WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
اصلی‌ترین مزایای استفاده از کیسه پارچه‌ای به جای کیسه پلاستیکی

اصلی‌ترین مزایای استفاده از کیسه پارچه‌ای به جای کیسه پلاستیکی

9/ بهمن/1402

امروزه بحث حفاظت از محیط زیست بسیار داغ است. همه ما تلاش می‌کنیم به هر نحوی از کره زمین که خانه همه ما است، محافظت کنیم. یکی از کارهایی که در این راستا می‌توانیم انجام دهیم، استفاده از کیسه پارچه‌ای به جای کیسه پلاستیکی است. حتما می‌پرسید مزایای استفاده از کیسه پارچه‌ای نسبت به کیسه پلاستیکی چیست!


در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره مزایای استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای مفصل صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا با این کار به محیط زیست خود کمک کنیم.

 

کیسه پلاستیکی چیست؟


کیسه‌های پارچه‌ای یا کیسه‌های اکولوژیک، کیسه‌هایی هستند که در ساخت آن‌ها از مواد سمی یا شیمیایی استفاده نشده است. این نوع کیسه‌ها از مواد کاملا قابل بازیافت ساخته می‌شوند. به لطف آن‌ها، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یا پلی اتیلن کاهش یافته است؛ همان کیسه‌هایی که روزانه به مقدار زیاد چه در مغازه‌ها، سوپرمارکت‌ها و چه در خانه استفاده و سپس دور ریخته می‌شوند.

 

مزایای استفاده از کیسه پارچه‌ای


مزیت های استفاده از کیسه پارچه‌ای بی‌شمار است که موارد زیر تنها بخشی از آن‌ها هستند:

سازگار با محیط زیست


کیسه‌های پارچه‌ای از پنبه، کنف یا لنین دوخته می‌شوند. برخلاف آن‌ها کیسه‌های پلاستیکی از پروپیلن که از سوخت فسیلی محدود، یعنی نفت، گرفته می‌شود، ساخته شده‌اند. این بدان معنا است که کیسه‌های پارچه‌ای تجدیدپذیر هستند و در طبیعت تجزیه خواهند شد، درحالی که کیسه‌های پلاستیکی بعد از هزاران سال هم تجزیه نخواهند شد.

علاوه بر این، فرآیندی که برای ایجاد پلاستیک طی می‌شود، آلاینده‌هایی را در جو آزاد می‌کند. این هوا را آلوده کرده و به محیط زیست آسیب می‌رساند. برخی از کیسه‌های پارچه‌ای از نخ‌های گیاهی بافته می‌شوند و از آنجایی که پارچه یک محصول گیاهی است، هیچ ضرری برای محیط زیست ندارند. حتی اگر بازیافت نشوند، در نهایت توسط طبیعت جذب خواهند شد.

 

کیسه سازگار با محیط زیست

 

استحکام و مقاومت


کیسه‌های پارچه‌ای ضخیم‌تر از کیسه‌های پلاستیکی هستند، باعث می‌شود به اندازه‌ای قوی باشند که بتوان بارها و بارها از آن‌ها استفاده کرد. برخی از انواع کیسه‌های پارچه‌ای دارای یک درج مقوایی سفت در پایه هستند که ثبات بیشتری را به دنبال دارد.

علاوه بر این، کیسه‌های پارچه‌ای بزرگ‌تر از کیسه‌های پلاستیکی هستند، بنابراین می‌توانند وسایل بزرگتر و بیشتری را در خود جای دهند. هرچند کیسه‌های پلاستیکی فروشگاه موادغذایی نیز می‌توانند مجددا مورد استفاده قرار گیرند. اما سوراخ یا پاره شدن می‌تواند یک کیسه پلاستیکی نازک را غیرقابل استفاده کند. کیسه‌های پارچه‌ای نیز نسبت به کیسه‌های کاغذی نیز دوام بیشتری دارند. چرا که این کیسه‌ها در صورت خیس شدن، شکل خود را از دست می‌دهند.

 

کیسه پارچه ای

 

شکل‌ها و طرح‌های گوناگون


یکی دیگر از مزایای استفاده از کیسه پارچه‌ای به جای کیسه پلاستیکی این است که بسیار زیبا هستند. برخلاف کیسه‌های پلاستیکی که اغلب شفاف هستند و با لوگوی فروشگاه تزئین شده‌اند، کیسه‌های پارچه ای در رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلف وجود دارد که می تواند با استایل شخصی شما هماهنگی خاصی داشته باشد.

کیسه‌های پارچه‌ای تنها برای خرید و قرار دادن مواد غذایی و غیره کاربرد ندارد. بلکه می‌توانید از آن‌ها در ساحل، باشگاه و حتی سر کار نیز بهره ببرید. در همین راستا، آن‌ها در طرح‌های بسیار هیجان‌انگیزی ساخته می‌شوند که با هر استایلی جور خواهند شد.

برخی از کیسه‌های پارچه‌ای به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توان آن‌ها را به کیف‌های شخصی تبدیل کرد.

مقرون به صرفه بودن


کیسه پارچه‌ای ممکن است قیمت ارزان‌تری داشته باشد. همچنین، به دلیل بادوام بودن می‌توان از آن‌ها بارها و بارها استفاده کرد. پس شما نیازی نیست هر بار که به خرید می‌روید یک کیسه جدید خریداری کنید.

تبلیغات


اگر صاحب یک کسب و کار یا جنبش خاصی هستید، می‌توانید با استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای یا همان ساک دستی تبلیغاتی قابل بازیافت فرصتی برای بیان سبک زندگی سبز و طرفدار محیط زیست بودن خود را نشان دهید.

این نوع کیسه‌ها در شرکت‌ها برای این که بتوانند بازاریابی بهتری انجام دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آن‌ها به شما کمک می‌کنند خود را از رقبا متمایز کنید و به تجسم کسب‌وکارتان جلوه‌ای منحصربه‌فرد بدهید. با چاپ نام یا لوگوی شرکت خود بر روی آن‌ها، خود را همیشه پیش چشمان مخاطبین قرار دهید.

کیسه پارچه ای

اگر شرکتی بخواهد در ذهن مشتری حضور داشته باشد، استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای راه خوبی برای انجام آن است. می‌توانید از کیسه پارچه‌ای به عنوان یک هدیه تبلیغاتی نیز بهره ببرید.

ترویج فرهنگ دوست‌داشتن محیط زیست


کیسه‌های پارچه‌ای به ترویج فرهنگ زیست محیطی کمک می‌کند، به ویژه فرهنگی که مربوط به بازیافت است. به عنوان مثال، خانواده‌ای که به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای عادت می‌کنند، از اهمیت بازیافت در زندگی روزمره آگاه می‌شوند. در نتیجه، به دوست داشتن محیط زیست و انجام دیگر اقدامات مرتبط با آن تشویق می‌شوند.

 

چرا نباید از کیسه پلاستیکی استفاده کرد؟


مزایای استفاده از کیسه پارچه ای را ذکر کردیم، حال بیایید ببینیم که چرا نباید از کیسه‌های پلاستیکی به صورت روزانه استفاده کرد:

تجزیه‌ناپذیر بودن آن‌ها


همانطور که پیشتر ذکر کردیم، پلاستیک‌ها از پلی اتیلن ساخته می‌شوند. به طور معمول، اقلام پلاستیکی ممکن است تا 1000 سال طول بکشد تا در محل‌های دفن زباله تجزیه شوند. کیسه‌های پلاستیکی که ما در زندگی روزمره از آن‌ها استفاده می‌کنیم بین 10 تا 1000 سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند. همچنین، ظروف پلاستیکی ممکن است 450 سال یا حتی بیشتر طول بکشد. این سبب آسیب بسیار زیادی به محیط زیست می‌شود.

کیسه‌های پلاستیکی گاز گلخانه‌ای ساطع می‌کنند


تصور کنید که هر ساله ما چندین تن پلاستیک دور می‌اندازیم و همه را در محل‌های دفن زباله روی هم انبار می‌کنیم. همه این پلاستیک‌ها وقتی در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید قرار می‌گیرند یا سوزانده می‌شوند، گازهای گلخانه‌ای ساطع کرده و لایه اوزون را تخریب می‌کنند.

کیسه‌های پلاستیکی محیط زندگی حیوانات را نابود می‌کنند


تخمین زده می‌شود که سالانه 13 میلیون تن پلاستیک در اقیانوس‌ها ریخته می‌شود؛ یعنی معادل یک کامیون زباله یا کامیون زباله در هر دقیقه. ماهی‌ها، پرندگان دریایی، لاک‌پشت‌ها و دیگر موجودات دریایی ممکن است با بقایای زباله‌ها گره بخورند یا آن‌ها را ببلعند که این باعث خفگی، گرسنگی و غرق شدن آن‌ها می‌شود.

 

کیسه پارچه ای در طرح های گوناگون

 

سوالات متداول

پرسش‌‌های متداول در خصوص کیسه‌های پارچه‌ای و پلاستیکی را در اینجا بخوانید:


مزایای استفاده از کیسه پارچه ای چیست؟

این کیسه‌ها تجزیه‌پذیر هستند و به محیط زیست آسیب نمی‌رسانند، زیبا هستند و می‌توانند با استایل‌های مختلف هماهنگ شوند و همچنین می‌توانیم بارها از آن‌ها استفاده کنیم.

 

چرا نباید از کیسه‌های پلاستیکی استفاده کرد؟

کیسه‌های پلاستیکی سال‌های زیادی است که در بین همه ما محبوب بوده‌اند، اما این کیسه‌ها مفید نیستند. چرا که در طبیعت تجزیه نمی‌شوند، محیط زیست حیوانات را آلوده می‌کنند و با ساطع کردن گازهای گلخانه‌ای لایه اوزون را تخریب می‌کنند.

 

کیسه های پارچه ای


مزایای استفاده از کیسه پارچه ای را با هم آموختیم. هر کدام از ما می‌توانیم با استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به محیط زیست خود کمک کنیم. پس سعی کنید این بار که به خرید می‌روید یک کیسه پارچه‌ای همراه داشته باشید.


9/ بهمن/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف