WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
4 هدیه به دردنخور! و چه هدایایی به جای آن‌ها بدهیم؟

4 هدیه به دردنخور! و چه هدایایی به جای آن‌ها بدهیم؟

12/ بهمن/1398

بسیاری از هدایای که انتخاب می‌کنیم با همان هزینه یا کمی بیشتر می‌توانند هدایای ماندگارتر و کاربردی‌تر باشند. اما از آنجا که شرکت‌های هدایای تبلیغاتی و مسئولان خرید شرکت‌ها و سازمان‌ها به بعضی از محصولات تبلیغاتی عادت کرده‌اند به بهتر شدن آن‌ها فکر نمی‌کنند. در ادامه به 4 مورد از هدایای که نباید بگیرید و پیشنهادات ما توجه کنید.


1) روان‌نویس و خودکارهای ساده و قدیمی نگیرید

 

روان نویس و خودکارهای ساده و قدیمی هدیه ندهید

استفاده از خودکارها هر روز کمتر و کمتر می‌شود؛ و معمولا فقط به درد امضای رسید خریدهایی که با کارت اعتباری انجام داده‌اید می‌خورد. دقیقا مانند هدایای تبلیغاتی مانند نامه باز کن است: در دنیایی که روز به روز دیجیتالی‌تر می‌شود، آیا واقعا قصد دارید به مشتری‌های خود یک هدیه تک کاره بدهید؟

به جای آن: یک قلم چندکاره بدهید، خودکار + قلم لمسی

خودکار تاچ

 

 

هدایای انگیزشی حسابی در نمایشگاه‌ها محبوب‌اند، مگر نه؟ می‌توانید تصور کنید که اگر شروع به اهدای این دلبرها بکنید چقدر غرفه‌تان شلوغ می‌شود؟

این روزها افراد خیلی کمتری همراه با خودشان یک دفترچه به کنفرانس می‌برند. به جایش فقط لپ‌تاپ و تبلت و موبایل می‌بینیم. خودکار هم که به درد نوشتن روی صفحه موبایل نمی‌خورد (مگر اینکه کسی قصد داشته باشد بی‌خیال گارانتی موبایلش بشود)! اما این که یک خودکار تبلیغاتی ساده نیست، قلم لمسی هم دارد!

به جای اینکه از انگشتان خود استفاده کنید و صفحه تمیز موبایل را پر از لکه‌های کثیف کنید، از قلم لمسی استفاده کنید. این قلم به شما اجازه می‌دهد وارد برنامه‌هایتان بشوید و در بازی‌های موبایل به مرحله استادی برسید. اوه اوه نکند رییستان دارد این مطلب را می‌خواند؟ اهمم، منظورم این بود که به شما کمک می‌کند تا مشکل ایمیل‌های کاری را به راحتی برطرف کنید!

خطر از بیخ گوشمان رد شد!!

 

2) مدادهای قدیمی و ساده نگیرید

 

تنها چیزی که بدتر از هدیه دادن یک روان‌نویس ساده و قدیمی به حساب می‌آید، هدیه دادن یک مداد ساده و قدیمی است!!

مدادهای قدیمی و ساده هدیه ندهید

 

حداقل روان‌نویس را می‌توانیم هر موقع که دوست داشتیم استفاده کنیم. دکمه بالا را فشار بده و بنویس. به همین سادگی. ولی مداد چی؟

مداد: اول باید یک مدادتراش پیدا کنی. کی دیگه از این چیزها استفاده می‌کنه آخه؟ وقتی هم که یکی پیدا کردی دعا می‌کنی برقی باشه. وگرنه مجبوری مداد یا دسته تراش قدیمی رو هی بچرخونی. این همه وقت هر دفعه تلف می‌شه که می‌شد باهاش کارهای دیگه‌ای مثل چک کردن توییتر انجام داد! همین که نوک مداد تیز شد و به بهترین حالتش رسید... راستش بهترین حالتش زیاد دوام نداره و دوباره نوک مداد کند می‌شه یا شکسته می‌شه. دیگه دردسرهای پاک‌کن و پاک کردن هم که بماند..!!

به جای آن: اتود (مداد نوکی) بخرید.

(اگر هم دوست دارید یک چیز جذاب‌تر بگیرید، یک قلم چندکاره بگیرید)

 

اتود یا مداد نوکی هدیه دهید

 

 

در شغل قبلی که داشتم به‌عنوان یک محقق کار می‌کردم. از صدها دانش‌آموز کلاس چهارم، پنجم، ششم و هفتم خواستم تا در یک نظرسنجی درباره زورگویی و دوستی شرکت کنند (می‌دانم که معلم‌هایی بین مخاطبان هستند یا افرادی که چند معلم را می‌شناسند و سرشان را به نشانه همدردی تکان می‌دهند، متشکرم).

برای تکمیل نظرسنجی به این دانش‌آموزان هدیه‌ای دادیم: یک مداد زیبای تراشیده‌ نشده. عجب روزی بود.

تا اینکه یک روز یکی از دانش‌آموزان مدادنوکی‌های ما را پیدا کرد و اصرار کرد که جایزه او را با یک مدادنوکی عوض کنیم. این کار را انجام دادیم و بعد از آن دیگر همه دانش‌آموزان می‌آمدند و از ما مدادنوکی می‌خواستند (توی مدرسه‌های کوچک خبرها زود می‌پیچند). بعد از سه ساعت مدادنوکی‌هایمان تمام شد و باید دوباره خریداری می‌کردیم.

نکته داستان این است که همه عاشق مدادنوکی هستند.

 

3) اصلا چیزی که به CD ربط داشته باشد نخرید

 

ماشین‌ها پخش‌کننده سی‌دی دارند. کامپیوترها درایو سی‌دی دارند. ولی تبلت و موبایل هیچ‌وقت درایوی برای سی‌دی نداشته‌اند.

 

چیزی که به سی دی ربط دارد هدیه ندهید

 

متوجه روند تکنولوژی هستید؟ درست مثل نوار گرامافون، نوار مغناطیسی و کاست، سی‌دی‌ها هم دارند از رده خارج می‌شوند و به زودی با قیمت‌هایی بیش از ارزش واقعی‌شان سر از مغازه عتیقه‌فروشی در می‌آورند.

مشتری‌های شما قطعا هرچیزی که به این لوح دایره‌ای براق مربوط شود را رد می‌کنند.

به جای آن: فلش تبلیغاتی بگیرید.

فلش مموری تبلیغاتی هدیه دهید

 

 

شاید بگویید خب خیلی از تبلت‌ها هم فلش‌خور نیستند و فلش مموری هم دارد از رده خارج می‌شود.

اما حقیقت اینجاست که اکثر کسب‌وکارها و فعالیت‌های تجاری هنوز با کامپیوتر و لپ‌تاپ انجام می‌شود، و درگاه USB مثل طلاست. بارها و بارها از فلش استفاده می‌شود و هر دفعه هم لوگوی شما دقیق جلوی چشم قرار دارد.

بهتر هم می‌شود. معمولا در دفاتر و اداره‌ها این فلش‌ها دست به دست می‌چرخند. یعنی قرار نیست لوگوی شما را فقط یک نفر ببیند، بلکه افراد دیگری که فلش را می‌گیرند هم با شما آشنا می‌شوند. لوگوی شما مثل نامه‌های زنجیره‌ای دست به دست می‌چرخد، البته نه از آن‌هایی که اگر برای کسی نفرستادی برایت بدشانسی می‌آورد!

 

4) هدفون نگیرید.

هدفونی که شما هدیه می‌دهید چطور می‌تواند با محصولات Beats یا Bose رقابت کند؟

خبرفوری: نمی‌تواند!

هدفون نگیرید

 

 

اگر هدفون‌های بدکیفیت هدیه بدهید این ریسک را به جان می‌خرید که برند شما در ذهن مشتری با محصولات نامرغوب و بد تداعی شود.

به جای آن: اسپیکر تبلیغاتی بلوتوث بخرید.

 

اسپیکر تبلیغاتی هدیه دهید

 

 

 

راستش را بخواهید قیمت این هدیه از بقیه کمی بیشتر است، ولی واقعا ارزش خرید را دارد.

اسپیکر بلوتوث به هر دستگاهی که مجهز به بلوتوث باشد متصل می‌شود و کار می‌کند؛ که شامل تقریبا همه گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و بسیاری از لپ‌تاپ‌ها می‌شود. اسپیکرها دوام خیلی خوبی دارند (حتی مدل ضدآب هم وجود دارد) و خیلی زیبا روی هر میزی قرار می‌گیرند.

اسپیکرهای بلوتوث کاربرد‌های فراوانی دارند. خود من اخیرا یکی از آن‌ها را با گوشی‌ام تنظیم کرده‌ام تا صبح‌ها صدای آلارم گوشی بلندتر شود.

برای کارمندان دورکارتان هم گوش دادن به موسیقی با یک اسپیکر مرغوب که لوگوی شما را دارد با لطف و محبت یادآوری می‌کند که شما تا چه اندازه به کیفیت کار اهمیت می‌دهید.

 

 


12/ بهمن/1398



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف