WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
7 دلیل برای آنکه چرا هدایای تبلیغاتی، ابزار حیاتی در بازاریابی هستند

7 دلیل برای آنکه چرا هدایای تبلیغاتی، ابزار حیاتی در بازاریابی هستند

23/ مهر/1399

کسب‌وکارها به هدایای تبلیغاتی نیازمند هستند تا بتوانند به مشتریان بالقوه دست یابند. این جمله یک واقعیت است. زیرا آیتم‌های تبلیغاتی، یک روش ساده بازاریابی و کم هزینه هستند که از این طریق بتوان مشتریان جدیدی به دست آورد. شما با استفاده از کالاهای مقرون‌به‌صرفه اما مؤثر می‌توانید توجه افراد را به خود جلب کنید و به مرور مشتریان بالقوه‌ای برای خود بسازید. در این مطلب با برخی از دلایلی که چرا موارد تبلیغاتی برای تجارت شما کارآمد هستند؛ با هم آشنا می‌شویم.


این یک حقیقت است که هدایای تبلیغاتی به افراد این اجازه را می‌دهند که شما را ببینند و برندتان را به خاطر بیاورند. فرض کنید، به مجموعه‌ای از افراد فلش مموری تبلیغاتی هدیه دهید که اسم برند و آدرس و شماره تماس شما هم بر روی آن حک شده باشد. زمانی که این افراد از آن USB استفاده می‌کنند، فوراً محصولات یا خدمات شما را به خاطر می‌آورند.

محصولات تبلیغاتی همانند یک آگهی تلویزیونی هستند که هزاران تماشاگر آن را تماشا می‌کنند و یک کسب‌وکار سخت مشغول است تا نام خود را در بازار معرفی کند. شما چه صاحب یک کسب‌وکار کوچک باشید و چه بزرگ؛ زمانی که از کالاهای تبلیغاتی با نام برند و شماره تماس خود استفاده می‌نمایید و آن را تحویل افراد می‌دهید؛ در حقیقت به جمعیت کثیری در یک بازار رقابتی رسیده‌اید. شما می‌توانید به افراد گوناگون در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، رویدادها و یا هر مکانی که مناسب دیدید، یک هدیه دهید.

اقلام تبلیغاتی می‌توانند شامل هر چیزی باشند که تنها آرم برند شما بر روی آن حک شده باشد. از ساده‌ترین کالاها همچون خودکار تبلیغاتی، تی شرت تبلیغاتی و کلاه تبلیغاتی گرفته تا ست مدیریتی تبلیغاتی، کتب نفیس، پاوربانک و غیره.

 

7 دلیل اهمیت هدایای تبلیغاتی در بازاریابی

 

به نظر شما چرا هدایایی تبلیغاتی در بازاریابی هر برندی مؤثر هستند؟ در ادامه به دلیل اهمیت استفاده از هدایای تبلیغاتی در بازاریابی می‌پردازیم.

 

1-بازاریابی کم هزینه با تکرار مارک

 

تبلیغات دیجیتالی در عرض چند ثانیه محو شده و ایمیل‌ها به راحتی پاک می‌شوند. اما محصولات فیزیکی که دارای آرم و لوگوی برند شما نیز می‌باشد، عمر بسیار طولانی‌تر دارند. محصولات پرکاربردی مانند لوازم التحریر، فلش مموری و پاوربانک توسط مصرف‌کنندگان برای مدت بیشتری نگه‌داری می‌شوند. هنگامی که بخواهند سر کلاسی حاضر شوند، از خودکار تبلیغاتی استفاده می‌کنند، زمان پیاده‌روی یک تی شرت تبلیغاتی می‌پوشند و افراد دیگر به مکرر جزئیات برند شما را می‌بینند.

هر بار که از کالای تبلیغاتی استفاده شود، این امکان را تقویت می‌کند که افراد بیشتری از تجارت شما آگاهی کسب کنند. در حقیقت شما فقط روی محصول اولیه سرمایه‌گذاری انجام داده‌اید، اما بازدهی آن روزها، هفته‌ها و حتی سال‌ها ادامه دارد.

تبلیغات تجاری

یک هدیه کاربردی تا مدت‌ها در کنار مشتری شما است

 

 

2-هدایای تبلیغاتی سبب ایجاد ارتباط می‌شود

 

هدایای لوکس و برند (خاص) که مشاغل آن را هدیه می‌دهند، سبب ایجاد یک روابط طولانی و عالی فی‌مابین آن‌ها و مشتریان مهمشان می‌شود. مشتریان دوست دارند که احساس کنند برای یک مجموعه با ارزش هستند. ارسال هدایای کاربردی و خاص به مشتریان تأثیر بسیار مثبتی بر آن‌ها می‌گذارد و باعث افزایش ارتباط و رضایت می‌شود.

 

3-محصولات تبلیغاتی راهی برای ایجاد وفاداری است

 

ظهور شبکه‌های اجتماعی و فعالیت در آن یک مزیت عالی برای هر کسب‌وکاری است که بتواند هدایای تبلیغاتی خود را در این بستر توزیع کند. در این حالت شما محصولات خود را برای ادمین‌های یا اینفلوئنسرهای این پیج‌ها فرستاده و آن‌ها یا عکسی از محصول می‌گذارند و یا خود را مشتاق استفاده از آن نشان می‌دهند و هزاران دنبال کننده آن‌ها، این موارد را می‌بینند. بازاریابی دهان‌به‌دهان یکی از قوی‌ترین ابزار برای جلب مشتری است و با این روش شما خیلی سریع مشتریان زیادی را به دست می‌آورید.

 

4-ایجاد ارتباط فیزیکی با کسب‌وکار شما

 

افراد توانایی لمس یک بنر دیجیتالی یا یک پست در فضای مجازی را ندارند و به همین خاطر به راحتی آن را فراموش می‌کنند. آن چیزی که سبب ارتباط مؤثر و پایدار می‌شود؛ ایجاد ارتباط ملموس بین مشتری و یک کسب‌وکار است. این باعث می‌شود که برند شما به یادماندنی‌تر شود؛ زیرا گیرندگان هدیه بارها و بارها شما را می‌بینند و حس می‌کنند.

تبلیغات تجاری

هدایای کاربردی باعث می‌شود که برند شما در هر کجایی کنار افراد باشد

 

 

5-یک کارت ویزیت مفید

 

کارت‌های ویزیت یک راه خوب برای معرفی برندی هستند که حاوی اسم و اطلاعات تماس می‌باشد. قبول کنید که همه آن‌ها در کشوی میز افراد در حال خاک خوردن هستند. کارت ویزیت هم در مکان و زمان مناسب به کار می‌رود اما در کنار یک هدیه اضافی می‌تواند به شناخت برند شما کمک شایانی کند. ساک دستی، فلاسک تبلیغاتی و مواردی از این قبیل که اطلاعات شما بر روی آن حک شده باشد؛ به افراد کمک می‌کند تا شما را آسان‌تر به یاد آورند.

 

6-هویت اجتماعی برند شما را تقویت می‌کند

 

این فقط مشتریان نیستند که باید از محصولات تبلیغاتی شما استفاده کنند. بلکه در محیط کار، هدیه دادن به کارمندان، سبب ارتباط قوی بین پرسنل شده و آن‌ها را هیجان‌زده می‌کند. هویت اجتماعی یک برند در جایی نمایان می‌شود که کارمندان یک مجموعه، به آن کسب‌وکار افتخار کنند و انگیزه عالی برای ادامه فعالیت بین آن‌ها ایجاد شود.

 

تبلیغات تجاری

با هدیه دادن به کارمندانتان شاهد اشتیاق آنان برای کار کردن باشید

 

 

 

7-کالاهای با کیفیت سبب محبوبیت برند شما می‌شود

 

شاید انتخاب هدایای ارزان قیمت در نمایشگاه مناسب باشد. همه افراد از هدیه گرفتن یک آب‌نبات یا یک مداد خوشحال می‌شوند. اما به خاطر داشته باشید یک هدیه با کیفیت و کاربردی، اعتبار برند شما را بهبود می‌بخشد. این نشان می‌دهد که شما به مخاطبان خود برای هدیه گرفتن اهمیت می‌دهید و خدمات شما در سطح بالایی قرار دارد.

 

سخن آخر

 

شما تا چه اندازه توانسته‌اید از هدایای تبلیغاتی در استراتژی بازاریابی خود سود ببرید؟ در گام اول شما باید ماهیت هدیه دادن را برای خود مشخص کنید که به چه علت هدیه می‌دهید و سپس با توجه به اهدافتان محصولاتی را تهیه نمایید.

نکته اصلی در اهدای هدایای تبلیغاتی در نظر گرفتن احساسات و شخصیت مشتریان است. آن‌ها محتاج نیستند بلکه برای ایجاد ارتباط و آشنایی به سمت برند شما آمده‌اند و دریافت یک هدیه آنان را در آینده تبدیل به مشتری شما خواهد کرد.


23/ مهر/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف