WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
معرفی انواع تبلیغات در دنیای کسب‌ و کار

معرفی انواع تبلیغات در دنیای کسب‌ و کار

28/ اردیبهشت/1402

تبلیغات یکی از قدیمی‌ترین انواع روش‌های بازاریابی است که هدف آن تأثیرگذاری روی مخاطبان و مشتریان و ترغیب و تشویق آن‌ها برای خرید، فروش یا استفاده از خدمات ارائه شده یک شرکت و یا یک کسب‌وکار است.


در واقع با استفاده از انواع تبلیغات یک شرکت یا صاحب کسب‌ و کار سعی در ارائه اطلاعات درباره انواع خدمات یا محصولات قابل ارائه خود به مخاطبان و عموم مردم دارد که از مسیرهای مختلفی چون تلویزیون، رادیو، رسانه‌های اجتماعی، محصولات چاپی و غیره به اطلاع مشتریان رسیده و آن‌ها را تشویق به انجام عملی خاص چون خرید، فروش، یا مثلا ترک سیگار و... می‌کند.

اهمیت و فایده استفاده از انواع تبلیغات در دنیای کسب و کار چیست؟

برندهای مختلف از روش‌ها و استراتژی‌های تبلیغاتی مختلفی برای بازاریابی خود استفاده می‌کنند. علی‌رغم وجود انواع تبلیغات در دنیای کسب و کار و استراتژی تبلیغاتی متنوع مورد استفاده در این زمینه، هدف همه آن‌ها یکسان و دستیابی به یک مجموعه مشتری گسترده‌تر و ایجاد آگاهی از برند در ذهن مشتریان و مخاطبان است. در واقع اصل و اساس استفاده از انواع تبلیغات علاقه‌مند کردن مردم به محصول یا خدمات ارائه شده از سوی یک کسب و کار است، طوری که به دنبال آن نسبت به خرید محصول متقاعد و ترغیب شوند. با استفاده از انواع تبلیغات شما می‌توانید به اهداف زیر برسید:

  • آگاهی از برندتان را افزایش می‌دهید.
  • مشتریان بالقوه را به سمت کسب‌وکار خود می‌کشید.
  • فروش محصولات خود را ارتقا می‌دهید.
  • خدمات و یا محصولات جدیدتان را به بازار معرفی می‌کنید.
  • خود را از رقبایتان متمایز می‌کنید.

در ادامه مقاله به معرفی انواع تبلیغات در دنیای کسب و کار خواهیم پرداخت، پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت و فایده استفاده از انواع تبلیغات در دنیای کسب و کار چیست؟

نمونه‌ای از یک بنر تبلیغاتی جذاب

معرفی انواع تبلیغات در دنیای کسب و کار

تقریباً تا به امروز از هر شکلی از ارتباطات انسانی برای انتقال تبلیغات در یک زمان خاص در گذشته، حال و یا زمان دیگری استفاده شده است. امروزه انواع تبلیغات در پادکست‌ها، برنامه‌های تلفن همراه، فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی نمایش داده می‌شوند. برخی از مهمترین روش‌های تبلیغاتی در دنیای امروز عبارتند از:

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

برندها از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر و در کل برنامه‌های مربوط به فضای مجازی برای برقراری ارتباط با مشتریان و تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها با ظهور دیجیتال مارکتینگ، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین استراتژی‌های تبلیغاتی تبدیل شده است.

تبلیغات جستجوی پولی

جستجوی پولی نوعی از تبلیغات آنلاین است که گاهی اوقات به عنوان تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) نیز شناخته می‌شود. در این شکل از انواع تبلیغات، تبلیغ‌کنندگان روی کلمات کلیدی خاصی پیشنهاد قیمت می‌دهند و هر زمان که کاربر درخواستی را با آن کلمات کلیدی در بالای صفحه جستجو وارد می‌کند، موتور جستجو آگهی‌های مرتبط با آن کلمه کلیدی را نمایش می‌دهد. با تبلیغات جستجوی پولی، تبلیغ‌کننده فقط در صورتی باید هزینه تبلیغ را بپردازد که کسی برای پیگیری آن روی لینک مربوطه کلیک کند. به عنوان مثال، شرکتی که یک محصول خاص مثل لوازم آرایشی برند خاص را می‌فروشد، کلمه کلیدی لوازم آرایشی را پیشنهاد می‌کند، و وقتی کاربری به دنبال این نوع محصولات است، محصولات شرکت تبلیغ کننده نیز در نتایج جستجوی کاربر و در بالای صفحه ظاهر می‌شود که در صورت کلیک روی آن فرد مبلغ هزینه‌ای را پرداخت می‌کند.

تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی را شاید بتوان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های بازاریابی شمرد. با افزایش محبوبیت شیوه‌های بازاریابی دیجیتال، میزان استفاده از تبلیغات چاپی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. با این حال، این نوع از انواع تبلیغات در دنیای کسب و کار یکی از مؤثرترین مدل‌های تبلیغات است. انواع تبلیغات چاپی را می‌توان در روزنامه‌ها و مجلات مشاهده کرد. به عنوان مثال یک شرکت صنعتی با چاپ انواع محصولات خود به صورت رنگی و با ذکر انواع مشخصات و اطلاعات مربوطه می‌تواند تنها افراد و شرکت‌های خاصی را مورد هدف قرار داده و به تبلیغ محصول و یا خدمات خود بپردازد. امروزه حتی با وجود استفاده از انواع پلتفرم‌های موجود در فضای مجازی ما شاهد پخش بروشور‌ها، راهنماها و یا انواع تبلیغات در دنیای واقعی نیز هستیم که در جذب مشتریان بسیار موثر هستند.

 

تبلیغات چاپی

چاپ جملات و طرح‌های جذاب رنگی بر روی لیوان تبلیغاتی نیز می‌تواند بسیار چشم‌گیر باشد

تبلیغات پخشی مثل رادیو و تلویزیون

تبلیغات پخش از بسترهای رسانه‌های جمعی مانند کانال‌های تلویزیونی و ایستگاه‌های رادیویی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد برند و محصولات آن استفاده می‌کند. یک استراتژی بازاریابی با ساختار مناسب می‌تواند از این پلتفرم‌ها برای دستیابی به یک پایگاه بزرگ مشتری و جذب آن‌ها استفاده کند، زیرا برخلاف پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، بینندگان گزینه‌ای برای رد شدن از این تبلیغات ندارند. در این روش شرکت‌ها محصولات یا خدمات خود را از طریق تبلیغات تلویزیونی 20، 30 یا 60 ثانیه‌ای از طریق تلویزیون و یا رادیو و در میان یک برنامه تلویزیونی پر مخاطب تبلیغ می‌کنند که بیننده و یا شنونده مجبور به دیدن یا شنیدن تبلیغ پخش شده است. هر چند این مدل از انواع تبلیغات پرهزینه است اما شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا تبلیغات خود را به طور منظم تکرار کنند که یک روش موثر برای دستیابی به طیف وسیعی از مخاطبان و مشتریان بالقوه است.

تبلیغات خارج از منزل یا فضای باز

این نوع تبلیغات به هرگونه تبلیغاتی اطلاق می‌شود که افراد ممکن است همانطور که از نامشان پیداست در خارج از خانه خود با آن مواجه شوند. انواع تبلیغات خارج از منزل شامل تبلیغات بیلبورد، تابلوهای دیجیتال، تبلیغات در مجتمع‌های ورزشی، استادیوم‌ها، تبلیغات موجود روی وسایل حمل و نقل مثل مترو و یا اتوبوس‌ها و موارد دیگر است. اگرچه استفاده از این نوع تبلیغات نیز برای مبلغ‌ها گران است، اما یک استراتژی موثر است و برندها از این رسانه خلاقانه برای توسعه تبلیغاتی استفاده می‌کنند که با مردم ارتباط برقرار کنند و در نهایت احتمال تبدیل به فروش شدن این نوع تبلیغ نیز بالاست.

هدف تبلیغات در فضای باز جلب توجه جمعیت زیادی از مردم است. معمولاً این تبلیغات به کسب و کارها کمک می‌کند تا آگاهی از برند خود را در یک مکان جغرافیایی ایجاد کنند.  در این نوع تبلیغات برای جلب توجه بیشتر مشتریان لازم است که از تصاویر پررنگ و کلمات کمتری استفاده شود تا محتوا به راحتی برای مخاطبان قابل درک باشد. از معایب این روش تبلیغاتی نیز می‌توان به محدود بودن زمانی و مکانی ارائه این تبلیغ اشاره کرد.

 تبلیغات موبایل

با توجه به زمانی که مردم صرف دستگاه‌های تلفن همراه خود می‌کنند، جای تعجب نیست که برندها در حال حاضر تبلیغات را به خصوص برای دستگاه‌های تلفن همراه توسعه می‌دهند. سرمایه‌گذاری روی یک استراتژی بازاریابی موثر با استفاده از تبلیغات موبایلی می‌تواند سود بسیار خوبی برای برند داشته باشد. برخی از تبلیغ‌کنندگان محصولات و یا خدمات خاص ممکن است تبلیغات خود را از طریق هر تلفن همراه متصل به اینترنتی به دست مشتریان و یا مخاطبان خود برسانند، به عنوان مثال، مشتری در حال انجام یک بازی موبایلی است که تبلیغاتی را مثلاً برای خرید و یا دانلود یک بازی مشابه دیگر دریافت می‌کند. مزیت این نوع تبلیغات این است که این تبلیغات بدون توجه به جایی که مصرف کنندگان در آن هستند می‌توانند به دست مشتریان برسند.

تبلیغات پستی مستقیم

یکی دیگر از انواع تبلیغات، تبلیغ از طریق نامه‌ها، اشتراک‌ها یا ایمیل است که در آن مبلغان پیام‌هایی را برای مجموعه‌ای از مشتریان هدف ارسال می‌کنند. اگرچه این یک شکل تبلیغاتی پرکاربرد نیست، اما می‌توان از آن برای ایجاد یک کمپین بازاریابی موفق استفاده کرد.

 

تبلیغات پستی مستقیم

با ارسال کتابچه‌های تبلیغاتی نیز می‌توانید نگاه مخاطبان را به سوی نام برند خود جذب کنید

هدایای تبلیغاتی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی که می‌تواند به شناخت بهتر مخاطبان و مشتریان با نام یک برند منجر شود، ارائه هدایای تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی، در حقیقت، انواعی از محصولات متنوع هستند که بسته به نظر شرکت‌ها و برندها و متناسب با سلیقه مخاطبان آن‌ها به صورت سفارشی، همراه با نام تجاری و لوگو یک برند به مخاطبان ارائه می‌شود. این هدایای تبلیغاتی می‌توانند محصولاتی همچون اسپیکر تبلیغاتی، ساعت هوشمند یا دستگاه بخور سرد تبلیغاتی را به عنوان هدایای تبلیغاتی لوکس شامل شوند؛ یا می‌تواند ازجمله هدایای تبلیغاتی ارزان‌قیمت همچون ماگ تبلیغاتی یا موس پد تبلیغاتی باشند.

هر محصول انتخابی را می‌توان با توجه به جنس ماده سازنده آن با روش‌های چاپی مختلف همچون گلدوزی، حکاکی لیزری، چاپ سابلیمیشن و غیره به صورت سفارشی آماده کرد.

سخن آخر

روش‌های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغاتی وجود دارد. تنها کافی است گروه هدف خود را مشخص کنید و بر اساس سلیقه و شناختی که نسبت به ‌آن‌ها دارید، اقدام به تبلیغات نمایید. یکی از شیوه‌های جذاب تبلیغات در چندین سال اخیر، ارائه هدایای تبلیغاتی مختلف به مشتریان و مخاطبان است. برای استفاده از این شیوه نیازی به انتخاب محصولات گران‌قیمت و صرف هرینه هنگفت ندارید. یک خودکار تبلیغاتی ساده نیز می‌تواند بازاریاب خوبی برای شما باشد.


28/ اردیبهشت/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف