WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
رنگ سال 2024 چیست؟

رنگ سال 2024 چیست؟

6/ آذر/1402

ممکن است اطلاع از رنگ ویژه سال برای بسیاری از افراد یکی از ملاک‌ها برای انتخاب لباس باشد، اما آیا این تنها فایده انتخاب رنگ سال است؟! واقعیت این است که موسسه رنگ پنتون به طراحان، بازاریابان، صاحبان کسب و کارها و برندها فرصتی برای  یک حضور رنگی قوی و قدرتمند ارائه می‌دهد.


این موسسه با دانش بی‌نظیر از سیستم انتخاب و انطباق رنگ به عنوان پیشرو در تعیین رنگ‌های سال عمل می‌کند. کارشناسان این مرکز  متخصصان این موضوع هستند که رنگی را انتخاب کنند که نه تنها بر طراحی بلکه بر مصرف گرایی نیز تأثیر مستقیم می‌گذارد.

 

چگونه رنگ سال بر روند بازاریابی تاثیر می‌گذارد؟

 

موسسه رنگ پنتون روند رنگ‌ها را در طول سال مطالعه می‌کند تا در مورد رنگ مخصوص سال آینده تصمیم‌گیری کند. آن‌ها همه جنبه‌ها‌ی جامعه را در نظر می‌گیرند، از جمله مد، بازاریابی، رسانه‌های اجتماعی و حتی سیاست. رنگ انتخاب شده به عنوان رنگ ویژه سال نقش چشمگیری در دنیای وسیع طراحی و بازاریابی برند دارد.

اولین رنگ سال در سال 2000 انتخاب شد که آبی نیلی بود. پس از آن به محض اینکه رنگ ویژه سال اعلام شود و رنگ‌های هم طیف آن نیز معرفی گردد، صدها برند وظیفه طراحی محصولات با آن رنگ را بر عهده می‌گیرند. طی سال‌های اخیر، معرفی رنگ  جدید سال بازتاب زیادی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است. این رنگ، در تمامی بخش‌های بازاریابی تأثیرگذار است؛ از جمله استفاده از رنگ در لوگوی شرکت، بسته بندی محصولات، دکوراسیون فروشگاه‌ها و تبلیغات روزانه. استفاده از رنگ سال در هر صنعتی با هدف جلب توجه مشتریان و افزایش فروش، اهمیت دارد.

 

رنگ سال 2024 در مد

 

نکاتی برای استفاده هنرمندان از رنگ سال در آثارشان


رنگ جدید سال، برجستگی و تأثیرگذاری بی‌نظیری دارد و هنرمندان می‌توانند از آن در آثار خود بهره ببرند. برای استفاده اثرگذار از رنگ ویژه سال در آثار هنری و برای برند خود بهتر است به نکات زیر توجه کنید. اول اینکه نیاز است با معنا و نمادهای رنگ همان سال آشنا شوید؛ زیرا همین اطلاعات می‌تواند در جهت شناخت آن و تجسم بهتر آثار شما کمک کند.

نکته دوم اینکه می‌توانید رنگ سال را به صورت جزء یا کلیتی از آثارتان استفاده کنید؛ این رنگ می‌تواند در تمامی تار و پود محصولات شما یا به صورت عنصری تأثیرگذار و هماهنگ با خروجی نهایی عمل کند.

 نکته سوم این که در انتخاب رنگ به فرآیند هماهنگ کردن و ادغام این رنگ با سایر رنگ‌ها دقت کنید؛ تلفیق‌های صحیح و تراز این رنگ با رنگ‌های دیگر، تأثیر بیشتری بر زیبایی و ارتباط‌پذیری آثار می‌گذارد. ضمن اینکه معمولا موسسه پنتون یک پالت رنگی هماهنگ با رنگ اصلی را اعلام می‌کند تا شما بتوانید از رنگ‌هایی با درجه کمتر یا بیشتر نیز استفاده کنید.

 

رنگ سال 2024

 

تأثیر رنگ سال در تبلیغات و صنعت مد ایران


تأثیر رنگ جدید سال در تبلیغات و صنعت مد یکی از عوامل مهمی است که در ایران نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. رنگ ویژه سال می‌تواند باعث جذب نگاه مشتریان شود و نقش بسزایی در تبلیغات داشته باشد. این تبلیغات شامل تبلیغات محیطی، طراحی بروشورها، استفاده در سوشال مدیا و حتی هدایای تبلیغاتی باشد. طراحان برندها و طراحان مد می‌توانند با توجه به استفاده از رنگ سال به روز بودن و خلاقیت خود را نشان دهند و در عین حال با عناصر دیگر تبلیغات و صنعت مد هماهنگی داشته باشند. اعتبار و قدرت رنگ جدید سال باعث می‌شود که این رنگ در طراحی لباس‌ها، اکسسوری‌ها و لوازم آرایشی نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین فروشندگان محصولات مد نیز استفاده از رنگ جدید سال را در تبلیغات و نمایشگاه‌ها برای جذب مشتریان به کار می‌برند. در نتیجه رنگ ویژه سال یک عامل تأثیرگذار است که می‌تواند باعث جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات شود. آگاهی از این رنگ و استفاده هوشمندانه از آن به یک برند یا طراح مد، شهرت و موفقیت بیشتری می‌بخشد.

 

رنگ سال ۲۰۲۴ چه رنگی است؟


موسسه پنتون سال‌هاست که رنگ سال را انتخاب و اعلام می‌کند تا صاحبان کسب و کارها و هنرمندان سراسر جهان بتوانند با الهام از آن محصولاتی مشتری پسند را تولید و عرضه کنند. برای انتخاب رنگ جدید سال، مشاهده و بررسی جوانب مختلف رنگ‌ها از جمله ارتباط آن با روحیه و احساسات انسان‌ها بسیار مهم است. علاوه بر این مهم است که رنگ‌ها و تاثیرات آن‌ها بر تمامی جوانب زندگی انسان به دقت مورد بررسی قرار گیرد. در این روند، مختصصین با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها و جمع‌آوری آمارهای مورد نیاز به انتخاب اصلی و نهایی رنگ‌های سال می‌پردازند.

علاوه بر این دستیابی به ترند‌های جدید و بررسی تاثیر آن‌ها در صنعت مد کمک می‌کند تا رنگ سال به خوبی پرداخته شود. انتخاب رنگ ویژه سال می‌تواند نمادی از روند تغییرات اجتماعی و فرهنگی باشد و می‌تواند در تعیین میزان پذیرش واکنش جامعه نسبت به تغییر، نقش داشته باشد. پنتون در سال ۲۰۲۰ رنگ آبی نفتی را به عنوان رنگ جدید سال انتخاب کرد. در سال‌های بعد به ترتیب زرد و طوسی، بنفش یاسی و زرشکی ارغوانی به عنوان رنگ‌های سال انتخاب شدند. برای سال ۲۰۲۴ رنگ صورتی هلویی یا APRICOT CRUSH انتخاب شده است، یک رنگ از طیف رنگ‌های گرم که بسیار پر انرژی است و ست کردن آن با دیگر رنگ‌ها نیز آسان است.

 

رنگ سال 2024 شرکت پنتن

 

معنی رنگ سال ۲۰۲۴


هلویی علاوه بر اینکه احساس تعادل را به ذهن متبادر می‌کند به سبب ملایمت خاصی که دارد، آرامش بخش است و تداعی کننده احساسات ناب عاشقانه است. این رنگ سطح استرس و اضطراب را کم می‌کند و باعث ایجاد شور، انرژی و خلاقیت می‌شود. این رنگ در پالت رنگی پنتون با کد رنگی ۰۲۴-۶۵-۲۷ شناخته می‌شود و اگر قصد دارید به نوعی از هلویی در محصولات خود استفاده کنید، خوب است بدانید که رنگ سال ۲۰۲۴ هماهنگی بسیار خوبی با رنگ‌های سفید، طوسی روشن و تیره، آبی نیلی، سبز متالیک و انواع نارنجی‌ها دارد.

با رعایت این نکات، می‌توانید از رنگ جدید سال در آثارتان به بهترین شکل بهره ببرید و ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان خود برقرار کنید.


6/ آذر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف