WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
موس پدها چگونه ساخته می‌شوند و چرا اهمیت دارند؟

موس پدها چگونه ساخته می‌شوند و چرا اهمیت دارند؟

1/ اردیبهشت/1399

موس پد در تمام طول روز کاری زیر مچ دست شما قرار دارد. درواقع از هر وسیله‌ای به عنوان موس پد استفاده می‌کنید؛ خواه یک جعبه پیتزا یا یک مجله باشد. بنابراین چه مطلب ویژه‌ای در رابطه با این تشک کوچک وجود دارد؟

پاسخ در نحوه ساخت آن است. موس پد جهت افزایش بهره‌وری هنگام کار با کامپیوتر ساخته‌شده‌است. در ادامه مطلب یا نحوه ساخته شدن موس پد آشنا شوید.


 مواد سازنده موس پد تبلیغاتی

 

موس پدها ممکن‌است از پلی‌استر، لاستیک، کاغذ و حتی آلومینیوم ساخته شوند. در اینجا لیستی از متریال‌هایی که جهت ساخت موس پد از آن‌ها استفاده می‌شود، را مشاهده می‌کنید:

  • آلومینیوم
  • پارچه
  • پلاستیک
  • لاستیک
  • چرم
  • شیشه
  • چوب‌پنبه
  • چوب
  • میکرو­فیبر
  • کاغذ
  • سنگ
  • پلی‌اروتان
  • فولاد ضدزنگ
  • Vynex

صرف‌نظر از مواد، پدهای موس باید به گونه‌ای طراحی شده‌ باشند که موس روی آن آزادانه حرکت کرده و دقت بیشتری داشته‌باشد. این مسئله هنگامی‌که روی یک کار مهم تمرکز کرده‌اید یا حتی زمانی‌که بی‌حوصله هستید و در اینترنت گشت و گذار می‌کنید، اهمیت پیدا می‌کند.

 

موس پد آبی

 

چه تفاوتی بین موس پد نرم و سفت وجود دارد؟

 

موس پد نرم پشتی لاستیکی و پوشش پارچه‌ای دارد. درحالی‌که نوع سخت آن با همان زمینه لاستیکی روکشی از جنس پلاستیک دارد. هر یک از این دو نوع، استایل خوبی هستند که در جای خود کاربرد دارند. انتخاب هر یک از آن‌ها به نیازهای شما بستگی دارد. اما جهت استفاده در زمینه هدایای تبلیغاتی از هر دو نوع پدهای موس استفاده می‌شود.

 

انواع موس پد تبلیغاتی

 

مطمئن باشید که نیاز است حداقل یکی از انواع موس پد را در اختیار داشته‌باشید. زیرا شما هرگز نمی‌دانید که چه زمانی می‌خواهید بازی رایانه‌ای انجام دهید یا روی یک پروژه طولانی و حساس کار کنید.

موس پد نرم
از این نوع به طور معمول در مدارس و ادارات استفاده می­‌شود. آن‌ها کوسن‌هایی دارند که زیر مچ دست قرارگرفته و در زمان‌های طولانی از ایجاد خستگی دست جلوگیری می‌کند. موس‌هایی که غلتک لاستیکی دارند، بهتر‌است از این نوع موس پد برای آن­ها استفاده شود.

موس پد نرم

مناسب برای موس‌های غلطکی

 

 

 

موس پد سخت
در ساخت این نوع موس پدها از مواد سختی همچون کاغذ و شیشه یا موادی دیگری که بافت سخت دارند، استفاده می‌شود. درست است که در طولانی مدت دست را خسته می‌کند، اما در طول زمان زیاد دوام و ماندگاری بیشتری دارند و برای موس‌های نوری و لیزری پیشنهاد می‌شود. مواد سازنده پدهای سخت کم­ترین اصطکاک را ایجاد خواهندکرد و موس با دقت بیشتری حرکت می‌کند. بنابراین برای کسانی که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه­مند هستند، انتخاب خیلی مناسبی است.

موس پد سخت

مناسب برای موس‌های لیزری

 

 

 

فرآیند ساخت موس پد

 

اکثر پدهای موس از ترکیبی از لاستیک و پلاستیک سخت یا پارچه نرم ساخته می‌شوند. مراحل زیر قدم به قدم ساخت این وسیله را توضیح می‌دهد:

  • مرحله اول: قرار‌گیری مواد سخت یا نرم بر غلطک‌های غول‌پیکر.
  • مرحله دوم: اندازه‌گیری مواد. اکثر مدل‌های موس پد تبلیغاتی مربعی شکل و در ابعاد ۷.۵* ۷.۵ سانتی‌متر ساخته می‌شوند.
  • مرحله سوم: برش پد با استفاده از قالب‌های موردنظر.
  • مرحله چهارم: نصب یک کامپوزیت لاستیکی در کف موس پد تبلیغاتی.
  • مرحله پنجم: در این مرحله به صورت دیجیتالی، لوگو و طرح مورد نظر شرکت یا برند خاص بر آن چاپ می‌شود.
  • مرحله ششم: موس پد از نظر کیفیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و آماده تحویل می‌شود.

 

مرحله اول: آمادگی مواد اولیه
این روش متداول است که جهت ساخت موس پد تبلیغاتی نرم از نئوپرین و برای نوع سخت آن از پلاستیک استفاده می‌شود. ورقه‌هایی از مواد سخت یا نرم بر غلطک‌های بسیار بزرگ قرار می‌گیرد. با این کار، کارگران کارخانه در یک زمان معین به حجم بیشتری از مواد دسترسی پیداکرده و پدهای بیشتری را تولید می‌کنند.

مرحله اول ساخت موس پد

مرحله دوم: اندازه‌گیری مواد
اندازه‌گیری به این جهت انجام می‌شود که پدها اندازه مناسب و یکسانی داشته‌باشند. با وجود اینکه موس پدهایی که جهت هدایای تبلیغاتی تولید می‌شوند، اندازه‌ای حدود 7.5*7.5 سانتی‌متر دارند، اما هر شرکت یا برندی ممکن است که استانداردهای مورد نظر خود را سفارش دهد.

ساخت موس پد مرحله دوم

مرحله سوم: برش مواد
از برش Die جهت ایجاد اشکال گوناگونی همچون دایره، قلب، مربع، مستطیل و هرگونه شکل دیگری استفاده می‌شود. ماشین برش Die یک دستگاه کاتر بسیار بزرگ است که برش موردنظر را بر رول‌های بسیار بزرگ مواد اولیه ایجاد می‌کند.

ساخت موس پد مرحله سوم

مرحله چهارم: اضافه‌کردن لاستیک به کف موس پد
پدهای موس تبلیغاتی به طور معمول کامپوزیت‌های لاستیکی با چگالی کم‌تر دارند که به قسمت کف متصل می‌شود. این لایه هنگام کار با موس و حرکت آن، موجب مقاومت پد در برابر لغزش خواهدشد.

ساخت موس پد مرحله چهارم

مرحله پنجم: چاپ طرح تبلیغاتی
در این مرحله نوبت به اضافه‌کردن یک طرح سفارشی و البته تبلیغاتی به قسمت جلوی موس پد می‌رسد. این کار به‌طورمعمول توسط انتقال گرما یا چاپ رنگی انجام می‌شود که با کمک چاپگرهای لیزری یا جوهر‌افشان قابل انجام است. در ساخت پدهای سخت ممکن‌است که مراحل کمی متفاوت باشد. به این ترتیب که چاپ در مرحله اول انجام می‌شود. اما در پدهای نرم مراحل به همین شکلی است که نام برده‌شد. یعنی ابتدا مرحله برش انجام می‌شود و سپس طرح تبلیغاتی موردنظر بر آن چاپ خواهدشد.

ساخت موس پد مرحله پنجم

مرحله ششم: انجام بررسی‌های کنترل کیفیت
در این مرحله تولیدکننده باید به سفارش‌دهنده اطمینان بدهد که همه شرایط خوب است و محصولی قرار است ارائه کند که کیفیت بالایی دارد. از جمله مهم‌ترین مواردی که در این بخش چک می‌شود، واضح‌بودن طرح چاپ‌شده بر پد است. این مسئله جهت هدایای تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد. به این دلیل که سفارش‌دهنده انتظار دارد، هدایایی که به مخاطبان خود ارائه می‌کند به‌درستی برند و فعالیت‌هایش را معرفی کند.

علاوه‌بر ظاهر و زیبایی طرح، کیفیت جنس پد نیز باید ارزیابی شود. زیرا هیچ برندی نمی‌خواهد که موس پد تبلیغاتی که توزیع می‌کند، نخ‌های آویزان داشته‌باشد.

ساخت موس پد مرحله ششم

مرحله هفتم: موس پد شما آماده است

 درنهایت محصول جهت ارائه به بازار هدف و ارسال پیام خود آماده است. جهت سفارش موس پد تبلیغاتی و انتشار پیام برند خود از این طریق، گروه هدایای تبلیغاتی پیشکش آماده در این زمینه خدمت‌رسانی می‌کند. این مجموعه با تحویل به‌موقع و سروقت سفارشات و ارائه مشاوره به مشتریان جهت سفارشی‌سازی‌های جذاب و گیرا، فعالیت‌های خود را نسبت به دیگران متمایز کرده‌است.

ساخت موس پد مرحله هفتم

 

 

ماندگاری موس پد تبلیغاتی

 

اینکه یک گیمر، کارمند یا یک کاربر ساده باشد، فرقی نمی کند. زیرا موس پدها حدود ۵ تا ۱۰ سال قبل از اینکه جایگزین شوند، قابل‌استفاده خواهندبود. اگر می‌خواهید پد موس ماندگاری بیشتری داشته‌باشد، هر چند وقت یکبار، با آب و صابون آن را شستشو دهید. شاید به نظر کار پرزحمتی باشد، اما اگر علاقه زیادی به نگه‌داری وسایل شخصی‌ خود دارید، راه‌حل خوبی است.

 

چرا موس پد تبلیغاتی برای کاربران جذاب است؟

 

  • موس پد تبلیغاتی که با طرح‌های رنگی و جذاب کاور شده‌است، باعث ایجاد تنوع در محیط خسته‌کننده اتاق کار یا مدرسه خواهدشد.
  • کاربران خوشحال می­شوند که با یک وسیله زیبا، میز‌تحریر خود را از آسیبِ اصطکاک‌های مداوم سطح زیرین موس حفظ کنند.
  • یک پد نرم، فضای راحتی را برای مچ دست ایجاد خواهدکرد که در طی کار روزانه صدمه‌ای به آن وارد نشود.
  • گیمرها با این وسیله بهتر و سریع‌تر بازی می‌کنند و لذت بیشتری خواهندبرد.
  • حتی موس نیز آسیب کم­تری می‌بیند و از برخورد مستقیم آن با میز که ممکن‌است آلوده به قطره‌های روغن، غذا یا گرد و غبار باشد، جلوگیری می‌شود.

 

چکیده


از آنجایی که موس پد ابزاری است که به‌طورمعمول جلوی دید کاربران قرار می‌گیرد، محل مناسبی جهت انتقال مفاهیم تبلیغاتی برندهای مختلف خواهد‌بود. در طول این نوشته به روند ساخت و تولید موس پد تبلیغاتی و انواع موس پدها و کاربرد هر یک از آن‌ها اشاره‌شد. خواندید که هر یک از انواع موس پد، ویژگی‌های خاص خود را دارد و جهت هدف خاصی از آن استفاده می‌شود. بنابراین با توجه به بازار هدف برند و کاربردهای محصول خود، باید نوع مناسبی از موس پد را جهت تبلیغات انتخاب کنید.

برند هدایای تبلیغاتی پیشکش مجموعه‌ای را تشکیل داده‌است که به‌شکل تخصصی و حرفه‌ای به مشتریان جهت انجام مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی مشاوره می‌دهد و باکیفیت‌ترین هدایای تبلیغاتی را در این زمینه ارائه می‌کند.


1/ اردیبهشت/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف