WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
دلایل شارژ نشدن پاوربانک

دلایل شارژ نشدن پاوربانک

22/ مهر/1402

پاوربانک‌ها به یک همراه ضروری در سبک زندگی مدرن و در حال حرکت ما تبدیل شده‌اند و منبع قابل‌اعتمادی از انرژی پشتیبان برای دستگاه‌های ما را  فراهم می‌کنند. بااین‌حال، زمانی که یک پاوربانک که ما بیشتر به آن نیاز داریم، شارژ نمی‌شود، می‌تواند بسیار خسته‌کننده باشد. در این مطلب متداول‌ترین دلایل شارژ نشدن پاوربانک را بررسی خواهیم کرد و راهنمای عیب‌یابی جامعی را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا به شما کمک کند تا پاوربانک خود را دوباره راه‌اندازی کنید.


پاوربانک چگونه کار می‌کند؟


قبل از اینکه دلایل شارژ نشدن پاوربانک را مطرح کنیم باید عملکرد آن را درک کنیم. پاوربانک‌ها بسته‌های باتری قابل‌حملی هستند که برای ذخیره انرژی و فعال‌کردن دستگاه‌های شارژ در حال حرکت طراحی شده‌اند. اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلف این پاوربانک‌ها از مدل‌های کوچک جمع‌وجور تا گزینه‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتر موجود است.

شارژکردن پاوربانک‌ها این‌گونه است که می‌توان از طریق کابل میکرو USB یا نوع C متصل به آداپتور برق متناوب یا کامپیوتر آن‌ها را شارژ کرد. پس از شارژ کامل، کاربران می‌توانند هر تلفن یا دستگاه دیگری را از طریق کابل شارژ وصل کنند. سپس برق را از مستقیماً به باتری آن برای شارژ در حین حرکت انتقال دهند.

 

دلایل شارژ نشدن پاوربانک

 

رایج‌ترین دلایل شارژ نشدن پاوربانک


تجربه مشکلات در شارژ کردن پاوربانک می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما درک رایج‌ترین دلایل شارژ نشدن پاوربانک پشت این مشکل می‌تواند به شما در عیب‌یابی و حل مؤثرتر مشکل کمک کند. در اینجا برخی از رایج‌ترین دلایل شارژ نشدن پاوربانک که باعث می‌شود پاوربانک‌ها شارژ نشوند آورده شده است.

 

اتصالات معیوب


هیچ‌چیز ترسناک‌تر از این نیست که پاوربانک خود را به برق وصل کنید فقط برای اینکه نشان دهد شارژ نمی‌شود. اما، درحالی‌که بسیاری از مردم در اولین نگاه به یک مشکل شارژ به مرکز خدمات می‌روند، اما رفع آن ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در مرحله اول اتصالات را بررسی کنید تا معیوب نباشند.

ممکن است کانکتور برق را به‌درستی در درگاه شارژ قرار نداده باشید و در نتیجه اتصال بدی ایجاد شود. دوشاخه را چک کنید و مطمئن شوید که محکم در پریز قرار می‌گیرد. همچنین مطمئن شوید که USB به‌درستی به پاوربانک وصل شده است. فقط مطمئن شوید که این کار را به‌آرامی انجام می‌دهید؛ زیرا ممکن است یکی از پین‌ها را بشکنید.

 

پورت شارژ پاوربانک را بررسی کنید


اگر پورت شارژ پاوربانک شما مسدود یا آسیب‌دیده باشد، کار شارژ کردن را نمی‌تواند به‌درستی انجام دهد. پس پورت بررسی کنید تا مطمئن شوید از هر گونه کثیفی، گردوغبار یا زباله‌ای که ممکن است در آن گیرکرده و راه را مسدود کرده است خبری نیست. اگر چیزی دیدید، سعی کنید از یک خلال‌دندان یا جسم تیز دیگر برای جداکردن آن استفاده کنید. اگر این کار نمی‌کند یا اگر به نظر می‌رسد پورت آسیب‌دیده است، باید پاوربانک را تعویض کنید. یادتان باشد که استفاده از مایعات یا مواد شوینده خودداری کنید زیرا ممکن است به فناوری داخلی آن آسیب وارد کنید.

 

آداپتور شارژ را بررسی کنید


کابل USB را بررسی کرده‌ایم آیا مشکلی ندارد؟ حالا بهتر است یک آداپتور دیواری دیگر بگیرید و آن را تست کنید. اکثر شارژرهای گوشی‌های هوشمند اکنون جداگانه عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید به‌سادگی از یک دوست یا همکار درخواست کنید و از آن برای تست استفاده کنید. اگر متوجه شدید که علت این مشکل است و جز دلایل شارژ نشدن پاوربانک است حالا می‌توانید آداپتور که خدمات پس از فروش قوی دارد را در یک فروشگاه معتبر تعویض کنید.

 

شما از شارژر اشتباه استفاده می‌کنید


اگر پاوربانک شما چشمک می‌زند؛ اما شارژ نمی‌شود، نگران نباشید. ممکن است شما از شارژر اشتباه استفاده می‌کنید. چند چیز وجود دارد که می‌توانید آن را امتحان کنید تا دوباره‌کار کند.

اگر از شارژر اشتباهی استفاده می‌کنید، ممکن است پاوربانک شما به‌کندی شارژ شود یا اصلاً شارژ نشود. دلیل این امر این است که شارژرها به‌گونه‌ای ساخته شده‌اند که میزان جریان برق پاوربانک‌هایی که با آن‌ها عرضه می‌شوند را تأمین کنند. برای رفع این مشکل، از یک شارژر استاندارد برای شارژ پاوربانک خود استفاده کنید. اگر همان‌طور که انتظار می‌رود کار کند، احتمالاً مشکل شارژ ناشی از یک شارژر ناسازگار است.

 

خرابی کابل برق


یکی از دلایل شارژ نشدن پاوربانک می‌تواند خرابی کابل برق باشد.  اگر اتصالات محکم هستند و پاوربانک هنوز شارژ نمی‌شود، احتمالاً سیم برق معیوب است. برخی از کابل‌های برق ممکن است کیفیت بسیار پایینی داشته باشند که می‌تواند مستقیماً سرعت شارژ را تغییر دهد. گاهی اوقات بی‌کیفیت بودن کابل توسط پاوربانک پشتیبانی نمی‌شود و به همین دلیل کم شارژ می‌شود. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید سیم برق را عوض کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل می‌شود یا خیر.

 

منبع تغذیه ناکافی


اگر منبع تغذیه‌ای که برای شارژ پاوربانک خود استفاده می‌کنید ضعیف یا ناکافی باشد، پاوربانک شارژ نمی‌شود. سعی کنید از یک منبع تغذیه متفاوت با توان خروجی کافی برای شارژ پاوربانک استفاده کنید. همچنین بررسی کنید که آیا منبع تغذیه به‌درستی کار می‌کند یا خیر.

 

منبع تغذیه پاوربانک

 

گرم‌شدن بیش از حد


گرمای بیش از حد می‌تواند باعث توقف شارژ پاوربانک شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که پاوربانک در معرض دمای بالا قرار می‌گیرد یا زمانی که دستگاه‌های زیادی را به طور هم‌زمان شارژ می‌کند. قبل از استفاده مجدد، اجازه دهید پاوربانک چند دقیقه خنک شود. از شارژ بیش از حد دستگاه‌ها به طور هم‌زمان خودداری کنید و پاوربانک را در مکانی خنک و دارای تهویه مناسب نگهداری کنید.

 

بررسی کنید که آیا باتری پاوربانک شما از بین رفته است یا خیر


آخرین اما مهم‌ترین مشکلی که جز دلایل شارژ نشدن پاوربانک محسوب می‌شود، مشکلات ناشی از باتری پاوربانک است. هرگز باتری داخل شارژرهای قابل‌حمل خود را نادیده نگیرید. هنگامی که آنها را به منبع برق وصل می‌کنید باید به چراغ‌های LED توجه کنید و چراغ خاموش مترادف با باتری مرده است.

 

نگهداری صحیح پاوربانک

 

نکاتی برای نگهداری صحیح پاوربانک

  • پاوربانک را مرتب تمیز کنید
  • پاوربانک را در جای خشک و خنک نگهداری کنید
  • از شارژ و دشارژ کامل پاوربانک خودداری کنید
  • از پاوربانک به طور مرتب استفاده کنید
  • از قراردادن پاوربانک در معرض آب یا رطوبت خودداری کنید
  • دستورالعمل‌های سازنده را دنبال کنید

 

پاوربانک‌ها چه چیزی را می‌توانند شارژ کنند؟


پاوربانک‌ها می‌توانند تقریباً شارژ هر چیزی را تأمین کنند، از تلفن هوشمند و تبلت شما گرفته تا لپ‌تاپ و کنسول‌های بازی قابل‌حمل. بااین‌حال، آنها در درجه اول رسانه‌های قابل‌حمل و دستگاه‌های ارتباطی را هدف قرار می‌دهند.اکثر آنها می‌توانند یک تلفن هوشمند را چندین بار شارژ کنند و تعداد کمی بیش از یک خروجی دارند که به شما این امکان را می‌دهد که چندین دستگاه را به طور هم‌زمان شارژ کنید، مانند دوگوشی هوشمند و تبلت.

برخی از مدل‌ها حتی برای تأمین انرژی لپ‌تاپ‌ها به‌اندازه کافی توان دارند، اما اگر بدون دسترسی به نقطه برق گرفتار شده باشید یا شارژر لپ‌تاپ خود را فراموش کرده باشید، این کار را توصیه می‌کنیم. در مواقع اضطراری مفید است، اما جایگزینی برای منبع تغذیه خارجی استاندارد شما نیست.

 

در هنگام خرید پاوربانک مناسب چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟


نکاتی که در هنگام خرید پاوربانک باید در نظر گرفته شود عبارت‌اند از:

  • اندازه
  • شکل
  • وزن
  • ظرفیت

 


پاوربانک‌ها برای شما که باتری تلفن‌ همراهتان کم است به‌ویژه وقتی خارج از خانه هستید، نجات‌دهنده است. اما اگر باتری خود پاوربانک تخلیه شود چه می‌شود. با دنبال‌کردن مراحل ذکر شده در این مطلب، به دانشی برای شناسایی و دلایل شارژ نشدن پاوربانک مجهز خواهید شد و اطمینان حاصل می‌کنید که پاوربانک شما یک متحد قابل‌اعتماد در نگه‌داشتن دستگاه‌های خود در طول روز خواهد بود. به طور خلاصه، در این مطلب درباره این که دلایل شارژ نشدن پاوربانک می‌تواند از کابل، آداپتور، باتری یا منبع تغذیه شما باشد صحبت کرده‌ایم؛ بنابراین کاری که باید انجام دهید این است که به وضعیت باتری شارژر قابل‌حمل خود توجه بیشتری داشته باشید تا ببینید آیا در هر مورد فوق قرار می‌گیرد یا خیر.

 


22/ مهر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف