WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
روانشناسی رنگ‌ها در کسب و کار

روانشناسی رنگ‌ها در کسب و کار

27/ فروردین/1402

یکی از اولین نشانه‌هایی که چشم افراد را به سمت خود جذب می‌کند، رنگ است. رنگ‌ها به صورت غیرارادی در ذهن افراد ثبت می‌شوند و می‌تواند اثری ماندگار از احساس افراد را به نسبت به محصولات و پدیده‌های مختلف را ایجاد کند. از همین رو، بسیاری از بازاریابان و کارشناسان حرفه‌ای توصیه می‌کنند با روانشناسی رنگ‌ها در کسب و کار آشنا باشید و حتی در زمان سفارشی‌سازی هدایای تبلیغاتی این موارد را رعایت کنید.


جهان هستی از میلیون‌ها طیف رنگی تشمیل شده است که هر کدام از آن‌ها حسی متفاوت را در وجود آدمی برمی‌انگیزد. احساساتی که شاید تا آخر عمر با افراد باقی بماند و نگرش آن‌ها را نسبت به مسائل مختلف با آن رنگ همراه سازد. به عنوان مثال، از نظر همه افراد دنیا، رنگ سفید مظهر پاکی و روحانیت است و اگر بخواهند حتی به شکل تمثیل گونه‌ای از انسان پاکی یاد کنند، آن را به رنگ سفید تشبیه می‌نمایند.

اثرگذاری رنگ‌ها در ناخودآگاه آدمی سبب می‌شود تا بسیاری از کسب و کارهای موفق پیش از آن که حتی در مورد لوگو خود تصمیم‌گیری کنند، در مورد روانشناسی رنگ‌ها بر کسب و کار اطلاعات جمع‌آوری کرده تا قدم‌های پیشرفت و موفقیت خود را مطمئن بردارند.

 

معنی رنگ‌ها در روانشناسی

 

در روانشناسی، هر رنگ می‌تواند نشان‌دهنده و برانگیزاننده یک حس در افراد باشد. از آنجایی که رنگ‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی ما هستند و بیش از آنچه که ما تصور می‌کنیم بر روی ما تأثیر می‌گذارند، بهتر است پیش از هر تصمیم‌گیری با معنی هر رنگ و اثری که بر افراد می‌گذارد، آشنا شویم.

 

سفید

این رنگ نمادی از پاکی و صلح و شروعی جدید است

 

زرد

شادابی و نشاط همراه با خلاقیت و جسارت، احساسی است که در دل این رنگ نهفته است؛ از نظر بسیاری از افراد، رنگ زرد نشان‌دهنده جوانی و حس کنجکاوی نیز می‌باشد

 

نارنجی

چشم‌نواز و خیره‌کننده همچون خورشید؛ این رنگ احساس خلاقیت و تحریک قوه تفکر و تخیل را در افراد تقویت می‌کند

 

قرمز

رنگ قرمز انرژی بسیار زیادی را در دل خود نهفته است و بیانگر احساس عشق و انرژی فراوان است

 

آبی

آزاد و رها در مسیر آب‌ها و آسمان؛ رنگ آبی نمادی از امید و صداقت است

 

سبز

احساس وفاداری و آرامش و همگام شدن با طبیعت از اولین نشانه‌های اثرگذاری این رنگ بر باور افراد است

 

قهوه‌ای

این رنگ نشانه وقار و امنیت است

 

بنفش

رنگی لوکس که نشان از پرستیژ بالا همراه با هوش فراوان دارد

 

صورتی

رنگی پاک و لطیف که یادآور نوزادان و حس زنانگی است

 

مشکی

نماد عظمت و خاص بودن

 

معنی رنگ‌ها در روانشناسی

هر رنگ بدون اینکه سخن بگوید، مفهوم خاصی را به ما القا می‌کند

 

 

 

چه رنگی برای تبلیغات مناسب است؟

 

شاید باورکردنی نباشد اما آمارها نشان می‌دهند که انتخاب درست رنگ برای تبلیغات می‌تواند شناخت افراد را تا 80 درصد نسبت به یک برند افزایش دهد. همین موضوع سبب افزایش فروش و جذب مشتریان جدید می‌شود. از این رو بسیاری از شرکت‌ها معتبر و خلاق با انتخاب رنگ درست برای هدایای تبلیغاتی خود، سعی می‌کنند مشتریان بیشتری را به سوی نام برندشان جذب نمایند. این موضوع به خوبی در آمارها مشخص می‌شود. زیرا آمارها نشان می‌دهند، 85 درصد از مشتریان، دلیل اصلی خریدشان، رنگ محصول بوده است که بتواند برای مشتری جذاب باشد و آن‌ها را در مسیر مشخص و هدف‌گذاری شده آن‌ها کمک کند.

اگر قصد استفاده منطقی از رنگ‌ها را در تبلیغات دارید، بهتر است به تمامی جنبه‌های انتخاب رنگ توجه کنید. زیرا هر رنگی در کنار حال و هوای مثبت و جذاب خود می‌تواند حسی منفی را نیز در افراد ایجاد کند. به عنوان مثال، رنگ زرد در عین جذابیت و خوش‌بینی بی‌نهایتی که همراه خود دارد، می‌تواند القاکننده رنگ جنون نیز باشد. از این رو، با انتخاب درست رنگ‌ها برای تبلیغات و همراه کردن آن‌ها با دیگر رنگ‌ها می‌توانید اثرگذاری تبلیغات خود را چندین برابر نمایید.

از آنجایی که عموماً تداوم رنگ باعث افزایش دید مشتری می‌شود، اغلب برندها و شرکت‌ها برای بازاریابی و تبلیغات خود از رنگ‌های لوگوی خود استفاده می‌نمایند. اما گاهی اوقات این نوع انتخاب رنگ، به جای اثرگذاری مثبت، اثر منفی بر تبلیغاتی شما می‌گذارد. به عنوان مثال، اگر رنگ لوگو شما مشکی باشد، انتخاب و آماده کردن هدیه‌ای با این رنگ برای مخاطبان کودک، به هیچ عنوان نتیجه مطلوبی را در بر نخواهد داشت. از این رو، توصیه اغلب کارشناسان تبلیغات این است که به سراغ رنگ‌های خنثی بروید.

رنگ‌های خنثی همانند سیاه، سفید، خاکستری، طوسی و کرم ازجمله رنگ‌هایی هستند که در کنار زیبایی بی‌نظیر خود می‌توانند در تلفیق با سایر رنگ‌ها چشم‌گیرتر و خیره‌کننده‌تر شوند.

 

چه رنگی به طوسی میاد؟

 

یکی از رنگ‌های خنثی پرطرفدار برای هدایای تبلیغاتی، رنگ طوسی است. این رنگ را می‌توان در طیف‌های رنگی مختلف مشاهده کرد که هر کدام از آن‌ها جذابیت و گیرایی خارق‌العاده‌ای دارند. اگر به دنبال استفاده از این رنگ به صورت تلفیقی هستید، بهتر است بدانید که چه رنگی به طوسی می‌آید و بر زیبایی آن می افزاید.

رنگ زرد یک همراه پرانرژی و جذاب برای رنگ طوسی به شمار می‌آید. این ترکیب رنگی برای هدایای تبلیغاتی مرتبط با نوجوانان و جوانان بسیار رویایی است. تصور کنید یک تی شرت تبلیغاتی با ترکیب این دو رنگ چقدر می‌تواند جذاب و خیره‌کننده باشد.

طوسی و صورتی از دیرباز دوست‌های دیرینه‌ای هستند که در کنار هم شیرینی و لطافت رویاگونه‌ای را به همراه می‌آورند. این تلفیق دل‌نشین برای هدایای تبلیغاتی تابستانه همچون کلاه تبلیغاتی، ست مانیکور تبلیغاتی و تراول ماگ تبلیغاتی بی‌نظیر است.

تلفیق طوسی با رنگ سبز نیز یک احساس اقتدار و وقار خاصی را به مشتریان القا می‌کند. این ترکیب خارق‌العاده برای هدایایی همچون ست مدیریتی، ست سررسید و جعبه پذیرایی، انتخابی هوشمندانه است.

 

چه رنگی به طوسی میاد؟

تلفیق رنگ طوسی با سایر رنگ‌ها، هدایای تبلیغاتی بی‌نظیری را خلق می‌کند

 

 

 

چه رنگی به قرمز میاد؟

 

رنگ قرمز یکی از قوی‌ترین و چشم‌گیرترین رنگ‌ها است که اگر به درستی با سایر رنگ‌ها ادغام شود، اثری خارق‌العاده بر مشتریان و ذهن آن‌ها می‌گذارد. ازجمله رنگ‌های تلفیقی برای همراهی با رنگ قرمز می‌توان به رنگ‌های خردلی، سرخابی، نقره‌ای، آبی کم‌رنگ اشاره کرد. علاوه بر این، ترکیب رنگ قرمز با رنگ سبز روشن می‌تواند حس سرزندگی و نشاط را به ارمغان آورد و تلفیقی عالی برای هدایای تبلیغاتی همچون ساک دستی است.

سخن آخر

آشنایی با معانی رنگ‌ها و روانشناسی رنگ‌ها کمک می‌کند تا هر کسب و کاری پیش از انتخاب هدایای تبلیغاتی مورد نظر خود، در مورد اثرگذاری هدیه خود بر مخاطبانش آشنا شود و متناسب با هدفی که دارد، اقدام به انتخاب رنگ مناسب کند. این موضوع سبب می‌شود تا همیشه در راستای اهداف خود گام برداشته و بودجه‌ای که صرف بازاریابی و خرید هدایای تبلیغاتی نموده است، نتیجه لازم را در پی داشته باشد.


27/ فروردین/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف