WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
معرفی پاوربانک‌های بی سیم (پاوربانک وایرلس)

معرفی پاوربانک‌های بی سیم (پاوربانک وایرلس)

10/ شهریور/1399

محیط اطراف ما همیشه در حال تغییر است و تکنولوژی دائم در حال پیشرفت می‌باشد. ترندهای جدیدی در حال ظهور هستند که بسیاری از آن‌ها چشم‌نواز و کاربردی می‌باشند و بسیاری از افراد تمایل به استفاده از آن‌ها را دارند. در حقیقت این محصولات، بیانگر تطبیق‌پذیری و آسان‌تر کردن زندگی می‌باشند که به همراه خلاقیت و نوع آوری ظاهر می‌شوند.


هدایای تبلیغاتی، ابزاری عالی برای دیده شدن بهتر مارک تجاری است؛ ضمن اینکه این هدیه می‌تواند قدردانی از مشتریان را نشان دهد. برای دستیابی به این هدف، هدیه تبلیغاتی باید متمایز و ارزشمند باشد و با ماندگاری طولانی مدت، اثر برند شما در زندگی فرد مخاطبتان حضور داشته باشد. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خرید کالاهای تبلیغاتی که طبق تحقیقات انجمن کالاهای تبلیغاتی انگلستان صورت گرفته است، "سودمندی" هدیه دریافتی است که در اولویت اول قرار می‌گیرد. هدیه تبلیغاتی که مفید باشد، احتمالاً طول عمر بیشتری خواهد داشت، مدت زمان بیشتری نگهداری می‌شود و راحت‌تر در زندگی روزمره گیرنده هدیه گنجانده می‌شود. این موضوع متضمن دیده شدن منظم آرم تجاری شما خواهد بود و با این روش، نام تجاری شما در ذهن مشتریانتان همیشه زنده می‌ماند.

 

همه ما دوست داریم تا از وسایلی استفاده کنیم که زندگی را برای ما آسان‌تر کند و کمتر باعث شلوغ شدن اطراف ما باشد. وسیله‌ای که در عین جدید بودن، استفاده از آن دشوار نباشد. وسیله‌ای کاربردی و کاربرپسند که با بسیاری از شرایط و موقعیت‌ها خود را وفق دهد و سازگار باشد. هدیه دادن فلش‌ مموری تبلیغاتی و یا پاوربانک تبلیغاتی معمولی شاید دیگر خیلی هیجان‌انگیز نباشند. پس شاید بهتر باشد که وسیله‌ای جدیدتر را امتحان کنید که امکان استفاده از آن راحت‌تر و سریع‌تر باشد و توانایی اشتراک گذاری هم‌زمان چند کاربر را بتواند فراهم کند. بسیاری از مردم و به خصوص قشر جوان به این فکر می‌کنند که دیگر زمان استفاده از تجهیزات سیمی و کابل دار گذشته است و این وسایل قدیمی هستند. با توجه به پیشرفت‌هایی که در عرصه فناوری صورت گرفته است، وسایل الکترونیکی بسیاری در زندگی روزمره ما وجود دارد که بعضی از آن‌ها بی سیم هستند. محصول‌های بسیاری با این توصیف‌ها وجود دارند اما یکی از بهترین کالاها و محصولات تبلیغاتی که باعث درخشش نام برند شما می‌شود و توجه درخوری را به خود جلب می‌کند، "پاوربانک‌های بی سیم" هستند. با این هدیه، دردسر اتصال گوشی موبایل کمتر می‌شود و باعث کنترل بهتر دستگاه می‌گردد.

 

پاوربانک تبلیغاتی

نمونه‌ای از ست کامل پاوربانک تبلیغاتی

 

 

شارژ کردن وسایل الکترونیکی، بخشی از زندگی روزمره ما مثل مسواک زدن و غذا خوردن می‌ماند. بسیاری از ما آن‌قدر به گوشی‌های تلفن، تبلت و یا ساعت‌های هوشمند خود عادت کرده‌ایم که حتی گاهی فراموش می‌کنیم باید آن‌ها را به شارژر وصل کنیم و در انتهای روز، باید این تمام شدن باتری را جبران کنیم. بسیاری از افراد از پاوربانک‌های معمولی و قابل حمل استفاده می‌کنند. اما اگر وسیله‌ای وجود داشته باشد که به راحتی بتوانید گوشی خود را روی آن بگذارید و با برداشتن دوباره آن گوشی شما شارژ شده باشد، آیا باز هم حاضر به استفاده از شارژرهای قدیمی خود خواهید بود؟ مسلماً پاسخ شما هم منفی است.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا مطالب بیشتری را در مورد این روش آسان‌تر شارژ کردن و انواع پاوربانک‌های بی سیم با هم بررسی کنیم.

 

نام این فناوری، "شارژ القایی" است

 

این فناوری مشابه فناوری‌های به کار رفته در هات پلیت‌های سرامیکی است که به جای اجاق‌های گازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هات پلیت‌ها، نیروی برق از طریق سرامیک هات پلیت به فلز داخل قابلمه منتقل می‌شود و باعث گرم شدن ظرف می‌گردد تا آشپزی کنید.

فرآیند شارژ بی سیم نیز مشابه همین روش است: شما تنها گوشی موبایل هوشمند، ساعت هوشمند، تبلت و یا سایر وسایل خود را بر روی این پاوربانک‌های بی سیم قرار می‌دهید که عموماً به شکل یک دیسک (دایره‌ای) یا متکای کوچک هستند. سپس انرژی الکتریسیته بدون اینکه نیازی به استفاده از کابل باشد، از پد شارژ به باتری درون دستگاه شما منتقل می‌شود. اما نگران نباشید! قرار نیست با این روش گوشی شما هم بپزد!! میزان گرمای تولید شده توسط شارژرهای بی سیم بسیار کمتر از اجاق‌های هات پلیت است. ممکن است بعد از شارژ شدن متوجه شوید که گوشی شما اندکی گرم شده است اما این مقدار گرما، مانند گرمایی است که در زمان استفاده معمولی از گوشی مانند صحبت کردن با تلفن هم تولید می‌شود.

 

نحوه عملکرد این شارژرها چگونه است؟

 

به صورت طبیعی، شارژ بی سیم به خودی خود اتفاق نمی‌افتد و تمام دستگاه‌ها نیز قادر به پشتیبانی از این نوع شارژ نیستند. هم شارژر بی سیم و هم وسیله‌ای که می‌خواهد شارژ شود، باید دارای یک سیم‌پیچ القایی باشند که در اصل سیم‌پیچی بسیار تخت است که در اطراف آن یک آهنربای کوچک قرار دارد. زمانی که یک جریان الکتریکی از سیم‌پیچ عبور می‌کند، میدان الکترومغناطیسی در اطراف آهنربا ایجاد می‌شود و به آن اجازه می‌دهد تا مانند باتری، بار را به اجسامی که در نزدیکی آن قرار دارند، منتقل کند.

ممکن است شما هم شگفت‌زده شوید اگر بدانید مفهوم شارژ بی سیم یا انتقال شارژ بین دو جسم از طریق میدان الکترومغناطیسی بیش از صد سال پیش توسط نیکولا تسلا کشف شده است. با این وجود، مدت زمان زیادی طول کشیده است تا دانشمندان بتوانند از این مفهوم در وسیله‌ای کاربردی استفاده کنند. امروزه، به راحتی می‌توان وسایل الکترونیکی در اندازه‌های کوچک و مقرون‌به‌صرفه تولید کرد که موارد استفاده زیادی دارند. اما اینکه دستگاه‌ها بتوانند تعیین کنند که چه زمانی شارژ کردن را متوقف نمایند، موضوع مهمی است که استاندارد بودن وسیله، آن را مشخص می‌کند.

 

گرفتن استاندارد مناسب

 

همانند اکثر وسایل موجود در دنیای فناوری، استانداردها و انواع مختلفی از شارژرهای بی سیم وجود دارد که متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند. استاندارد، تعیین کننده چگونگی اتصال دستگاه‌ها با یکدیگر است. بنابراین شارژرهای بی سیم تنها تأمین‌کننده شارژ برای هفت روز هفته و به صورت 24 ساعته نیستند. زمانی که یک شارژر بی سیم به وسیله‌ای با قابلیت شارژ بی سیم متصل می‌شود که هر دو از یک نوع استاندارد هستند، می‌توانند با یکدیگر "صحبت" کنند و صحت شارژ شدن را تأیید نمایند و پس از آن عمل شارژ شدن صورت گیرد. همچنین این ارتباط، زمان توقف شارژ شدن را (زمانی که باتری کامل شارژ شده باشد) تعیین می‌کند.

به صورت کلی، مردم بر اساس قیمت، کیفیت، عملکرد و قابلیت دسترسی، بهترین گزینه خود را برای خرید انتخاب می‌کنند. پس از چند سال از همه‌گیر شدن و توسعه فناوری شارژ بی سیم، استانداردی به نام Qi مطرح شده است که معروف‌تر و محبوب‌تر از استاندارد شناخته دیگر یعنی PMA است. امروزه اگر پد شارژ بی سیم و وسیله‌ای سازگار با آن را دارید، احتمالاً سازگاری آن با استاندارد Qi بیشتر است. بهتر است پیش از خرید از سازگار بودن شارژر بی سیم و دستگاه با یکدیگر اطمینان حاصل نمایید.

 

پاروبانک تبلیغاتی

نمونه‌ای از پاوربانک تبلیغاتی  IPhone

 

 

چگونه از قابلیت سازگاری دستگاه با شارژ بی سیم مطمئن شویم؟

 

چگونه متوجه شویم که کدام دستگاه‌ها از شارژ بی سیم پشتیبانی می‌کنند؟ پشتیبانی کردن وسایل از این قابلیت، یک نقطه قوت برای دستگاه‌هایی است که امروزه روانه بازار می‌شوند. شاید نیاز باشد تا در مورد این موضوع کمی کنکاش کنید.

اگر گوشی، تبلت یا ساعت هوشمند به تنهایی قادر به شارژ بی سیم نیستند، امید خودتان را از دست ندهید! با خرید یک قاب شارژر بی سیم ویژه یا کارت دریافت کننده، می‌توانید قابلیت شارژ بی سیم را برای دستگاه‌های دیگر فعال کنید.

 

توسعه همه‌گیری استفاده از پاوربانک‌های بی سیم

 

سال 2019 در چین، سال خوک نام گرفته بود. اما کمپانی شیائومی برای اولین بار در این سال، اعلامیه‌ای مبنی بر راه‌اندازی اولین پاوربانک بی سیم خود داد و بدین ترتیب نشان داد سال 2019 می‌تواند سال شارژرهای بی سیم باشد.

از سال 2017 که شرکت اپل از فناوری شارژ بی سیم در گوشی‌های آیفون خود استفاده کرد، این فناوری به یک جریان همه‌گیر تبدیل شد. تمامی گوشی‌های جدیدی که در نمایشگاه جهانی موبایل در سال 2019 رونمایی شد، به نظر می‌رسید تنها One Plus 7 است که از این قابلیت در گوشی‌های خود استفاده نکرده است. بنابراین، قابلیت شارژ بی سیم در دنیای فناوری امروز، به موضوعی مهم تبدیل شده است که بهتر است بدانیم کدام شارژرها برای انتخاب بهتر هستند.

 

زمان دور ریختن شارژرها و پاوربانکی‌های قدیمی فرا رسیده است

 

در دنیای فناوری، همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است. اگر از زمان ساخت پاوربانک شما 18 ماه گذشته است و دارای یک خروجی Micro-USB یا حداکثر خروجی 5v و 2A است، این پاوربانک قدیمی تلقی می‌شود.

امروزه، استاندارد پاوربانک باید در برگیرنده ویژگی‌هایی مانند عملکرد خروجی مداوم و با جریان کم باشد تا دستگاه‌های بلوتوثی شما بتوانند در هر زمانی شارژ شوند. اگر جریان زیاد باشد، دستگاه‌های بلوتوثی مانند دستبندهای ورزشی و هدفون‌های بی سیم در همان چند ثانیه اول شارژ می‌شوند. همچنین شارژر شما باید شارژ سریع دوسویه و شارژ Qi را پشتیبانی کند.

 

شارژ Qi چیست؟

 

شارژ Qi، نوعی شارژ بی سیم است که توسط اکثر گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌شود. تلفن‌هایی که از شارژ Qi استفاده می‌کنند شامل آیفون X، 8 پلاس، 8، گلکسی نوت S9، S9 پلاس، S8 و S8 پلاس هستند.

 

 

پاوربانک تبلیغاتی

پاوربانک 10000 میلی‌آمپر شیائومی

 

کدام پاوربانک‌های بی سیم مناسب شما هستند؟

 

پاوربانک‌های بی سیم را به راحتی می‌توان در کیف حمل کرد و حتی در حین حرکت، وسایل الکترونیکی را با آن شارژ نمود. یا به راحتی می‌توان زمانی که در کافه نشسته‌اید و دور از پریز برق هستید، از پاور بانک بی سیم استفاده کنید. حتی می‌توان آن را به شخصی که در یک جلسه کاری است و نیاز دارد تا شارژ گوشی خود را پر نگه دارد و در عین حال، گوشی را در کنار خود داشته باشید، بدهید. این پاوربانک‌ها به هرکسی اجازه می‌دهند تا در هر زمان، هر مکان و هر وسیله‌ای را به راحتی شارژ کنند.

 

انواع پاوربانک بی سیم

 

گزینه‌های زیادی برای پاوربانک‌های بی سیم وجود دارد که می‌توانند امکان شارژ 7.5 واتی تا بیش از 10 واتی را فراهم نمایند.

  • پاوربانک شیائومی که در سال 2019 معرفی شد، پاوربانکی بی سیم و به رنگ مشکی است که قابلیت شارژ 10 واتی را فراهم می‌کند. این پاوربانک، دو خروجی دارد و ظرفیت آن 10 هزار میلی‌آمپر است.
  • پاور بانک بی سیم RAV، گزینه بعدی است آن هم شارژ 10 واتی را به همراه دو خروجی فراهم می‌کند. ظرفیت این پاوربانک 10 هزار و 400 میلی‌آمپر است. کمی بیش از پاوربانک‌های شیائومی و مدت بیشتری می‌تواند شارژ خود را نگه دارد.
  • پاوربانک Aukey، پاوربانکی مقرون‌به‌صرفه است و ظرفیت ده هزار میلی‌آمپری دارد اما یک پنجم ظرفیت آن به سیم‌پیچ Qi اختصاص داده شده است.
  • پاوربانک‌های بی سیم بیسئوس نیز با ظرفیت 8 هزار میلی‌آمپر حدود سال 2018 روانه بازار شدند. این پاوربانک‌ها دارای یک صفحه نمایش نیز می‌باشند که بدون نیاز به درآوردن کاور گوشی‌ها، امکان شارژ کردن آن‌ها را دارد.
  • پاوربانک OtterBox، دارای یک پایه شارژ و یک باتری OtterSpot قابل حمل است و قیمت آن حدود 55 دلار است.
  • پاوربانک سوپر فست سامسونگ با ظرفیت ده هزار میلی‌آمپری در ابعاد یک گوشی هوشمند معمولی با قیمتی حدود 80 دلار روانه بازار شده است. این پاوربانک با توان 25 وات هم به صورت بی سیم و هم با استفاده از کابل می‌تواند وسایل الکترونیکی را شارژ کند.
  • پاوربانک‌های Omni Mobile با ظرفیت 25 هزار و 600 میلی‌آمپر با قیمتی حدود 123 دلار به فروش می‌رسند. علاوه بر امکان شارژ بی سیم گوشی با توان 10 وات، هم‌زمان می‌توان از این پاوربانک برای شارژ لپ‌تاپ و سایر وسایل الکترونیکی نیز استفاده کرد.
  • پاوربانک‌های Mophie نیز برندی معتبر و شناخته شده در زمینه باتری هستند که با ظرفیت 10 هزار میلی‌آمپر می‌تواند هم به صورت بی سیم و هم با استفاده از کابل، اقدام به شارژ گوشی نماید.
  • پاوربانک Moshi تنها ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر دارد و با قیمت حدود 85 دلار به فروش می‌رسد. این پاوربانک از درگاه تایپ سی پشتیانی می‌کند و بسیار باکیفیت و باکلاس می‌باشد و دارای یک روکش پارچه‌ای خاکستری رنگ است.
  • پاوربانک پلوتو با ظرفیت ده هزار میلی‌آمپری و ظاهری شیک و با روکش آلومینومی‌توانایی شارژ سریع بی سیم را دارد. این پاوربانک از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب با برعکس قرار دادن آن می‌تواند خود را به صورت بی سیم شارژ کند.

 

پاوربانک تبلیغاتی

نمونه‌ای پاوربانک سامسونگ

 


10/ شهریور/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف