WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
بهترین جوهر خودنویس کدام است؟

بهترین جوهر خودنویس کدام است؟

20/ اردیبهشت/1402

در این مقاله می‌خواهیم در مورد بهترین جوهر خودنویس صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید یکی از نوشت‌افزارهایی که بیشتر برای خوشنویسی به کار می‌رود، خودنویس است. خودنویس‌ها یکی از قدیمی‌ترین نوشت‌افزار‌ها به شمار می‌روند. قیمت خودنویس‌ها هم نسبت به سایر نوشت‌افزار‌ها اندکی گران‌تر است؛ به طوری که در بسیاری از اوقات به عنوان هدیه انتخاب می‌شوند.


شاید برایتان جالب باشد بدانید که جوهر موجود در این خودنویس‌ها دارای خاصیت مویینگی و گرانش است. این خاصیت کمک می‌کند جوهر وارد نوک قلم شده و بر روی کاغذ بنشیند. اگر بخواهیم یک نوشته خوب و روان داشته باشیم، کیفیت جوهر خودنویس بسیار مهم است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب و خرید بهترین جوهر خودنویس

برای انتخاب بهترین جوهر خودنویس باید بدانید که این جوهرها انواع مختلفی دارند. تنوع رنگ و مدل، دست کاربر را برای انتخاب باز گذاشته است. اما از طرفی این تنوع ممکن است اشکالاتی نیز داشته باشد؛ زیرا شما هنگام خرید ممکن است دچار سردرگمی شده و ندانید چه مدلی را باید خریداری نمایید. جوهر خودنویس دارای ویژگی‌هایی است که آن را از سایر نوشت‌افزارها متمایز می‌کند.

به طور مثال جوهر خودنویس این خاصیت را دارد که رنگ‌های متنوع آن را به یکدیگر ترکیب کرده و یک رنگ جدید بسازیم. البته این کار هزینه زیادی دارد. نکته مهمی که در خصوص جوهر خودنویس تبلیغاتی باید در نظر داشته باشید این است که این ماده بسیار حساس است. اگر در خودنویس به مدت طولانی باز بماند جوهر آن خشک می‌شود. در واقع اگر بخواهیم خودنویس و خودکار را با هم مقایسه کنیم، این اتفاق برای خودنویس خیلی زودتر از خودکار خواهد افتاد.

ویژگی خاص دیگری که جوهر خودنویس دارد این است که از هیچ روشی نمی‌توان آن را پاک کرد. همانطور که می‌دانید جوهرهای دیگر را با برخی از محلول‌های شیمیایی می‌توان پاک نمود. اما جوهر خودنویس از هیچ طریقی پاک نمی‌شود. احتمالاً دلیل این که بسیاری از اسناد مهم را به وسیله خودنویس امضا می‌کنند نیز همین موضوع باشد.

 

انتخاب و خرید بهترین جوهر خودنویس

خودنویس تبلیغاتی یکی از جذاب‌ترین هدایای تبلیغاتی است که می‌توانید به مخاطبان خود ارائه کنید

 

 

انواع بهترین جوهر خودنویس

برند‌های زیادی برای انتخاب بهترین جوهر خودنویس وجود دارند. احتمالا شما نیز نام برخی از این برندها را شنیده باشید. برندهایی مانند پارکر، یوروپن، پلیکان، کرن داش، کراس، فابرکاستل، شیفر، دیپلمات و اعتدال جزء معروف‌ترین برندهای جوهر خودنویس هستند. اما جدا از اینکه بخواهید بهترین مارک جوهر خودنویس را بشناسید، شاید لازم باشد نکاتی را در خصوص خودنویس و جوهر آن بدانید.

دانستن این نکات به شما کمک می‌کند که در صورت تمایل به خرید جوهر بتوانید بهترین جوهر خودنویس را خریداری نمایید.

نکته اول

اولین نکته برای خرید جوهر خودنویس این است که حتما آن را از برندی تهیه نمایید که قلم خودنویس را نیز تولید کرده است؛ زیرا هر برندی که به تولید قلم خودنویس می‌پردازد، جوهرهای تولیدی آن نیز مطابق و سازگار با قلم تولیدی است؛ بنابراین بهتر است هم جوهر و هم قلم هر دو از یک برند باشند.

نکته دوم

همچنین بهتر است دور جوهرهایی را که از برندهای ناشناس هستند خط بکشید. ممکن است کیفیت این جوهرها نیز خوب باشد، اما از آنجایی که خودنویس و جوهر آن چندان ارزان قیمت نیستند، پس بهتر است ریسک نکنید. جوهر خودنویس خود را از برندهای معتبر خریداری نمایید. نکته مهم دیگر در خصوص خرید بهترین جوهر خودنویس این است که جوهرها معمولاً در دو نوع غلیظ و رقیق وجود دارند.

نکته سوم

همانطور که گفتیم اگر مدتی در خودنویس باز بماند جوهر آن خشک می‌شود؛ بنابراین اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که استفاده کمتری از خودنویس می‌کنید، بهتر است جوهرهایی با غلظت کمتر را خریداری نمایید. زیرا رسوب این جوهرها در قلم کمتر بوده و در نتیجه دیرتر خشک می‌شوند. اما مورد مهمی که باید در مورد جوهر‌های رقیق‌تر بدانید این است که رنگ این نوع جوهرها نسبت به جوهرهای غلیظ‌‌تر اندکی بورتر است.

به طور مثال اگر رنگ مشکی آن را خریداری کردید می‌بینید که کمی به خاکستری پررنگ تمایل دارد و کاملاً مشکی نیست. اما اگر برعکس بوده و استفاده شما از خودنویس زیاد است، بهتر است به سراغ جوهرهای غلیظ بروید. این جوهرها بسیار پررنگ هستند. اما همان گونه که گفتیم زودتر خشک می‌شوند؛ بنابراین حتما باید حواستان به بسته نگه داشتن در آن باشد.

نکته چهارم

نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که اگر می‌خواهید چند رنگ جوهر را با یکدیگر ترکیب کرده و یک رنگ جدید ایجاد کنید، حتماً تمام رنگ‌ها را از یک برند تهیه نمایید؛ زیرا ممکن است برندهای مختلف در فرمولاسیون تولید جوهر تفاوت‌هایی با یکدیگر داشته باشند؛ بنابراین اگر شما چند رنگ را از برندهای مختلف با یکدیگر ترکیب کنید، ممکن است این تفاوت‌ها تاثیرات منفی بر روی جوهر رنگ جدید ایجاد کنند‌.

نکته پنجم

همچنین وقتی که چند رنگ را با یکدیگر ترکیب می‌کنید نسبت آنها را هم به خاطر داشته باشید. زیرا وقتی که جوهر رنگ جدید ساخته شد و از کیفیت آن راضی بودید، می‌توانید دفعات بعد نیز با همین ترکیب و همین کیفیت رنگ جدید را بسازید. یکی دیگر از نکاتی که برای استفاده از جوهر باید رعایت کنید، تکان دادن آن قبل از استفاده است. با این کار رسوب‌های موجود در آن حل شده و در کیفیت نوشتار شما تاثیر مثبتی دارد.

 

نکته پنجم

استفاده از یک جوهر مرغوب می‌تواند عمر خودنویس شما را زیاد کند

 

معرفی بهترین جوهر خودنویس

در این بخش از مقاله می‌خواهیم به معرفی چند برند معروف و برتر که به تولید بهترین جوهر خودنویس اشتغال دارند بپردازیم.

برند پلیکان

یکی از معروف‌ترین برندها در زمینه تولید جوهر خودنویس، برند پلیکان است که در سال ۱۸۳۸ و در کشور آلمان شروع به فعالیت نمود. این برند در سال ۱۳۴۵ شمسی وارد ایران شد. اولین محصولی که برند پلیکان تولید کرد، رنگ و مرکب بود. پلیکان را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برندها در زمینه نوشت‌افزار در ایران دانست.

برند پارکر

یکی دیگر از برندهایی که تولیدکننده بهترین جوهر خودنویس است، برند پارکر بوده که در سال ۱۸۸۸ در آمریکا شروع به کار کرد. قدمت برند پارکر بیش از یک قرن بوده و از معروف‌ترین برندها در این زمینه محسوب می‌شود. یکی از افرادی که بسیار به این برند علاقه‌مند است، آمیتا باچان بازیگر معروف سینمای بالیوود است.

برند کراس

از دیگر برندهای معروف فعال در زمینه تولید جوهر خودنویس، برند کراس است که در سال ۱۸۴۶ در آمریکا شروع به فعالیت نمود. این برند یکی از برندهایی است که سیاستمداران کاخ سفید نیز بسیار از آن استفاده می‌کنند. می‌توان گفت این برند در میان دونالد ترامپ، بیل کلینتون و رونالد ریگان از محبوبیت زیادی برخوردار بوده است. همین موضوع سبب شده است که این برند را یکی از لاکچری‌ترین و سطح بالاترین برندها در خصوص نوشت‌افزار به شمار بیاورند.

برند فابر کاستل

برند معروف دیگری که در زمینه تولید بهترین جوهر خودنویس فعالیت دارد، برند فابر کاستل است. فابر کاستل یک برند آلمانی بوده که در سال ۱۷۶۱ شروع به کار کرد. این برند جزء معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندها در کشور خودمان نیز محسوب می‌شود. در واقع کمتر کسی است که نام برند فابر کاستل را در میان لوازم تحریر نشنیده باشد. برند فابر کاستل از قدیمی‌ترین برندها در زمینه نوشت افزار بوده که در سال ۲۰۱۳ نیز موفق شد جایزه  “Trusted Brand” را دریافت کند. این جایزه از طرف مجله Reader’s Digest به این برند اعطا شد.‌

 

برند فابر کاستل

تصویری از یک خودنویس زیبا از برند فابر کاستل

سخن پایانی

اگر جزء علاقه‌مندان به خودنویس بوده و به دنبال بهترین جوهر خودنویس هستید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله سعی کردیم به نکاتی در خصوص خرید جوهر خودنویس بپردازیم. همچنین چند مورد از برندهای معروف و معتبر را که در زمینه تولید جوهر خودنویس فعالیت دارند معرفی کردیم.


20/ اردیبهشت/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف