WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
تاریخچه به وجود آمدن هدایای تبلیغاتی

تاریخچه به وجود آمدن هدایای تبلیغاتی

21/ آذر/1398

هدایای تبلیغاتی در همه جا وجود دارند و اکثرا به عنوان بخش اصلی استراتژی‌های بازاریابی برای خیلی از شرکت‌های مختلف مورد توجه قرار می گیرد. هدایای تبلیغاتی اخیراً در چند دهه گذشته صنعت بازاریابی رو متحول کرده‌اند؛ اما آن‌ها دارای تاریخچه بسیار قدیمی هستند که به انگلستان یا ایالات متحده بر می‌گردد.


هدایای تبلیغاتی چطور به وجوده آمده‌اند؟

استفاده از هدایای تبلیغاتی مترادف با برندسازی است. ما یک سری از کالاهایی را داریم که به نوعی یک برند رو تبلیغ می‌کند. البته این شکل از تبلیغ از قدیم وجود داشته است. هدایای تبلیغاتی می‌توانند هر چیزی باشند، اما معمولا یا کالاهایی هستند که مربوط به برند می‌شوند، یا کالاهایی هستند که اکثر مردم به طور روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند. مثل خودکار، بطری آب، کلاه و....

اولین نمونه شناخته شده از هدایای تبلیغاتی که مورد استفاده قرار گرفت، در ایالات ‌متحده بود که با استفاده از دکمه‌های یادبود انجام می‌شد. آن‌ها به‌منظور جشن گرفتن برای جورج واشنگتن به عنوان اولین رئیس‌جمهور آمریکا در سال 1789 از اولین هدایای تبلیغاتی شناخته می‌شوند.

با این حال تا سال 1880 کسی نفهمید که با هدایای تبلیغاتی می‌شود اشتغال ایجاد کرد. تا بالاخره یک روزنامه‌نگار از اوهایو به صاحب یک فروشگاه کفش نزدیک شد و به او پیشنهاد همکاری داد. همچنین تقویم‌ها یک محصول محبوب برای برند سازی و تبلیغ شده‌اند و در این مدت به یکی از اولین هدایای تبلیغاتی منظم تبدیل شده‌اند.

 

هدایای تبلیغاتی چطور رشد کردند؟

 

چند شرکت به سرعت از سایر هدایای تبلیغاتی مثل جعبه کارت، روپوش یا پیش‌بند استفاده کردند و تبلیغات چاپی خودشان رو ارائه دادند.

به دلیل محبوبیت هدایای تبلیغاتی نماینده‌های 12 شرکت تبلیغاتی بزرگ در سال 1904 دورهم جمع شدند و انجمن بین‌المللی هدایای تبلیغاتی PPAI را تشکیل دادند. این انجمن صنفی هنوز هم وجود دارد و به‌طور منظم میزبان نمایشگاه‌ها و همایش‌های مختلف است.

 

هدایای تبلیغاتی در انگلستان

 

دهه 1950 بود که انگلستان مفهوم بازاریابی شرکتی را درک کرد و در سال 1970 یک انفجار واقعی در زمینه استفاده از هدایای تبلیغاتی رخ داد. شرکت‌های تبلیغاتی شروع به درک مزایای هدایای تبلیغاتی و ارتقا هویت‌سازمانی خودشان کردند.

با توجه به گسترش این صنعت، انجمن بازرگانان تبلیغاتی انگلیس در سال 1965 برای نمایندگی از این صنعت و ارائه خدمات به تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تأسیس شد. از دهه 1980 هدایای تبلیغاتی خیلی زیاد مورد استفاده قرار می‌گرفت. هدایا یک شاخه مناسب از بازاریابی شد و هم اکنون نیز یک هدف مهم در استراتژی‌ها و مبارزات انتخابی در سراسر جهان به شمار می‌رود.

هدایای تبلیغاتی که در رابطه با برند سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند همه‌جا به این امید به کار می‌روند که برند را به مردم بشناسانند. با ویژگی نام تجاری یا برند تقریباً هر چیزی را از محصولات فنی گرفته تا میز لوازم اداری قابل تبلیغ کردن است. در ضمن هدایای تبلیغاتی در حال حاضر روشی بسیار مدرن برای تبلیغ برند شما و تقویت کمپین‌های بازاریابی و ایجاد فرصت‌های بی پایان است.

 

نمونه هدایای تبلیغاتی

از دهه 1980 میلادی به بعد، استفاده از هدایای تبلیغاتی بسیار استفاده رونق گرفت

 

حال که با تاریخچه هدایای تبلیغاتی و اهمیت آن آشنا شدید، اگر نیاز به استفاده از هدایای تبلیغاتی را احساس کرده‌اید، می‌توانید تلفن را بردارید و برای مشاوره با کارشناسان هدایای تبلیغاتی پیشکش تماس بگیرید.


21/ آذر/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف