WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
لیست کامل وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

لیست کامل وسایل مورد نیاز سفر با ماشین شخصی

19/ آذر/1402

هنگامی که در حال برنامه‌ریزی برای انجام یک سفر جاده‌ای با ماشین شخصی خود هستید، نیاز دارید تا یک‌سری از وسایل ضروری که باید در حین رانندگی و هنگام سفر همراهتان باشد را حتماً به یاد داشته باشید. برای این کار بهتر است قبل از حرکت تمامی وسایل ضروری را روی یک کاغذ بنویسید و در هنگام آماده‌شدن، به‌صورت چک‌لیست آن‌ها را بررسی کنید.


بسیار از ما اغلب روزها درباره وسایل موردنیاز در سفر با خود فکر می‌کنیم. تعداد زیادی وسیله با خود حمل می‌کنیم و هنگام برگشت از سفر متوجه می‌شویم که بسیاری از آن‌ها اضافه بودند و فقط بار ما را سنگین‌تر کرده بودند.

برای جلوگیری از این اتفاق و اینکه بتوان برای همراه‌داشتن وسایل پر اهمیت درست تصمیم گرفت، در این مطلب تعدادی از این وسایل موردنیاز را برای شما گردآوری می‌کنیم. پس چنانچه عازم سفر هستید و یا به‌زودی یک سفر در پیش دارید این مطلب را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید.

 

ملزومات سفر جاده‌ای برای ماشین شما


در این قسمت به بررسی وسایل مورد نیاز سفر برای ماشین شخصی می‌پردازیم.

گواهینامه رانندگی


گواهینامه یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین موردی است که در مسافرت به هرکجا فرقی ندارد چه یک سفر درون‌شهری باشد و یا یک سفر بیرون شهری، باید همراه راننده باشد. درصورتی‌که گواهینامه را فراموش کنید، رانندگی خطرناک و در برخی نقاط حتی اجازه عبور نخواهید داشت.

کارت ماشین


چنانچه با ماشین شخصی خود به سفر می‌روید حتماً باید کارت مشخصات وسیله نقلیه را همراه داشته باشید تا در صورت نیاز، آن را به پلیس راهنمایی‌ورانندگی نشان دهید. درصورتی‌که از ماشین‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنید، حتماً کارت ماشین را از مؤسسه دریافت کنید.

 

لیست ملزومات سفر جاده ای

 

بیمه ماشین


رانندگی بدون بیمه‌نامه ماشین یک ریسک بزرگ و بسیار خطرناک است. پس یادتان باشد همواره بیمه‌نامه را درون کیف مدارک خود قرار دهید تا همیشه همراه شما باشد.

جعبه کمک‌های اولیه


یکی از وسایل مورد نیاز سفر با وسیله نقلیه شخصی، همراه‌داشتن تعدادی از وسایل بهداشتی است تا در صورت بروز حادثه با سرعت بیشتری بتوانید به افراد و یا خود کمک کنید. این جعبه شامل چسب‌زخم، باند، پماد، الکل و... است.

کیت کمک کنار جاده‌ای


این کیت به شما کمک می‌کند تا در صورت پنچرشدن و یا خرابی‌های جزیی در کنار جاده ساعت‌های زیادی وقتتان تلف نشود و بتوانید به‌سرعت مشکل را تا رسیدن به اولین تعمیرگاه برطرف کنید.

لاستیک زاپاس


از جمله موارد مهم برای وسیله نقلیه همراه‌داشتن یک عدد لاستیک زاپاس است. در این صورت هنگام پنچرشدن و یا ترکیدگی لاستیک نیازی نیست ساعت‌های طولانی را صرف انتظار برای رسیدن کمک کنید. می‌توانید به‌صورت موقت لاستیک خود را تعویض کنید و تا نزدیک‌ترین تعمیرگاه بدون مشکل بروید.

زنجیرچرخ


درصورتی‌که قصد دارید تا در ماه‌های سرد زمستان به سفر بروید، حتماً یک عدد زنجیرچرخ مناسب با مدل ماشین را همراه داشته باشید. این وسیله در جاده‌های برفی و کوهستانی بسیار کارآمد است.

 

لیست مدارک و وسایل لازم در سفر جاده ای با خودرو

 

وسایل مورد نیاز افراد در سفر با وسیله نقلیه شخصی


در این قسمت به بررسی وسایلی می‌پردازیم که هر فردی که قصد مسافرت با وسیله نقلیه خود را دارد باید همراه داشته باشد تا سفر راحت‌تر و بدون دردسری را تجربه کند.

سطل زباله خودرو


تمیز نگه‌داشتن ماشین در طول سفر یکی از کارهای تقریباً سخت است، زیرا در طول سفر تا رسیدن به مقصد چنانچه کودک همراه شما باشد، نیاز دارد تا خوراکی استفاده کند. با نصب یک یا چند عدد از این سطل زباله‌ خودرو دیگر نگران کثیف‌شدن خودرو نباشید.

آشغال‌هایی که تولید می‌شوند را درون این کیسه‌ها قرار دهید و پس از رسیدن به مقصد آن را خالی کنید و مجدد استفاده نمایید. تهیه این مدل سطل‌ها نه‌تنها به حفظ بهداشت داخل ماشین کمک زیادی می‌کند؛ بلکه شما را از خرید کیسه‌ بی‌نیاز می‌کند و به محیط‌زیست نیز آسیب نمی‌‌زند.

آفتابگیر


زمانی که وسیله نقلیه خود را در جاده برای استراحت پارک می‌کنید، امکان دارد که پارکینگ مناسب و یا جایی که سایه باشد را پیدا نکنید. در این صورت با همراه‌داشتن آفتابگیر و نصب راحت آن ‌می‌توانید بدون نگرانی از گرم‌شدن داخل ماشین زیر آفتاب، آن را پارک کرده و به استراحت بپردازید.

این وسیله علاوه بر این استفاده دارای مزایای زیادی برای خودرو است. یکی از این مزیت‌ها جلوگیری از رنگ‌پریدگی داشبورد ناشی از قرارگرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب است.

پول نقد


امروزه استفاده از کارت‌های اعتباری در همه‌جا بسیار رایج است و اغلب افراد این روش را برای انجام خرید و پرداخت‌های خود استفاده می‌کنند. در سفر بهتر است مقداری پول نقد در کیف پول و جیب‌های خود بگذارید تا در صورت نیاز و عدم دسترسی به کارت اعتباری بتوانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

شاید در منطقه‌ای باشید و نیاز به بنزین برای ماشین داشته باشید؛ اما پمپ‌بنزین مجهز به دستگاه کارت‌خوان نباشد درصورتی‌که پول نقد همراه خود داشته باشید، دیگر نگران این مشکل نخواهید بود و با خیال راحت باک ماشین را پر می‌کنید.

 

لیست وسایل مورد نیاز سفر با خودرو

 

فلش مموری


درصورتی‌که اهل موسیقی هستید و دوست دارید در حین سفر برای جلوگیری از خستگی ناشی از طی مسافت طولانی و یا رانندگی طولانی‌مدت، با یک موزیک خود را شارژ کنید. توصیه می‌کنیم یک عدد فلش که آهنگ‌های موردعلاقه‌تان روی آن ضبط شده است را همراه خود داشته باشید.

امروزه اکثر وسایل نقلیه مجهز به بلوتوث هستند و یا از طریق کابل‌های مخصوص به گوشی هوشمند متصل می‌شوند. با اتصال گوشی به اینترنت می‌توانید به‌صورت آنلاین موزیک موردنظر را پلی کنید. اما وقتی که شارژ گوشی کم است و یا در مسیری هستید که آنتن‌دهی خوب ندارد، می‌توانید بدون نگرانی فلش مموری خود را به ضبط وصل کنید و موسیقی برای شما پخش شود.

پاوربانک


یکی از وسایل مهم که بهتر است همراهتان باشد، یک عدد پاوربانک برای شارژ گوشی است. در سفرهایی که راه مقصد طولانی است، پیشنهاد می‌کنیم یک پاوربانک که از قبل آن را شارژ کردید همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید سریع گوشی همراه را شارژ کنید.

این‌گونه دیگر در طول سفر نگران کم‌شدن باتری تلفن همراه نخواهید بود.

لیوان


در سفرهایی که با وسیله نقلیه شخصی خود انجام می‌دهید، بهتر است یک یا چند عدد لیوان سرامیکی نشکن همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز برای نوشیدن آب و چای و... از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است به تعداد اعضای داخل ماشین لیوان به همراه داشته باشید تا برای هر نفر در لیوان شخصی خودش نوشیدنی را سرو کنید.

در این صورت نیازی به هزینه‌کردن و خرید لیوان‌های یک‌بارمصرف نیست و همچنین به محیط‌زیست نیز آسیبی نمی‌رسانید. لذت نوشیدن چای داغ در لیوان سرامیکی یا فلزی خستگی یک رانندگی طولانی را از بین می‌برد. همچنین استفاده از نوشیدنی داغ در لیوان‌های یک‌بارمصرف به‌هیچ‌عنوان برای سلامتی افراد مناسب نیست.

فلاسک استیل


بهترین وسیله برای گرم نگه‌داشتن یک نوشیدنی داغ مانند چای در سفر، فلاسک‌های فلزی هستند که بسیاری از آن‌ها ۲۴ ساعت مایع درون خود را گرم نگه می‌دارند. این فلاسک‌ها فضای کمی را اشغال می‌کنند و اغلب خود دارای یک درب فلزی هستند که می‌توانید به‌عنوان یک لیوان نیز از آن استفاده کنید.

 

وسایل مورد نیاز سفر با ماشین

 

با همراه‌داشتن این فلاسک‌ها هر موقع که تمایل به نوشیدن چای داشته باشید، می‌توانید تنها با فشاردادن دکمه، نوشیدنی خود را درون لیوان بریزید و نوش جان کنید. همچنین این مدل از فلاسک‌ها برای حمل آب سرد مخصوص نوشیدن نیز مناسب هستند. درب آن‌ها محکم بسته می‌شود و نوشیدنی به بیرون نمی‌ریزد.

تراول ماگ


این تراول ماگ‌ها در نقش یک فلاسک یک‌نفره قابل‌حمل عمل می‌کنند و می‌توانند نوشیدنی را برای ساعت‌های طولانی داغ و یا سرد نگه‌داری کنند. درب آن‌ها محکم بسته می‌شود و بدون نگرانی از بیرون ریختن نوشیدنی می‌توانید آن را دم دست خود حین رانندگی قرار دهید و هرجایی که نیاز داشتید تا استراحت کنید و مقداری چای یا آب بنوشید، نیاز شما را برطرف کنند.

کلاه لبه دار


از جمله وسایل شخصی مورد نیاز در سفر با ماشین خود، همراه‌داشتن یک عدد کلاه لبه‌دار برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به چشم در طول سفر است. این کلاه برای رانندگان نیز بسیار مناسب است و در ساعاتی که آفتاب در اوج است از پوست صورت و چشمان آن‌ها محافظت می‌کند.

شارژر فندکی


شارژر فندکی یکی از وسایل پرکاربرد در خودرو است. با همراه‌داشتن این وسیله درصورتی‌که پاوربانک ندارید و یا به پریز برق برای شارژکردن گوشی همراه دسترسی ندارید، نیازی به نگرانی بابت کم‌شدن باتری گوشی نیست. این فندک با اتصال به جاکلیدی فندکی خودرو و برقراری ارتباط با منبع برق، اقدام به شارژ گوشی و یا تبلت شما می‌کند.

 

آماده یک سفر رویایی هستید؟


علاوه بر وسایلی که در بالا ذکر شدند انتخاب سایر وسایل شخصی همراه مانند یک چمدان جادار، لباس‌های مناسب با آب‌وهوای جاده‌ای و مقصد موردنظر، وسایل پخت‌وپز ضروری مانند اجاق‌گاز همراه، قابلمه، ماهیتابه و...، همراه‌داشتن مواد خوراکی موردنیاز هم برای زمانی که در جاده هستید و هم برای زمانی که به مقصد می‌رسید، کفش راحتی و... موارد مهم برای داشتن یک سفر عالی است.

پس برای سردرگم نشدن بهتر است یک لیست کامل از وسایل مورد نیاز خود را از قبل آماده کنید.

 

سفر جاده ای


چنانچه یک سفر جاده‌ای پیشرو دارید وسایل زیادی نیاز است که باید آن‌ها را جمع‌وجور کنید تا هنگام رفتن چیزی از قلم نیفتد. امیدواریم این مطلب به شما کمک کند تا وسایل ضروری را بهتر شناسایی کنید و از بردن وسایل اضافه نیز جلوگیری کند.

اما در آخرین لحظه گوشی همراه، کیف پول، دسته‌کلید و مدارک ماشین را به‌هیچ‌عنوان فراموش نکنید.

 


19/ آذر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف