و یک  فرم تجاری از پلاستیک‌های آکریلیکی است. در کنار تولید شیلدهای صورت و اماکن، از پلکسی گلس برای تولید پنجره، علائم و صفحه‌های دیجیتالی نیز استفاده می‌شود.

انواع مختلف دیگری از مواد پلاستیکی مانند PVC و وینیل نیز برای تولید محافظه‌ای اماکن وجود دارد اما استفاده از آکریلیک برای تولید این شیلدها، متداول‌تر است. از شیشه نیز می‌توان برای ساخت شیلدها استفاده کرد اما محصول نهایی بسیار سنگین و نیز شکننده و خطرناک خواهد بود.

 

آیا پلکسی گلس ارزان‌تر از آکریلیک می‌باشد؟

پلکسی گلس عموماً ارزان‌تر از آکریلیک است. دلیل این امر نیز این است که آکریلیک را با روشی به نام ریخته‌گری سلولی می‌سازند که باعث گران‌تر شدن این ماده می‌شود و نیاز به کار یدی بیشتری برای تولید دارد. از سوی دیگر، پلکسی گلس نوعی از پلاستیک‌های آکریلیک می‌باشد که با روش کم هزینه‌تری به نام اکستروژن ساخته می‌شود.

تفاوت اصلی بین آکریلیک و پلکسی گلس، به قیمت و نحوه ساخت این مواد بر می‌گردد.

 

تفاوت بین آکریلیک و پلکسی گلس:

آکریلیک: مقاوم در برابر خراشیدگی، با دوام، ضد آب، ساخته شده از طریق فرآیند ریخته‌گری سلولی

پلکسی گلس: مقرون‌به‌صرفه، قابل بازیافت، مقاوم در برابر خراشیدگی، با دوام، ضد آب، ساخته شده از طریق فرآیند اکستروژن

 

ریخته‌گری سلولی:

این فرآیند برای ساخت شیلدهای آکریلیکی استفاده می‌شود. این فرآیند شامل پخش شدن پلاستیک مایع در بین دو صفحه تخت می‌باشد که سپس با حرارت، مهروموم می‌گردد.

 

اکستروژن:

این فرآیند برای ساخت شیلدهای پلکسی گلس استفاده می‌شود. یک برشگر قالب، هر محافظ را به صورت جداگانه از یک رول پلاستیک آکریلیکی برش می‌زند.

ریخته‌گری سلولی، فرآیندی هزینه‌بر است، به همین دلیل است که محافظه‌ای آکریلیکی قیمت بالاتری نیز دارند. روش اکستروژن، فرآیند مقرون‌به‌صرفه تری است که اگر بودجه کافی ندارید، می‌توانید با این روش، پلکسی گلس‌ها را به گزینه خوبی برای ایجاد محافظ تبدیل کنید. در هر صورت، در زمان ساخت شیلدهای محافظ با هر کدام از این وسایل نباید اشتباهی صورت بگیرد چون این‌ها وسایلی برای محافظت افراد می‌باشند.

 

چگونه می‌توان محافظه‌ای اماکن را نصب کرد؟

 

نصب محافظ‌ها، کار آسانی می‌باشد. هر نوع محافظی کمی متفاوت‌تر از انواع دیگر طراحی شده‌اند. به همین دلیل در زمان خرید آن‌ها، می‌بایست دستورالعمل‌های آن را با دقت بررسی کنید. با این وجود، تقریباً حدود 10 دقیقه و یا حتی کمتر برای نصب این محافظ‌ها زمان نیاز است. به صورت کلی دو نوع محافظ ایستاده و معلق برای استفاده و نصب در اماکن وجود دارد.

 

چرا محافظه‌ای اماکن و صورت مهم هستند؟

 

همه‌گیری بیماری کووید 19 باعث محبوبیت و افزایش استفاده از وسایل محافظت شخصی نسبت به گذشته شده است. محافظه‌ای صورت و اماکن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. این وسایل، راهی مهم برای کسب‌وکارها می‌باشد تا سلامتی و ایمنی کارمندان خود را در تعاملات با مشتریان و سایر همکاران افزایش دهند.

 

سخن آخر

 

شیلدهای محافظ، وسیله‌ای تجملی نیستند اما استفاده از چنین وسایلی از دهه 1950 میلادی منجر به کاهش سرعت انتشار میکروب‌ها در جهان گردیده است. به هر حال شما نیز باید در این دوران از سلامتی کارکنان و کارگران خود چه در بخش‌های نظافتی و چه در امور اداری و در تعاملات با مشتریان اطمینان حاصل کنید. به همین خاطر با استفاده و هدیه دادن انواع شیلدهای محافظتی در راستای سلامت کارمندان خود اقدام نمایید و هم آنکه محبوبیت خود را به عنوان یک کارفرمای دغدغه‌مند در بین کارمندانتان افزایش دهید.


9/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف