WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
راهنمای سایز تی شرت مردانه

راهنمای سایز تی شرت مردانه

12/ آذر/1402

ما مطمئن هستیم که عاشق تیشرت هستید. این لباس ساده، راحت و خنک هرگز از مد نمی‌افتد و در اندازه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. بااین‌حال، انتخاب اندازه صحیح می‌تواند دشوار باشد، به‌خصوص اگر در حال خرید آنلاین یا امتحان یک نام تجاری جدید هستید. چند بار تابه‌حال یک تیشرت خریداری کرده‌اید تا متوجه شوید که اندازه آن خیلی کوچک یا خیلی بزرگ است؟ این راهنمای سایز تیشرت مردانه با ارائه تمام اطلاعاتی که باید در مورد انتخاب اندازه تیشرت صحیح بدانید، از جمله اندازه‌گیری‌ها تبدیل سایز و توصیه‌های مناسب، سعی در ساده‌سازی فرایند دارد.


نحوه اندازه‌گیری بدن برای انتخاب درست سایز تیشرت


برای اطمینان از دقت، می‌توانید چندین اندازه‌گیری انجام دهید تا بتواند راهنمای سایز تیشرت مردانه برای شما باشد. در راهنمای سایز تیشرت مردانه چند مورد اندازه‌گیری وجود دارد که در ادامه به آن‌ها پرداخته‌ایم:

چگونه عرض خود را اندازه‌گیری کنیم


اندازه‌گیری پهنای سینه برای اندازه پیراهن آسان است و فقط به‌اندازه گیری نوار (و شاید یک دوست) نیاز دارد. برای اندازه‌گیری عرض ابتدا باید صاف بایستید و بازوهایتان را در کناره‌هایتان شل کنید. نوار اندازه‌گیری را بردارید و آن را به‌دور کامل‌ترین قسمت سینه خود، درست زیر بغل خود بپیچید. اطمینان حاصل کنید که نوار اندازه‌گیری صاف و هم تراز با مرکز بدن شما باشد. انتهای نوار اندازه‌گیری را در قسمت جلوی قفسه سینه به هم نزدیک کنید و اندازه‌گیری را در جایی که انتهای نوار اندازه‌گیری با بقیه نوار ملاقات می‌کند یادداشت کنید.

سعی نکنید قفسه سینه خود را باز کنید و متر نوار را خیلی سفت نکنید، فقط آن را به‌خوبی بکشید. این اندازه‌گیری دور سینه شما است.

 

نحوه اندازه گیری پیراهن مردانه

 

نحوه اندازه‌گیری قد پیراهن


برای اندازه‌گیری طول تیشرت، به یک نوار اندازه‌گیری نیاز دارید. در اینجا مراحل انجام می‌شود:

صاف بایستید و شانه‌های خود را شل کنید. طول موردنظر تیشرتی را که می‌خواهید بپوشید مشخص کنید. نوار اندازه‌گیری را بردارید و آن را در بالاترین نقطه شانه خود نگه دارید، جایی که شانه و گردن شما به هم می‌رسند. بگذارید نوار اندازه‌گیری مستقیماً روی بدن شما بیفتد تا به طول دلخواه تیشرت برسد. اطمینان حاصل کنید که نوار اندازه‌گیری صاف و هم تراز با مرکز بدن شما باشد. به‌اندازه گیری جایی که انتهای نوار اندازه‌گیری به بدن شما می‌رسد توجه کنید. این اندازه‌گیری طول تیشرت ایده‌آل شماست.

نحوه اندازه‌گیری سایز گردن


در خصوص راهنمای سایز تیشرت مردانه برای اندازه‌گیری اندازه گردن سه‌راهی، به یک نوار اندازه‌گیری و یک آینه یا یک دوست برای کمک به شما نیاز دارید. در اینجا مراحل انجام می‌شود: جلوی آینه بایستید یا از یک دوست بخواهید به شما کمک کند. اطمینان حاصل کنید که شانه‌های شما شل و سرتان در حالت خنثی قرار دارد. محل برخورد گردن و شانه‌هایتان را مشخص کنید و یک مقدار به سمت بالا حرکت کنید، اینجاست که اندازه‌گیری خود را شروع می‌کنید. نوار اندازه‌گیری را بردارید و آن را به‌دور گردن خود، درست زیر سیب‌آدم بپیچید. اطمینان حاصل کنید که نوار هم‌سطح باشد؛ اما محکم نباشد.

به‌اندازه گیری جایی که انتهای نوار اندازه‌گیری با بقیه نوار برخورد می‌کند توجه کنید. این اندازه‌گیری اندازه گردن شماست.

سایز لباس بر اساس قد و وزن


تفاوت در قد و وزن می‌تواند بر افزایش یا کاهش اندازه تأثیر بگذارد، حتی اگر اندازه‌گیری‌های دیگر با نمودارهای اندازه مطابقت داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، اگر قدتان بلندتر است، ممکن است مجبور شوید اندازه پیراهنتان را بیشتر کنید. در مورد وزن هم همین‌طور. اگر طول سینه، گردن و نیم‌تنه خود را اندازه می‌گیرید، اما وزن بیشتری در وسط حمل می‌کنید، بهتر است برای عرض بیشتر پیراهن سایز بزرگ‌تری داشته باشید.

نحوه اندازه‌گیری تیشرت


اگر یک تیشرت جدید از فروشگاه می‌خرید و به جدول و نمودار اندازه‌گیری دسترسی ندارید شما می‌توانید لباس را در همان لحظه اندازه‌گیری کنید. در اینجا نحوه اندازه‌گیری تیشرت آورده شده است:

مرحله اول: تیشرت را صاف بخوابانید


تیشرت را روی یک سطح صاف‌صاف کنید. دست خود را روی آن بکشید تا مطمئن شوید که برجستگی وجود ندارد.

مرحله دوم: اندازه‌گیری طول


یک نوار اندازه‌گیری بردارید و از آن برای تعیین طول پیراهن استفاده کنید. از سمت راست یا چپ بالای یقه شروع کنید و تا انتها به سمت پایین بروید. اطمینان حاصل کنید که یک دفترچه یادداشت و مداد دارید تا بتوانید اندازه‌گیری‌ها را ثبت کنید.

مرحله سوم: اندازه دور کمر


متر نوار را صاف روی تیشرت از سمت چپ به سمت راست ناحیه کمر قرار دهید.

مرحله چهارم: سینه را اندازه بگیرید


متر را روی سینه بکشید تا ابعاد را به دست آورید.

مرحله پنجم: اندازه‌گیری از شانه‌به‌شانه


با کشیدن نوار از درز شانه چپ به شانه راست، متوجه شوید که آیا تیشرت روی پشت شما قرار می‌گیرد یا خیر.

 

اندازه گیری پیراهن و کت شلوار مردانه

 

مرحله ششم: طول آستین را اندازه بگیرید


حالا وقت آن است که بررسی کنید که آیا پیراهن روی بازوها قرار می‌گیرد یا خیر. برای آستین‌کوتاه، از درز شانه تا انتهای دهانه آستین را اندازه بگیرید. برای آستین‌بلند، از درز تا انتهای مچ اندازه بگیرید.

مرحله هفتم: بازو را اندازه‌گیری کنید


شما نمی‌خواهید تیشرت‌های آستین‌کوتاه شما در شانه‌ها خیلی تنگ باشد. با اندازه‌گیری از مفصل شانه تا زیر بغل اطمینان حاصل کنید که سوراخ بازو به‌اندازه کافی بزرگ است.

مرحله هشتم: گردن تا شانه را اندازه بگیرید


آخرین مرحله در راهنمای سایز تیشرت مردانه  اندازه‌گیری گردن تا شانه است. برای این کار از وسط بالای یقه شروع کنید و به سمت شانه راست یا چپ جایی که آستین شروع می‌شود بروید. این به شما این ایده را می‌دهد که آیا سه‌راهی دور یقه شما خیلی تنگ است یا نه.

 

سایز تی شرت

 

با استفاده از راهنمای سایز تیشرت مردانه چگونه بفهمیم  تیشرت سایز درستی دارد؟


اگر فکر می‌کنید تیشرت شما ممکن است خیلی کوچک باشد، چند راه برای بررسی وجود دارد. ابتدا به دوخت روی شانه خود نگاه کنید. اگر دوخت بالای شانه شما قطع شود، تیشرت شما به‌اندازه کافی بزرگ نیست. برعکس آن نیز صادق است اگر درزها از شانه شما فاصله زیادی دارند، تیشرت برای بدن شما خیلی بزرگ است.

راه دیگر شناسایی سایز مناسب با استفاده از راهنمای سایز تیشرت مردانه بررسی بالابردن بازوهاست. اگر وقتی بلند می‌شوید ناف شما در معرض دید است، تیشرت بسیار کوچک است. سجاف پایینی باید زیر بالای باسن و کاملاً زیر کمر شما آویزان باشد. هر چیزی خیلی تنگ به نظر می‌رسد که تیشرت شما را محدود می‌کند.

 

انواع برش تیشرت


همچنین تیشرت‌ها، درست مانند پیراهن‌های لباس، می‌توانند سبک‌های مناسب متفاوتی داشته باشند. بیایید ببینیم که رایج ترین آنها کدام است. این راهنمای سایز تیشرت مردانه کمک می‌کند تا مطمئن شوید که تیشرت‌ها را در اندازه مناسب خریداری می‌کنید.

تناسب کلاسیک


 برش استاندارد و مستقیم که از شکل بدن پیروی نمی‌کند، اما مستقیماً روی باسن پایین می‌رود. لباسی که روی یک میز گذاشته می‌شود، مربعی‌شکل و از نظر طول فراوان به نظر می‌رسد. این یک لباس با قابلیت پوشیدن استثنایی است که برای هر نوع فیزیکی قابل پوشیدن است.

تناسب باریک


 این برش لباسی با سوراخ‌های بازو باریک و پایین‌تر را توصیف می‌کند. بدون اینکه لزوماً به کمک پارچه‌های کششی متوسل شود. این لباس زمانی که توسط فردی با تناسب متعادل پوشیده شود بهترین تناسب را دارد.

تناسب منظم 


این یک نقطه میانی بین تناسب معمولی و باریک است. کمی سفت‌تر از معمولی می شود، اما نه به اندازه ی باریک. اینها از آن دسته تیشرت هایی هستند که بدون ظاهر شلخته راحت هستند و می توان آنها را با کت و شلوار ست کرد تا ظاهری غیررسمی و هوشمندانه داشته باشد. این مدل تیشرت استایل و راحتی را به خوبی متعادل می کند.

 

نحوه تشخیص سایز پیراهن

 

 

انواع تیشرت چیست؟


آخرین مطلبی که در راهنمای سایز تیشرت مردانه  به آن می‌پردازیم معرفی انواع مختلف تیشرت است. جالب است که با انواع و اسامی آن‌ها آشنا شوید؛ بنابراین بیش از 20 نوع تیشرت مختلف وجود دارد که می‌توانید بپوشید. برخی از آنها بسیار معمولی هستند، درحالی‌که برخی دیگر رسمی‌تر هستند. در راهنمای سایز تیشرت مردانه مدل تیشرتی را پیدا کنید که برای شما مناسب است. در اینجا انواع مختلفی از تیشرت‌ها را می‌توانید انتخاب کنید:

آستین‌کوتاه


تیشرت‌های پایه دارای یقه‌های بلند و گرد و آستین‌هایی هستند که به زیر شانه می‌خورد. آنها به‌اندازه‌ای بلند هستند که کل نیم‌تنه شما را بپوشانند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در طول روز با آن‌ها احساس آرامش و راحتی داشته باشید.

آستین کلاهک


آستین‌های کلاهک درست از وسط به شانه‌ها می‌خورد. این طرح برای لاغر کردن بازوهای شما و ایجاد ظاهری جذاب است. می‌توانید این تیشرت‌ها را با یک شلوار جین و یک ژاکت زیبا برای یک قرار ملاقات استایل کنید.

آستین سه‌ربع


فرض کنید یک روز سرد است، اما شما یک دستبند دارید که می‌خواهید به نمایش بگذارید. یک پیراهن با آستین سه‌چهارم بپوشید. بازوها حدود 3 اینچ بالای مچ شما برخورد می کنند.

آستین کامل


تیشرت‌های آستین کامل یا آستین‌بلند برای لایه‌بندی در زمستان عالی هستند. آستین‌ها به‌اندازه‌ای بلند هستند که بازوهای شما را بپوشانند، و ازآنجایی‌که معمولاً از مواد نازکی ساخته می‌شوند، زیر کاپشن شما حجیم نمی‌شوند.

یقه‌گرد


یقه‌گرد به شکل حرف U است. این رایج‌ترین نوع یقه است که در تیشرت‌ها یافت می‌شود؛ زیرا بیش از حد آشکار نیست و برای همه تیپ‌های بدنی جذاب است.

یقه‌هفت


همان‌طور که از نام آن پیداست این مدل تیشرت دارای یقه‌ای به شکل حرف V است. این برش قسمت بیشتری از قفسه سینه را نشان می‌دهد و هم مردان و هم زنان آن را می‌پوشند.

یقه قایقی


به پایین یک قایق بادبانی فکر کنید، فرم اصلی این نوع یقه شکل اصلی قایق را خواهید داشت. این سبک معمولاً در تیشرت‌های زنانه یافت می‌شود و کمی فانتزی‌تر از تیشرت‌های معمولی روزمره شماست.

یقه‌اسکی


با پوشیدن پیراهن یقه دار شبیه یک روشنفکر شوید. آستین‌ها کوتاه هستند، اما یقه تا زیر چانه شما بالا می‌آید. این یک انتخاب جسورانه برای کسانی است که به مد علاقه دارند.

یقه دار


تیشرت‌های یقه دار نوعی یقه دارند، چه یقه‌گرد، چه یقه دوزی یا یقه پیتر پان. آن‌ها رسمی‌تر از تیشرت‌های معمولی هستند، و از آن‌ها لباس‌های یونیفرم کارمندان یا لباس‌های خوبی برای رویدادهای فانتزی مانند گردش‌های گلف یا شام ضیافت می‌سازند.

هنلی


مردانی که می‌خواهند غیررسمی لباس بپوشند، اما همچنان زیبا به نظر می‌رسند، باید تیشرت هنلی بپوشند. این نوع تیشرت آستین‌کوتاه یا بلند است و دارای دکمه‌هایی در قسمت سینه است.

دو رنگ


گاهی اوقات یک‌رنگ کافی نیست. با پوشیدن یک تیشرت حلقه، ظاهری دورنگ ایجاد کنید. لبه‌های یقه و آستین یک‌رنگ است، درحالی‌که قسمت نیم‌تنه رنگ متفاوتی دارد.

کلاه‌دار


تیشرت کلاه‌دار ظاهری اسپرت و جذاب به استایل شما می‌بخشد. این نوع تیشرت اغلب برای ورزش‌کردن استفاده می‌شود، به‌ویژه برای دویدن‌هایی که می‌خواهند گوش‌های خود را در دویدن‌های شبانه سرد نگه دارند.

جیبی


آیا به مکانی برای قرار دادن خودکار موردعلاقه خود نیاز دارید؟ تیشرت جیبی را انتخاب کنید. یک جیب کوچک در جلوی سمت راست یا چپ سینه وجود دارد. این یک سبک کاملاً غیررسمی است که بین مردان، زنان و بچه‌ها بسیار محبوب است.

راگبی


برای پوشیدن تیشرت راگبی لازم نیست ورزشکار باشید. این پیراهن چوگان دارای شکل جعبه‌ای، یقه سفت و معمولاً دارای نوارهای بزرگ در قسمت جلو است. معمولاً برش مردانه هم دارد.

لباس بلند/تیشرت


هیچ‌چیز بدتر از پوشیدن یک لباس سفت در یک شام تعطیلات نیست. با انداختن یک تیشرت بلند راحت‌تر باشید. آستین‌های آن مانند تیشرت‌های پایه است، اما بالاتنه تا زانوهای شما پایین می‌رود.

شما می‌توانید این نوع تیشرت‌ها را ساده، راه‌راه، تزیین شده، طرح‌دار یا با نوعی لوگو، گرافیک یا متن چاپ شده در جلو تهیه کنید. این فقط به سبک شما بستگی دارد.

تی شرت


یک تیشرت کلاسیک جزء اصلی هر کمد لباسی است، بنابراین ارزش آن را دارد که آن تناسب کامل را داشته باشید. این مقاله همیشه اینجاست تا به شما کمک کند اندازه تیشرت را محاسبه کنید و تیشرت موردعلاقه خود را پیدا کنید. در نهایت هم خرید خوبی داشته باشید.


12/ آذر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف