WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
مزایای استفاده از لباس کار چیست؟

مزایای استفاده از لباس کار چیست؟

30/ دی/1402

پوشیدن لباس کار در برخی از محل‌ها، مانند کارگاه‌ها یا کارخانه‌ها، الزامی است. لباس‌های کار به طور گسترده‌ای برای محافظت از کارگران در برابر نشت مواد شیمیایی و سموم مضر شناخته شده‌اند. در مناطق صنعتی، نمی‌توان بدون این لباس‌ها کار کرد. در حال حاضر این لباس‌ها هستند که تضمین می‌کند محل کار ایمن، تمیز و سالم برای همه کارکنان و کارمندان است.


پوشیدن این لباس‌ها مزایای بسیاری دارد که ایمنی یکی از آن‌ها است. در این مقاله مزایای استفاده از لباس کار را به شما توضیح خواهیم داد و دلایل محکمی را برای این که در محل کار آن‌ها را به تن کنید، ذکر خواهیم کرد.

 

تاریخچه کوتاهی درباره لباس کار


در زبان انگلیسی به این لباس‌ها «Boiler suits» به معنی لباس دیگ بخار، می‌گویند. این نام از این واقعیت ناشی می‌شود که این لباس قبلا توسط مردانی که در دیگ‌های بخار زغال سنگ کار می‌کردند، می‌پوشیدند. کت و شلوار یک لباس محافظ برای آن‌ها بود. هیچ چیز اضافه‌ای در این لباس‌ها وجود نداشت که باعث می‌شد کارگران راحت‌تر روی وظایف خود تمرکز کنند. علاوه بر این، لباس کار آن‌ها را از دوده کثیف و سرسخت از مجموعه‌های مختلف ماشین آلات و تجهیزات جلوگیری می‌کرد.

 

تاریخچه لباس کار

 

 

مواد سازنده لباس کار


پلی کاتن پارچه‌ای است که برای ساخت لباس کار استفاده می‌شود. در همین حال، از مواد مته پنبه‌ای نیز می‌توان برای ساخت لباس های شوفاژ استفاده کرد. لباس کار پنبه‌ای با خاصیت بازدارنده شعله، حمل و نقل ایمن با مواد شیمیایی خطرناک را ممکن می‌سازد. مواد دیگری که با آن‌ها لباس‌ها را می‌دوزند و مزایای استفاده از لباس کار را بیشتر می‌کنند؛ عبارتند از جین، پنبه، کاغذ و نایلون.

لباس‌های کار در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود است. اما رنگ سرمه‌ای در سراسر صنعت بسیار محبوب است، زیرا مانند شلوار جین تیره، می‌توان آن‌ها را بارها و بارها پوشید. زیرا گرد و غبار و کثیفی را نشان نمی‌دهند.

 

مزایای استفاده از لباس کار


همانطور که پیشتر ذکر کردیم، مزایای استفاده از لباس کار بسیار است. برخی از این مزایا به شرح زیر هستند:

محافظت از پوست


لباس کار برای محافظت از کارگران در برابر بریدگی، سوختگی و سایر آسیب‌ها ساخته شده‌اند. در صنایعی که کارکنان از ابزار و تجهیزات تیز و خطرناک استفاده می‌کنند، پوشیدن لباس کار برای محافظت از پوست در برابر خراش است.

این لباس‌ها ضخیم هستند و از آسیب بدن جلوگیری می‌کنند. مواد اولیه مورد استفاده معمولا جین، پنبه و نایلون است که همگی به محافظت از پوست در برابر تجهیزاتی که ممکن است به کارمندان آسیب برساند، کمک می‌کنند.

تمیز نگه داشتن لباس‌های زیری


لباس کار، مانع از کثیف شدن لباس‌های زیرین خواهند شد. پارچه لباس‌های کار هرگونه کثیفی یا روغن را در سطح بیرونی لباس یا پوست جذب کرده و لباس کارمندان را تمیز نگه می‌دارد.

داشتن جیب


تقریبا تمام لباس‌های کار دارای چندین جیب هستند که به کارگران امکان می‌دهند وسایل شخصی خود را مانند تلفن و کیف پول را در آن‌ها قرار دهند. جیب‌ها معمولا در قسمت پایینی لباس‌ها قرار می‌گیرند و دسترسی به وسایل را آسان‌تر می‌کنند. درست است که داشتن جیب ممکن است بی اهمیت به نظر بیاید، اما می‌تواند بهره وری کار را افزایش دهد. زیرا کارگران وسایل شخصی و کاری خود را در آن‌ها قرار دهند و کارهای بیشتری انجام دهند.

 

داشتن جیب در لباس کار

 

جلوگیری از برق‌گرفتگی


برق گرفتگی معمولا در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها رخ می‌دهد و خطر بزرگی نیز هست. در برخی موارد کارگران به دلیل پوشیدن لباس خیس دچار برق گرفتگی می‌شوند. با این حال، لبای‌های کار اینگونه نیستند، زیرا عایق کامل در برابر الکتریسیته هستند که آن‌ها را به یکی از بهترین لباس‌ها برای پوشیدن هنگام کار با برق تبدیل می‌کند.

جلوگیری از وقوع حوادث


رنگ برخی از لباس‌های کار شبرنگ و روشن است و سبب می‌شود در تاریکی مشخص شوند. این مسئله در محیط‌های کاری تاریک، مانند تونل‌ها و معدن‌ها اهمیت بسیاری دارد و از وقوع حوادث و مرگ و میز جلوگیری می‌کند.

 

در خرید لباس کار به چه مواردی دقت کنیم؟


اگر می‌خواهید لباس کار تبلیغاتی بخرید و از مزایای استفاده از لباس کار بهره‌مند شوید، مطمئنا باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

کیفیت پارچه


کیفیت پارچه لباس‌های کار مهم‌ترین مورد در هنگام خرید است. لباس کار باید از مواد بسیار باکیفیتی دوخته شده باشد. زیرا کارگران در معرض تجهیزات مختلف هستند. پس برای این که لباس را برای مدت طولانی‌ترین به تن کنید، به جنس پارچه آن دقت کنید.

همچنین، لباس کار باید غیر قابل اشتعال باشد تا مطمئن شوید که در صورت گرفتار شدن در آتش به کارگران آسیبی نمی‌رسد.

 

مزایای لباس کار با کیفیت

 

اندازه


لباس کار نباید تنگ باشد و باید به کارگران اجازه تنفس دهد. این به آن‌ها امکان می‌دهد که آزادانه در هر محیطی کار کنند. با این حال، لباس کار را گشاد نیز نباید انتخاب کنید. در این صورت به تجهیزات و دستگاه‌ها گیر می‌کند و ممکن است منجر به آسیب رسیدن به کارگر شود.

اندازه لباس کار باید کاملا مناسب باشد. برای این که بهترین سایز را انتخاب کنید طول دست و پا، دور کمر و گردن را از روی بدن اندازه بگیرید سپس دست به خرید بزنید.

رنگ


گاهی اوقات رنگ لباس‌های کار اهمیت دارد. به عنوان مثال، برخی از کارگران معدن یا کارگاه‌ها نیاز به پوشیدن لباس‌های شبرنگ دارند تا آنان را در تاریکی مشخص کند. گاهی نیز باید لباس‌های روشن بپوشید تا در صورت بروز هر گونه آلودگی آنان را سریعا تمیز کنید. اول محیط و شرایط کار را در نظر بگیرید و سپس رنگ لباس را انتخاب کنید.

 

لباس کار

 

سوالات متداول

 

بعضی از سوالات متداول در خصوص لباس کار را در اینجا مطرح کرده‌ایم.

 

لباس کار چیست؟

لباس کار آن نوع لباس‌هایی هستند که کارگران هنگام کار به تن می‌کنند. این لباس‌ها یک سرهمی یا اورآل هستند.

 

مزایای استفاده از لباس کار چیست؟

آن‌ها بدن را از سوختگی، بریدگی و هر آسیب دیگری حفظ می‌کنند.

 

برای خرید لباس کار چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

اندازه و جنس لباس فاکتورهای بسیار مهمی است که هنگام خرید باید درنظر بگیرید.

 

لباس کار


برای محافظت از بدن در حین کار، یک لباس کار ساخته شده از مواد مقاوم در برابر هرگونه آسیبی خریداری کنید. شاید لباس‌های کار شیک‌ترین لباس نباشند، اما ثابت شده است که از کسانی که آن‌ها را می‌پوشند محافظت می‌کنند.


30/ دی/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف