WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
آیا خوراکی‌ها هدایای تبلیغاتی مناسبی هستند؟

آیا خوراکی‌ها هدایای تبلیغاتی مناسبی هستند؟

18/ اردیبهشت/1400

همه مجموعه‌ها دوست دارند که از بهترین و محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی برای هدیه دادن به مشتریانشان استفاده کنند. به همین خاطر بی‌درنگ اکثریت آن‌ها به سراغ مرسوم‌ترین هدایای تبلیغاتی مثل خودکار تبلیغاتی، تی شرت تبلیغاتی، سررسید و غیره می‌روند و اصلاً به اقلام دیگر فکر نمی‌کنند. این در حالی است برخی از کالاها مانند خوراکی‌ها می‌توانند یک کالای مناسب برای هدیه دادن به افراد باشد و تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.


تقریباً هدف تمامی مجموعه‌ها از اهدای هدایای تبلیغاتی آن است که نام برند خود را برای مدت‌های طولانی در نزد مشتریانشان باقی بگذارند یا مشتریانشان با جابه‌جایی کالاهای تبلیغاتی بی‌آنکه بدانند؛ سفیر تبلیغاتی برندشان شوند. به همین دلیل تمام مجموعه‌ها بودجه خود را معطوف کالاهایی می‌کنند که بازخورد بهتری برای آن‌ها داشته باشد و از خلاقیت و نوآوری در دادن هدایا چشم‌پوشی می‌نمایند.

لیست هدایای تبلیغاتی بسیار زیاد است و هر مجموعه با توجه به نوع کسب‌وکار خود یا نوع مشتریانش می‌تواند از یک یا چندین نوع مرتبط با برند خود بهره ببرد. در لیست این کالاها، اما همیشه خلاقیت‌هایی نیز به چشم می‌خورد و برندهای ریسک‌پذیر به سراغ آن‌ها می‌روند تا خود را بیشتر نشان دهند. هدیه دادن خوراکی نیز یکی از همین موارد است.

درباره خوب یا بد بودن خوراکی به‌عنوان هدیه تبلیغاتی اما و اگرهای بسیاری وجود دارد. عده‌ای خوراکی را یک هدیه کوتاه‌مدت می‌دانند که عمرشان بعد از خوردشدنشان تمام می‌شود. اما در مقابل برخی، خوراکی را نشان صمیمیت بین یک برند و مشتریانشان می‌دادند.

 

هدایای تبلیغاتی

خوراکی حس صمیمانه‌ای را به مشتریان القا می‌کند

 

 

 

هدیه دادن خوراکی‌ خوب است یا بد؟

 

مسلماً هیچ هدیه تبلیغاتی که مشتریان شما را خوشحال کند و لبخند رضایت را بر صورت آن‌ها نقش ببندد؛ هدیه بدی محسوب نمی‌شود. اما برخی از هدایا در لحظه و برای مدت کوتاهی اعتبار دارند و کمی از مزیت‌های فوق‌العاده هدایای تبلیغاتی دور هستند.

خوراکی کالایی است که در لحظه خورده شده و بعد از باز کردن جلد آن عمرشان تمام می‌شود. به همین دلیل بسیاری از مجموعه‌ها آن را یک ایده نامناسب و اتلاف بودجه می‌دانند و ترجیح می‌دهند به سراغ کالاهایی با عمر طولانی‌تر در نزد مشتریان بروند.

در مقابل اما برخی از برندها از خوراکی‌ها برای جلب توجه مشتریان و ایجاد فضای صمیمانه استفاده می‌کنند؛ زیرا شما خوراکی‌های خود را تنها به افرادی که می‌شناسید تعارف می‌کنید نه غریبه‌ها!

این دسته از مجموعه‌ها برای آنکه یک خوراکی تبدیل به یک هدیه خاطره‌انگیز شود از روش‌های نوآورانه و جالبی استفاده می‌کنند. یکی از ساده‌ترین ایده‌ها، استفاده از جعبه پذیرایی تبلیغاتی است. آن‌ها خوراکی‌های خود را داخل یک جعبه پذیرایی با کیفیت که آرم برند یا لوگوی آن‌ها حک شده است، می‌گذارند و به مشتریانشان هدیه می‌دهند. در این صورت حتی اگر مشتری خوراکی را هم بخورد آن جعبه را برای مدت‌ها در نزد خود نگه می‌دارد.

برخی دیگر از مجموعه‌ها در خوراکی‌ها جایزه قرار می‌دهند. زمانی که افراد درب پلاستیک خوراکی را باز می‌کنند یک هدیه کوچک و یادگاری پیدا خواهند کرد. این خوراکی‌ها می‌توانند شامل قاشق‌های کوچک، چراغ‌قوه، جاکلیدی و اقلام دیگری شوند.

 

 

 

برندهای غذایی از خوراکی به‌عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده کنند

 

خوراکی بهترین و مهم‌ترین هدیه تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای فعال در صنایع غذایی محسوب می‌شود. این برندها با هدیه دادن خوراکی، یک تیر و دو نشان می‌زنند. هم آنکه به مشتریان خود یک هدیه داده‌اند و هم آنکه محصولات خود را معرفی می‌کنند تا مشتریان با کیفیت و طعم محصولات آن‌ها آشنا شوند.

رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم می‌توانند از خوراکی به‌عنوان هدیه بهره ببرند و مشتریان زیادی را به سمت برند خود جلب نمایند.

 

 

 

بهترین خوراکی‌ها برای هدیه دادن

 

اگر تصمیم خود را برای هدیه دادن خوراکی‌های گرفته‌اید؛ می‌توانید از ایده‌های زیر برای هدیه دادن استفاده کنید.

 

انواع دمنوش و چای

 

چای و دمنوش را باید در لیست پرطرفدارترین هدایای تبلیغاتی قرار دهیم که تقریباً باب میل تمامی افراد است. کمتر کسی است که از نوشیدن یک دمنوش آرامش‌بخش یا یک لیوان چای داغ لذت نبرد! پس دست‌به‌کار شوید و مجموعه‌ای از دمنوش‌های مرغوب را تهیه کنید و در یک جعبه مناسب قرار دهید. حواستان باشد که در رو و داخل جعبه پذیرایی آرم برند، اسم مجموعه، شماره تلفن یا آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را قرار دهید.

 

شکلات

 

شکلات هم یکی از لذت‌بخش‌ترین هدایایی است که هر فردی از گرفتن آن لذت می‌برد. شکلات‌ها انواع مختلفی دارد و خرید هریک از آن‌ها بستگی به بودجه شما دارد.

 

شکلات

باکس‌های شکلات که می‌توانید لوگوی برند خود را روی آن حک کنید

 

 

آب‌نبات

 

آب‌نبات شامل طیف وسیعی می‌شود که شما می‌توانید از آن استفاده کنید. چه آب‌نبات‌های دایره‌ای چه آب‌نبات‌های چوبی؛ همگی ایده مناسبی است.

 

ظرف‌های قهوه

 

قهوه را باید یک هدیه لاکچری و محبوب دانست که افراد زیادی از گرفتن آن خوشحال می‌شوند. شما می‌توانید از دانه قهوه یا پودر قهوه استفاده کنید.

بهتر است برای هدیه دادن قهوه از بطری‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی استفاده کنید. روی تمام بطری‌ها اسم برند خود را حک کرده و سپس آن‌ها را هدیه دهید. شما همچنین می‌توانید ماگ یا لیوان تبلیغاتی را در کنار ظرف‌های قهوه به مشتریانتان هدیه بدهید.

 

ست قهوه

ست قهوه و لیوان تبلیغاتی

 

 

میوه خشک شده

 

میوه خشک شده هم یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که شما می‌توانید به مشتریانتان هدیه دهید. انواع میوه‌های خشک شده را انتخاب کنید و در ظرف‌های مناسب قرار دهید.

 

زعفران

 

اگر قصد هدیه دادن به مشتریان خاص یا خارجی را دارید می‌توانید از خوراکی‌های اصیل ایرانی استفاده کنید. ظرف‌های زعفران یک هدیه بسیار لاکچری محسوب می‌شود و یاد شما را برای همیشه در نزد مشتریانتان زنده نگاه می‌دارد.

 

خوراکی‌های سنتی

 

هر استان ایران دارای فرهنگ و سنن خاص خود است. به همین خاطر در هر شهر یک خوراکی سنتی و اصیل یافت می‌شود که در حقیقت شناسنامه آن شهر محسوب می‌شود.

اگر شما صاحب کسب‌وکاری هستید و در یک رویداد، همایش یا نمایشگاه شرکت کرده‌اید؛ می‌توانید از خوراکی‌های سنتی شهر خودتان به‌عنوان یادگار به شرکت‌کنندگان استفاده کنید. خوراکی‌ها را در جعبه‌ای مناسب قرار دهید و در کنار آن‌ها یک کاتالوگ از فعالیت کسب‌وکارتان نیز بگذارید تا مشتریان با شما و کسب‌وکارتان آشنا شوند.

 

خوراکی‌های سنتی ایران:

  • قطاب
  • باقلوا
  • گز
  • نقل
  • پولکی
  • راحت‌الحلقوم
  • نبات‌های چوبی رنگی
  • سوهان عسلی
  • باسلوق
  • پشمک
  • انواع شیرینی
  • سمنو
  • کاک

 

 

سخن آخر

 

در این مطلب با اهمیت خوراکی‌ها به‌عنوان یک هدیه تبلیغاتی آشنا شدیم. اگر به این نتیجه رسیده‌اید که از خوراکی به‌عنوان هدیه استفاده کنید باید تمام جوانب امر را در نظر بگیرید. ازجمله نکاتی که باید رعایت کنید:

1- نگهداری از خوراکی بسیار مهم است؛ پس مواظب باشید که خوراکی‌ها فوراً به دست مشتریانتان برسد تا قبل از آنکه خراب شود.

2- از خوراکی‌های مرغوب استفاده کنید. بد مزه بودن یا خراب بودن هر خوراکی، وجه برند شما را تخریب می‌کند.

3- حتماً از جعبه پذیرایی یا ظروفی استفاده کنید که مشتری بعد از خوردن خوراکی، نام برند شما را فراموش نکند و اسم شما را تا مدت‌ها همراه داشته باشند.

4- قبل از آنکه تصمیم به هدیه دادن خوراکی بگیرید؛ به نوع مشتریان و نوع رویداد توجه کنید. زیرا خوراکی یک هدیه پر ریسک است که اگر در زمان مناسب هدیه داده نشود جنبه منفی دارد.


18/ اردیبهشت/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف