WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
ماگ حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

ماگ حرارتی چیست و چه کاربردی دارد؟

8/ اردیبهشت/1402

در پاسخ به این سوال که ماگ حرارتی چیست و چه کاربردی دارد باید گفت ماگ‌های حرارتی (یا همان لیوان‌های جادویی) جزء دسته لیوان‌های سرامیکی‌اند که سطحشان با جوهری اکسیده و مخصوص پوشیده شده است؛ به‌طوری‌که وقتی مایعی داغی در آن بریزید، کم‌کم تغییر حالت داده و پوشش به تدریج کم شده و نقش روی لیوان مشخص می‌شود. این تغییر حالت، تنها در نوع حرارتی چاپ روی لیوان امکان‌پذیر است. همین خصوصیت است که لیوان را برایتان به وسیله‌ای منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.


برای اینکه مفهوم لیوان جادویی را بهتر درک کنید، اجازه دهید مثالی بزنیم. اگر نقشی از یک منظره روی ماگ حرارتی داشته باشید، تنها زمانی قادر به مشاهده آن خواهید بود که مایع داغی در آن بریزید. به همین دلیل است که این لیوان‌ها اغلب به عنوان هدیه‌ای خاص، متمایز، جذاب و شگفت‌انگیز در نظر گرفته می‌شوند؛ زیرا به دلیل مشخص نبودن تصویر در حالت معمول، می‌توانند گزینه‌ای جذاب و غافلگیرکننده‌ باشند. لازم به ذکر است که قبل از ریختن نوشیدنی داغ در ماگ، رنگ آن مشکی است.

همین خاصیتشان است که آن‌ها را به یک عنصر مهم تبلیغاتی و جذاب‌ترین هدایای تبلیغاتی تبدیل کرده است.

 

ماگ چیست؟

 

ماگ‌ها فنجان‌های سرامیکی برای نوشیدن قهوه، شکلات داغ، نسکافه و غیره با ظرفیت (حداکثر) 350 میلی‌لیتر (تقریبا دو برابر یک فنجان چای) هستند. بعلاوه، ماگ‌ها وسیله‌هایی تزئینی نیز به شمار می‌روند.

 

ماگ چیست؟

ماگ تبلیغاتی، هدیه‌ تبلیغاتی جذاب و فراموش‌نشدنی است

 

 

 

تاریخچه استفاده از ماگ‌ها یا لیوان‌های سرامیکی

 

به جرات می‌توان گفت قدمت استفاده از لیوان‌‌های سرامیکی (یا همان ماگ‌ها) به انسان‌‌های اولیه (چیزی حدود 6.000 سال پیش) می‌رسد. در آن زمان، افراد برای نوشیدن مایعات، از لیوان‌های سفالی یا چوبی استفاده می‌کردند.

انواع ماگ

 

ماگ‌ها به انواع شکل‌های استوانه‌ای، مخروطی، فنجانی و در انواع سایزها و اندازه‌های مختلف موجودند. همچنین در انواع دسته‌دار، داخل رنگی، قاشق‌دار، شیشه‌ای مات، اکلیلی و غیره در بازار موجودند.

 

ماگ حرارتی ساده

 

این ماگ، کاملا مشکی است و با ریختن مایع داغی درون آن، به آرامی تصویر چاپ شده روی آن ظاهر می‌شود.

 

ماگ حرارتی درب‌دار

 

یکی دیگر از انواع ماگ جادویی، ماگ‌های درب‌دار است. وجود درب موجب می‌شود تا نوشیدنی مورد علاقه‌تان دیرتر سرد شود. این ماگ‌ها، به ویژه در فصل زمستان بسیار سودمندند.

درب‌های این ماگ‌ها می‌توانند از جنس سیلیکون، بامبو، جنس خود ماگ و غیره باشند.

 

ماگ سخنگو

 

یکی دیگر از انواع ماگ، ماگ سخنگوست. این دسته از ماگ‌ها، یکی از بهترین‌ها برای هدیه دادن به دوستان و عزیزانتان هستند. ماگ‌های سخنگو دارای بارکد یا موج صدای ضبط شده یا یک آهنگ هستند، به همین دلیل از آن‌ها به عنوان هدیه‌ای رمانتیک در نظر گرفته می‌شود.

نحوه عملکردشان به این صورت است پس از گرفتن دوربین گوشی روی بارکد روی لیوان، این لیوان با اتصال به اینترنت، شروع به پخش موزیک روی گوشی‌تان خواهد کرد.

 

ماگ برقی

 

یکی دیگر از انواع ماگ، ماگ برقی استنددار یا ماگ هیتردار است که برخلاف ماگ حرارتی ساده، تصویر ماگ را تغییر نمی‌دهد. این ماگ با داشتن یک استند یا صفحه گرمکن برقی زیر ماگ، دمای نوشیدنی را همواره تا 55 درجه سانتی‌گراد نگاه می‌دارد (البته مادامی که ماگ به برق متصل است و پاور روی استند روشن است).

 

ماگ برقی

ماگ هیتردار از مدل‌های جدید و محبوب ماگ تبلیغاتی است

 

 

 

نکات مربوط به خرید لیوان ماگ حرارتی

 

  • وقتی قرار است ماگ حرارتی را به عنوان هدیه‌ای منحصربه‌فرد به عزیزتان هدیه بدهید، دقت کنید طرح روی ماگ مطابق با سلیقه وی باشد.
  • جنس ماگ معمولا استیل یا سرامیک است. هنگام خرید دقت داشته باشید که ماگی تهیه کنید که از استحکام کافی برخوردار باشد، دارای ترک نباشد و همچنین قطر بسیار نازک نیز نداشته باشد. به طورکلی، ماگ‌های استیلی استحکام بیشتری نسبت به ماگ‌های سرامیکی دارند، به همین دلیل، قیمتشان معمولا بالاتر است.
  • اگر طرح‌های موجود روی لیوان جادویی حرارتی را نمی‌پسندید، یا تمایل دارید طرح مورد نظرتان را روی ماگ خود چاپ کنید، باید بگوییم می‌توانید ماگ حرارتی سفارشی خود را داشته باشید. برای این منظور، فروشگاه‌های زیادی هستند که این‌کار را برایتان انجام می‌دهند. قبل از سفارش، حتما با چند فروشگاه درباره قیمت، هزینه‌ها و طرح مدنظرتان صبحت کنید و از بین آن‌ها، بهترینشان را برگزینید.
  • حتما قبل از خرید ماگ، بررسی کنید که آیا می‌توان از آن‌ها در مایکرویو استفاده کرد یا خیر.
  • مطمئن شوید که ماگ انتخابی‌تان، قابلیت شستشو درون ماشین ظرف‌شویی را داشته باشد. همواره به این نکته دقت کنید تمیزکردن طرح‌های ساده بسیار راحت‌تر از طرح‌های پیجیده است.
  • سعی کنید ماگی که انتخاب می‌کنید، سبک و دسته دار باشد زیرا جابه‌جایی آن آسان‌تر است.
  • نکته دیگر، توجه به حجم ماگ است. اگر معمولا از حجم بالای نوشیدنی استفاده می‌کنید، ماگ‌هایی با سایزهای بزرگ گزینه‌هایی بهتری خواهند بود.
  • اگر جزء افرادی هستید که مدت زیادی طول می‌کشد تا نوشیدنی‌تان را میل کنید، سعی کنید ماگ درب‌دار تهیه کنید. زیرا وجود درب، باعث می‌شود تا نوشیدنی‌تان دیرتر سرد شود.
  • یکی از وسایل جانبی مهم و البته کاربردی برای لیوان جادویی، قاشق است. اگر تمایل به هم‌زدن نوشیدنی‌تان دارید حتما ماگی با قاشق مخصوص خودش را تهیه کنید زیرا ممکن است هم زدن با هر قاشقی میسر نباشد.

 

 

مزایا و معایب ماگ حرارتی چیست؟

 

هر محصول تبلیغاتی فارغ از نوع آن محصول، دارای مزایا و معایبی است که در مجموع ارزش خرید آن محصول را مشخص می‌کند.

 

مزایای ماگ حرارتی چیست؟

 

  • حفظ کیفیت عکس تا چندین سال
  • طول عمر بالا
  • جذابیت و زیبایی بیشتر نسبت به سایر ماگ‌ها و لیوان‌ها
  • کیفیت عالی چاپ عکس روی آن

 

معایب ماگ حرارتی چیست؟

 

  • وجود خط‌وخش روی لیوان، به صورت واضحی دیده می‌شود
  • معمولا ماگ حرارتی دارای دسته ضعیفی است و با فشار زیاد به سادگی ترک می‌خورد.
  • نوع فنجانی ماگ حرارتی در بازار یافت نمی‌شود.

 

معایب ماگ حرارتی چیست؟

ماگ حرارتی در مدل‌ها و رنگ‌های مختلفی به صورت سفارشی تهیه می‌شوند

 

 

 

 

نکات استفاده از ماگ حرارتی چیست؟

 

به طور‌کلی، لیوان ماگ حرارتی عمر طولانی دارد و خاصیت جادویی آن تقریبا مادام‌العمر است. ولی ماگ‌ها نیز مانند هر وسیله‌ای دیگر نیازمند مراقبت صحیح دارند؛ در غیر این‌صورت، طرح اصلی لیوان آسیب دیده و یا خاصیت خود را از دست می‌دهد.

در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که به شما یادآوری می‌کنید چگونه می‌توانید از ماگتان به بهترین شیوه نگهداری کنید:

  • از شستن ماگ حرارتی با وسایلی مانند اسکاچ یا سیم‌ظرفشویی جدا پرهیز کنید زیرا آسیب زیادی به جوهر ماگ وارد می‌کنند.
  • معمولا نمی‌توان ماگ حرارتی را درون وسیله‌های گرمایشی مانند مایکرویو یا فر قرار داد زیرا باعث وارد شدن آسیب به طرح لیوان می‌شود.
  • بیشتر لیوان‌های سرامیکی را می‌توان درون ماشین ظرف‌شویی شست. ولی توصیه می‌کنیم تا جایی‌که برایتان مقدور است از شستن ماگ‌های حرارتی با ماشین ظرفشویی خودداری کنید و آن را با کمک ابر نرم و مایع ظرفشویی بشویید.
  • از شستن ماگ‌های حرارتی با مواد سفیدکننده و لکه‌بر (مانند وایتکس) جدا خودداری کنید زیرا ممکن است به جوهر حرارتی ماگ آسیب جدی وارد کند.

 

ماندگاری چاپ برروی لیوان‌های جادویی چقدر است؟

 

برای چاپ روی لیوان، از مواد لوکودای و رنگ‌های ترانما استفاده می‌شود، این مواد به دما بسیار حساس‌اند و با تغییر حرارت، مرئی می‌شوند. خوبی این مواد آن است که بسیار مقاوم‌اند و با شستشو دچار آسیب نمی‌شوند. تنها باید مراقب باشید تا روی ماگ، خط‌وخشی ایجاد نشود.

خاصیت جادویی ماگ‌های حرارتی مادام‌العمر است و این‌گونه نیست که با گذشت زمان، کیفیت طرح از بین برود.

 

آیا ماگ حرارتی برای سلامتی خطرناک است؟

 

ماگ‌های حرارتی، از جنس سرامیک‌اند. تاکنون، هیچ مرجعی شواهدی علمی قابل‌قبول مبنی بر مضر بودن سرامیک برای سلامتی انسان ارائه نداده است. از این رو، می‌توان به جرات گفت که انواع ماگ‌ هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

دقت کنید جوهرهای مخصوص تنها بر روی دیواره بیرونی ماگ استفاده می‌شوند، پس می‌توانید با خیال راحت، یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

 

آیا ماگ حرارتی برای سلامتی خطرناک است؟

نمونه‌ای از یک ماگ حرارتی زیبا

 

 

 

قیمت ماگ حرارتی

 

دقت داشته باشید قیمت انواع ماگ به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله: جنس ماگ، وزن، ابعاد و مقاومت آن. ولی در حالت‌ کلی، قیمت آن از 80 هزارتومان شروع می‌شود و این قیمت می‌تواند حتی بالای 1 میلیون تومان (ماگ برقی) نیز برسد.

 

چند پرسش و پاسخ

 

طرز استفاده از ماگ حرارتی چیست؟

 

طرز استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. کافی است نوشیدنی داغ مورد علاقه‌تان مانند چای، قهوه، نسکافه داغ و غیره را داخل ماگ بریزید، پس از گذشت چند ثانیه، تصویر چاپ شده روی ماگ نمایان می‌شود. این تصویر با سرد شدن ماگ، کم‌کم شروع به محو شدن می‌کند.

 

تفاوت قیمت ماگ ساده با ماگ حرارتی چیست؟

 

معمولا قیمت ماگ‌های حرارتی نسبت به ماگ‌های ساده بیشترند. به ویژه اگر ماگ حرارتی سفارشی خود را بخواهید که عکس و طرحی متناسب با آنچه در ذهنتان دارید روی ماگ نمایان شود، بیشتر خواهد شد.

 

 در آخر...

 

اگر خواهان تهیه ماگ حرارتی سفارشی برای خود یا عزیزانتان هستید، حتما سری به وبسایت ما، پیشکش بزنید. در پیشکش می‌توانید انواع ماگ با قیمت‌های فوق‌العاده و طرح‌های جذاب را مشاهده کنید.

 


8/ اردیبهشت/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف