WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
ابزار ضروری در خودرو

ابزار ضروری در خودرو

18/ مهر/1402

قطعاً ما چه در جاده طولانی و چه در همسایگی خانه خود باشیم، می‌خواهیم با خیال راحت به مقصد برسیم. وقتی در جاده و خودرو هستید، دنیا زمانی خطرناک می‌شود که انتظارش را ندارید به‌خصوص اگر ماشین شما خراب شود یا دچار مشکل شود. در صورت بروز حادثه یا سایر موارد اضطراری، با داشتن تجهیزات و ابزار ضروری خودرو شانس بقا شما افزایش پیدا خواهد کرد.


برای اینکه بهتر برای بلاتکلیفی‌های زندگی آماده شوید، فهرستی از لوازم و ابزار ضروری خودرو را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. این فهرست کوتاه از اقلام برخی از کاربردی‌ترین و محتمل‌ترین اقلامی را که به آنها نیاز دارید را در برمی‌گیرد؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

ابزارهای ضروری برای نگهداری در ماشین شما


باید بدانید که چه در مسافت‌های طولانی با خودرو در حال رانندگی باشید و چه نزدیک باید برخی ابزار ضروری خودرو را همراه خود داشته باشید. البته که درزمانی که در سفر یا پیک‌نیک به سر می‌برید نیاز شما به این ابزارها بیشتر خواهند شد. در ادامه این مطلب به تعدادی از ابزار ضروری خودرو اشاره کرده‌ایم:

 

بند بکسل


گیرافتادن در گل‌ولای، برف یا شن ناامیدکننده است و می‌تواند بر سلامت و امنیت شما تأثیر بگذارد. بند بکسل در چنین شرایطی می‌تواند نجات‌دهنده باشد. بند بکسل باکیفیت ابزاری بادوام و قابل‌اعتماد است که می‌تواند به شما کمک کند خودروی خود را از وضعیت چسبناک خارج کنید. هنگام انتخاب یک‌بند بکسل، مطمئن شوید که می‌تواند وزن وسیله نقلیه شما را تحمل کند و طول کافی برای رسیدن به یک نقطه لنگر مطمئن داشته باشد.

 

انواع پیچ‌گوشتی


داشتن یک مجموعه پیچ‌گوشتی برای هر کسی که هر نوع تعمیر و نگهداری ماشین را انجام می‌دهد ضروری است. حتی می‌توانید آنها را در خانه نگه دارید. یک کیت همه‌جانبه با سرهایی با اندازه‌های مختلف تهیه کنید که انعطاف‌پذیری بیشتری در نصب انواع و اندازه‌های پیچ و بست می‌دهد. با کمک چنین ابزاری می‌توان کار چرخاندن پیچ‌ها را سریع‌تر و آسان‌تر کرد.

 

جعبه ابزار

 

کابل‌های جامپر


به سومین ابزار ضروری خودرو در لیست ما می‌رسیم. کابل‌های جامپر نیز می‌توانند در مواقعی که گیرکرده‌اید بسیار مفید باشند. بسیاری از ما معمولاً فراموش می‌کنیم که آخرین بار چه زمانی باتری ماشین خود را تعویض کردیم. این احتمال وجود دارد که باتری ماشین شما ضعیف شود و شما هیچ ایده‌ای در مورد آن نداشته باشید. به‌جای اینکه به دلیل مشکل راه‌اندازی گیر کنید، می‌توانید با این کابل‌ها حرکت کنید. اگر کابل‌های جامپر همراه خود دارید، به‌راحتی می‌توانید با کمک یک نفر دیگر ماشین خود را روشن کنید.

 

مثلث خطر


یکی دیگر از ابزار ضروری خودرو که باید در ماشین خود نگهداری کنید مثلث‌های اخطار با رنگ‌های شب‌تاب هستند. در صورت بروز تصادف یا خرابی، هشداردادن به سایر رانندگان در مورد وضعیت بسیار مهم است.

این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا به سایر رانندگان در مورد حضور خود در جاده هشدار دهید. اگر در کنار یک بزرگراه شلوغ یا در شرایط دید کم توقف کنید، این موارد بسیار مهم هستند. توصیه می‌شود حداقل سه مثلث را در خودروی خود نگه دارید و آنها را در فاصله‌های فزاینده‌ای از خودرو خودتنظیم کنید تا به سایر رانندگان هشدارهای کافی داده شود.

 

کیت تعویض لاستیک


دانستن پنچری فقط نیمی از کار است. به‌محض اینکه متوجه سوراخ شدید، باید چرخ زاپاس خود را تعویض کنید. کیت تعویض لاستیک شما باید اساساً شامل یک جک و یک آچار باشد تا به شما در تعویض لاستیک کمک کند. این کیت یک ابزار ضروری خودرو محسوب می‌شود. پس هرگز آن را فراموش نکنید. پنچرشدن لاستیک می‌تواند دردسرساز باشد، اما اگر آچار لاستیک و جک برای برداشتن آن و پوشاندن زاپاس نداشته باشید، دردسر بزرگ‌تری خواهد داشت. در این شرایط تحت‌الحمایه سایر رانندگانی نباشید که امیدواریم در این شرایط به شما کمک کنند. همیشه بهتر است آماده باشید و این کار را خودتان انجام دهید.

 

باد لاستیک قابل‌حمل و فشارسنج لاستیک


همیشه عاقلانه است که لاستیک‌های خود را برای ایمنی و افزایش عمر وسیله نقلیه خود به‌درستی بادکرده باشید؛ زیرا آن‌ها درست شبیه کفش‌های شما است. همان قدر مهم و ضروری است که حواستان به باد لاستیک‌هایتان باشد. یک گیج فشار تایر مناسب به شما امکان می‌دهد فشار هوای خود را کنترل کنید و مطمئن شوید که تایرهای شما به مقدار ایده‌آلی که توسط تولیدکنندگان خودرو و تایر توصیه شده پمپ می‌شوند. به دنبال یک سنج کیفیت باشید، از موارد ارزان قیمتی که ممکن است به خوانش نادرست شما منجر شود، اجتناب کنید.

 

یک کیت کمک‌های اولیه مناسب


هنگام خرید یک ماشین جدید از خرید یک جعبه کمک‌های اولیه غافل نشوید و آن را باگذشت زمان به‌روز کنید. شما هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است فوراً به آن نیاز داشته باشید؛ بنابراین، یک جعبه کمک‌های اولیه مناسب در سفر ضروری است. این نیز باید حاوی داروهایی مطابق با نیازهای سفر خانواده شما باشد.

 

نوارچسب و قیچی


نوارچسب یکی از همه‌کاره‌ترین ابزارهای موجود در جعبه‌ابزار مکانیک خودرو است. این وسیله مهم می‌تواند هزاران مشکل را از بدنه آسیب‌دیده بعد از تصادف یا هرگونه ایراد وارد شده برطرف کند. به طور مثال نوارچسب می‌تواند شلنگ‌ها، گلگیرها، ضربه‌گیرهای شکسته را به طور موقت برای شما تعمیر کند تا بتوانید خود را به نزدیک‌ترین تعمیرگاه برسانید و به‌موقع آن را تعمیر کنید. جدای از این، نوارچسب می‌تواند به شما در کارهای مختلف غیر خودرویی نیز کمک کند. مطمئن شوید که یک نوارچسب باکیفیت خوب تهیه می‌کنید؛ زیرا می‌توانند به طیف وسیعی از دماها و موقعیت‌ها بچسبند.

 

کپسول آتش‌نشانی قابل‌حمل


آتش‌سوزی می‌تواند در هر زمان، هر مکان و در هر وسیله نقلیه‌ای رخ دهد. داشتن یک کپسول آتش‌نشانی قابل‌حمل در خودرو می‌تواند به شما کمک کند تا سریعاً یک آتش‌سوزی کوچک را خاموش کنید یا آن را تا رسیدن آتش‌نشانی مهار کنید. اطمینان حاصل کنید که کپسول آتش‌نشانی انتخابی شما برای آتش‌سوزی خودروها درجه‌بندی‌شده است و در دسترس صندلی راننده قرار دارد.

 

چراغ‌قوه


وقتی به مشکلات ماشین فکر می‌کنیم، معمولاً فکر می‌کنیم که در یک روز آفتابی روشن اتفاق می‌افتد. اما آنها می‌توانند در هر زمانی از شب نیز رخ دهند؛ بنابراین همراه‌داشتن چراغ‌قوه می‌تواند به یک ابزار ضروری خودرو تبدیل شود؛ زیرا که برای بررسی هر چیزی که ممکن است در ساعات تاریکی برای ماشین شما اتفاق افتاده باشد، به وجود آن نیاز دارید. اکنون، ممکن است اکثر شما باور داشته باشید که چراغ‌قوه گوشی شما می‌تواند به شما کمک کند از چنین موقعیت‌هایی خلاص شوید، اما این‌طور نیست. برای انجام تعمیرات خودرو در برخی از مناطق پیچیده زیر کاپوت به یک چراغ‌قوه واقعی نیاز دارید.

 

چراغ قوه

 

ابزار چندکاره


معمولاً نگه‌داشتن چند ابزار در داخل خودرو مشکلاتی از قبیل جاگیری بودن را دارد. داشتن ابزار چندکاره مزایای خود را دارد و درعین‌حال فضای ذخیره‌سازی را حفظ می‌کند. یک‌چند ابزار خوب معمولاً همراه با انبردست برای اتصال سیم‌ها، گرفتن قطعات در فضاهای تنگ یا بیرون‌کشیدن اجسام تیز و زباله‌های ناخواسته در لاستیک‌های شما قبل از سوراخ‌کردن سوراخ‌ها ارائه می‌شود.

 

ماگ مسافرتی


تراول ماگ یا ماگ مسافرتی نوعی از فلاسک است که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است. ازآنجایی‌که ما ایرانی‌ها به نوشیدن چای علاقه زیادی داریم حتی در مسافرت و پیک‌نیک نیز نمی‌توانیم از این علاقه بگذریم. اما شرایط سفر گاهی طوری است که دسترسی به آب جوش مشکل می‌شود به همین خاطر داشتن یک فلاسک یا تراول ماگ می‌تواند در چنین شرایطی برای دوستداران نوشیدنی‌های گرم نعمت باشد. به همین خاطر همراه‌داشتن چنین وسایلی می‌تواند جز ابزار ضروری خودرو محسوب شود.

 

پتو


پتوی گرم یکی دیگر از وسایل ضروری است که باید در ماشین خود نگهداری کنید، به‌خصوص زمانی که در ماه‌های زمستان در سفر هستید. در صورت خرابی یا شرایط اضطراری، یک پتو می‌تواند شما را گرم نگه دارد. این پتو همچنین می‌تواند به‌عنوان یک سرپناه موقت در مواقعی که در فضای باز سرگردان هستید استفاده شود. یک پتوی پشمی انتخاب خوبی است، زیرا هم بادوام و هم گرم هستند. همچنین ایده خوبی است که یک ست لباس گرم اضافی مانند ژاکت، دستکش و کلاه در ماشین خود داشته باشید.

 

وسایل ضروری خودرو

 

به‌عنوان یک مالک خودرو، امکانات برای ماجراجویی یا شرایط اضطراری که ممکن است در جاده با آن روبرو شوید بی‌پایان است. از لاستیک پنچر گرفته تا باتری مرده و دید کم تا گیرکردن در گودال، آمادگی برای هر موقعیتی بسیار مهم است. به همین دلیل است که ما فهرستی جامع از برخی ابزارهای ضروری خودرو را برای افزودن به لیست کیت ابزار وسیله نقلیه خود گردآوری کرده‌ایم. ابزارهای فهرست شده در این لیست می‌توانند به شما کمک کنند تا ایمن بمانید، در زمان صرفه‌جویی کنید و حتی در درازمدت در هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

همچنین شما می‌توانید از این ابزار به عنوان یک هدیه تبلیغاتی بسیار ارزشمند استفاده کنید. این هدایا بسیار جذاب خواهند بود و به دلیل اینکه در زمان بسیار مناسبی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یاد برند شما را حتما در ذهن مخاطب درج خواهد کرد.


18/ مهر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف