WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
مهم‌ترین دلایلی که فلش در ماشین کار نمی‌کند

مهم‌ترین دلایلی که فلش در ماشین کار نمی‌کند

12/ اردیبهشت/1402

گوش‌دادن به موسیقی در ماشین یکی  از راه‌های قانونی و مطمئن برای سرگرمی در حین رانندگی است. همه ما می‌دانیم رانندگی به‌ویژه در مسیرهای طولانی ممکن است کار خسته‌کننده‌ای باشد؛ بنابراین گوش‌دادن به موسیقی مورد علاقه می‌تواند تا حد زیادی مانع از خستگی در حین رانندگی شود.


امروزه استفاده از فلش برای گوش‌دادن به موسیقی داخل ماشین مرسوم است. اما گاهی به دلایل مختلف ممکن است ضبط ماشین فلش موردنظر را نخواند. به همین خاطر ما در این مقاله دلایلی که ممکن است باعث خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین شود و بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین را به شما معرفی می‌کنیم پس در ادامه به اما همراه باشید.

چرا ضبط ماشین بعضی از فلش‌ها را پخش نمی‌کند و بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین

 

در خصوص بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین و اینکه چرا در برخی مواقع فلش در ضبط ماشین نمی‌خواند باید گفت که بیایید با وضعیتی شروع کنیم که چندین آهنگ را روی یک فلش ضبط کردیم، آن را به داخل ماشین آوردیم، آن را در ضبط قرار دادیم، پخش را روشن کردیم و متوجه شدیم که سیستم صوتی همه آهنگ‌های رسانه را پخش نمی‌کند و فرقی نمی‌کند که موسیقی را پشت‌سرهم پخش کنید یا ضبط‌صوت را با ترتیب تصادفی آهنگ‌ها روشن کنید، برخی از رکوردها سرسختانه توسط واحد اصلی نادیده گرفته می‌شوند.

دلیل اصلی این که چرا یک استریو ماشین همه آهنگ‌های روی فلش مموری را نمی‌بیند را در نظر بگیرید. برای این کار ساختار فایل‌های صوتی با فرمت.mp3 را لمس کنید.

 

چه عواملی در نخواندن فلش توسط ضبط ماشین مؤثر است؟

 

اکثر افرادی که خودرو دارند ممکن است با مشکل نخواندن فلش توسط ضبط مواجه شده باشند و به دنبال بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین باشند. بیشتر سیستم‌های صوتی نیز درگاه USB دارند. اما ممکن است در هنگام استفاده از این درگاه، متوجه شوید که فلش شما باز نمی‌شود. در چنین مواقعی چه کاری باید کرد؟ در ادامه ما چندین راهکار برای حل مشکل فلش مموری در دستگاه‌های پخش ماشین  و بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین به شما معرفی خواهیم کرد.

 

چه عواملی در نخواندن فلش توسط ضبط ماشین مؤثر است؟

گاهی اوقات فلش مموری توسط ضبط ماشین خوانده نمی‌شود

 

 

 

پورت دستگاه میزبان خراب است

 

مشکل در پورت دستگاه میزبان نیز می‌تواند منجر به داغ‌شدن بیش از حد فلش شود. اگر مشکل از پورت باشد، ممکن است کانکتورهای الکتریکی داخل پورت آسیب‌دیده باشند یا به‌سادگی با خاک و گردوغبار مسدود شده باشند.

فکر می‌کنید دستگاه شما ممکن است یک پورت آسیب‌دیده داشته باشد؟ بردن آن به یک متخصص واجد شرایط مطمئناً مطمئن‌ترین انتخاب است. یک پورت USB که به طور مداوم بیش از حد گرم می‌شود می‌تواند به انواع مشکلات جدی داشته باشد که توسط تکنسین ماهر عیب‌یابی می‌شود و در نهایت آن را برطرف می‌کند.

 

ممکن است یکی از اجزای داخلی فلش مموری از کارافتاده باشد

 

اجزای داخلی فلش بسیار قابل‌اعتماد هستند، اما بی‌خطر نیستند و گاهی اوقات خراب می‌شوند. یک قطعه معیوب در فلش USB می‌تواند باعث شود که در هنگام اجرای عملکرد خود دچار اختلال شود. متأسفانه، ممکن است نتوانید داده‌ها را از یک فلش مموری که خراب شده است بازیابی کنید به همین دلیل بسیار مهم است که همیشه چندین نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم داشته باشید.

 

شاید ماشین شما خیلی قدیمی است

 

احتمالاً ماشین شما دارای پورت USB است، اما ممکن است نتواند درایو USB شما را بخواند. این به این دلیل است که رایانه ماشین برای خواندن درایوهای USB باید بتواند ویندوز XP یا جدیدتر را اجرا کند. اگر ماشین شما کامپیوتری ندارد که بتواند ویندوز XP یا جدیدتر را اجرا کند، نمی‌تواند درایو USB شما را بخواند.

 

شاید ماشین شما خیلی قدیمی است

دستگاه ضبط برخی از ماشین‌های قدیمی قادر به خواندن فلش مموری نمی‌باشد

 

 

 

استفاده از نوع اشتباه USB

 

دو نوع USB A و B وجود دارد. تفاوت بین این دو در این است که USBهای نوع A دارای انتهای صاف هستند، درحالی‌که USBهای نوع B دارای انتهای کمی گرد هستند. اکثر خودروهای جدیدتر دارای یک پورت نوع A هستند، اما ممکن است قادر به پذیرش هر نوع USB بدون مشکل باشند.

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع پورت در خودروی شما وجود دارد، به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید یا دستورالعمل‌های مربوط به نحوه کارکرد نوع USB در ماشین خود را جستجو کنید.

 

مشکلات مربوط به حجم فلش

 

آیا بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین با حجم فلش ارتباطی دارد؟ این مشکل ممکن است کمی برایتان عجیب باشد؛ اما برخی از ضبط‌های قدیمی توانایی خواندن فلش با حجم بالا را ندارند به همین دلیل شما باید فلش‌هایی با حجم کمتر تهیه کنید تا مشکل نخواندن فلش راه‌حل کنید.

به طور مثال اگر ضبط ماشین شما فلش ۱۶ گیگ را نتوانست اجرا کند از فلش ۸ گیگ استفاده کنید.

 

مشکلات مربوط به آپدیت نرم‌افزار ضبط ماشین

 

گاهی مشکل می‌توانند از طریق آپدیت نرم‌افزار سیستم ضبط ماشین حل شود. معمولاً برندهای معتبر هرازگاهی آپدیت‌های جدیدی ارائه می‌دهند و شما با به‌روزرسانی ضبط ماشین خود می‌توانید از این امکانات بهره‌مند شوید. برای آپدیت نرم‌افزار می‌توان از یک متخصص کمک بگیرید.

 

مشکلات مربوط به آپدیت نرم‌افزار ضبط ماشین

اگر قادر به هماهنگ ساختن فلش با ضبط خود نیستید، از یک متخصص کمک بگیرید

 

 

 

ایراد در کابل مبدل

 

گاهی اوقات شما نمی‌توانید مستقیماً فلش خود را به ضبط ماشین وصل کنید. برای این کار نیاز به یک کابل مبدل دارید و همین کابل مبدل ممکن است باعث اختلال در عملکرد فلش و اتصال ضبط شود؛ بنابراین بهتر است فلش دیگری را جایگزین فلش خود کنید تا مطمئن شوید مشکل از فلش یا کابل تبدیل آن است یا خیر. معمولاً با چنین اقداماتی مشکلات این چنینی برطرف می‌شود.

 

ممکن است مشکل از نام آهنگ‌ها باشد

 

یکی دیگر از علت‌هایی که ممکن است فلش در ضبط ماشین‌کار نکند این است که برخی از ضبط‌های ماشین‌ها توانایی خواندن برخی از نام‌های آهنگ‌ها را ندارند شما برای برطرف‌کردن این مشکل می‌توانید به‌راحتی نام آهنگ‌ها را تغییر داده و دوباره فلش را به ضبط ماشین متصل کنید و از شنیدن موسیقی موردعلاقه خود لذت ببرید.

 

تغییر فرمت فلش

 

بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین فرمت Fat  است. زیرا ضبط‌های قدیمی هم می‌توانند آن را بخوانند. استفاده از فرمت fat به‌جای فرمت NTFS که در اکثر ضبط‌های ماشین‌ها قابلیت شناسایی و خواندن این فرمت را دارد بهترین راه برای خواندن فلش در ضبط ماشین است.

برای تغییر فرمت فلش می‌توانید فلش خود را به کامپیوتر متصل کنید و با انتخاب گزینه فرمت گزینه file system را بر روی fat قرار دهید.

 

تنظیمات ضبط

 

برخی از ضبط‌های ماشین در زمان استفاده اولیه نیاز به برخی تنظیمات دارند. شما می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنما ضبط ماشین خود را برای خواندن فلش بر روی آن تنظیم کنید اگر نتوانستید برای حل این مشکل می‌توانید از تکنسین وارد در این کار کمک بگیرید.

 

بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین را پیدا کنید

 

بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین را پیدا کنید. مهم‌ترین عاملی که می‌تواند باعث شود فلش در ضبط ماشین شما کار نکند فرمت موسیقی‌ها است. معمولاً ضبط ماشین فرمت mp3 را می‌تواند بخواند اگر شما موسیقی با فرمت دیگری بر روی فلش ریخت باشید قاعدتاً ضبط نمی‌تواند آن را پخش کنند.

یکی دیگر از مشکلات این است که ممکن است شما برای مرتب‌کردن و دسته‌بندی آهنگ‌های خود آنها را داخل پوشه قرار دهید. اما ضبط ماشین نمی‌تواند آهنگ‌هایی که در داخل پوشه قرار دارند را بخواند. علاوه بر تمام موارد ذکر شده اگر تعداد آهنگ‌هایی که بر روی یک فلش ریخته‌اید بیش از حد باشد ممکن است این موضوع هم باعث شود بر روی خوانده نشدن فلش در ضبط ماشین مؤثر باشد.

 

بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین را پیدا کنید

یافتن فرمت مناسب ضبط ماشین شما می‌تواند به خواندن فلش مموری کمک کند

 

 

 

ماشین من هنوز فلش را نمی‌خواند، حالا چه‌کار کنیم؟

 

اگر بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین و راه‌حل‌هایی که گفتیم را چک کردید؛ اما باز هم ایراد برطرف نشد چند کار وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید. ابتدا مطمئن شوید که تمام فایل‌های خود را در یک‌پوشه در فلش خود قرار داده‌اید.

سعی کنید درایو USB را مستقیماً به یک درگاه دیگر در سیستم استریوی خودروی خود وصل کنید، اگر قبلاً با یک پورت خاص مشکل داشتید، ممکن است کمک کند. اگر هیچ‌کدام از این موارد کار نکرد، ممکن است قسمت سخت‌افزاری مشکل داشته باشد.

در چنین شرایطی شما باید آن را به یک متخصص ماهر نشان دهید و ببینید آیا آنها می‌توانند آن را برای شما عیب‌یابی و رفع کنند.

 

درباره کار نکردن فلش چه‌کار می‌توانید بکنید؟

 

پورت را چک کنید و از تمیز بودن آن مطمئن شوید. اگر متوجه شدید درگاه USB کثیفی دارید، از دمیدن هوای فشرده استفاده کنید تا هرگونه کثیفی یا گردوغباری که ممکن است در آنجا جمع شده باشد را خارج کنید.

اگر کار نکرد، USB را به دستگاه دیگری مانند تلفن یا رایانه خود وصل کنید تا ببینید آیا در آن دستگاه‌ها کار می‌کند یا خیر. بعد متوجه می‌شوید که مشکل از پورت USB ماشین شماست و نه لزوماً از خود USB.

 

جمع‌بندی

 

همه ما با این مشکل مواجه شده‌ایم که یک فلش بر روی دستگاه‌های مختلف قابل‌شناسایی است اما بر روی ضبط ماشین نمی‌خواند. به همین خاطر ما در این مقاله چندین راهکار برای عیب‌یابی فلش در ماشین را برای شما فهرست کرده‌ایم و همچنین بهترین فرمت فلش برای ضبط ماشین را به شما ارائه داده‌ایم. اگر شما هم راهکاری می‌شناسید با ما به اشتراک بگذارید.

 


12/ اردیبهشت/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف