WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
چرا بخور سرد بهتر است؟

چرا بخور سرد بهتر است؟

18/ اسفند/1401

خشکی پوست، سرفه‌های مکرر، بی‌خوابی شبانه و بی‌قراری همگی از علائم کمبود رطوبت کافی در محیط است. با استفاده از یک دستگاه بخور در محیط اطراف خود به خوبی می‌توانید از مزایای این محصول شگفت‌انگیز بهره ببرید. با توجه به مدل‌های مختلف بخور تبلیغاتی در بازار، سؤال اصلی همه افراد این است که آیا بخور سرد بهتر است یا بخور گرم. اگر در ادامه این مطلب همراه ما باشید به خوبی متوجه می‌شوید که چرا بخور سرد بهتر است.


مرطوب ساختن محیط اطراف باعث می‌شود تا میزان کافی رطوبت و بخار آب در محیط وجود داشته باشد تا با تنفس میزان کافی رطوبت به سیستم تنفسی بدن وارد شده و بدن را در برابر ذرات گرد وغبار و آلاینده‌ها محافظت نماید. میزان رطوبت مناسب برای محیط بین 30 الی 50 درصد می‌باشد که در صورت کمتر یا بیشتر شدن این میزان، آسیب‌هایی را به بدن به ویژه برای کودکان و بزرگسالان به همراه خواهد داشت. از این رو، استفاده از یک دستگاه بخور در محیط می‌تواند در تأمین کافی رطوبت محیط مؤثر باشد.

 

بخور سرد چیست؟

 

بخور در حقیقت همان آب تبخیر شده است که در محیط اطراف ما به صورت طبیعی نیز وجود دارد. بخور سرد تبلیغاتی، آبی را که در  محفظه آن وجود دارد به صورت ذرات بخار آب تبدیل کرده و به محیط اطراف خود اسپری می‌کند. در دستگاه بخور سرد، دمای بخار حاصل کمتر از محیط اطراف آن است؛ به همین دلیل، بخار آن احساس خنکی را به همراه دارد. علت اصلی این موضوع به فیلتری که درون دستگاه تعبیه شده است، مرتبط است. این فیلتر با جذب آب، هوا را به صورت مه آلود به محیط  اطراف اسپری می‌کند. با توجه به اینکه اغلب دستگاه‌های بخور سرد تبلیغاتی امروزی از قابلیت امواج فراصوت بهره می‌برند، قادر هستند ذرات آب را بسیار ریزتر کرده و همانند یک مه به هوا اسپری نمایند.

 

تفاوت بخور سرد با بخور گرم چیست؟

 

هر دو دستگاه با ایجاد رطوبت در محیط تلاش می‌کنند تا میزان کافی رطوبت را برای شما فراهم نمایند. دستگاه بخور گرم با جوشاندن آب، آن را به صورت بخار درآورده و سپس به محیط اسپری می‌شود؛ در حالی که، دستگاه بخور سرد با برخورداری از فیلتر داخلی یا سیستم اولتراسونیک، مه خنکی را در هوا پخش می‌کند.

بر اساس همین تفاوت‌های ساختاری و مکانیسم عمل، قیمت این دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است. دستگاه بخور سرد با توجه به سیستم مدرن‌تر به کار رفته در آن به مراتب گران‌قیمت‌تر از مدل‌های بخور گرم است. البته عامل اثرگذار دیگر در تعیین قیمت دستگاه بخور، اندازه و ظرفیت دستگاه نیز می‌باشد.

تفاوت بعدی در میزان انرژی مصرفی دستگاه است. با توجه به اینکه دستگاه بخور سرد تنها آب را به صورت مه در می‌آید به انرژی کمتری برای این کار نیاز دارد. در حالی که، بخور گرم به انرژی بیشتری برای رساندن آب به دمای صد درجه و بخار شدن نیاز دارد.

تمیز کردن دستگاه بخور گرم نیز به مراتب نیاز به توجه بیشتری نسبت به دستگاه بخور گرم دارد. با وجود آن که به صورت کلی تمیزکاری هر دو دستگاه یکسان است؛ اما با توجه به اینکه در فرآیند بخار شدن با بخور گرم احتمال تشکیل رسوب افزایش می‌یابد، تمیز کردن آن نیاز به توجه بیشتری دارد.

 

تفاوت بخور سرد با بخور گرم چیست؟

نمونه‌های جذاب و خیره‌کننده‌ای از دستگاه بخور سرد وجود دارد

 

 

 

مزایا و معایب بخور سرد چیست؟

 

استفاده از بخور سرد نیز همانند بخور گرم با مزایای مثبت و ویژگی‌های منفی همراه خواهد بود. ازجمله مزایای استفاده از بخور سرد در محیط عبارتند از:

 

  • مرطوب کردن محیط اطراف
  • خنک‌تر کردن محیط با توجه به دمای کمتر بخور سرد نسبت به محیط اطراف آن
  • امکان افزودن داروهای گیاهی یا خوشبوکننده‌ها به محفظه آب دستگاه و استفاده از خواص و بوی خوش بخار حاصل از آن
  • میزان انرژی مصرفی دستگاه بخور سرد نسبت به بخور گرم بسیار کمتر است
  • استفاده از این دستگاه کاملاً بی‌خطر بوده و حتی کودکان نیز می‌توانند از این دستگاه استفاده نمایند
  • آبرسانی مناسب به پوست بدون ایجاد حساسیت و سرخی پوست
  • کاهش آلاینده‌ها و ذرات گرد و غبار موجود در هوا به دلیل ریزتر بودن ذرات آب حاصل ازدستگاه بخور سرد
  • کمک به کاهش گرفتگی بینی و سردردهای سینوسی
  • بستن منافذ پوستی در صورت بخور دادن صورت که سبب درخشندگی و زیبایی چهره می‌شود
  • کاهش ورم زیر چشم‌ها
  • خواب راحت‌تر و آرام‌تر شبانه در صورت استفاده از دستگاه بخور سرد در زمان خواب

 

در کنار ویژگی‌های مثبت بخور سرد باید به ویژگی‌های منفی آن نیز اشاره کرد تا در استفاده از آن دقت لازم صورت گیرد.

 

  • استفاده طولانی مدت از دستگاه بخور سبب افزایش زیاد رطوبت در محیط می‌شود
  • استفاده از دستگاه بخور سرد در محیط، احتمال رشد باکتری‌ها و کپک را در محیط افزایش می‌دهد
  • در افرادی که آسم و آلرژی دارند، استفاده از دستگاه بخور می‌تواند سبب تحریک سیستم تنفسی شده و بیماری آن‌ها را تشدید نماید
  • استفاده از بخور سرد در برخی از بیماری‌ها همانند آنفولانزا می‌تواند احتمال عفونت و علائم آن را تشدید نماید

 

ایا می‌توان بخور سرد را به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه داد؟

 

با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های اعجاب‌انگیز دستگاه بخور سرد، بسیاری از شرکت‌ها و برندها که به فکر سلامتی مخاطبان خود و هدیه‌ای خاص‌تر هستند، به سراغ این هدیه جذاب رفته‌اند. این هدیه شگفت‌انگیز را می‌توانید درون یک ساک دستی تبلیغاتی زیبا که مزین با نام تجاری شما است به مخاطبان خود ارائه کنید.

راهکار دیگری برای ارائه این هدیه جذاب به مخاطبان خاص، ارائه آن به همراه سایر هدایای تبلیغاتی همچون فلاسک تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی، فلش مموری، پاوربانک تبلیغاتی یا ست مانیکور تبلیغاتی درون یک ست تبلیغاتی زیباست تا اثرگذاری هدیه شما را چندین برابر نماید.

 

ایا می‌توان بخور سرد را به عنوان هدیه تبلیغاتی ارائه داد؟

بخور سرد تبلیغاتی را می‌توان همراه با سایر هدایای تبلیغاتی درون یک بسته‌بندی شکیل ارائه داد

 

 

 

سخن آخر

 

استفاده از دستگاه بخور در هر خانه‌ای ضروری است. دستگاه بخور سرد از جدیدترین مدل‌های دستگاه‌های بخور است که با توجه به قابلیت‌ها واثرات باورنکردنی آن بر روی سلامتی و شادابی افراد به سرعت توانسته است جایگاه خود را در زندگی روزمره افراد بیابد. احساس آرامش در خواب، تنفس راحت‌تر و آرام‌تر، شادابی پوست و شفافیت بیشتر آن در کنار رفع ورم صبحگاهی چشم‌ها، همگی بخشی از ویژگی‌های اعجاب‌انگیز بخور سرد بر سلامتی است.

 


18/ اسفند/1401



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف