WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
نحوه بستن آفتابگیر ماشین

نحوه بستن آفتابگیر ماشین

11/ آذر/1402

با گرم‌شدن در ماه‌های گرم سال، احتمالاً به دنبال راه‌هایی برای غلبه بر گرما هستید. اگر ماشین شما تهویه‌مطبوع خوبی داشته باشد، گرمای خفه‌کننده پارک‌کردن در زیر نور خورشید تنها پس از چند دقیقه از بین می‌رود، در غیر این صورت وجود یک آفتابگیر برای ماشین می‌تواند نعمت محسوب شود. اما بستن آفتابگیر می‌تواند به یک چالش تبدیل شود به همین خاطر ما تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با نحوه بستن آفتابگیر ماشین آشنا کنیم پس با ما همراه باشید تا مراحل را گام‌به‌گام یاد بگیرید.


گام‌به‌گام با نحوه بستن آفتابگیر ماشین آشنا شوید


بخشی از نگهداری صحیح خودروی شما، محافظت از داخل در برابر دمای شدید و آسیبی است که اشعه ماورای‌بنفش می‌تواند ایجاد کند. یک سایه‌بان یا آفتابگیر که در داخل شیشه جلو قرار می‌گیرد و اشعه‌های خورشید را مسدود می‌کند، یک راه‌حل عالی است. متأسفانه، بسیاری از افراد نحوه بستن آفتابگیر ماشین را بلد نیستند به همین خاطر آفتاب‌گیرها را در کف صندلی عقب خودرو خود می‌اندازند و از استفاده از آنها خودداری می‌کنند، زیرا نحوه بستن آفتابگیر ماشین را گیج‌کننده می‌دانند. در ادامه نحوه بستن آفتابگیر ماشین را گام‌به‌گام آموزش داده‌ایم.

مرحله 1
نحوه بستن آفتابگیر ماشین در مرحله اول این است که سایه بان را در یک سطح صاف به‌صورت ایستاده قرار دهید.

مرحله 2
حالا به کمک دست‌ها وسط آفتابگیر را بگیرید. یعنی لبه‌های کناری آفتابگیر را بگیرید و به سمت داخل تا کنید طوری تا کنید که دست راست داخل و دست چپ بیرون باشد.

مرحله 3
حالا با دست راست  لبه‌های آفتابگیر را بگیرید و دست چپ خود را آزاد کنید؛ یعنی با یک‌دست دولبه را به داخل نگه دارید‌. با کمک دست چپ لبه بالایی را به داخل تا کنید.

مرحله 4
حالا دوتا دایره رو هم دارید و به کمک دست راست دایره‌ها را تنظیم کنید. نحوه بستن آفتابگیر ماشین به همین راحتی است. با این روشی که گفتیم حتماً امتحان کنید.

 

نحوه بستن آفتابگیر ماشین

 

مزایای استفاده از آفتابگیر ماشین


حالا که با نحوه بستن آفتابگیر ماشین آشنا شدید بهتر است مزایای استفاده از آن را هم درک کنید درحالی‌که خودرویی که در یک روز گرم تابستانی در بیرون پارک شده است، به‌ناچار فضای داخلی گرمی خواهد داشت، استفاده از آفتابگیر تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند. بسیاری از افراد آفتابگیر را به عنوان هدیه تبلیغاتی دریافت کرده اند و همیشه از آن استفاده می‌کنند. در اینجا به چند مورد اشاره کرده‌ایم:

دمای داخلی را کاهش دهید


مسدودکردن و انعکاس نور خورشید به کاهش تجمع گرما در داخل ماشین شما کمک می‌کند. این باعث می‌شود که در اولین ورود به‌وسیله نقلیه نفس‌کشیدن راحت‌تر شود. مسدودکردن نور مستقیم خورشید همچنین از سوختن خود در هنگام لمس کمربند ایمنی، فرمان و تعویض دنده جلوگیری می‌کند.

از وسایل الکترونیکی خود محافظت کنید


 استریو و سی دی خودرو ممکن است در اثر نور مستقیم خورشید و گرمای بیش از حد آسیب ببینند. صفحه‌نمایش‌های لمسی در خودروهای جدیدتر به‌ویژه در خودروهایی که ماه‌ها متوالی در خارج از خانه زیر آفتاب پارک می‌شوند آسیب‌پذیر هستند. یک سایه‌بان آفتاب نور مستقیم خورشید را مسدود می‌کند و به افزایش عمر وسایل الکترونیکی خودرو کمک می‌کند.

از فضای داخلی محافظت کنید


نور خورشید نیز می‌تواند آسیب زیادی به داخل خودرو شما وارد کند. داشبوردها و صندلی‌ها ممکن است محو شوند؛ زیرا نور خورشید رنگ را از آن‌ها خارج می‌کند. آنها حتی می‌توانند در اثر دمای شدید ترک بخورند و منحرف شوند. یک سرمایه‌گذاری کوچک در یک سایه‌بان آفتاب می‌تواند کمک کند که فضای داخلی خودروی شما برای سال‌های آینده مانند نو باقی بماند.

سهولت در استفاده


نحوه بستن آفتابگیر ماشین خیلی راحت است. ذخیره‌سازی آن آسان و فضا را اشغال نمی‌کند. قابل‌استفاده برای بیش از 90٪ از خودروها برای جلوپنجره ماشین.

 

بستن آفتابگیر خودرو

 

چه چیزی را در یک سایه‌بان خودرو دنبال کنید


در خصوص پیداکردن بهترین سایه‌بان و  نحوه بستن آفتابگیر ماشین باید گفت که آفتاب‌گیرهای زیادی برای اتومبیل‌ها وجود دارد، و تشخیص اینکه کدام یک برای خانواده شما بهترین است، کمی دشوار است. اما کافی همین چند نکته را در هنگام خرید رعایت کنید. برای ساده‌سازی تجربه‌تان، به این ویژگی‌ها توجه داشته باشید:

سایزبندی


 قبل از خرید یک سایبان خودرو، مطمئن شوید که اندازه آن برای شیشه ماشین شما مناسب است. به‌این‌ترتیب، بدون توجه به زاویه‌ای که خورشید می‌تابد، می‌توانید روی آن حساب کنید تا به طور مؤثر نور را مسدود کند. اگر قصد دارید فقط به طور دوره‌ای از سایه‌بان استفاده کنید، اندازه ذخیره‌سازی و نحوه بستن آفتابگیر ماشین نیز مهم است. به دنبال مواردی باشید که در یک بسته کوچک و مسطح فرومی‌روند تا به‌راحتی در صندوق‌عقب شما ذخیره شود یا در یک سازمان‌دهنده خودرو یا جیب پشتی صندلی‌های جلوی خودروتان نگهداری شود.

قابلیت دید


درحالی‌که می‌خواهید یک سایه‌بان آفتاب اتومبیل برای محافظت از پوست کودکتان داشته باشید، باید دید را نیز در نظر بگیرید. ما به والدین یادآوری می‌کنیم که طرح‌هایی را انتخاب کنید که مانع از دیدن فرزندنتان یا جاده در حین رانندگی نشود.

علاوه بر این به طور طبیعی، سایبان‌های خورشیدی طراحی شده برای جلوگیری از تابش خورشید و در نتیجه خنک نگه‌داشتن خودروی شما در هنگام جرقه، با مواد مات باکیفیت بالا ساخته شده‌اند تا اشعه‌های خورشید را دفع کنند. اما اگر می‌خواهید در حین رانندگی سایه بیشتری به فضای داخلی خودرو اضافه کنید - یک ویژگی خوب برای دورنگه داشتن نور خورشید در هنگام حضور در ماشین و به‌ویژه برای محافظت از نوزادان در صندلی ماشین - به دنبال مدل‌هایی باشید که برای شیشه‌های جانبی طراحی شده‌اند و شیشه جلوی عقب که دارای پارچه‌های مشبک است. اینها به شما این امکان را می‌دهند که اشعه‌های خورشید را فیلتر کنید، تابش خیره‌کننده را کاهش دهید و مانع از UV بدون تأثیر بر توانایی دیدن بیرون از پنجره شوید.

قیمت


اکثر آفتاب‌گیرهای اتومبیل قیمت بسیار مناسبی دارند، از مواد باکیفیت برخوردار هستند که قابلیت بازتاب را دارند و اندازه آنها متناسب با اکثر وسایل نقلیه است. اگر به دنبال گزینه‌هایی با گزینه‌های سفارشی‌تر هستید سایه‌های جمع‌شونده در اندازه‌های خاص، سایه‌هایی که به طور یکپارچه برای خودروی شما تنظیم شده‌اند، یا آن‌هایی که محافظت جدی در برابر اشعه ماورای‌بنفش دارند انتظار دارید قیمت‌ها افزایش یابد.

محافظت در برابر اشعه فرابنفش


اشعه ماورای‌بنفش شکلی از تابش الکترومغناطیسی در نور خورشید است که می‌تواند باعث آسیب به پوست، از چین‌وچروک و لکه‌های کبدی گرفته تا سرطان پوست شود. آنها همچنین می‌توانند روی چشم‌ها تأثیر بگذارند. به همین دلیل است که محافظت در برابر اشعه ماورای‌بنفش برای هر سایه‌بان آفتابی که قصد استفاده از آن را در پنجره‌های جانبی یا شیشه جلوی عقب دارید ضروری است. آنها یک‌لایه محافظتی بسیار موردنیاز را مانند عینک‌آفتابی تحت درمان با اشعه ماورای‌بنفش اضافه می‌کنند.

تشعشعات فرابنفش  همراه با گرمای شدیدی که می‌تواند در داخل خودرو ایجاد شود، می‌تواند به داشبورد، صندلی‌ها و کنسول‌های شما آسیب برساند، بنابراین ایده خوبی است که در همه حالات به دنبال سایه‌های ضدآفتاب با محافظ UV باشید. مطالعات نشان داده‌اند که در ظهر یک روز آفتابی، فضای داخلی خودرو می‌تواند در عرض پنج دقیقه به بیش از 150 درجه برسد، بنابراین مهم است که اقدامات احتیاطی را انجام دهید، مانند استفاده از آفتاب‌گیرهای شیشه عقب برای محافظت از کودکان خود درحالی‌که شما دارید. در حال رانندگی هستید و زمانی که پارک می‌کنید سایه‌ای روی شیشه جلوی خود قرار می‌دهید.

 

انواع آفتابگیر ماشین


همه افراد پس از چند ساعت تابش نور خورشید به داخل خودرو، محیطی شبیه به اجاق‌گاز را تجربه کرده‌اند.  صندلی‌ها و فرمان گرم و داغ، هوای متراکم و مرطوب که باعث می‌شود شما عرق کنید و همیشه زمان زیادی طول می‌کشد تا از بین برود. اما این تجربه را می‌توان به‌راحتی با آفتاب‌گیر مناسب خودرو کاهش داد. برای این منظور نمونه‌های مختلفی از آفتابگیر ماشین را معرفی می‌کنیم:

آفتابگیر شیشه جلو یک‌تکه


این سایه‌بان باکیفیت خودرو، اشعه‌های مضر UV خورشید را مسدود می‌کند و از گرم‌شدن ماشین شما تا دمای سونا جلوگیری می‌کند. لازم نیست تهویه‌مطبوع را منفجر کنید یا نگران سوختن دستان خودروی فرمان داغ و کمربند ایمنی نباشید. آفتابگیر به‌راحتی بیرون می‌زند، بنابراین می‌توانید آن را در عرض چند ثانیه روی شیشه جلوی خود نصب کنید. وقتی به ماشین خود برگشتید، می‌توانید به‌سادگی  به همان روشی که نحوه بستن آفتابگیر ماشین را توضیح دادیم آن را تا کنید و در کیسه‌ای که در جیب درب ماشین یا کنسول وسط قرار می‌گیرد، نگهداری کنید.

معمولاً  این آفتاب‌گیرها از مواد پلی‌استر نایلونی باکیفیت بالا ساخته می‌شوند، سبک‌وزن اما بسیار بادوام هستند. با انتخاب مناسب و حرفه‌ای  در سایز می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید که کاملاً متناسب با شیشه جلوی شما باشد، بنابراین لازم نیست نگران عبور نور خورشید از لبه‌ها باشید. این سایبان‌های آفتاب علی‌رغم قیمت مناسبش، برای ماندگاری ساخته شده‌اند و ماشین شما را خنک و محافظت می‌کند.

آفتابگیر شیشه جلو دو تکه


این نوع آفتابگیر برای اکثر خودروها مناسب هستند. مدل دوتکه در دو سایه بان مستطیلی یکسان عرضه می‌شود که با شیشه جلو اتومبیل شما سازگار است و به شما امکان می‌دهد آنها را به‌صورت عمودی یا افقی نصب کنید. در کنار تناسب بهتر، همپوشانی دو سایه‌آفتاب بیش از 99 درصد محافظت در برابر اشعه ماورای‌بنفش و بیش از 82 درصد کاهش حرارت را تضمین می‌کند. طراحی منحصربه‌فرد آفتابگیر دوتکه ماشین شما را خنک نگه می‌دارد، درحالی‌که  نحوه بستن آفتابگیر ماشین در این نوع سهولت را تضمین می‌کند به‌راحتی هم می‌شود در کیسه نگهداری می‌شوند.

برخی از آفتاب‌گیرها در صورت عدم استفاده، می‌توانند بخش خوبی از صندوق‌عقب شما را اشغال کنند، اما سایه‌آفتاب دوتکه برای صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی به طور فشرده تا می‌شود. شما به‌سادگی دو سایه را روی‌هم بچرخانید و به شکل یک دایره کوچک تا کنید، دایره را با تسمه‌های الاستیک بپیچید و سپس سایه را در کیف حمل آن قرار دهید. همچنین ابعاد آن‌ها به‌اندازه کافی کوچک است تا در جیب‌های صندلی عقب یا فضای بین صندلی سرنشین و کنسول خودرو قرار گیرد

آفتابگیر شیشه‌های جانبی


سایه‌های خورشیدی روی شیشه‌های جانبی می‌توانند از صندلی‌های خودرو و کمربند ایمنی در برابر گرم‌شدن تا دمای گرم محافظت کنند. این سایه‌بان شیشه جانبی محافظت در برابر اشعه ماورای‌بنفش را فراهم می‌کند، تابش نور خورشید را کاهش می‌دهد و از گرم‌شدن بیش از حد سرنشینان صندلی عقب جلوگیری می‌کند. با نصب آسان، می‌توانید از کاهش تابش نور خورشید و جلوگیری از آفتاب‌سوختگی قدردانی ‌کنید.

 

آفتابگیر شیشه جانبی تبلیغاتی

 

آفتابگیر شیشه عقب


نصب آفتابگیر عقب بسیار منطقی است، به‌خصوص اگر کودکان در ماشین حضور داشته باشند. استفاده از آفتابگیر روی شیشه عقب می‌تواند به جلوگیری از گرم‌شدن صندلی عقب و صندلی ماشین بچه‌ها کمک کند و به خنک نگه‌داشتن سرنشینان صندلی عقب کمک کند. معمولاً برای شیشه عقب ماشین از این سایه‌های جمع‌شونده از پارچه مشبک ساخته شده‌اند و دارای دکمه‌ای هستند که می‌توانید زمانی که می‌خواهید سایه‌ها جمع شوند استفاده می‌شود. پارچه مشبک در برابر اشعه ماورای‌بنفش مسدود می‌شود، اما دید را نیز امکان‌پذیر می‌کند. اندازه‌های زیادی در پیشنهاد وجود دارد، بنابراین قبل از خرید بررسی کنید که برای وسیله نقلیه شما مناسب هستند.

آفتابگیر مخصوص کودک و نوزاد


اگرچه بیشتر سایه‌بان‌های آفتاب‌گیر برای محافظت از کودک شما در برابر نور خورشید ساخته شده‌اند. درحالی‌که سایبان‌های خورشیدی خودرو کاربردی هستند، می‌توانند سرگرم‌کننده نیز باشند. کودک خود را با این سایه شیشه جلو کارتونی که به ماشین شما چشمان گوگولی می‌دهد، بخندانید. این آفتابگیر ها در چندین موجود است. این آفتاب‌گیرها برای اکثر خودروها مناسب است، توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب اندازه خود به‌دقت اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که مناسب است. سایه فویل سرگرم‌کننده دارای یک‌لایه محافظ در برابر اشعه ماورای‌بنفش است تا ماشین شما را در هنگام پارک خنک نگه دارد.

آفتابگیر مغناطیسی


خورشید و اشعه ماورای‌بنفش آن از ساعت 10 صبح تا 4 بعدازظهر بالاترین میزان را دارند استفاده از یک آفتابگیر در این زمان یک ضرورت است. همچنین نحوه بستن آفتابگیر ماشین نیز با اهمیت است. این نوع سایه‌بان به راحتی با آهن‌ربا نصب می‌شود و در طرح‌های مناسب برای کودکان، از دایناسورها گرفته تا خرس‌های قطبی و غیره ارائه می‌شود. برای استفاده از سایه بان آفتاب، به خودرویی با پنجره های اسکلت فلزی نیاز دارید. به سادگی قسمت بالایی مغناطیسی شده را روی قاب صاف کنید و سایه آویزان خواهد شد. همچنین می توانید آهنرباها را به یک طرف یا طرف دیگر بلغزانید.

 

نحوه بستن آفتابگیر

 


دیدن روزهای آفتابی بسیار خوب است، اما آنها می‌توانند سفر با ماشین را به‌طورجدی ناراحت‌کننده کنند. حتی با روشن بودن تهویه‌مطبوع، شیشه خودرو می‌تواند اشعه خورشید را بزرگ کرده و فضای داخلی را به طرز ناخوشایندی داغ کند. به‌علاوه تابش نور فرابنفش خورشید  می‌تواند در کوتاه‌مدت باعث آفتاب‌سوختگی و در میان‌مدت تا طولانی‌مدت مشکلات بزرگ‌تری شود؛ بنابراین در چنین شرایطی وجود یک آفتابگیر تبلیغاتی مناسب مهم می‌شود. اما بلد نبودن نحوه بستن آفتابگیر هم کلافه‌کننده می‌تواند باشد به همین خاطر در این مقاله درباره نحوه بستن آفتابگیر ماشین توضیحاتی داده ایم.


11/ آذر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف