WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
کوچک؛ بزرگ؛ متوسط

کوچک؛ بزرگ؛ متوسط

6/ بهمن/1400

یکی از مقیاس‌هایی که هر روز با آن سروکار داریم، بیان اندازه به‌صورت "کوچک؛ بزرگ؛ متوسط" است. این نحوه بیان اندازه را در مورد هر شی‌ء که در اطرافمان است، به کار می‌بریم. آیا تا به حال، به فکر استفاده از کلمات جالب‌تر و شگفت‌انگیزتری به‌جای آن‌ها بوده‌اید؟


از موارد پرتکرار در استفاده از کلمات کوچک، بزرگ و متوسط می‌توان به اندازه خوراکی‌ها و ابعاد هدایای تبلیغاتی اشاره کرد. حتماً برای شما هم بارها پیش آمده است که در زمان سفارشی‌سازی یک لیوان تبلیغاتی بگویید " لیوان تبلیغاتی به اندازه متوسط را می‌خواهم"؛ یا زمانی که در یک کافه نشسته‌اید و به شدت خسته هستید، یک لیوان بزرگ قهوه آمریکانو سفارش دهید؛ یا زمانی که رژیم دارید و به شدت هوس شیرینی کرده‌اید، یک کیک کوچک سفارش دهید.

تا به حال با خود فکر کرده‌اید که آیا می‌شود از کلمات جذاب دیگری به‌جای این کلمات استفاده کرد تا حال و هوای دیگری به خوراکی‌هایی که می‌خورید یا سفارش می‌دهید، ببخشید. کسب‌وکارهای فراوانی در سراسر دنیا وجود دارند که با اندکی خلاقیت و ابتکار عمل، این نام‌های ساده را تغییر داده‌اند. این تفاوت کوچک، آن‌ها را از رقیبان خود متمایز می‌سازد و با هر بار شنیدن این کلمات، افراد ناخودآگاه به یاد برند شما می‌افتند. در ادامه به معرفی برخی از رستوران‌هایی که با یک تغییر کوچک در عنوان اندازه‌های محصولات خود، موفق شده‌اند، می‌پردازیم.

 

فهرست رستوران‌ها با نام‌های جذاب و خلاقانه برای اندازه محصولات خود

 

خلاقیت همیشه به معنای ایجاد کردن یک پدیده خارق‌العاده نیست. برندهای بسیاری در سراسر دنیا با کمی تغییر در عنوان اندازه‌های خود و الهام گرفتن از نام محصولاتشان، کلمات جایگزین جالبی را درست کرده‌اند. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست از کلمات رایج و استاندارد "کوچک، بزرگ، متوسط" استفاده کنند. در ادامه به برخی از این عبارت جایگزین می‌پردازیم.

 

برند استارباکس

 

استارباکس نامی آشنا در میان طرفداران قهوه است. این برند بین‌المللی که در اکثر کشورهای جهان شعبه دارد، از مبتکرین تغییر نام اندازه محصولات است. این برند محبوب از سال 1983 میلادی، لیوان‌های نوشیدنی خود را با عناوین بلند (Tall) با گنجایش 354 میلی‌لیتری، گرند (Grande) با گنجایش 473 میلی‌لیتری، ونتی (Venti) با گنجایش 591 میلی‌لیتری و ترنتا (Trenta) با گنجایش 917 میلی‌لیتری به مشتریان خود عرضه می‌کند. این نام‌گذاری به علاقه فراوان بنیان‌گذار این برند یعنی هوارد شولتز باز می‌گردد که پس از سفر به ایتالیا، شیفته زبان جذاب ایتالیایی شد. در حقیقت، کلمه ونتی به معنای "بیست" و کلمه ترنتا به معنای "سی" است.

 

برند استارباکس

نمونه لیوان‌های استارباکس با نام‌های جذاب به عنوان اندازه

 

 

 

برند Cold Stone Creamery

 

برند سرشناس Cold Stone Creamery، یکی از بستنی‌فروشی‌های زنجیره‌ای آمریکا است. این برند محبوب آمریکایی نیز از نام‌های جالبی برای سفارش محصولات خود استفاده کرده است. "دوستش دارم"، "عاشقشم" و "میخوامش" نام‌های بامزه‌ای است که این برند برای اندازه محصولات خود قرار داده است.

 

برند Lucky WishBone

 

بی‌شک یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها در سراسر دنیا، مرغ سوخاری است. برند آمریکایی Lucky Wish-Bone برای اینکه بتواند برتری خود را نسبت به رقبای خود به رخ بکشد و مشتریان خاص خود را پیدا کند؛ از سیستم نام‌گذاری هیجان‌انگیزی برای مرغ سوخاری‌های خود استفاده می‌کند. در این فست‌فود زنجیره‌ای، به‌جای به کار بردن کلمات عادی اندازه‌ها، از کلمات جونیور (فرزند)، مامان و بابا برای خوراکی‌های سوخاری این برند اعم از مرغ، میگو، ماهی و حتی جگر استفاده می‌شود.

 

برند Lucky Wish-Boneبخشی از منوی رستوران لوکی ویش بن با نام‌های عجیب برای اندازه‌های مختلف خوراکی‌های خود

 

 

 

برند پاندا اکسپرس

 

خوراکی‌های آسیایی همیشه باب طبع افراد مختلفی هستند. همین جذابیت و طعم عالی سبب شده است تا رستوران‌های گوناگونی در سراسر دنیا اقدام به طبخ و ارائه آن به مشتریان خود کنند. رستوران‌های زنجیره‌ای پاندا اکسپرس، یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین رستوران‌های چینی- آمریکایی است که در آمریکا و برخی از کشورهای آسیایی شعبه دارد. یکی از نکات جالب در منوی این رستوران، استفاده از نام‌های کاسه‌ای، بشقاب یا بشقاب بزرگ به عنوان اندازه خوراکی‌هاست. البته برای راهنمایی به مشتریان تازه‌وارد، اندازه استاندارد خوراکی‌ها نیز گفته می‌شود.

 

برند پیتزا هات

 

پیتزا هات یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین برندهای تولیدکننده پیتزاهای خلاقانه است. البته خلاقیت این برند تنها در مواد اولیه به کار رفته در پیتزا یا تبلیغات جذاب معطوف نمی‌شود؛ بلکه، این برند سرشناس برای اندازه پیتزاهای خود نیز ابتکاری خیره‌کننده به خرج داده است. مشتریان این برند می‌توانند پیتزاهای خود را در ابعاد کوچک، متوسط، بزرگ، خیلی بزرگ PANalicous یا ابعاد بسیار بزرگ‌تر یعنی PANormous سفارش دهند.

 

برند پیتزا هات

تصویری از پیتزای بسیار بزرگ پیتزا هات

 

 

 

برند Peace, Love and Little Donuts

 

این برند یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای تولیدکننده دونات در ایالات‌متحده آمریکا است که به خاطر دونات‌های خوشمزه‌اش بسیار معروف است. یکی از پرفروش‌ترین اقلام این فروشگاه، بسته مهمانی دیسکو است که شامل سه دونات مختلف می‌شود.

 

آیا استفاده از نام‌های خلاقانه برای اندازه ایده خوبی است؟

 

برندهای شناخته‌شده فراوانی در سراسر دنیا سنت‌شکنی کرده‌اند و نام اندازه‌های خود را تغییر داده‌اند. اما نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که انتخاب اشتباه نام، می‌تواند مانع پیشرفت کسب‌وکار شما شود. شاید بهترین جمله را بتوان از جان زیلچ نقل کرد که گفته بود: "آسان‌ترین راه برای آسیب رساندن به برند شما این است که مخاطبان خود را گیج کنید." بنابراین بهتر است در انتخاب نام دقت کنید.

نامی که برای اندازه انتخاب می‌شود باید تا حدودی به اندازه اشاره کند تا فرد بداند دقیقاً می‌خواهد چه چیزی را دریافت کند. اگر از نام‌های خاص استفاده می‌کنید، بهتر است نمونه‌های ظروف موردنظر خود را در قسمت پیشخوان داشته باشید یا در منو خود به اندازه‌های حقیقی آن اشاره کرده باشید تا مشتریان شما گیج نشوند.

به‌صورت کلی، معایب و مزایای استفاده از نام‌های خاص برای اندازه محصولات می‌تواند دربرگیرنده موارد زیر باشد:

مزایا:

  • نام‌های خاصی را که منحصر به برند شما است، با هر بار شنیده شدن یادآور نام شما می‌شوند.
  • طرز فکر و ماهیت خاص به منوی شما می‌بخشد.

معایب:

  • انتخاب برخی از نام‌ها باعث می‌شود مشتریان شما گیج شوند.
  • استفاده از کلمات و اندازه‌های خیلی بزرگ باعث می‌شود تا مشتریان به پرخوری ترغیب شوند.

در نهایت، باید گفت استفاده از نام مناسب برای اندازه‌ها می‌تواند کمک شایان توجهی به برجسته شدن نام برند شما کند. شما می‌توانید با این تغییر نام‌ها به شیوه صحیح، واکنش مثبت مشتریان خود را دریافت کنید؛ لبخند آن‌ها را ببینید یا خنده به نام ابداعی خود را. اما فراموش نکنید که برای متفاوت بودن نباید خود را مضحکه کرد!

 

آیا استفاده از نام‌های خلاقانه برای اندازه ایده خوبی است؟

نمونه ماگ‌های تبلیغاتی زیبا با اندازه‌های مختلف

 

 

 

سخن آخر

 

هر کسب‌وکاری نیاز به معیارهای اندازه‌گیری برای بیان به مشتریان خود دارد؛ حال یک کسب‌وکار زنجیره‌ای باشید یا یک رستوران یا یک کارخانه، فرقی نمی‌کند. شما باید از نام‌های مناسبی برای بیان اندازه‌های خود در منوی محصولاتتان استفاده کنید. فراموش نکنید که نام قدرت زیادی دارد. همان‌گونه که نام برند شما می‌تواند هویت شما را نشان دهد، نام اندازه‌های ابداعی شما نیز در وجهه شما تأثیرگذار هستند.


6/ بهمن/1400



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف