WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
رنگ زرد و خاکستری! رنگ سال 2021 معرفی شد

رنگ زرد و خاکستری! رنگ سال 2021 معرفی شد

3/ دی/1399

معمولاً رنگ سال بر ترندهایی که در زندگی ما وجود دارند، تأثیرگذار هستند. رنگ سال در ترندهای وسایل خانه و تبلیغات (به خصوص هدایای تبلیغاتی) نیز دیده می‌شود. گروهی از افراد متخصص و حرفه‌ای در زمینه ترندها تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده‌اند. این تحقیق با تمرکز بر روی ترندهای اجتماعی، اقتصادی و طراحی آن صورت گرفته است تا بفهمند مردم از رنگ‌هایی که در خانه‌هایشان و محصولاتشان استفاده می‌کنند، چه می‌خواهند.


 

رنگ در زندگی مردم بسیار مهم است. یکی از علایق و وظایف رنگ شناسان این است که ترندهای جهانی را شناسایی کنند و بر همین اساس، پالت‌های رنگی هیجان‌انگیزی را که بیانگر شخصیت و فرهنگ است را ارائه دهند. تأثیر رنگ بسیار فراتر از یک پوشش تزیینی است.

رنگ سال نتیجه تبدیل ترندهای کلیدی جهانی به پالت‌های رنگی الهام‌بخش برای مصرف‌کنندگان و مشتریان صنعتی است. سالی که گذشت، سالی چالش‌برانگیز بود و همه ما با تجربه‌هایی روبه‌رو شدیم که تا به حال با آن مواجه نشده بودیم؛ اما نکات مثبتی نیز پدیدار شد مانند همبستگی جوامع.

امسال، رنگ سال 2021 سایه‌ای از تمام چیزهایی است که باعث ایجاد تعادل و پایداری می‌شود و در عین حال پالتی شگفت‌انگیز و الهام‌بخش را خلق می‌کند که می‌تواند به خوبی رنگ و رویی جدید به محیط اطراف ما بدهد.

 

رنگ سال 2021

 

ما شاهد تغییرات بی‌سابقه جهانی هستیم. همه ما با ترس و تجربیاتی روبه‌رو شده‌ایم که احساس می‌کنیم ما را از دنیای مدرن دور می‌سازند. بر همین اساس تم اصلی رنگ امسال، "شجاعت پذیرفتن تغییر" است تا در نهایت سایه‌ای از تمام چیزهایی که می‌تواند ثبات و تعادل را ایجاد کند، به دست آید. رنگ امسال، رنگی قدرتمند است که همیشه در زمینه طرح‌ها وجود داشته است و ما را به موضوعات ساده مرتبط می‌سازد. موسسه پنتون، ارائه دهنده استانداردهای حرفه‌ای زبان رنگ و راه‌حل‌های دیجیتالی برای جامعه طراحان است. هر سال در آستانه سال جدید میلادی، این موسسه یک رنگ به عنوان رنگ سال را انتخاب و اعلام می‌کند. این موسسه امسال رنگ خاکستری (Ultimate Gray) و زرد (Illuminating) را به عنوان رنگ سال 2021  / 1400 معرفی کرد. همان‌طور که معاون این شرکت بیان کرده است، این رنگ ترکیبی است که بیانگر انعطاف‌پذیری، امید به زندگی پس از سختی و خوش‌بینی است که ما به آن نیاز داریم. زمانی که این دو رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند، ترکیب رنگی فوق‌العاده زیبایی را ایجاد می‌کنند؛ "احساس تفکر عمیق‌تر با نوید خوش‌بینانه از روزی سرشار از آفتاب".

 

رنگ سال

لیوان تبلیغاتی با رنگ سال 2021

 

 

رنگ زرد روشنی که موسسه پنتون انتخاب کرده است کد رنگی PANTONE 13-0647 می‌باشد. یک زرد درخشان، سر زنده و با نشاط. این نوع رنگ زرد، به خوبی احساس شادی و نشاط را القا می‌کند و درست مانند گرمی تابش خورشید، قوی و پر انرژی است.

رنگ خاکستری انتخابی موسسه پنتون با کد رنگی PANTONE 17-5104 است. این رنگ نمادی از عناصر جامد و قابل اعتماد است که در عین حال احساس جاودانگی را تداعی می‌کند و می‌تواند پایه محکمی را خلق کند. این رنگ احساس خونسردی، مقاومت و استواری را به افراد القا می‌کند. شرکت پنتون در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که رنگ سنگریزه‌ها در سواحل و عناصر طبیعی که ظاهر آن‌ها بیانگر توانایی مقاومت در طول زمان است را برجسته می‌کند. به همین دلیل رنگ خاکستری انتخاب شده، احساس آرامش و اطمینان را تلقین می‌کند و همچنین مشوق احساس ثبات است.

طبق گفته‌های مدیر اجرایی موسسه پنتون، انتخاب این دو رنگ متفاوت، چگونگی کنار هم قرار گرفتن این عناصر در کنار هم برای بیان پیامی از قدرت و امیدواری را نشان می‌دهد که در عین حال باعث پایداری  است و نشاط‌آور است. این موضوع این ایده را منتقل می‌کند که این تنها یک رنگ نیست، بلکه اشاره به موضوعات بیشتر و گسترده‌تری دارد. کنار هم قرار گرفتن رنگ خاکستری کامل با رنگ زرد قدرتمند و پر انرژی، پیام مثبتی را که با قدرت پشتیبانی می‌شود را نشان می‌دهد.

در حقیقت، ترکیب زرد و خاکستری با جسارت بخشیدن به روحیه، نیاز درونی به دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن صدای افراد را برجسته‌تر می‌کند. ترکیبی که به بینش، نوآوری و شهود پیوند خورده است. احترام به خرد، تجربه و هوش، بازسازی را الهام می‌بخشد و ما را به سوی روش‌های تفکر و مفاهیم جدید سوق می‌دهد. ترکیب این دو رنگ مقاومت و امید را ابراز می‌کند و  این تمام چیزی است که انسان‌ها در این برهه زمانی برای روحیه دهی به خود به آن نیاز دارند.

از تعبیرهای زیبایی که برای رنگ‌های انتخابی امسال بیان شده است می‌توان به توصیف مجله architecturaldigest.com اشاره کرد که گفته است ” خاکستری، زنبور عسل کارگر است و زرد، ملکه! “

رنگ سال 2021 می‌تواند بر ظاهر محیط اطراف ما بسیار تأثیرگذار باشد. از ظاهر خانه و محیط‌های کاری گرفته تا بسیاری از وسایل که در زندگی روزمره خود از آن استفاده می‌کنیم مانند مبلمان، کابینت، وسایل الکترونیکی و لوازم خانگی.

رنگ سال

 

 

 

پالت رنگی

 

بسیاری از افراد و مؤسسات تلاش می‌کنند تا بهترین ترکیب رنگ‌ها برای بیان احساسات را معرفی کنند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

 

رنگ‌های پر معنی

 

رنگ‌های پر معنی تلاش می‌کنند تا به افراد کمک کنند خودشان باشند. مثبت، انرژی‌زا و شگفت‌انگیز، این تن‌های رنگی می‌توانند خلاقیت و آزاداندیشی را تقویت کنند و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد فضایی را خلق کنند که بیانگر شخصیت واقعی آن‌هاست و احساس آن‌ها را تقویت می‌کند. سایه‌های مختلف رنگ صورتی و قرمز در کنار هم بسیار چشم‌گیر هستند و در طراحی‌های گرافیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پایه و اساس گرم رنگ خاکستری، این رنگ‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد تا احساس یکپارچگی و تعادل را ایجاد کند.

 

رنگ‌های بی‌انتها

 

این پالت رنگی احساسی از گذشته و در عین حال آینده را تداعی می‌کند. سایه‌هایی از رنگ زرد و سرخ به همراه رنگ‌های خنثی و رنگ امسال. این تم رنگی می‌تواند پس زمینه کلاسیکی را خلق کند. این ترکیب رنگ احساس گرمی و نشاط را تداعی می‌کند.

سایه‌هایی از رنگ‌های زرد و سفید در کنار رنگ‌های خنثی، می‌توانند احساسی مثبت و تعادلی را ایجاد کنند.


3/ دی/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف