WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
با گران‌ترین لوگوهای دنیا آشنا شوید

با گران‌ترین لوگوهای دنیا آشنا شوید

7/ اردیبهشت/1402

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که لوگوهای معروف و گران‌ترین لوگوی تمام دوران در تاریخ طراحی گرافیک چیست؟ هزینه طراحی لوگو چیزی نیست که بسیاری از مردم از آن آگاه باشند.


لوگو نشان‌دهنده کسب‌وکار شما در مقابل مشتریان است؛ بنابراین مهم است که یک لوگوی چشم‌نواز و قابل‌توجه برای کسب‌وکار خود بسازید. اما هزینه ساخت یک لوگوی جذاب و حرفه‌ای چقدر است؟ در واقع به بودجه شما بستگی دارد. در این مقاله لوگوهای معروف دنیا و گران‌ترین را گردآوری کرده‌ایم.

چرا داشتن یک لوگو معروف در دنیای امروز بااهمیت است؟

 

طراحی لوگوها هزینه زیادی دارند این یک واقعیت رایج است. قیمت بالای آن‌ها را می‌توان به‌راحتی بااهمیت آنها توضیح داد. هر چه لوگوی شما بهتر باشد، بیشتر در بین مشتریان بالقوه شما شناخته می‌شود. در نتیجه، هرچه مشتریان بیشتری داشته باشید، درآمد شما نیز بیشتر خواهد شد.

لوگوهای معروف در عین حال گران‌ترین که تابه‌حال ایجاد شده‌اند اغلب با قیمت تکان‌دهنده‌ای همراه هستند. بسیاری از مردم لوگوها را نقطه اوج ساده‌ای از اشکال و رنگ‌ها می‌دانند. با در نظر گرفتن این موضوع، درک اینکه چرا یک شرکت ممکن است تصمیم بگیرد میلیون‌ها دلار را فقط برای یک تصویر خرج کند، دشوار است.

در دنیای کسب‌وکار رقابتی امروز، برند شما یکی از عناصر کلیدی است که شما را از رقبا متمایز می‌کند. مهم نیست که محصولات یا خدمات شما چقدر عالی هستند، هویت برند شما تعیین می‌کند که آیا با مخاطبان خود طنین‌انداز می‌شوید و وفاداری ایجاد می‌کنید؛ بنابراین نماد کسب‌وکار شما اغلب اولین چیزی است که مشتریان هنگام تعامل با شرکت شما می‌بینند. اغلب تعیین می‌کند که آیا مشتریان به برند شما توجه کنند یا خیر، و آیا تصمیم دارند با سازمان شما تعامل بیشتری داشته باشند.

 

چرا داشتن یک لوگو معروف در دنیای امروز بااهمیت است؟

استفاده از لوگوی بر روی هدایای تبلیغاتی، شناخت افراد را نسبت به نام برند شما افزایش می‌دهد

 

ویژگی‌های یک لوگوی خوب و تبدیل‌شدن به لوگوهای معروف چیست؟

 

ویژگی‌های یک لوگوی خوب که می‌تواند در رده لوگوهای معروف قرار بگیرد این است که باید منحصربه‌فرد، خلاقانه، به‌یادماندنی باشد و مهم‌تر از همه، یک لوگو باید نشان‌دهنده صنعتی باشد که برای آن طراحی شده است.

 

تأثیرات طراحی اشتباه لوگو در برند شما چیست؟

 

طراحی اشتباه لوگو می‌تواند باعث شود مشتریان خود را قبل از اینکه فرصتی برای بررسی محصولات و خدمات شما داشته باشند از دست بدهید. با درنظرگرفتن این موضوع، فهمیدن اینکه چرا برخی از شرکت‌های بزرگ صرفاً برای ایجاد تصویر نام تجاری مناسب هزینه می‌کنند، آسان‌تر است.

به همین جهت لوگوهای معروف و گران‌ترین لوگوهای جهان را بررسی می‌کنیم که از کجا آمده‌اند و چه زمانی منطقی است که برای لوگوی خود هزینه بیشتری کنید.

 

لوگوهای معروف و گران‌ترین لوگوها در تاریخ برندینگ

 

حالا که بااهمیت لوگوها آشنا شدید برای اینکه دید بهتری از برخی از لوگوهای معروف درعین‌حال گران‌ترین آن‌ها داشته باشید، اجازه دهید به چند تا از برتر نمادهای چشمگیر و گران‌قیمت بپردازیم.

 

آرم شهر ملبورن

 

شهرها گاهی اوقات تمایل بیشتری دارند تا کمی بیشتر برای لوگوی خود هزینه کنند. به‌هرحال، تصویر مناسب برای موقعیت مکانی شما می‌تواند الهام‌بخش گردشگری باشد که اغلب سالانه میلیون‌ها درآمد ایجاد می‌کند. ملبورن هم از این قاعده عقب نماند تا جایی که ملبورن در سال 2009 به‌عنوان یک شهر مد روز و مترقی که با دنیای امروز و تغییرات جدید سازگار شده بود، در حال تغییر بود، به همین دلیل بود که آن‌ها به طراحی لوگوی جدیدی برای نشان‌دادن این تغییرات نیاز داشتند.

ملبورن تصمیم گرفت در سال 2009 لوگوی قدیمی خود را با ظاهر هنری "M" به‌روز کند. به گفته گروه دولتی پشت طراحی لوگوی ملبورن، شهر در حال تکامل است و به تصویر جدیدی نیاز دارد تا به آن کمک کند به‌عنوان یک مکان "مد روز" و "پیشرو" متمایز شود. تصویر به‌دست‌آمده توسط دفتر Sydney Landor Associates ایجاد شد و در واقع تعدادی رنگ و الگوی مختلف را برای شهر به نمایش گذاشت.

 

آرم شهر ملبورن

نمونه‌ای از فلاسک تبلیغاتی مزین با طرح شهر ملبورن

 

 

 

لوگو و بازاریابی بریتیش‌پترولیوم

 

دومین لوگوی گران تمام دوران توسط بریتیش‌پترولیوم در سال 2000 پرداخت شد. این شرکت یک شرکت نفت و گاز چندملیتی بریتانیایی است که دفتر مرکزی آن در لندن، انگلستان، بریتانیا قرار دارد. معروف است که شرکت بریتیش‌پترولیوم 210 میلیون دلار برای لوگو و کمپین بازاریابی جدید خودپرداخت کرده است که رتبه دوم گران‌ترین طراحی لوگوی تمام دوران را دارد.

ازآنجایی‌که از نام آن مشخص است که سازمان به آلودگی محیط‌زیست می‌افزاید. به همین دلیل آن‌ها این لوگو را طراحی کردند تا مشتریان خود را متقاعد کنند که همه کارها را با به‌حداقل‌رساندن آلودگی و حفظ محیط‌زیست تاحدامکان سبز انجام می‌دهند. با استفاده از سبز و زرد به‌عنوان رنگ‌های اصلی، و شکل لوگو شبیه یک گل درحال‌رشد است، لوگو نشان می‌دهد که شرکت سبز است و به محیط‌زیست اهمیت می‌دهد.

این لوگو مورد توجه بسیاری از منتقدان قرار گرفت؛ زیرا آن‌ها سعی داشتند مشتریان خود را متقاعد کنند که با وجود اینکه با نفت درآمد کسب می‌کنند، شرکتی دوستدار محیط‌زیست هستند. بدتر از همه، بریتیش‌پترولیوم بدترین نشت نفت تاریخ را در خلیج مکزیک در سال 2010 پشت سر گذاشت.

 

لوگوی المپیک 2012 لندن

 

جای تعجب نیست که یکی از گران‌ترین لوگوهای جهان برای بازی‌های المپیک بود. لوگوی بازی‌های المپیک 2012 لندن به دلیل سبک پیچیده‌اش انتقاداتی را به دنبال داشت، اما مطمئناً به‌راحتی قابل‌تشخیص است. المپیک همیشه یک مسئله بزرگ است، نه فقط به دلیل مقیاس خود رویداد، بلکه به دلیل مقدار پولی که برای آن هزینه می‌شود و همچنین میزان درآمدی که به دست می‌آید.

 

شهر بلفاست

 

بلفاست به لیست شهرهایی که برای لوگوی جدید شهر خود هزینه‌های زیادی کرده‌اند می‌پیوندد. طراحان این لوگو نشان دادند که می‌خواهند در آرامش زندگی کنند.

ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما شهرها در واقع لوگوی خاص خود را دارند. در مورد بلفاست، پایتخت ایرلند شمالی، هم از این قاعده مستثنی نبودند طراحی قلبی شکل آن‌ها به‌منظور انتقال احساس سرزندگی، گنجاندن و پیام: به بلفاست خوش آمدید بوده است. ایده طراحان این بوده است که شهر برای گردشگران و همچنین سرمایه‌گذاران جذاب‌تر شود و بر طبیعت پویا تأکید شود و تاحدامکان از سال‌هایی که در طی آن شهرت بدنام خود را به دست آورده است، فاصله بگیرد.

 

شهر بلفاست

استفاده از طرح شهر‌های معروف بر روی موس پد تبلیغاتی، ایده بسیار جذابی است

لوگوی سیمانتک

 

سیمانتک یک شرکت نرم‌افزاری آمریکایی است که با امنیت، ذخیره‌سازی و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات سروکار دارد. بااین‌حال، بیشتر نه به دلیل کسب‌وکار موفق خود در فهرست لوگوهای معروف و گران‌قیمت، بلکه به دلیل اینکه شرکتی است که بیشترین هزینه را برای ارتقای لوگوی خود خرج کرده است، مشهور است.

 

لوگوی پپسی

 

باتوجه‌به اینکه پپسی قبلاً یک برند شناخته شده بود، این شرکت می‌خواست رنگ‌های اصلی خود را حفظ کند و درعین‌حال با روند فعلی طراحی تخت سازگار شود، بنابراین لوگوی جدید بر رنگ قرمز تأکید دارد.

هدف از تغییر برند پپسی برای تطبیق برند خود با استانداردهای طراحی فعلی و رقابت با کوکاکولا و همچنین دیده‌شدن بیشتر در سراسر جهان بود. اگرچه آن‌ها نتوانستند کوکاکولا را در صدر جدول به چالش بکشند، اما در سطح طراحی یک موفقیت کامل بود.

تصویری از این لوگو برای یادآوری سه موج چندرنگ که در یک توپ ترکیب شده‌اند لازم نیست و به‌هرحال برای برندی به این بزرگی، قیمت توسعه یک لوگو کاملاً معقول به نظر می‌رسد. این لوگوی جدید تلاشی برای به چالش کشیدن کوکاکولا بود که پیشرو جهانی در تولید نوشیدنی‌های گازدار شیرین بوده و هست و نمی‌توان گفت که آن‌ها موفق شدند، اما طراحی قطعاً موفق بود. بدیهی است که شرکت احساس خوبی دارد؛ زیرا می‌تواند چنین پولی را برای یک لوگو بپردازد، به‌علاوه آن‌ها به‌وضوح بازار را ترک نمی‌کنند.

 

آرم گروه بانکی استرالیا و نیوزلند

 

دو بانک بزرگ با هم ادغام شدند و گروه بانکی استرالیا و نیوزلند را تشکیل دادند که بزرگ‌ترین بانک نیوزیلند و سومین بانک بزرگ استرالیا است.

جای تعجب نیست که شرکتی به این بزرگی پول زیادی را برای ایجاد طرح لوگوی جدید خود سرمایه‌گذاری کرده است. حروف ANZ مخفف نام آن‌هاست. یکی از دلایل رایج روان‌شناسی رنگ برای استفاده این لوگو از رنگ‌های سفید و آبی، مرتبط‌ساختن شرکت باثبات، امنیت و ایمنی است که ویژگی‌های مهم یک بانک هستند.

 

آرم گروه بانکی استرالیا و نیوزلند

استفاده از رنگ‌های مرتبط با لوگو در ارائه هدایای تبلیغاتی بر جذابیت و گیرایی آن‌ها اثر می‌گذارد

 

 

 

جمع‌بندی

 

طراحی لوگو یک کسب‌وکار جالب و یکی از چندین راه برای کسب درآمد آنلاین است. ما در این مقاله فهرستی شامل لیستی از گران‌ترین طرح‌های لوگوی جهان و لوگوهای معروف را به شما معرفی کرده‌ایم اگر لوگوی خاصی را شما می‌شناسید که ما در این فهرست از قلم انداخته‌ایم خوشحال می‌شویم شما با ما به اشتراک بگذارید.

 


7/ اردیبهشت/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف