WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
ضرورت اهدای تقویم و سررسید به مخاطبان در سال جدید

ضرورت اهدای تقویم و سررسید به مخاطبان در سال جدید

18/ فروردین/1401

تقویم و سررسید ازجمله هدایای تبلیغاتی هستند که گاهی اوقات با بی‌توجهی شرکت‌ها و برندها برای انتخاب و سفارشی‌سازی روبه‌رو می‌شوند. آیا تا به حال با خود اندیشیده‌اید که ضرورت اهدای تقویم و سررسید به مخاطبان در سال جدید چیست؟


همان‌طور که در مطالب پیشین نیز اشاره شده است، طیف متنوعی از محصولات وجود دارند که هر برند و کسب‌وکاری می‌تواند بسته به بودجه و سلیقه خود به سراغ آن‌ها رفته و با سفارشی‌سازی، هدایای تبلیغاتی جذابی را تهیه کند. ویژگی اصلی محصولاتی که به عنوان هدایای تبلیغاتی ارائه می‌شوند، کاربردی و مفید بودن این دسته از وسایل هستند. از همین رو، کمتر پیش می‌آید تا شرکت‌ها به سراغ محصولاتی همچون زیرسیگاری، بادکنک یا چوب غذاخوری (چاپستیک) بروند.

از سوی دیگر، محصولات انتخابی به عنوان هدایای تبلیغاتی باید از نظر مخاطبان نیز کارا و جذاب باشند. وسایلی همچون قاشق یا وسایل آشپزخانه، مسواک، رخت آویز یا بسیاری از وسایل از این دست، با وجود کارا بودن، هدیه‌ای مناسب و جذاب برای مخاطبان نیستند. از همین رو، شرکت‌ها و برندهای اندکی به سوی سفارشی‌سازی این دسته از محصولات می‌روند.

در نهایت، محصولات کاربردی و جذاب بسیاری باقی می‌مانند که به عنوان انتخاب‌های ایمن و محبوب، مورد توجه کسب‌وکارها برای سفارشی‌سازی و ارائه به عنوان هدایای تبلیغاتی قرار می‌گیرند. محصولاتی همچون ماگ، زیرلیوانی، جاکلیدی، خودکار، پوشاک، کیف، تقویم و سررسید و.... ازجمله هدایای تبلیغاتی کاربردی، محبوب و در عین حال، مقرون‌به‌صرفه هستند.

ماه‌های پایانی سال (بهمن و اسفند) و ماه‌های آغازین سال (فروردین و اردیبهشت) شروع فصل تبلیغات و بازار گرم ارائه هدایای تبلیغاتی به مخاطبان است. در این زمان‌ها اغلب برندها و شرکت‌ها سرگرم تهیه و سفارشی‌سازی محصولات تبلیغاتی جذاب برای کارمندان و مخاطبان خود هستند. از همین رو، بسیاری از کارمندان و مخاطبان در این روزها دست خالی به خانه باز نمی‌گردند! گاهی اوقات هدایای تبلیغاتی تکراری به آن‌ها ارائه می‌شود و گاهی هدایای جذاب و لوکس. یکی از اصلی‌ترین هدایای تبلیغاتی که هر شخصی در ابتدای سال منتظر دریافت آن است، تقویم و سررسید است.

 

ضرورت اهدای تقویم و سررسید به مخاطبان در سال جدیداستفاده از روکش‌های جذاب برای تقویم و سررسید، هدیه را زیباتر و چشم‌نوازتر می‌کند

 

 

 

دلایل انتخاب تقویم و سررسید برای ارائه به عنوان هدایای تبلیغاتی

 

همان‌طور که گفته شد، تقویم و سررسید از هدایای تبلیغاتی کاربردی و محبوب در میان مخاطبان است. اگر به دنبال دلایل بیشتر برای انتخاب آن به عنوان هدیه تبلیغاتی می‌گردید، می‌توانید موارد زیر را بررسی کنید.

 

شماره 1

 

تقویم و سررسید ازجمله هدایای تبلیغاتی کارآمد و محبوب در میان مخاطبان هستند که با بودجه و سلیقه‌های مختلف می‌توان آن را بسته به مخاطبان هدف سفارشی‌سازی کرد. نکته قابل‌توجه در مورد تقویم و سررسید این است که با وجود محتوای یکسان، هیچ تقویمی مشابه تقویم دیگر نیست. از همین رو، تقویم و سررسید هیچ‌گاه در دسته هدایای تبلیغاتی تکراری قرار نمی‌گیرند.

 

شماره 2

 

موضوعات مختلف بسیاری برای خلاق بودن در زمان سفارشی‌سازی تقویم و سررسید جذاب وجود دارد. هر شرکتی با توجه به نوع فعالیت کاری خود و مخاطبانش می‌تواند با اضافه کردن کمی چاشنی خلاقیت و جذابیت به سراغ موضوعاتی همچون مناظر طبیعی و بناهای تاریخی، دنیای زیرآب، اشعار زیبا، حیوانات و غذا و خوراکی برود. نمونه‌های بیشتر و دقیق‌تر برای این موضوع را می‌توانید در مطلب راهنمای سفارشی تقویم و سررسید تبلیغاتی مطالعه کنید.

 

شماره 3

 

امکان انتخاب جنس مواد به کاررفته و شیوه‌های چاپی برای سفارشی‌سازی تقویم و سررسید، دست شما را برای استفاده از بودجه تبلیغاتی باز می‌گذارد. شما می‌توانید این هدیه جذاب را به شکلی مقرون‌به‌صرفه و ارزان‌قیمت آماده کنید یا آن را تبدیل به یک هدیه لوکس و چشم‌گیر نمایید.

 

شماره 4

 

انتخاب نوع مناسب تقویم و سرسید. بسیاری از برندها بدون توجه به این موضوع، اقدام به سفارشی‌سازی تقویم و سررسید می‌کنند. به همین دلیل، نباید از تنوع بالای تقویم و سررسید غافل شد. تقویم دیواری، تقویم جیبی، تقویم رومیزی، چاپ تقویم بر روی موس پد، تقویم مگنتی، سررسید با روکش‌های مختلف در اندازه‌های متفاوت ازجمله انتخاب‌هایی هستند که هر برندی در زمان سفارش می‌تواند به سراغ آن‌ها برود.

 

شماره 4تقویم سایز جیبی از گزینه‌های جذاب برای ارائه به مخاطبان است

 

 

 

شماره 5

 

یک سال برابر با 365 روز سال است. انتخاب و ارائه هدیه‌ای که در تمام روزهای سال همراه مخاطبان باشد و در عین حال، خسته‌کننده نباشد، یک انتخاب ایده‌آل و منحصربه‌فرد است. رویدادها و تاریخ‌های مهم بی‌شماری در داخل تقویم و سررسید ثبت می‌شوند؛ خاطرات و نکات فراموش‌نشدنی بسیاری در گوشه و کنار این هدایا یادداشت می‌شوند؛ و حتی کاغذهای سفید باقی‌مانده سررسیدها تا مدت‌های طولانی همراه افراد باقی می‌ماند. علاوه بر این موارد، حتی اگر دریافت‌کنندگان این هدیه، خود از تقویم و سررسیدهای استفاده نکنند، آن را به دوستان یا آشنایان خود هدیه می‌دهند.

 

شماره 6

 

با وجود الکترونیکی شدن دنیای امروزی، هنوز هم کاغذ ارزش بالایی در میان افراد دارد. اگر تقویم و سررسید ظاهری زیبا و چشم‌نواز داشته باشد؛ می‌تواند تا سالیان طولانی نزد مخاطبان حفظ شود و به عنوان یک یادگاری باارزش تلقی گردد.

 

کدام اندازه و نوع تقویم و سررسید مناسب‌تر است؟

 

حال که به این نتیجه رسیده‌اید، تقویم و سررسید هدایای تبلیغاتی باارزش و مهمی هستند که مخاطبانتان منتظر دریافت آن هستند؛ بهتر است اندازه و نوع مناسب تقویم و سررسید را برای ارائه به آن‌ها انتخاب کنید.

پیش از انتخاب نوع مناسب تقویم و سررسید بهتر است با برخی از اندازه‌های رایج در زمان سفارش سررسید آشنا شوید.

 

انواع قطع سررسید

 

قطع یا سایز سررسید در کاربرد آن تاثیر به سزایی دارد. از رایج‌ترین قطع‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

قطع وزیری: اندازه استاندارد آن حدود 17 در 24 سانتی‌متر است (اندازه B5)

قطع رحلی یا مدیران: اندازه استاندارد آن بین 21 در 29.7 تا 30 در 60 سانتی‌متر است. اندازه این قطع با نام‌های رحلی کوچک، رحلی متوسط و رحلی بزرگ شناخته می‌شوند.

قطع رقعی: اندازه استاندارد آن حدود 14.8 در 21 سانتی‌متر است. (A5)

قطع خشتی: اندازه استاندارد آن بین 19 در 19 تا 21 در 21 سانتی‌متر است. (در این قطع، سررسیدها به شکل مربع می‌باشند)

قطع پالتویی: اندازه استاندارد آن حدود 11.5 در 21 سانتی‌متر است.

قطع اروپایی: اندازه استاندارد آن حدود 12 در 21 سانتی‌متر است.

قطع جیبی: اندازه استاندارد آن حدود 5 در 7 سانتی‌متر است.

 

انواع قطع سررسیدچند نمونه سررسید در سایزهای مختلف

 

 

 

نوع مناسب سررسید و تقویم

 

انتخاب نوع مناسب سررسید و تقویم به نوع مخاطبان بستگی دارد. از این‌رو، با طبقه‌بندی نوع مخاطبان خود می‌توانید تاثیرگذارترین و کارآمدترین نوع تقویم و سررسید را به آن‌ها هدیه دهید.

 

دانشجویان

 

بهترین انتخاب برای این گروه تقویم‌های جیبی هستند. به این ترتیب، تقویم تبلیغاتی همیشه همراه آن‌ها خواهد بود. از سوی دیگر، سررسید با قطع رقعی انتخاب بسیار خوبی برای این دسته از افراد می‌باشد. زیرا در این نوع قطع معمولاً از تصاویر کمتر استفاده می‌شود و اندازه صفحات به‌گونه‌ای است که امکان یادداشت‌برداری بهتر را با آن فراهم می‌کند. سررسید با قطع وزیری نیز از گزینه‌های مناسب دیگر این دسته از مخاطبان می‌باشد.

 

مدیران

 

قطع رحلی یا مدیران انتخاب شایسته‌ای برای سررسید اهدایی به این افراد است. علاوه  بر این، سررسید‌های خلاقانه رومیزی نیز از دیگر انتخاب‌های جذاب برای این دسته از مخاطبان می‌باشد.

 

کارمندان

 

قطع پالتویی و اروپایی با اندازه مناسب خود از انتخاب‌های درخور توجه برای کارمندان است. وزن کم این قطع‌ها امکان حمل‌ونقل آسان سررسید را فراهم می‌کند تا کارمندان در هر زمان و مکانی به سررسید خود دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، ارتفاع بلند این قطع، امکان نوشتن حجم بیشتری از مطالب را فراهم می‌آورد و در عین حال، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌آید.

 

شغل‌های آزاد

 

طیف متنوعی از مشاغل را می‌توان در این دسته قرار داد؛ از مشاورین املاک گرفته تا نمایشگاه‌ داران و رستوران‌ها. تقویم‌های دیواری، رومیزی و مگنت‌ دار از بهترین انتخاب‌ها برای این دسته شغلی می‌باشند.

 

شغل‌های آزادنمونه‌ای از تقویم مناسب باشگاه‌های ورزشی

 

 

 

مخاطبان مرتبط با فعالیت‌های کامپیوتری و الکترونیکی

 

این دسته از افراد مدت طولانی را پشت میزهای خود صرف می‌کنند؛ از این‌رو، بهترین انتخاب برای آن‌ها تقویم رومیزی یا چاپ تقویم بر روی موس پد تبلیغاتی است. سررسید با قطع وزیری و رقعی از اندازه‌های مناسب برای ارائه به این افراد است.

 

عکاسان و نویسندگان

 

مشاغل مرتبط با هنر با روحیه لطیف خود همیشه به دنبال زیباترین انتخاب‌ها هستند. از این‌رو، سررسید با قطع خشتی یک انتخاب ایده‌آل و دوست‌داشتنی برای این دسته از افراد است. تقویم جیبی و رومیزی با طرح‌های جذاب و به‌یادماندنی از دیگر هدایای تبلیغاتی مناسب این گروه می‌باشد.

 

 

سخن آخر

 

دنیای بزرگ هدایای تبلیغاتی، مخاطبان را با محصولات گوناگونی شگفت‌زده می‌نماید. با این حال، یکی از بهترین و مناسب‌ترین هدایای تبلیغاتی که فارغ از جنسیت و سن می‌توان به هر مخاطبی ارائه کرد، تقویم و سررسید تبلیغاتی است. تنوع بالا در نوع و اندازه این محصولات، مخاطبان را شیفته دریافت این هدایای کاربردی نموده است. با انتخاب اندازه مناسب به همراه طرح‌های خلاقانه و روکش‌های محکم و زیبا، می‌توانید هدیه تبلیغاتی خود را خاص‌تر و دوست‌داشتنی‌تر نمایید.


18/ فروردین/1401



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف