WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
روز جهانی قهوه و تبلیغات مناسب این روز

روز جهانی قهوه و تبلیغات مناسب این روز

14/ مهر/1399

اگر شما هم از طرفداران قهوه هستید، بهتر است این روز را از دست ندهید تا تمام روز سرشار از کافئین باشید. روز جهانی قهوه، روزی برای ترویج و برگزاری جشن قهوه در سراسر دنیا است که اولین تاریخ رسمی آن مصادف با 29 سپتامبر یا 1 اکتبر سال 2015 میلادی در میلان ایتالیا بود. روز جهانی قهوه در تمام دنیا یکسان نیست و تا حدودی با یکدیگر فرق می‌کنند. این روز که با موافقت و تحت نظر سازمان جهانی قهوه برگزار می‌شود، به منظور ترویج تجارت منصفانه قهوه و نیز افزایش آگاهی عمومی نسبت به مشکلات و معضلات پرورش دهندگان قهوه می‌باشد.


 بسیاری از افراد از این نوشیدنی دل‌چسب و تلخ برای آرامش و شیرین‌تر کردن تلخی‌های روزمره خود استفاده می‌کنند. در این میان کسب‌وکارهای بسیاری نیز در ارتباط با این دانه‌های خوشبو در سراسر دنیا وجود دارد؛ از پرورش دهندگان و تولیدکنندگان این دانه‌ها گرفته تا کافه‌ها و رستوران‌ها و حتی بسیاری از شرکت‌ها که از این نوشیدنی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. در واقع روز جهانی قهوه، روزی برای جشن گرفتن یکی از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های جهان است و روزی برای کافئینِ شدن بدن انسان‌ها! پس بهتر است که این روز را در تقویم خود مشخص کنید. چون یکی از بهترین زمان‌ها برای بهتر دیده شدن کسب‌وکارتان خواهد بود.

کافه‌ها و کافی‌شاپ‌های زنجیره‌ای و بزرگ دنیا، تبلیغات گسترده‌ای را برای این روز انجام می‌دهند که عموماً شامل یک لیوان نوشیدنی قهوه رایگان است. اما به عنوان یک کافه محلی و کوچک، شما هم می‌توانید با استفاده از این روز، وارد دنیای بازاریابی شوید. بسیاری از کافی‌شاپ‌ها برنامه‌های بازاریابی را تا پایان سال برای خود برنامه‌ریزی کرده‌اند اما ممکن است که آن‌ها نیز بخواهند روش‌های تبلیغاتی دیگری را نیز در این زمان از سال امتحان کنند. در ادامه این مطلب ایده‌های تبلیغاتی روز جهانی قهوه را مشاهده می‌کنید و علاوه بر این لیستی از برندهای مطرح و خدماتی که در راستای بازاریابی و تبلیغات برای خود در این روز برای سال 2020 میلادی انجام داده‌اند را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

 

 

چگونه در روز جهانی قهوه، اقدام به بازاریابی و تبلیغ نماییم؟

 

شماره یک- یک کالای تبلیغاتی هدیه دهید

 

همه عاشق کالاهای رایگان هستند. ممکن است فکر کنید که دادن هدیه تنها به مشتریان دائمی شما برای نشان دادن قدردانی‌تان از حضور همیشگی آن‌ها کار درستی است. اما چگونه می‌خواهید تنها به این افراد هدیه بدهید در حالی که سایر مشتریان شما متوجه نشوند و احساس نکنند که شما به آن‌ها کم محلی می‌کنید؟ اگر شما هم ازجمله کافه‌هایی هستید که شماره تلفن یا ایمیل مشتریان خود را ثبت می‌کند، بهتر است روز قبل از این رویداد به آن‌ها پیام دهید و آن‌ها را برای صرف یک فنجان قهوه رایگان یا حتی دریافت بسته‌های کوچک و رایگان قهوه، دعوت نمایید. بنابراین صبح روز بعد نیز آن‌ها پیغام شما را به خاطر خواهند داشت و احتمالاً برای حضور خود برنامه‌ریزی خواهند کرد. نشان دادن قدردانی خود نسبت به مشتریان وفادار و همیشگی، به تحکیم بیشتر وفاداری آن‌ها نسبت به کسب‌وکار شما و حتی آشنایی افراد بیشتر نسبت به خدمات شما کمک می‌کند.

 

هدایای تبلیغاتی

شما می‌توانید یک بسته قهوه را جعبه پذیرایی هدیه دهید

 

 

شماره دو – در شبکه‌های اجتماعی خود این روز را یادآوری کنید

 

مطمئن باشید که در روز جهانی قهوه، پست‌های زیادی در این خصوص در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خواهید دید. بنابراین بهتر است اطمینان حاصل کنید که شما هم در بخشی از این تعاملات سهیم باشید. حتی اگر هم نتوانید پست خود درباره این روز را ترند کنید یا بازخورد زیادی داشته باشید، باز هم بسیاری از افراد از طریق هشتک #NationalCoffeeDay در پست‌های شما، به صفحه شما مراجعه خواهند کرد و تا حدود زیادی می‌توانید به شناخته‌تر شدن خود کمک کنید. پیش از فرا رسیدن این روز درباره پست‌هایی که تصمیم به اشتراک گذاری دارید، خوب فکر کنید و تا روز قبل از رویداد آن را آماده کنید. شاید دوست داشته باشید فیلمی از پشت صحنه کافه خود یا زمانی که باریستا مشغول آماده کردن سفارش‌ها است، تهیه کنید و آن را در اینستاگرام خود قرار دهید. یا شاید دوست داشته باشید حقایق جالبی را در مورد قهوه در شبکه‌های اجتماعی خود پست کنید تا نشان دهد که شما به خوبی درباره این کسب‌وکار اطلاعات دارید. به هر حال، روش‌ها و تصاویر جالب و بی‌شماری برای اشتراک گذاری در این روز وجود دارد و اثبات شده است که قرار دادن پستی در این خصوص در چنین روزی در شبکه‌های اجتماعی، جذابیت و بازخورد بالاتری دارد.

 

شماره سه – علامت گذاری بر روی پیاده‌رو را امتحان کنید

 

علامت گذاری پیاده‌روها را به خصوص در ساعات اوج تردد که عموماً بعدازظهرها می‌باشد، دست کم نگیرید. می‌توانید از یک تابلوی خلاقانه و خنده‌دار در جلوی ورودی کافه خود استفاده کنید تا توجه افرادی را که پیش از این، فقط از این مسیر گذر می‌کردند، جلب کنید تا آن‌ها نیز برای نوشیدن یک نوشیدنی گوارا و دل‌چسب پا به کافه شما بگذارند. به یاد داشته باشید شما می‌خواهید از ایده‌ای استفاده کنید که برای لحظه‌ای با خود بگویند "چی؟!" و بدین ترتیب شاید خود آن‌ها نیز، پستی از شما و تبلیغ شما در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

 

شماره چهار – میزبان یک رویداد باشید

 

چه کسی می‌گوید که رویدادها باید تنها در غروب برگزار شوند؟ به یک مهمانی قهوه برای ساعات اوج رفت‌وآمد و ساعاتی که کمتر کسی برای کافه رفتن انتخاب می‌کند، بی اندیشید. آهنگ‌های زیبا و پر انرژی، قهوه دل‌چسب و در کنار همه این‌ها هدایای تبلیغاتی و یا حتی برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه قهوه؛ مطمئن باشید که مهمانی فوق‌العاده‌ای خواهد شد. اما حتماً پیش از برگزاری رویداد، این موضوع را در شبکه‌های اجتماعی خود و یا از طریق ایمیل به مشتریان و طرفداران خود اطلاع دهید تا افراد زیادی را برای جشن دعوت کرده باشید.

 

تبلیغات جهانی روز جهانی قهوه

 

برخی مشاغل، کدها و کارت‌های تخفیف و یا هدیه‌ای ویژه‌ای را برای دنبال کنندگان خود در این روز تدارک می‌بینند و از طریق شبکه‌های اجتماعی و یا وب‌سایت‌های خود این موضوع را به اشتراک می‌گذارند. در این روز بسیاری از فروشگاه‌های مرتبط، قهوه رایگان یا همراه با تخفیف ویژه ارائه می‌نمایند. اما بعضی از برندها که بعضاً شناخته شده تر نیز می‌باشند، دست به ایده‌های خلاقانه‌تری می‌زنند. در ادامه این مطلب، بخشی از تلاش‌های بازاریابی این برندها را در روز جهانی قهوه سال 2020 میلادی می‌بینیم.

 

برند Dunkin'

 

این برند، برای روز جهانی قهوه در سال 2020، اقدام به توزیع رایگان قهوه داغ یا سرد با اندازه متوسط به تمام مشتریان خود کرده است. مشتریان این برند، می‌توانند یک فنجان قهوه رایگان به همراه سفارش اصلی خود که از منو با هر قیمتی، انتخاب می‌کنند، نوش جان نمایند. این عمل بازاریابی بخشی از روز ملی قهوه در آمریکا است که این برند نام آن را روز ملی Dunkin' قرار داده است. علاوه بر این، این برند در اینستاگرام و توییتر اقدام به برگزاری مسابقه‌ای کرده بود که در آن می‌بایست کاربران با یک شکلک مناسب، وجهه خود را قبل از داشتن Dunkin' به بهترین وجه توصیف می‌کردند و یکی از دوستان خود را نیز با استفاده از هشتگ #NationalDunkinDaySweepstakes تگ می‌کردند. در انتها، 100 نفر برنده به صورت تصادفی انتخاب شدند.در حقیقت برای بسیاری از آمریکایی‌ها، قهوه‌یعنی Dunkin' و Dunkin' یعنی قهوه.

 

برندKrispy Kreme

 

هیچ خوردنی بیشتر از خوردن دونات در کنار قهوه نمی‌چسبد. Krispy Kreme یک شرکت آمریکایی در زمینه دونات و قهوه می‌باشد که در سال 1937 تأسیس شده است. از همین رو، این برند شناخته شده در زمینه قهوه نیز به مناسبت بزرگداشت این روز، اقدام به ارائه قهوه و دونات مجانی به تمامی مشتریان خود کرده است. حتی نیاز به خرید اضافی هم نداشت و هر کسی به راحتی می‌توانست این خوراکی‌های خوشمزه را رایگان دریافت کند.

 

برند استارباکس

 

احتمالاً شما هم اولین نامی که پس از شنیدن نام قهوه به ذهنتان رسیده، نام برند استارباکس بوده است و منتظر هستید تا بدانید این برند شناخته شده برای این روز چه اقدام تبلیغاتی انجام داده است. این نام شناخته شده، خیلی زودتر به پیشواز این روز رفته است و از تاریخ 15 سپتامبر برای اعضایش هدیه وفاداری به استارباکس در نظر گرفته است. این غول صنعت قهوه، بیش از 2.5 میلیون هدیه مانند قهوه مجانی و صبحانه رایگان را برای مشتریان خود در نظر گرفته بود. بدین ترتیب تمام کسانی که از طریق اپلیکیشن این برند اقدام به سفارش و خرید نوشیدنی می‌کردند، یک لیوان قهوه بزرگ به عنوان هدیه نیز دریافت می‌نمودند. علاوه به این به مشتریانی که امتیاز بالاتری نیز به مدت پنج روز به دست می‌آوردند، هدایای تبلیغاتی نیز اهدا می‌کرد. همچنین، افرادی نیز که از طریق اوبر فود، اقدام به سفارش قهوه داغ تا پیش از ساعت 11 صبح می‌کردند، 25 درصد تخفیف دریافت می‌نمودند. این برند در سراسر دنیا، دارای شعبه‌های متعددی می‌باشد، با این وجود با اندکی تغییر، این طرح در تمام شعبات به اجرا در آمده است.

 

هدایای تبلیغاتی

نمونه تبلیغی از برند استارباکس

 

 

شرکت Barnes & Noble

 

شاید بسیاری از افراد برای فرار از خستگی و یا احساس آرامش بیشتر، عاشق این هستند که در حالی که کتاب مورد علاقه‌شان را ورق می‌زنند، یک فنجان قهوه نیز بنوشند. کمپانی خرده‌فروشی آمریکایی Barnes & Noble، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در زمینه توزیع کتاب می‌باشد. این نام مطرح در دنیای کتاب فروشی به مناسبت این روز، اقدام به ارائه قهوه گرم یا سرد رایگان به انتخاب مشتری، به خریدارانی که از بخش شیرینی خرید کرده باشند، کرده است و یا بابت هر قهوه استارباکسی که از کافه تریا این فروشگاه تهیه می‌کردند، 2 دلار تخفیف می‌گرفتند.

 

برند Caribou Coffee

 

شرکت مطرح دیگری که در زمینه قهوه فعالیت می‌کند، برند آمریکایی Caribou Coffee می‌باشد که در سال 1992 در مینه سوتا آمریکا تأسیس شد. به مناسبت روز ملی قهوه، خریداران هنگام خرید هر نوع نوشیدنی بزرگ در شعبه‌های این برند، نصفه کیسه دانه مرغوب قهوه هدیه می‌گرفتند.

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Circle K

 

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Circle K در سال 1951 در تگزاس آمریکا تأسیس شده و هم اکنون دارای 9 هزار و 799 شعبه در آمریکای شمالی می‌باشد. این فروشگاه تأمین‌کننده نیازهای ضروری روزمره به مناسبت روز ملی قهوه، به افرادی که در این روز به شماره 253279، کلمه قهوه را ارسال می‌کردند، یک فنجان قهوه داغ یا سرد رایگان را اهدا می‌کرد. البته این پیشنهاد برای مدت زمانی محدود و در مکان‌های مشخص شده، امکان پذیر بود.

 

برند Duck Donuts

 

این برند تولید کننده دونات‌های خوشمزه، به مناسبت این رویداد، یک لیوان قهوه داغ یا سرد رایگان را به همراه هر خریدی در مکان‌های تعیین شده، ارائه می‌کرد. آن‌ها همچنین یک پیراشکی منحصربه‌فرد قهوه‌ای را که دارای روکش استروسل و پودر قند بود را به همراه طعم‌های پاییزه مانند کدو و سیب در مدت زمانی محدودی ارائه می‌کرد.

 

شرکت Love's

 

شرکت فروشگاه‌های خانوادگی زنجیره‌ای Love's دارای بیش از 500 ایستگاه توقف کامیون در 41 ایالت کشور آمریکا می‌باشد. به مناسبت این رویداد، این شرکت یک لیوان بزرگ قهوه‌یا نوشیدنی گرم را با قیمت یک دلار به مدت دو روز ارائه می‌کرد. تمام درآمد حاصل از فروش در این دو روز به بیستمین سالگرد کمپین بیمارستانی معجزه کودکان لاوز اختصاص داده می‌شد.

 

شرکت Panera Bread

 

این شرکت که دارای شعبه‌های زیادی در آمریکای شمالی می‌باشد، شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای غذایی می‌باشد که دارای بیش از 33 سال سابقه کاری در این زمینه است. به مناسبت روز ملی قهوه، کاربران می‌توانستند برای اشتراک پنارا من + قهوه ثبت‌نام کنند و به مدت یک ماه قهوه داغ یا سرد و چای داغ رایگان و نامحدود دریافت کنند. پس از آن، ماهانه می‌بایست 8.99 دلار پرداخت می‌کردند. این پیشنهاد رایگان تنها در روز ملی قهوه در امریکا از طریق وب‌سایت برای مشتریان جدید قابل استفاده بود.

 

برند برگر کینگز

 

این نام مطرح و شناخته شده دنیای رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود، به مناسبت این رویداد، بسته غذایی را ارائه می‌کرد که شامل 10 عدد ناگت، یک جعبه متوسط سیب زمینی سرخ شده، ساندویچ چیزبرگر و یک لیوان نوشیدنی کوچک، در مجموع به قیمت 2 الی 3 دلار بود.

 

شرکت Atlas Coffee Club

 

شرکت اطلس کافی، یک پل ارتباطی بین بیش از 50 کشور تولید کننده قهوه با مشتریان قهوه در سراسر دنیا می‌باشد. این شرکت، در روز جهانی قهوه، به افرادی که برای اولین بار اشتراک این شرکت را دریافت می‌کردند، یک کیسه قهوه مجانی 340 گرمی را اهدا می‌نمود. تنها کاربران می‌بایست هزینه حمل‌ونقل را پرداخت می‌کردند تا این بسته را در هر کجای دنیا که بودند، دریافت می‌نمودند.

 

هدایای تبلیغاتی

بسته بندی‌های متمایز شرکت Atlas Coffee Club

 

 

 

شرکت قهوه Clio

 

آیا شما هم در زمان نوشیدن یک فنجان قهوه اسپرسو، دوست دارید به ایتالیا سفر کنید و طعم ناب این نوشیدنی گوارا را در این کشور امتحان کنید؟ در حقیقت این برند برای تبلیغات خود به مناسبت روز ملی قهوه، به افرادی که تصمیم به سفر به ایتالیا داشته‌اند اما سفرشان کنسل شده است، هدیه‌هایی اهدا می‌کرد. با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا و لغو بسیاری از پروازها و سفرها، شرکت Clio تصمیم داشت، ایتالیا را برای هر فردی که در آمریکا زندگی می‌کند، به درب منزل آن‌ها آورد تا این تصمیم را جبران کند. برای این موضوع، کافی بود این افراد در اینستاگرام، @ClioCoffee را تگ کنند و از هشتگ #MissedAmericano استفاده نمایند و جزییات سفر از دست رفته خود را به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب آن‌ها از هر ایالت، یک شهروند خوش شانس را انتخاب می‌کنند تا یک قهوه ساز مارک کلیو را به همراه یک ماه نیاز قهوه دریافت کنند. برندگان به صورتی تصادفی انتخاب می‌شدند و در روز ملی قهوه، نتیجه این قرعه کشی اعلام شد.

 

روز جهانی قهوه در ایران

 

در ایران، شاید برای بعضی افراد هنوز هم دل‌نشین‌تر و دل‌چسب‌تر از چای، نوشیدنی دیگری وجود ندارد. اما در این بین هستند افرادی که عاشق طعم تلخ نوشیدنی قهوه هستند و تا روز خود را با یک لیوان قهوه آغاز نکنند، حس زندگی را دریافت نمی‌کنند.

روز جهانی قهوه در ایران، بیشتر شامل پست‌های تبریک این روز به قهوه دوستان در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. در حالی که بعضی از کافه‌ها از این روز برای شناخت بیشتر مردم نسبت به خود استفاده می‌نمایند و هر کدام به شیوه‌ای از این روز که متعلق به همه دوستداران قهوه است، استفاده می‌کنند. در بعضی از این کافه‌ها، هدایای تبلیغاتی نظیر ماگ یا زیر لیوانی نیز به عنوان هدیه به مشتریان اهدا شده است.

 

سام کافه

 

سام کافه سنایی، ابتکار جالبی برای بزرگداشت این روز در نظر داشت. آن‌ها از طریقی پستی در اینستاگرام خود اعلام کردند در ماجراجویی که سام کافه به این مناسبت در روز ده مهر ترتیب داده است، مشتریان هر لیوان قهوه‌ای که سفارش می‌دهند، دارای یک استیکر است که تنها دو نسخه از آن وجود دارد. آن‌ها می‌توانستند تا مدت 24 ساعت عکس از قهوه خود را استوری نمایند و سام کافه را تگ کنند. در روز جمعه، عکس‌ها بازنشر می‌شوند تا جفت‌ها بتوانند همدیگر را بیابند و به جفت‌های پیدا شده، یک بسته قهوه هدیه داده می‌شد.

 

کافه رئیس

 

کافه رئیس نیز به این مناسبت، اقدام به برگزاری کارگاه آشنایی با فرآیند رست قهوه در شعبه سئول خود به مدت سه روز کرده بود. این کارگاه با ظرفیت محدود و رایگان از طریق وب‌سایت رئیس صورت می‌گرفت.

 

کافه روبرتو

 

کافه روبرتو به مناسبت روز جهانی قهوه، در کافه روبرتو با پخش فیلم "the coffee man"، بخشی از دنیای قهوه‌ تخصصی را به کافه خود آورده بود. این فیلم در دو نوبت و در ساعت‌های 10 و 18 در این کافه به نمایش درآمده بود.

امیدوارم این ایده‌ها به شما کمک کنند تا از روز جهانی قهوه لذت ببرید و به توسعه و رونق کسب‌وکار شما کمک کرده باشد.


14/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف