WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
راهنمای خرید بخور سرد

راهنمای خرید بخور سرد

19/ اردیبهشت/1402

تنفس بهتر و هوای سالم‌تر نیاز به داشتن رطوبت کافی دارد. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان رطوبت منزل را در سطح مطلوبی نگه داشت، استفاده از دستگاه بخور سرد است.


شاید بگویید رطوبت و حالت چسبناکی هوا، چیز چندان خوشایندی نیست. اما باید بدانید کمبود رطوبت در هوا مشکلات زیادی را برای سلامتی ایجاد می‌کند؛ مشکلاتی مانند خشکی پوست، سردرد، سوزش چشم، سوزش بینی، گلو درد و بسیاری از موارد دیگر؛ بنابراین همیشه باید سعی کنید رطوبت هوا را به میزان استاندارد نگه دارید. در این مقاله می‌خواهیم به نکاتی در خصوص خرید دستگاه بخور سرد اشاره کنیم.

انواع مختلف دستگاه بخور سرد

دستگاه بخور سرد در دو نوع اصلی موجود است؛ دستگاه بخور سرد تبخیری و دستگاه بخور سرد اولتراسونیک. در ادامه این مقاله هر کدام از این مدل‌ها را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

دستگاه بخور سرد تبخیری

 

یکی از انواع دستگاه بخور سرد، نوع تبخیری آن است. دستگاه بخور سرد تبخیری نسبت به انواع دیگر، رایج‌تر است. همچنین قیمت آن نیز در مقایسه با نوع دیگر دستگاه بخور ارزانتر است. این دستگاه را می‌توان جزء قدیمی‌ترین انواع دستگاه بخور دانست. عملکرد دستگاه بخور سرد تبخیری به این صورت است که آب سرد وارد فیلتر می‌شود. این کار توسط یک فن مخصوص انجام می‌گیرد. سپس آب تولید شده نهایی در فضای اتاق پخش می‌شود. این فیلتر قابلیت جذب تمام آلودگی‌ها، میکروب‌ها و ناخالصی‌ها را از آب دارد؛ بنابراین آبی که در فضای اتاق پخش می‌شود، یک آب پاک و سالم است.

خوبی این دستگاه این است که می‌تواند محیط‌های بزرگ را هم مرطوب کند. اما نکته‌ای که در مورد دستگاه بخور سرد تبخیری وجود دارد این است که دائماً باید آن را تمیز و ضدعفونی کنید؛ زیرا این دستگاه محل خوبی برای تجمع باکتری‌ها محسوب می‌شود. پس به طور دائم باید حواستان به تمیز کردن آن باشد. موضوع دیگر این است که فیلتر این دستگاه باید پس از مدتی استفاده تعویض شود. البته یک نکته منفی در این دستگاه وجود دارد و آن هم سر و صدای آن است. ممکن است این موضوع برای برخی از افراد کمی آزاردهنده باشد.

 

دستگاه بخور سرد تبخیری

دستگاه بخور سرد تبلیغاتی یکی از هدایای تبلیغاتی ارزشمند امروزی به شمار می‌رود

 

 

 

دستگاه بخور سرد التراسونیک

 

نوع دوم دستگاه بخور سرد، نوع التراسونیک است. این دستگاه نسبت به دستگاه بخور سرد تبخیری، جدیدتر محسوب می‌شود. عملکرد دستگاه بخور سرد التراسونیک به این گونه است که آب در آن به کمک یک دیافراگم به ذرات ریزی که شبیه غبار است، تبدیل می‌شود. این دیافراگم با سرعت خیلی زیادی در حال لرزش است. خوبی این نوع دستگاه این است که مانند نوع تبخیری نیازی ندارد که مرتباً فیلتر آن را تعویض کنید. اما باید حواستان به مخزن آب باشد.

این مخزن باید در فواصل زمانی مختلفی پر شود. همچنین داخل آن نیز باید تمیز نگه داشته شود. حسن دیگری که دستگاه التراسونیک نسبت تبخیری دارد این است که دارای سر و صدای کمتری است. همچنین انرژی کمتری نیز مصرف می‌کند؛ بنابراین برای افرادی که نسبت به سر و صدا حساسیت دارند و یا از تعمیر و تعویض قطعات دستگاه‌ها بیزار هستند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

ایرادی که بر دستگاه التراسونیک وارد است این است که این دستگاه هنگام کار کردن و ایجاد رطوبت، یک گرد سفید رنگ تولید می‌کند که در اتاق پراکنده می‌شود. همچنین این دستگاه فقط قادر به ایجاد رطوبت در محیط‌های کوچک است و برای محیط بزرگتر کاربردی ندارد؛ بنابراین فقط می‌تواند یک اتاق با سایز متوسط را مرطوب کند. پس برای افرادی که به دنبال مرطوب کردن کل خانه و اتاق‌های بزرگ هستند فایده چندانی ندارد.

 

کدام دستگاه را بخریم؟

 

با توجه به جمیع مواردی که پیش‌تر در مورد دستگاه بخور سرد تبخیری و التراسونیک گفتیم، می‌توانید نتیجه بگیرید که کدام دستگاه برای شما مناسب‌تر است. باید بگوییم هر دو نوع این دستگاه‌ها بسیار خوب هستند؛ اما چیزی که تعیین می‌کند شما کدام یک را خریداری نمایید، اولویت‌های شما است. به طور مثال قیمتی که شما در نظر گرفته‌اید و یا فضایی که می‌خواهید در آن از دستگاه بخور سرد استفاده کنید، در خرید نوع دستگاه تاثیرگذار هستند. در واقع انتظاراتی که شما از دستگاه دارید باید در نظر گرفته شوند.

 

بررسی قیمت دستگاه

 

حال اگر بخواهیم بررسی دقیق‌تری در این خصوص داشته باشیم باید به این موارد اشاره کنیم؛ در مورد قیمت مطمئناً فضایی که توسط دستگاه پوشش داده می‌شود ارتباط مستقیم با قیمت آن دارد. با توجه به گفته‌های بالا قیمت دستگاه تبخیری نسبت به التراسونیک بیشتر است؛ زیرا فضای بیشتری را می‌تواند مرطوب نگه دارد. اما با توجه به اینکه فناوری دستگاه بخور اولتراسونیک نسبت به تبخیری پیشرفته‌تر است، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. مسئله مهم دیگری نیز وجود دارد؛ آن هم هزینه‌های جاری دستگاه است.

 

بررسی قیمت دستگاه

عوامل مختلفی در قیمت نهایی دستگاه بخور سرد اثرگذار است

 

 

 

بررسی امکانات دستگاه

 

تمام دستگاه‌های بخور سرد قسمتی به نام مخزن آب دارند که دستگاه به وسیله آن کار می‌کند؛ پس باید حواستان به قبض ماهیانه آب باشد. البته در این بین هزینه‌های تعویض فیلتر نیز وجود دارد که مختص دستگاه تبخیری است. همچنین نوع تبخیری نسبت به نوع التراسونیک، مصرف برق بیشتری نیز دارد؛ پس هنگام خرید باید تمامی این هزینه‌ها را در نظر داشته باشید تا بتوانید یک هدیه تبلیغاتی ماندگار و مناسب را تهیه کنید. حال احتمالاً بتوان نتیجه گرفت که اگر شما یک بار برای خرید یک دستگاه با قیمت بالاتر هزینه کنید، شاید بهتر از این باشد که هزینه‌های جاری دستگاه مدام شما را به دردسر بیندازد.

 

بررسی نگهداری دستگاه

 

مورد دیگری که باید در خرید دستگاه توجه داشته باشید، طرز نگهداری آن است. به هر حال شما از هر کدام از دستگاه‌ها که استفاده کنید باید نکاتی را برای نگهداری از آن رعایت نمایید. مهمترین نکته نیز تمیز کردن آن برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و کپک‌ها است. همچنین پر کردن مخزن آب را نیز نباید فراموش کنید. مسئله مهم دیگر فضایی است که شما قصد دارید در آنجا از دستگاه بخور استفاده کنید.

 

بررسی ابعاد بخور

 

همانطور که گفتیم دستگاه بخوری که برای فضای کوچک استفاده می‌کنید با دستگاهی که برای فضای بزرگ استفاده می‌کنید متفاوت است. اگر فضایی که شما در اختیار دارید بین ۳۰ تا ۵۰ متر مربع است، می‌توانید از دستگاه‌های بخور رومیزی یا شارژی استفاده کنید. اما اگر فضایی که در اختیار دارید بزرگتر و چیزی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ متر مربع است، باید از دستگاه‌هایی استفاده کنید که برای فضاهای بزرگ طراحی شده‌اند. اندازه دستگاه را نیز مد نظر قرار دهید. دستگاه‌هایی که برای فضای بزرگ طراحی شده‌اند سایز بزرگتری دارند.

 

بررسی صدای دستگاه هنگام کار کردن

 

همچنین توجه به میزان سر و صدای دستگاه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. همانطور که گفتیم دستگاه تبخیری دارای سر و صدای زیادی است؛ بنابراین اگر می‌خواهید از دستگاه برای اتاق خوابتان استفاده کنید، شاید بهتر باشد فکر خرید دستگاه بخور سرد تبخیری را از سرتان بیرون نمایید. در برخی از موارد مشاهده می‌شود که برخی از فروشندگان به دروغ می‌گویند این دستگاه مدل جدید است و سر و صدایی ندارد. اما شما بشنوید و باور نکنید.

 

بررسی مخزن آب دستگاه بخور

 

مورد دیگری که هنگام خرید باید مد نظر قرار دهید، ظرفیت مخزن است. همانطور که می‌دانید مخزن آب باید دائماً پر شود. بنابراین اگر از آن دسته از افرادی هستید که حوصله یا زمان انجام این کار را ندارید بهتر است دستگاهی را تهیه کنید که مخزن بزرگتری داشته باشد. آخرین موردی که هنگام خرید باید در نظر بگیرید ظاهر دستگاه است. دستگاه‌های بخور سرد در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارند. بنابراین اگر به ظاهر اهمیت می‌دهید می‌توانید آن را به سلیقه خود را انتخاب نمایید.

 

بررسی مخزن آب دستگاه بخور

دستگاه بخور سرد را در اندازه‌ها و مدل‌های متنوعی می‌توان به صورت سفارشی تهیه کرد

 

 

 

سخن پایانی

 

مرطوب نگه داشتن فضا اهمیت زیادی در حفظ سلامتی انسان دارد. به‌خصوص اگر در شهرهایی ساکن هستید که خشک بوده و رطوبت کافی ندارند، اهمیت این موضوع بیشتر خواهد شد. خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در تمام زمینه‌ها به کمک بشر آمده است؛ بنابراین اگر شما در محیط‌هایی زندگی می‌کنید که از رطوبت کافی برخوردار نیستند، از این پیشرفت تکنولوژی برای حفظ سلامتی خود استفاده نمایید. دستگاه بخور سرد جزء مواردی است که برای حفظ سلامتی انسان بسیار ضروری به نظر می‌رسد. به‌خصوص در سال‌های اخیر که آلودگی هوا نیز سر به فلک کشیده است، اهمیت مرطوب بودن فضای زندگی بسیار افزایش یافته است. بخورد سرد از دسته هدایای تبلیغاتی بسیار پرکاربرد نیز به شما می‌آید.

 


19/ اردیبهشت/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف