WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
مزایای هدیه تبلیغاتی در دنیای کسب و کار

مزایای هدیه تبلیغاتی در دنیای کسب و کار

7/ مهر/1402

در محیط کسب‌وکار رقابتی امروزی، شرکت‌ها به‌طور مداوم به دنبال استفاده از راهکارهای نوآورانه در حوزه بازاریابی برای ترویج برند خود، افزایش وفاداری مشتریان و گسترش فروش خود هستند. یکی از روش‌های مؤثری که کارایی آن به اثبات رسیده است، استفاده از هدایای تبلیغاتی است.


ما در این مقاله قصد داریم با مزایای هدیه تبلیغاتی برای کسب‌وکارها و تأثیرگذاری آن‌ها بیشتر آشنا شویم. همچنین در این مقاله، چند هدیه تبلیغاتی رایج و ارزشمند که کسب‌وکارها می‌توانند آن‌ها را به مخاطبان هدف خود اعطا کنند، معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

هدیه تبلیغاتی چیست؟


پیش از بررسی مزایای هدیه تبلیغاتی، ابتدا با چیستی آن بیشتر آشنا می‌شویم. هدایای تبلیغاتی، کالاهایی هستند که توسط شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف برای تبلیغ برند خود، به مخاطبان موردنظر آن‌ها، اعطا می‌شوند. این کالاها سبب افزایش آگاهی از برند و ایجاد ارتباط مثبت میان مشتریان و مخاطبان با یک برند می‌شوند.

 

مزایای هدایای تبلیغاتی برای یک برند

 

مزایای هدیه تبلیغاتی برای یک برند


در این بخش، مهم‌ترین مزایای هدیه تبلیغاتی برای یک کسب‌وکار را بیان می‌کنیم.

 

بهبود شناخت و ارائه برند


پاداش‌های تبلیغاتی، ابزارهای بازاریابی هستند که حاوی لوگو، شعار یا اطلاعات تماس یک شرکت هستند. توزیع این پاداش‌ها به مشتریان احتمالی موجب می‌شود تا شناخت آن‌ها از یک برند، به طرز معناداری افزایش یابد. ازآنجایی‌که گیرندگان هدایا از این پاداش‌ها استفاده کرده یا آن‌ها را نمایش می‌دهند، این عامل سبب جذابیت هر چه بیشتر برند برای مخاطبان و افزایش شناخت و یادآوری یک برند می‌شود.

 

گسترش مشتریان و مخاطبان هدف


یکی دیگر از مزایای هدیه تبلیغاتی، جذب طیف گسترده‌ای از افراد است و کسب‌وکارها می‌توانند شاهد افزایش قابل‌توجه مشتریانی شوند که در گذشته با آن‌ها آشنا نبوده‌اند. علاوه براین، کسب‌وکارها می‌توانند پاداش‌ها را در همایش‌های تجاری، رویدادها یا کارزارهای ایمیلی برای هدف قرار دادن مخاطب موردنظر خود، توزیع کنند.

 

افزایش وفاداری و تعامل مشتریان


ازجمله مزایای هدیه تبلیغاتی برای کسب‌وکارها، ایجاد و تقویت وفاداری مشتریان است. کسب‌وکارها با ارائه پاداش‌های با کیفیت، مفید و مطلوب، می‌توانند ارتباط مثبتی را با برند خود ایجاد کنند. گیرندگان احساس می‌کنند که آن برند، باسخاوت بوده و به مشتریان خود اهمیت می‌دهد و درنهایت، این موضوع سبب گسترش احساس وفاداری و افزایش خرید آن‌ها از آن برند در آینده می‌شود.

 

تجربه تعاملی و به‌یادماندنی


از نگاه بسیاری از کارشناسان پیرامون مزایای هدیه تبلیغاتی، این روش سبب ایجاد تجربه تعاملی شده و مشتریان تعامل و ارتباط خود با برند را بیش‌ازپیش افزایش می‌دهند. این تجربه ارزشمند سبب ایجاد ارتباط فراموش‌نشدنی و باعث تقویت وفاداری مشتریان و گسترش شهرت برند با تبلیغات کلامی و ارتباطات مشتریان با دوستان و خویشاوندان خود می‌گردد.

 

راهبرد بازاریابی مقرون‌به‌صرفه


هدایای تبلیغاتی، سبب بازگشت سرمایه برای کسب‌وکارها شده و رویکرد مقرون‌به‌صرفه‌ای در قیاس با سایر روش‌های بازاریابی محسوب می‌شوند. همچنین پاداش‌های تبلیغاتی در مقایسه با سایر کانال‌های بازاریابی قدیمی دیگر، سبب حداکثر شدن تماس مشتریان با برند با حداقل هزینه می‌گردند. کسب‌وکارها می‌توانند حجم انبوهی از کالای موردنظر خود را با قیمت بسیار کم سفارش دهند.

 

ارتباط پایدار مشتریان با برند


در میان مزایای هدیه تبلیغاتی، ارتباط مداوم و با ثبات مشتریان با برند، اهمیت ویژه‌ای برای کسب‌وکارها دارد. برخلاف بسیاری از روش‌های بازاریابی که تأثیر کوتاه‌مدتی دارند، هدایای تبلیغاتی از ظرفیت مطلوبی برای ایجاد ارتباط بلندمدت مشتریان با برند برخوردارند. برخی از اقلام بادوام می‌توانند باعث ادامه نمایش یک برند طی مدت طولانی و تقویت پدیداری آن شوند. بر اساس نظرسنجی‌های مختلف، شش نفر از هر ده نفر، محصولات تبلیغاتی را به مدت بیش از دو سال نگهداری می‌کنند.

 

برآورده کردن انتظارات تمامی نسل‌ها


شرکت‌ها می‌توانند با اعطای ساده‌ترین و درعین‌حال پرکاربردترین هدایا به مشتریان خود، انتظارات بسیاری از نسل‌ها را برآورده کنند. می‌توان گفت نسل‌های قدیمی‌تر بیشتر تمایل دارند تا هدایایی مانند ست‌های کتب نفیس، روان‌نویس‌های گران‌قیمت و دفترچه‌های کاغذی را دریافت کنند، درحالی‌که نسل جدید خواهان دریافت انواع محصولات و کالاهای دیجیتال هستند.

 

افزایش فروش و دستیابی به مشتریان ثابت


چه شما از مدت‌ها قبل در کسب‌وکار خود فعالیت داشته‌اید و چه به‌تازگی وارد دنیای کسب‌وکار شده‌اید، باید بدانید که یکی از مهم‌ترین مزایای هدیه تبلیغاتی، افزایش میزان فروش و دستیابی به مشتریان ثابت است. البته، این موضوع در گرو انتخاب هدایای مناسب برای مخاطبان به‌منظور متمایز کردن خود با سایر رقبا است.

 

ساعت هوشمند

 

مهم‌ترین نکات جهت اعطای هدایای تبلیغاتی


پس‌ازآنکه با مزایای هدیه تبلیغاتی آشنا شدیم، برای دستیابی به حداکثر بازدهی، باید با مهم‌ترین نکات اعطای هدایای تبلیغاتی آشنا بود. این نکات مهم عبارت‌اند از:

 

هدف خود را تعیین کنید


اعطای پاداش، نوعی کارزار بازاریابی است. بنابراین باید هدف خود را جهت سنجش موفقیت این کارزار بسنجید. با شناخت هدف خود، می‌توانید کارزار موردنظر خود را به شکل بهتری اجرا کنید. چگونه هدف خود را تعیین می‌کنید؟ احتمالاً باید به این پرسش پاسخ دهید: من به دنبال دستیابی به چه چیزی هستم؟

ممکن است به دنبال افزایش تعامل مشتریان، بهبود آگاهی از برند، رسیدن به دنبال کنندگان بیشتر یا افزایش فروش محصول خود باشید. درنهایت، هدف‌گذاری سبب ساده شدن کل فرآیند کارزار تبلیغاتی شما می‌شود.

 

به رسانه‌های اجتماعی توجه کنید


رسانه‌های اجتماعی تأثیر معناداری بر اثرپذیری هدایای تبلیغاتی دارند. هم‌اکنون کسب‌وکارها می‌توانند از پلتفرم‌های اجتماعی گوناگون برای تبلیغ هدایای خود به دنبال کنندگان صفحاتشان، استفاده کنند. همچنین کسب‌وکارها می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد احساس فوریت پیرامون هدایای خود از طریق تعیین مهلت زمانی یا توصیه به کاربران برای دعوت از دوستان و آشنایان خود برای حضور در کارزارهای تبلیغاتی خود، استفاده کنند.

 

از کیفیت هدایا غافل نشوید


اگر می‌خواهید از مزایای هدیه تبلیغاتی بهره ببرید، حتماً به کیفیت هدایایی که اعطا می‌کنید، توجه کنید. هدایای تبلیغاتی گویای کیفیت محصولات برند یک شرکت هستند. اگر کیفیت هدیه پایین باشد، این عامل سبب ایجاد احساس منفی از برند می‌شود. از طرف دیگر، پاداش‌های با کیفیت، احساس مثبتی را در میان مخاطبان ایجاد کرده و نشان‌دهنده تعهد یک برند به حفظ کیفیت بالای محصولات خود است.

علاوه براین، هدایای تبلیغاتی با کیفیت در مدت‌زمان بیشتری توسط مخاطبان استفاده می‌شوند. این موضوع موجب می‌شود تا پیام یا لوگوی یک برند در زمان طولانی‌تری، پدیدار باقی بماند. کالاهای بی‌کیفیت به‌سرعت مضمحل می‌شوند و درنتیجه سرمایه‌گذاری یک کسب‌وکار برای تبلیغات خود، به هدر می‌رود. درنهایت، هدیه با کیفیت موجب اعتماد مشتریان بالقوه به یک برند و افزایش اعتبار آن می‌شود.

 

مرتبط بودن پاداش با برند


اگر می‌خواهید از حداکثر مزایای هدیه تبلیغاتی برای برند خود بهره ببرید، باید کالایی را هدیه بدهید که با کسب‌وکارتان در ارتباط باشد. این فرآیند سبب تقویت تصویر و ارزش یک برند می‌شود. این رویکرد موجب انسجام در ارسال پیام تبلیغاتی یک کسب‌وکار و ایجاد اعتماد و وفاداری مشتریان می‌گردد. علاوه براین، هنگامی‌که یک هدیه تبلیغاتی منطبق با برند باشد، این عامل سبب ارتقای به یادآوری برند می‌شود. درنهایت مکمل بودن یک هدیه با فعالیت یک برند باعث افزایش ارزش ادراکی و ایجاد ارتباط مثبت میان مشتریان با آن برند می‌شود.

 

معرفی برخی از بهترین هدایا برای کسب‌وکارها


کسب‌وکارها می‌توانند کالاها و محصولات زیادی را به‌عنوان هدیه برای مشتریان خود انتخاب کنند اما برخی از اقلام می‌توانند سبب هر چه بیشتر شدن مزایای هدیه تبلیغاتی برای یک کسب‌وکار شود.

 

ساعت مچی هوشمند


ساعت‌های مچی با قابلیت‌های متعددی که دارند، بیش‌ازپیش موردتوجه همگان قرار گرفته‌اند. ساعت‌های مچی هوشمند از تازه‌ترین فناوری‌ها برای برقراری تماس، ارسال و دریافت پیام‌ها و اعلانات برخوردار هستند. ساعت‌های هوشمند می‌توانند داده‌ها را بر اساس فعالیت‌های کاربران جمع‌آوری کنند. علاوه براین، برخلاف بسیاری از کالاهای قدیمی که به‌سادگی فراموش می‌شوند، ساعت‌های مچی هوشمند جزو کالاهای بسیار کاربردی و با دوام محسوب می‌شوند و برای مدت‌زمان طولانی استفاده می‌گردند.

 

ساعت هوشمند ویژه تبلیغات

 

بسیاری از ساعت‌های مچی هوشمند دارای صفحات قابل سفارش دهی و بندهای قابل تعویض هستند و شما می‌توانید ساعت‌های مچی را منقش به لوگو یا المان‌های طراحی خود کنید. درنهایت، ساعت‌های مچی هوشمند دارای طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها مانند ردیابی تمرینات ورزشی و ارتباط گسترده با وسایل دیگر است. این قابلیت‌ها گویای ارزش ساعت هوشمند تبلیغاتی برای مخاطبان است.

 

فلش مموری


 فلش مموری‌ها، دستگاه‌های حافظه بوده که کاربرد بسیار زیادی دارند. این دستگاه‌ها قابلیت ذخیره شدن و انتقال فایل‌های دیجیتال مانند اسناد، فایل‌های رایانه‌ای، تصاویر، فیلم‌ها و موزیک را دارند. شما می‌توانید به‌سادگی از لوگو، شعار، رنگ برند و پیام‌های تبلیغاتی دیگر بر روی فلش مموری ها استفاده کنید و از آن‌ها برای نمایش هویت برند خود بهره ببرید. درنهایت می‌توان از فلش تبلیغاتی طی سال‌ها استفاده کرد. این موضوع باعث می‌شود تا پیام برند شما برای مدت زیادی به مخاطبان نمایش داده شود. درنهایت، کسب‌وکارها می‌توانند اقدام به خرید انبوه این دستگاه‌ها کنند. این دستگاه‌ها صرفه اقتصادی بیشتری نسبت به بسیاری از هدایای دیگر دارند.

 

فلش مموری

 

پاوربانک


باتوجه به گسترش استفاده از موبایل‌های هوشمند، تبلت‌ها و دستگاه‌های الکترونیک دیگر در زمانه حاضر، کسب‌وکارها می‌توانند پاوربانک را هدیه کرده و از مزایای هدیه تبلیغاتی به‌طور کامل بهره ببرند. پاوربانک ها قابل‌حمل هستند و می‌توان از آن‌ها در هر مکانی استفاده کرد. هنگامی‌که گیرندگان این هدیه از پاور بانک برنددار در فضاهای عمومی استفاده می‌کنند، این عامل سبب پدیداری برند و افزایش شهرت برند می‌شود. درنهایت، کاربردهای گسترده پاوربانک تبلیغاتی باعث می‌شود تا آن‌ها هدیه ارزشمندی برای گیرندگان و مشتریان یک برند باشند.

 

پاوربانک

 

کلاه


کلاه‌ها در استایل‌ها، رنگ‌ها و مواد مختلف ساخته می‌شوند و بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌ها می‌توانند از کلاه‌ها برای تبلیغ خود استفاده کنند. ازآنجایی‌که کلاه‌های لبه‌دار طرفداران بسیار زیادی دارند و جزو کالاهای پوشیدنی محسوب می‌شوند، کسب‌وکارها می‌توانند حساب ویژه‌ای روی آن‌ها برای تبلیغ برند خود باز کنند. علاوه براین، کلاه تبلیغاتی بسیار مقرون‌به‌صرفه است و می‌توان به تعداد زیاد خریداری کرد.

 

کلاه

 

 موس‌پد


موس پدها یک صفحه صاف بوده که معمولاً از لاستیک یا فوم ساخته می‌شوند و بر روی میز برای ایجاد یک سطح یکنواخت و صاف برای جابجا کردن موس کامپیوتر قرار می‌گیرند. این موس‌پدها دارای اندازه، شکل و طرح‌های متفاوتی هستند. موس پدها برای بهبود دقت حرکات موس استفاده می‌شوند. موس پدها کاربرد زیادی دارند و به دلیل دوام بالای خود، یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شوند. همچنین اعطای موس‌پد به‌عنوان یک هدیه تبلیغاتی، صرفه زیادی برای کسب‌وکارها نسبت به بسیاری از اقلام تبلیغاتی دیگر دارد. علاوه براین، تنوع بسیار بالای موس پدها باعث می‌شود تا کسب‌وکارها و سازمان‌های زیادی از این هدیه تبلیغاتی استفاده کنند.

 

موس پد

 

کلام پایانی
ما در این مقاله، راهنمای جامعی را پیرامون مزایای هدیه تبلیغاتی، چرایی و اهمیت استفاده از این رویکرد بازاریابی و مهم‌ترین نکات هنگام خرید هدایای تبلیغاتی بیان کردیم. هدایای تبلیغاتی سبب شناخت بیشتر از یک برند، افزایش وفاداری مشتریان و تعامل آن‌ها، صرفه اقتصادی و بازگشت سرمایه برای کسب‌وکارها و بهبود فروش و جذب هر چه بیشتر مشتریان می‌شود. کسب‌وکارها با بهره‌گیری از رویکرد هدایای تبلیغاتی به‌عنوان بخشی از راهبرد بازاریابی خود می‌توانند برند خود را بسازند، روابط مشتریان را بهبود ببخشند و در نهایت در بازار پررقابت امروزی، به موفقیت برسند. می‌توان موارد دیگری را به‌عنوان مزایای هدیه تبلیغاتی برشمرد، اما در این مقاله به مهم‌ترین فواید آن‌ها اشاره کردیم.


7/ مهر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف