WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
15 ایده فوق‌العاده برای افتتاحیه در دوران همه‌گیری کرونا (1) قسمت اول

15 ایده فوق‌العاده برای افتتاحیه در دوران همه‌گیری کرونا (1)

20/ اسفند/1399

همه‌گیری بیماری کرونا یک دوران فراموش‌نشدنی در تاریخ ما بوده است. در برهه‌هایی از زمان کل کشور تعطیل شد؛ همین موضوع موجب سختی کار و دورانی بد برای صاحبان مشاغل در هر بعد و اندازه‌ای بود. اما این موضوع به ویژه برای کسانی که می‌خواستند درهای کسب‌وکار خود را برای اولین بار باز بکنند، شرایط به‌مراتب سخت‌تر و بدتری را رقم زد.


شروع یک کسب‌وکار جدید در سال 1399 به‌نوبه خود یک اتفاق خارق‌العاده بود. با این حال، با توجه به اینکه 20 درصد مشاغل و کسب‌وکارها اغلب در دو سال اول افتتاح خود، تعطیل می‌شوند؛ حتی فارغ از همه‌گیری کرونا نیز به اندازه کافی ترسناک هست!

آیا در طول همه‌گیری بیماری کووید 19 اقدام به راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک و جدید کرده‌اید؟ کارهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید برای اولین افتتاحیه خود با خیالی آسوده انجام داده و درهای کسب‌وکار خود را بگشایید؛ در حالی که در همین دوران و نیز برای موفقیت در آینده مثمرالثمر باشد.

 

استفاده از تکنولوژی

 

شماره 1- اعلام خبر افتتاحیه خود در اینستاگرام

 

اینستاگرام از بهترین روش‌ها برای اعلام خبر افتتاحیه بزرگ شما است. این سرویس پخش به صورت زنده به شما اجازه می‌دهد تا مراسم افتتاحیه خود را به صورت مستقیم و زنده پخش کنید و به‌جای پست‌های ثابت، از ویدیوها برای دسترسی فالوئرهای خود استفاده کنید. به این ترتیب چشمان بی‌شماری نظاره‌گر مراسم افتتاحیه شما خواهند بود که این موضوع، مراسم شما را به یک افتتاحیه بزرگ و باشکوه تبدیل می‌کند.

افراد دوست دارند که مراسم افتتاحیه کسب‌وکار خود به شکلی احساسات برانگیز و مهیج به نظر برسد. برای بزرگ‌تر جلوه دادن مراسم می‌توانید کمی پول بیشتر خرج کنید و دکوراسیون خود را با بادکنک‌های رنگی آراسته کنید. علاوه به این، می‌توانید با استفاده از بلندگوها، موسیقی‌های زیبا و مناسب پخش کنید. همچنین می‌توانید از افرادی بخواهید تا با لباس‌هایی خاص و چشمگیر از میهمانان شما پذیرایی کنند و یا در مقابل دوربین شما قرار بگیرند. مطمئن باشید که مردم‌دوست دارند یک‌چیز جالب ببینند و اگر شما کمی خلاق باشید می‌توانید باعث وایرال شدن (دیده شدن ویدیو خود توسط بازدیدکنندگان بیشمار در فضای مجازی) ویدیو افتتاحیه خود شوید.

لایو فیسبوک

از طریق لایو فیسبوک خود را به افراد زیادی نشان دهید

 

 

 

 

 

 

شماره 2- افتتاحیه مجازی برگزار کنید

 

شاید بهتر است فعلاً درهای کسب‌وکار خود را بسته نگه دارید و با ارائه خدمات به صورت مجازی به‌جای حضوری، توجه افراد را به‌سوی خود جلب نمایید. آیا شما می‌خواهید یک مرکز تناسب‌اندام یا سالن ورزشی جدید افتتاح کنید؟ بهتر است فعلاً کار خود را با آموزش مجازی آغاز کنید و شاید حتی با ارسال تشک یوگای رایگان برای همه افرادی که در کلاس‌های شما ثبت‌نام کرده‌اند، بتوانید افرادی را از مسیرهای دورتر جذب خود کنید.

مردم از تلفن‌ها و کامپیوترهای خود برای هر کاری استفاده می‌کنند؛ از خرید اینترنتی گرفته تا جستجو درباره نام یک برند یا یک سلبریتی. بنابراین می‌توانید از فناوری برای افتتاحیه خود استفاده کنید. در حقیقت، طبق سرشماری و آمار منتشر شده در سال 1396، حدود 70 درصد ایرانیان به کامپیوتر دسترسی دارند و 72.8 درصد از افراد امکان استفاده از اینترنت را دارند. این آمار فقط مربوط به کلان‌شهرها و شهرهای بزرگ نیست؛ بلکه قدرت نفوذ اینترنت و فناوری را به شهرهای کوچک و حتی روستاها نیز نشان می‌دهد. از همین رو، اگر شما نیز خدمات خود را به صورت مجازی و غیرحضوری ارائه نمایید، تقریباً همه افراد می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند و جزو مشتریان شما شوند.

 

 

 

 

 

درخواست کمک کنید

 

شماره 3- از اتاق بازرگانی، صنف خود و سازمان‌های محلی درخواست کمک کنید

 

اتحادیه‌ها، جوامع کوچکی هستند که همیشه خدمات پشتیبانی به شما ارائه می‌کنند. آن‌ها همچنین از مکان‌های معتبر برای شنیدن در مورد فرصت‌های خاص هستند. علاوه به راین، ممکن است آن‌ها اولین کسانی باشند که می‌توانید در زمان‌های خاص همچون درخواست اسپانسر شدن و برگزاری رویدادهای مرتبط از کمک آن‌ها بهره‌مند شوید.

عضویت در اتحادیه‌ها معمولاً هزینه‌ای برای افراد به دنبال دارد؛ اما مطمئناً در طولانی‌مدت می‌تواند ارزش این اقدام را داشته باشد. کسب‌وکارها و افراد دیگری نیز در زمینه کسب‌وکار شما وجود دارند که از مدت‌ها قبل فعالیت خود را آغاز نموده‌اند و اقدام به تبلیغ به سود خود می‌کنند؛ اما شما به تازگی قدم در این راه نهاده‌اید و یک کسب‌وکار جدید برای شما شروع شده است. به علاوه، اگر مصرف‌کننده بداند که شما عضو اتحادیه هستید با خیالی آسوده و بدون دغدغه از شما خرید می‌کند و بدین ترتیب فروش و بازدید شما افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

 

 

شماره 4- درخواست وام کنید

 

اگر هنوز اقدام به این کار نکرده‌اید، باید به نزدیک‌ترین شعب بانکی نزدیک خود سری بزنید. وام‌های متنوعی از سوی بانک مرکزی به افراد واجد شرایط برای شروع یک کسب‌وکار جدید ارائه می‌شود.

هر کسی به خوبی می‌داند که گرفتن وام در عین حال که یک نعمت است، می‌تواند به یک کابوس نیز بدل شود. افرادی که وام می‌گیرند اغلب همیشه نگران بازپرداخت وجه دریافتی خود هستند و از این رو خواب راحتی نخواهند داشت. اما در طول دوران همه‌گیری بیماری کرونا و رکود بسیاری از مشاغل، درخواست دریافت وام نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته است.

درخواست وام

درخواست وام برای شروع هر مجموعه‌ای ایده مناسبی است

 

 

 

 

 

 

نیاز مشتریان را برطرف نمایید

 

شماره 5- پیشنهاد تخفیف بدهید

 

طبق اعلام وزارت کار ایالات‌متحده آمریکا، تخمین زده می‌شود که از سوم ژوئن سال 2020، حدود 30 میلیون نفر به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا کار خود را از دست داده‌اند. طبق گفته‌های آقای جهانگیری، در ایران در یک سال گذشته بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر بیکار شده‌اند. این موضوع بدین معنی است که دیگر افراد پول اضافی برای خرج کردن و هدر دادن ندارند؛ به ویژه اینکه بخواهند پول خود را صرف خرید از یک کسب‌وکار نوپا همچون شما بکنند.

حال سؤال اصلی اینجاست که چه‌کاری می‌توان انجام داد؟ با ارائه نوعی تخفیف که افراد نتوانند به‌راحتی در مقابل آن از خود مقاومت نشان دهند، کار خود را آغاز کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید تخفیف 50 درصدی برای خرید یک جفت جوراب به همراه ارسال رایگان، دریافت یک‌بار مانیکور رایگان با انجام یک دوره مانیکور، دریافت 5 عدد ماسک تبلیغاتی صورت رایگان با خرید 5 عدد ماسک و... ارائه کنید. مطمئن باشید که هر نوع تخفیفی ارائه کنید، مناسب خواهد بود و افراد بسیاری را به‌سوی خود جذب خواهد کرد. از دست دادن یک معامله خوب دشوار است، بنابراین با ارائه یک تخفیف مناسب، نظر مثبت مشتریان را نسبت به خود همراه سازید.

 

 

 

 

 

 

شماره 6- امکان سفارش، رزرو یا قرار قبلی را برای خدمات و کارهای خود ارائه کنید

 

حتی اگر کسب‌وکار شما مربوط به رستوران یا خدمات ماساژ و اسپا نیز نمی‌شود، می‌توانید اقدام به فراهم آوردن امکان پیش‌خرید، رزرو و قرار ملاقات قبلی کنید. به‌عنوان مثال، بوتیک‌های جدید می‌توانند قرار ملاقات حضوری بگذارند تا افراد مجبور نباشند بیرون بوتیک منتظر بمانند.

فروشگاه‌هایی مانند تارگت، برلینگتون و المارت در آمریکا این امکان را راه‌اندازی کرده‌اند، به این ترتیب تنها تعداد معینی از مشتریان می‌توانند هم‌زمان وارد فروشگاه شوند. زمان انتظار می‌تواند بسته به مکانی که می‌روید بین 20 دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد. شما می‌توانید با تشویق خریداران خود برای رزرو قرار ملاقات یا رزرو پیش از موعد، به کاهش زمان انتظار کمک کنید.

 

 

 

 

 

 

شماره 7- حداکثر ظرفیت ممکن را تعیین کنید

 

افراد بسیاری در ایران قوانین و مقررات ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت کرده‌اند و تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شده‌اند. با این حال، افراد دیگر کم‌کم در حال بازگشت به جامعه هستند. به طور قطع شما هم دوست ندارید که همه مردم به یک‌باره به‌سوی شما حمله‌ور شوند. بنابراین بهتر است حداکثر ظرفیت خود را تعیین کنید. این موضوع را به صورت یک اطلاعیه بر روی تابلو یا بنر در نزدیکی درب ورود و خروج کسب‌وکار خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از کارمندان خود بخواهید که ورود و خروج افراد را بررسی کنند.

آیا تا به حال برای شما پیش‌آمده است که در یک فروشگاه شلوغ بخواهید چرخ خرید خود را حرکت دهید؟ احتمالاً شما هم موافق هستید که این نوع خرید بدترین نوع آن است. از همین رو بهتر است حداکثر ظرفیت خود را به مشتریان اطلاع دهید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشند. به این ترتیب آن‌ها فضای دنج و راحت بیشتری خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

شماره 8- هدایای تبلیغاتی ارسال کنید

 

انتظار افراد را برای یک افتتاحیه بزرگ با ارسال هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت پیش از موعد، بالا ببرید. وسایل ساده و جالبی همچون یک تی شرت تبلیغاتی ساده می‌تواند واقعاً معجزه کند و نام شما را زبان به زبان به گردش درمی‌آورد. علاوه به راین، شما پیش از اینکه همه بتوانند فروشگاه و کسب‌وکار شما را ببینند، خود را در معرض دیده شدن قرار می‌دهید.

آمار نشان داده است که 85 درصد از افراد پس از دریافت یک محصول تبلیغاتی، تجارت و خرید خود را از یک شرکت یا کسب‌وکار شروع می‌کنند. پس حالا خیال خود را راحت کنید که این یک استراتژی ایده‌آل و خوب خواهد بود.

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی همیشه یک ایده خوب برای معرفی برند است

 

 

 

 

 

از هزینه‌ها بکاهید

 

شماره 9- محصولات خلاقانه خود را محدود کنید

 

اکنون زمان شروع پیشنهاد محصولات و خدمات جدید نیست. آیا تنها یک رستوران فست‌فود افتتاح کرده‌اید؟ کافی است تنها موارد اصلی همچون برگر، سالاد و ساندویچ را در منوی خود نگه دارید. با این کار در مصرف مواد اولیه اضافی که برای خوراکی‌های متنوع بیشتر نیاز داشتید، صرفه‌جویی می‌کنید. شاید جای تعجب و شگفتی باشد؛ این استراتژی می‌تواند در طولانی‌مدت برای شما سودآور باشد.


20/ اسفند/1399



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف