WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
راهنمای خرید کابل شارژ

راهنمای خرید کابل شارژ

9/ مهر/1402

امروزه استفاده هم‌زمان از چندین دستگاه موجب شده است تا افراد به دنبال کابل‌های شارژ چندکاره باشند. بیشتر گجت‌ها مانند تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند به شارژ روزانه نیاز دارند. به همین دلیل کابل‌های چندکاره، ارزش و اهمیت بسیار زیادی یافته‌اند.


در این راهنمای خرید کابل شارژ، می‌خواهیم با کابل‌های تبدیل سه‌کاره، کابل تبلیغاتی ریمکس و کابل فنری آیفون بیشتر آشنا شویم. پس اگر به دنبال آشنایی با خرید یک کابل شارژر با کیفیت مخصوص سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS هستید، این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

 

کابل شارژ چیست؟


در این راهنمای خرید کابل شارژ، ابتدا با تعریف کابل شارژر بیشتر آشنا می‌شویم. کابل شارژر، کابلی است که برای اتصال یک دستگاه به منبع برق برای شارژ باتری آن استفاده می‌شود. این کابل معمولاً دارای یک کانکتور USB در یک انتها و کانکتور مخصوص دستگاه در حال شارژ مانند لایتنینگ برای دستگاه‌های آیفون یا میکرو USB برای دستگاه‌های اندروید در انتهای دیگر خود است. کابل‌های شارژر جهت شارژ موبایل‌ها، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، دوربین‌ها و دستگاه‌های الکترونیک دیگر استفاده می‌شوند. کابل‌های شارژ دارای طول و جنس متفاوت هستند و برخی از آن‌ها ویژگی‌های دیگری همچون شارژ سریع یا قابلیت انتقال داده دارند.

 

کابل شارژ چیست؟

 

معرفی کابل‌های چندکاره


هنگامی‌که شما نیاز دارید تا چندین دستگاه را به‌صورت هم‌زمان شارژ کنید و یا از درهم‌پیچیدگی چندین سیم بر روی میز خود بگذارید،‌ کابل چندکاره گزینه ارزشمندی محسوب می‌شود. استفاده از کابل سه‌کاره هنگامی‌که شما باید بیش از یک دستگاه را شارژ کنید، ضروری خواهد بود. بهترین کابل‌های شارژ سه‌کاره که دارای USB، کانکتورهای لایتنینگ و نوع C هستند، می‌توانند موبایل اندروید، آیفون و اسپیکر بلوتوثی شما را به‌طور هم‌زمان شارژ کنند.

 

کابل چند کاره

 

با استفاده از کابل سه‌کاره، نیازی به جابجایی کابل‌های شارژ جداگانه نیست و این ویژگی هنگام سفر بیشتر آشکار می‌شود. همچنین یک کابل سه‌کاره خوب باعث افزایش سرعت فرآیند شارژ، جلوگیری از فرسایش شارژر و کویل می‌شود. همچنین کابل‌های چندکاره سازگاری زیادی با کانکتورهای مختلف داشته با انواع وسایل و دستگاه‌های هوشمند، سازگار هستند. در نهایت، شما به‌جای خرید چندین کابل برای هر دستگاه، می‌توانید یک کابل چندکاره را بخرید و در نتیجه، هزینه کمتری را پرداخت کنید. در این راهنمای خرید کابل شارژ، با چندین کابل سه‌کاره کارا آشنا خواهید شد.

 

تعریف کابل‌های تبلیغاتی


کابل‌های تبلیغاتی، کابل‌هایی هستند که به سفارش یک شرکت با نام یا برند آن شرکت ساخته شده و به‌عنوان یک کالای تبلیغاتی یا هدیه استفاده می‌شوند. این کابل‌ها شامل کابل‌های USB، کابل‌های شارژ یا هر نوع کابل دیگری هستند که به‌طور رایج با دستگاه‌های الکترونیک استفاده می‌شوند. کابل‌های تبلیغاتی عموماً به‌عنوان هدیه تبلیغاتی در نمایشگاه‌ها و همایش‌های تجاری، کنفرانس‌ها یا هر رویداد دیگر جهت تبلیغ برند یک محصول و افزایش پدیداری یک برند اعطا می‌شوند. همچنین می‌توان از این کابل‌ها به‌عنوان هدیه برای مشتریان یا کارکنان شرکت استفاده کرد. در این راهنمای خرید کابل شارژ، چند نمونه کابل تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم.

 

کابل‌های برند ریمکس


ریمکس برندی است که انواع کابل‌های شارژر را برای دستگاه‌های الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها عرضه می‌کند. این کابل‌های شارژ با مواد با کیفیت ساخته شده و دارای طول و رنگ متفاوتی هستند. کابل‌های شارژ ریمکس، دوام و طول عمر زیادی دارند و گزینه قابل‌اعتمادی برای شارژ دستگاه‌های شما محسوب می‌شوند. برخی از محصولات شاخص کابل‌های شارژ ریمکس شامل کابل‌های USB-C، کابل‌های لایتنینگ و کابل‌های میکرو USB هستند. امکان سفارش این کابل‌ها با لوگو یا برند یک شرکت و اعطای آن‌ها به‌عنوان هدیه برای کسب‌وکارهایی که به دنبال افزایش آگاهی برند خود هستند، وجود دارد. در این راهنمای خرید کابل شارژ، مشخصات چند کابل شارژ ریمکس را بررسی می‌کنیم.

 

کابل تبلیغاتی ریمکس (سه‌کاره)


در این راهنمای خرید کابل شارژ، با کابل سه کار ریمکس بیشتر آشنا می‌شویم. این کابل با دستگاه‌های تحت سیستم‌عامل اندروید و IOS (مختص دستگاه‌های آیفون) سازگار بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین کابل شارژ ریمکس قابلیت انتقال فایل و پشتیبانی از استاندارد PD را داشته و سرعت انتقال داده آن حداکثر 480 Mbps است. این کابل از ماده TPE با دوام بالا ساخته شده است و مقاومت مطلوبی در برابر عوامل مخرب فیزیکی دارد. همچنین خروجی توان این کابل، 65W است. طول این کابل، 1 متر است. هم‌اکنون، این کابل توسط وب‌سایت پیشکش با رنگ قرمز عرضه می‌شود.

 

کابل تبلیغاتی فنری آیفون


کابل فنری آیفون، یک کابل داده با قابلیت شارژ سریع است با ساختار فنری طراحی شده است. این قابلیت امکان کشیده شدن و جمع شدن را دارد و هنگام شارژ دستگاه‌ها، موجب انعطاف‌پذیری و راحتی بیشتر می‌شود. ویژگی شارژ سریع این کابل موجب می‌شود تا جریان شارژ  بیشتری ایجاد شده و زمان شارژ دستگاه در مقایسه با کابل‌های استاندارد، کاهش یابد. این قابلیت برای دستگاه‌هایی مانند موبایل یا تبلت که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، مفید است.

این کابل علاوه بر شارژ پرسرعت، توانایی پشتیبانی از انتقال فایل بین دستگاه‌ها را دارد. درواقع شما می‌توانید از این کابل برای همگام‌سازی و انتقال فایل‌ها بین دستگاه خودت و رایانه یا دستگاه‌های سازگار دیگر، استفاده کنید. در این راهنمای خرید کابل شارژ، به نمونه‌های دیگر کابل‌های شارژی اشاره می‌کنیم.

 

کابل فنری آیفون

 

کابل  fast data برند ریمکس


یکی از محصولات پرفروش برند ریمکس، کابل پرسرعت انتقال داده یا fast data برای دستگاه‌های اندروید و آیفون است. این کابل دارای ویژگی‌هایی همچون شارژ سریع و انتقال داده سریع بین دستگاه شما و رایانه و سایر دستگاه‌های دیگر است. این کابل بسیار با دوام بوده و با مواد با کیفیت ساخته شده است. در این کابل، از فناوری پیشرفته برای پشتیبانی از شارژ سریع استفاده شده است و شما می‌توانید دستگاه خود را به‌سرعت و با بازدهی بالا، شارژ کنید. طول این کابل، 1 متر است.  این کابل در وب‌سایت پیشکش در دو رنگ سبز و صورتی عرضه می‌شود و گزینه مناسبی به‌عنوان یک کابل تبلیغاتی به شمار می‌آید.

 

کابل تبدیل سه‌کاره


کابل تبدیل کابلی است که این امکان را به شما می‌دهد تا یک دستگاه را با پورت شارژ متفاوت شارژ کنید. به‌طور مثال، اگر شما دستگاهی با پورت USB-C دارید اما صرفاً شارژر قدیمی USB-A دارید، باید از کابل تبدیل USB-C به USB-A برای شارژ دستگاه استفاده کنید. این کابل‌ها عموماً برای شارژ موبایل‌های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌شوند.

 

کابل جمع شو

 

نکات مهم هنگام خرید کابل شارژر


در این بخش از راهنمای خرید کابل شارژ، به مهم‌ترین نکات هنگام خرید کابل شارژر اشاره می‌کنیم.

 

سازگاری کابل شارژ


مطمئن شوید که کابل شارژ چندکاره شما با تمامی دستگاه‌های موردنظر شما، سازگار است. در این خصوص، بررسی پشتیبانی از پورت‌های شارژ و انواع کابل‌ها مانند لایتنینگ، USB-C یا میکرو USB، ضروری است.

 

کیفیت و دوام


هر چه امر دستگاه‌های الکترونیکی ما بیشتر باشد، آسیب کمتری به زمین وارد می‌شود. یک کابل شارژ با کیفیت از مواد با دوام ساخته شده‌اند و باید دارای دوام کافی باشد. به دنبال خرید کابلی باشید که با المان‌هایی مانند محافظ‌های فشرده و خمیده ساخته شده‌اند و برای استفاده مکرر، مناسب هستند. همچنین ضخامت کابل، یکی دیگر از جنبه‌های مهم است. یکی از اجزاء مهم و پنهان تمامی کابل‌ها، سیم رسانا (معمولاً از جنس مس) است که درون کابل شما قرار دارد. میزان ضخامت این سیم و نحوه محافظت از آن، برای تعیین طول عمر آن اهمیت دارد. با توجه به ارزش بالای مس، در کابل‌های بسیار ارزان، از سیم‌های بسیار نازک استفاده شده است. احتمال شکنندگی و فرسایش این نوع سیم‌ها، بیشتر است.

 

طول کابل


پیش از خرید کابل، طول کابل موردنیاز خود را در نظر بگیرید. هر چه طول کابل بیشتر باشد، امکان قرارگیری دستگاه در مکان موردنظر شما فراهم می‌شود، درحالی‌که کابل‌های کوتاه‌تر، قابلیت حمل بهتری دارند. به‌طورکلی، کابلی به طول 1.2 متر برای استفاده بر روی میز و شارژ موبایل شما هنگام شب، کافی است.

 

سرعت انتقال داده


در بیشتر ابزارهایی که انتقال داده را اجرا می‌کنند، USB2.0 دارای سرعت کافی است. کابل‌های USB و شارژ دارای سرعت متفاوتی هستند. اگر در حال ایجاد یک ویدئوی 4K هستید و سرعت انتقال بالا برای شما اهمیت دارد، کابل با نرخ سرعت بیشتر را انتخاب کنید.

سرعت میزان سرعت نسخه USB
180 Mbps High Speed USB 2.0
5 Gbps SuperSpeed (SS) USB 3.0 
10 Gbps SuperSpeed+ USB 3.1
20 Gbps SuperSpeed+ USB 3.2



 سرعت شارژ کابل


ممکن است برخی از کابل‌های چندکاره از فناوری شارژ سریع برای تمامی دستگاه‌ها پشتیبانی نکنند. اگر شارژ دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما اهمیت دارد، بررسی قابلیت کابل برای کنترل خروجی برق موردنیاز ضروری است. توان 60 وات برای بیشتر دستگاه‌ها مناسب است. کابل‌های مدرن غالباً از فناوری شارژ سریع (PD) برای شارژ تا توان 240 وات استفاده می‌کنند. کابل‌هایی که در این راهنمای خرید کابل شارژ بررسی شدند، دارای فناوری PD هستند.

هرچند که اطمینان از سرعت شارژ کابل ضروری است (کابل 30W لپ‌تاپی را شارژ خواهد کرد که به توان 65W با سرعت کمتر نیاز دارد)، نیازی به استفاده از کابل‌های بیش‌ازحد قوی نیست. کابل USB دارای توان 100W، قابلیت شارژ موبایلی را دارد که صرفاً به توان 30W با سرعت بالا بدون هیچ‌گونه پیچیدگی خاص نیاز دارد. در جدول زیر، توان مناسب کابل شارژ برای دستگاه‌های مختلف ارائه شده است (منبع: Manhattan Products)

 

دستگاه‌های پشتیبانی شده توان
موبایل‌های هوشمند، هارد درایوها، هدفون‌ها، وسایل الکترونیکی کوچک 10W
موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها، وسایل الکترونیکی بزرگ 18W
موبایل‌های آینده، نوت‌بوک‌ها، صفحه‌های نمایش، هاب 36W
نوت‌بوک های بزرگ، لپ‌تاپ‌ها، هاب ها، ایستگاه‌های داکینگ 60W
لپ‌تاپ‌های بزرگ، ورک استیشن‌ها، کارت‌های گرافیکی خارجی 100-240W

 

شهرت و نظر کاربران


از برندی استفاده کنید که شهرت زیادی در تولید کابل‌های با کیفیت دارد. نظرات و امتیازات مشتریان را در مورد عملکرد و دوام کابل مطالعه کنید. کابل‌هایی که در این راهنمای خرید کابل شارژ ارائه شده‌اند و به برند ریمکس تعلق دارند، جزو بهترین کابل‌های چندکاره موجود در بازار به شمار می‌آیند.

 

مشخصات ایمنی


خصوصیات ایمنی کابل مانند محافظت از جریان شارژ یا مقاومت در برابر حرارت را برای جلوگیری از خرابی دستگاه خود، در نظر بگیرید.

 

تعداد پورت‌ها


تعداد پورت‌های شارژ کابل‌های چندکاره را در نظر بگیرید. تعداد کافی پورت‌ها سبب شارژ هم‌زمان کلیه دستگاه‌های شما می‌شود.

 

قیمت کابل


یکی از فاکتورهای مهم دیگر که در این راهنمای خرید کابل شارژ بررسی می‌شود، قیمت کابل است. بودجه خود را تعیین کرده و کابلی را انتخاب کنید که با داشتن مشخصات و ویژگی‌های موردنیاز شما، قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. شایان‌ذکر است اگر کابل بیش‌ازحد ارزانی را خریداری کنید، احتمالاً دوباره مجبور به خرید کابل دیگر خواهید شد. کابل‌های ارزان از مواد بی‌کیفیت ساخته می‌شوند و به‌سادگی فرسوده می‌شوند.

 

کابل شارژ تبلیغاتی چند کاره

 

کلام آخر


ما در این راهنمای خرید کابل شارژ، به بررسی جنبه‌های مختلف خرید کابل‌های شارژ چندکاره پرداختیم. کابل‌های شارژ چندکاره پیشرفته به دلیل سرعت بالا در انتقال فایل و شارژ دستگاه‌ها، محبوبیت زیادی در طی سال‌های اخیر یافته‌اند. این کابل‌ها از دو سیستم‌عامل اندروید و IOS مختص دستگاه‌های آیفون  پشتیبانی می‌کند و صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به کابل‌های جدا دارد. همچنین ما در این راهنمای خرید کابل شارژ، چند کابل سه‌کاره و کابل تبدیل را که در سایت پیشکش عرضه می‌شوند، بررسی کردیم. می‌توان از این کابل‌ها به‌عنوان کابل‌های شارژ تبلیغاتی برای تبلیغ برند یک شرکت استفاده کرد. در بخش پایانی راهنمای خرید کابل شارژ، به مهم‌ترین نکات هنگام خرید کابل شارژ چندکاره اشاره کردیم.


9/ مهر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف