WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
نکات طلایی در خصوص تنوع و قیمت هدایای تبلیغاتی

نکات طلایی در خصوص تنوع و قیمت هدایای تبلیغاتی

19/ شهریور/1400

طیف گسترده‌ای از هدایای تبلیغاتی در بازار موجود است که هر برند و شرکتی بر اساس اهداف تبلیغاتی خود و سایر موضوعات اقدام به انتخاب از میان آن‌ها می‌نماید. با این حال، یکی از مه‌ترین موضوعاتی که همیشه از نظر خریداران و بازاریابان محصولات تبلیغاتی مطرح است، قیمت هدایای تبلیغاتی هست.


هدایای تبلیغاتی با تنوع فراوان خود از اصلی‌ترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات در میان کسب‌وکارها است که هر برندی با انتخاب مناسب‌ترین گزینه، آن را با نام و نشان تجاری خود به مخاطبان ارائه می‌کند. عموماً بازاریابان و بخش‌های بازاریابی شرکت‌ها عهده‌دار این مسئولیت می‌شوند و سعی می‌کنند تا این عمل را به بهترین و تأثیرگذارترین شیوه ممکن انجام دهند.

انتخاب هدایای تبلیغاتی به عوامل متعدی ازجمله هماهنگی با هدف کمپین تبلیغاتی، علاقه‌مندی مخاطبان، ارزشمندی هدایای تبلیغاتی و قیمت هدایای تبلیغاتی بستگی دارد. از میان این موارد، قیمت هدایای تبلیغاتی در نظر خریداران موضوع به مراتب مهم‌تری است. از همین رو، در ادامه این مطالب به بررسی نکات طلایی در خصوص تنوع و قیمت هدایای تبلیغاتی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

چه محصولاتی را می‌توان جزو هدایای تبلیغاتی دانست؟


به صورت کلی، هدایای تبلیغاتی را می‌توان هرگونه محصول سفارشی دانست که کسب‌وکارها، مؤسسات غیرانتفاعی، مجموعه‌ها، گروه‌های ورزشی، برندها و سایر سازمان‌ها برای تبلیغ خود از آن استفاده می‌کنند. هدایای تبلیغاتی را می‌توان با درج کردن علائم شناسایی همچون نام تجاری، لوگو، اطلاعات تماس یا یک شعار تبلیغاتی جذاب چاپ کرده و به مخاطبان ارائه کرد.

ماگ تبلیغاتی که از یک کافه دریافت می‌کنید، تی‌شرتی که در کنسرت‌ها یا بازی‌های فوتبال خریداری می‌شوند، اسباب‌بازی‌هایی که در فروشگاه‌ها به کودکان هدیه داده می‌شوند؛ تمامی این موارد و خیلی موارد دیگر را می‌توان به عنوان هدایای تبلیغاتی در نظر گرفت که برندها برای معرفی و گسترش بازاریابی خود از آن استفاده می‌کنند.

 

بر اساس اعلام موسسه تخصصی تبلیغات در امریکا، محبوب‌ترین محصولات تبلیغاتی سال 2021 عبارت‌اند از:

  • وسایل محافظتی همچون ماسک، ضدعفونی‌کننده‌ها، ژل‌های شست‌وشو و غیره
  • فلش مموری تبلیغاتی
  • شارژر تبلیغاتی
  • پوشاک تبلیغاتی همچون کلاه تبلیغاتی، تی شرت تبلیغاتی
  • وسایل آبخوری همچون ماگ تبلیغاتی، لیوان، فلاسک تبلیغاتی
  • لوازم‌التحریر همچون خودکار تبلیغاتی، سررسید، دفترچه یادداشت تبلیغاتی، ست روان‌نویس
  • کیف همچون ساک تبلیغاتی
  • تقویم و سالنامه
  • لوازم اداری همچون پدفولیو، چراغ مطالعه، ست مدیریتی، موس پد تبلیغاتی
  • پاوربانک تبلیغاتی

ماگ تبلیغاتی

نمونه‌ای از ماگ تبلیغاتی

 

هر کسب‌وکاری از رستوران‌های زنجیره‌ای گرفته تا سازمان‌های خیریه می‌توانند برای جلب نظر مخاطبان و توسعه کسب‌وکار خود از این هدایای تبلیغاتی برای ایجاد تأثیری مثبت استفاده کنند. در حقیقت، ارائه هدایای تبلیغاتی به مخاطبان یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی است که همه برندها از آن برای گشودن درهای موفقیت بیشتر استفاده می‌کنند.

 

چرا باید از هدایای تبلیغاتی استفاده کرد؟


از مهم‌ترین دلایل استفاده از هدایای تبلیغاتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

 

هزینه نسبتاً کم


در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی همچون کرایه کردن بیلبورد در بزرگراه‌ها و آگهی‌های بازرگانی تلویزیونی؛ هدایای تبلیغاتی به مراتب ارزان‌تر هستند و از این رو، می‌توان آن‌ها را به‌صرفه برشمرد. علاوه براین، هدایای تبلیغاتی عموماً به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند و بارها و بارها دیده می‌شوند. بنابراین، در طولانی مدت می‌تواند تأثیر به مراتب بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.

از نظر مخاطبان دریافت‌کننده، هدایای تبلیغاتی ارزش بالایی دارند
 هدایای تبلیغاتی عموماً به صورت رایگان اهدا می‌شوند. با توجه به اینکه همه افراد دوست دارند هدیه‌ای رایگان دریافت کنند، احساس مثبتی نسبت به این هدایای تبلیغاتی و ارائه‌دهنده آن خواهند داشت. این موضوع می‌تواند بسیار با ارزش‌تر از هزینه هدیه آماده شده باشد.

 

انعطاف‌پذیری


 تنوع هدایای تبلیغاتی بسیار زیاد است و شرکت‌ها می‌توانند بر اساس بودجه مورد نظر خود و با هدف جذب مخاطبان بازار خود، محصول مناسب را انتخاب کنند.

به صورت کلی، ارائه هدایای تبلیغاتی می‌تواند به ایجاد یک چهره شناخته شده و محبوب از یک برند کمک کند. علاوه بر این، می‌تواند افراد را به سوی خرید و استفاده از یک نام تجاری سوق دهد و شناخت آن‌ها را نسبت به آن برند افزایش دهد. تمام این موارد در کنار هم باعث می‌شود تا یک کسب‌وکار نسبت به رقبا خود پیشرفت چشمگیرتری داشته باشد و زودتر به موفقیت و فروش بیشتر برسد.

هدایای تبلیغاتی

قیمت هدایای تبلیغاتی با توجه به نوع محصول متفاوت است

 

 

قیمت هدایای تبلیغاتی تحت تأثیر چه عواملی است؟


شرکت‌ها یا سازمان‌ها برای دستیابی به برتری در یک محیط بسیار رقابتی با یکدیگر به سر می‌برند. از این رو، هر کدام از آن‌ها تلاش می‌کنند تا بتوانند با استفاده از روش‌های بازاریابی این میدان رقابت را به نفع خود حرکت دهند. استفاده از هدایای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار تبلیغاتی از روش‌های شناخته شده و موفق بازاریابی است که بسیاری از برندهای مطرح از آن استفاده می‌کنند.

برآورد هزینه در هر کمپین تبلیغاتی بسیار مهم است. به همین منظور، تعیین قیمت هدایای تبلیغاتی به عنوان یک روش بازاریابی اهمیت بالایی دارد. به صورت کلی، قیمت هدایای تبلیغاتی تحت تأثیر عواملی همچون کیفیت محصول، روش‌های چاپی و تعداد سفارش قرار دارد.

 

کیفیت محصولات تبلیغاتی


کیفیت، اصلی‌ترین عامل جلب مشتری است! دیدگاه‌های مختلفی در مورد کیفیت محصولات وجود دارد؛ اما مهم‌ترین عاملی که می‌تواند رقبا را از یکدیگر متمایز سازد، کیفیت محصولات است. بر همین اساس، هر برندی برای تبلیغ خود به محصولی با کیفیت نیاز دارد تا بتواند اعتماد مخاطبان را جلب کرده و آن‌ها را به مشتریان بالفعل تبدیل کند.

انتخاب محصول تبلیغاتی با کیفیت می‌تواند بر هزینه سفارش هدایای تبلیغاتی بی افزاید. با این حال، در اولویت قرار دادن کیفیت هدایای تبلیغاتی می‌تواند گامی مؤثر در استراتژی‌های بازاریابی باشد و بر اعتبار شما در میان مخاطبان بی افزاید. با توجه به اینکه عموماً محصولات باکیفیت ماندگاری بیشتری دارند، برای مدت طولانی‌تری می‌توانند همراه مخاطبان شما بمانند و به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی نام شما را یادآوری کنند.

 

انتخاب روش چاپ


شیوه‌های چاپی گوناگونی برای درج نام تجاری برندها بر روی هدایای تبلیغاتی وجود دارند که در نهایت هر کدام به یک محصول منحصربه‌فرد و ایده آل تبلیغاتی تبدیل می‌شوند. انتخاب شیوه چاپی با در نظر گرفتن گزینه رنگی مناسب و متناسب با نوع و رنگ هدیه تبلیغاتی می‌تواند به محصول تبلیغاتی خاص و حرفه‌ای منجر شود. در صورت استفاده درست از روش‌های چاپی (حتی در صورت استفاده از یک رنگ برای چاپ) می‌توان محصولی چشمگیر و هیجان‌انگیز را ایجاد کرد که در امر بازاریابی موفق عمل کند.

از روش‌های چاپی می‌توان به چاپ تمام رنگی، چاپ سیلک اسکرین، چاپ تامپو، چاپ لیزری، چاپ دیجیتال، چاپ حرارتی، برجسته‌سازی، کنده‌کاری و گلدوزی اشاره کرد.

عموماً روش‌های چاپی با توجه به جنس هدایای تبلیغاتی و بودجه در نظر گرفته شده انتخاب می‌شوند. به عنوان مثال، روش گلدوزی از روش‌های چاپی منحصربه‌فرد برای چاپ یک لوگو زیبا بر روی پوشاک تبلیغاتی محسوب می‌شود که از نظر بسیاری از مخاطبان به مراتب بسیار چشمگیرتر و خاص‌تر از سایر روش‌های چاپی می‌تواند دیده شود. از همین رو، سلیقه و بودجه از اصلی‌ترین عوامل در انتخاب روش‌های چاپی است.

 

سفارش هدایای تبلیغاتی


معمولاً خرید و سفارش هدایای تبلیغاتی به صورت عمده و با تعداد بالا یکی از روش‌های کاستن از قیمت هدایای تبلیغاتی است. در زمان سفارش محصولات تبلیغاتی، برخی از شرکت‌ها برای سفارش محصولات بالاتر از یک تعداد مشخص از هدایای تبلیغاتی، تخفیفاتی را در نظر می‌گیرند و یا امکان استفاده از تعداد رنگ‌های چاپی بیشتر را فراهم می‌کنند. در کنار آن، عواملی همچون هزینه حمل‌ونقل نیز وجود دارد که سفارش به صورت عمده می‌تواند از هزینه‌های جانبی آن بکاهد.

بطری تبلیغاتی

روش‌های جدیدی برای حک لوگوی رو محصولات وجود دارد

 

 

سخن آخر


سفارش هدایای تبلیغاتی برای رویدادهای مختلف از روش‌های تبلیغاتی خلاقانه و تأثیرگذار است. انتخاب محصولی هماهنگ با کمپین تبلیغاتی و بودجه بازاریابی از میان طیف گسترده‌ای از اقلام، استفاده از هدایای تبلیغاتی را به امری رایج و محبوب تبدیل کرده است. محصولاتی همچون ماگ تبلیغاتی، تی شرت تبلیغاتی، ست مدیریتی و دفترچه یادداشت تبلیغاتی از هدایای تبلیغاتی دوست‌داشتنی به شمار می‌روند. عواملی همچون تعداد سفارش، شیوه چاپ و کیفیت محصولات می‌تواند بر قیمت هدایای تبلیغاتی اثر بگذارد.


19/ شهریور/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف