WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
معرفی بهترین برندهای خودکار در جهان

معرفی بهترین برندهای خودکار در جهان

19/ دی/1402

ما روزانه از خودکار استفاده می‌کنیم، به خصوص اگر دانش‌آموز، دانشجو یا کارمند باشیم. به همین دلیل، استفاده از خودکارهای باکیفیت بسیار مهم است. هر ساله خودکارهای متعددی از برند‌های مختلف تولید می‌شوند. اما برخی از آن‌ها کیفیت بالاتری دارند. خودکار می‌تواند مانند اکسسوری شما عمل کند و با تمام ویژگی‌های شما مطابقت داشته باشد.


در این مقاله به بررسی بهترین برندهای خودکار می‌پردازیم. اگر می‌خواهید یک خودکار عالی همیشه همراه خود داشته باشید، با ما همراه شوید تا تجربه استفاده از بهترین‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

 

انواع خودکار


شناختن انواع خودکار و سبک نوشتن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند بهترین برندهای خودکار را انتخاب کنید. انواع خودکار به شرح زیر هستند:

بال پوینت


اکثر خودکارها بال پوینت هستند، چرا که برای هر سطح نوشتاری مناسبند. آن‌ها دارای رول‌های توپی‌شکل کوچکی در نوک قلم هستند که هنگام اعمال فشار، جوهر مبتنی بر روغن را پخش می‌کنند. خودکارهای بال‌پوینت معمولا ارزان‌تر، در دسترس‌تر و پرکابردتر هستند.

خودنویس


خودنویس سیندرلای دنیای قلم و خودکار است. این خودکارها با داشتن نوک خاص، جوهر را بر روی کاغذ پخش می‌کنند. معمولا روسا، مدیران و اشخاص والامقام یک خودنویس گران‌قیمت همراه خود دارند. این قلم‌ها شیک هستند، اما چندان پرکاربرد نیستند.

رولربال


رولربال نرم‌ترین خودکار بین انواع قلم‌های جهان است. آن‌ها ترکیبی از خودنویس و بال‌پوینت هستند و با استفاده از یک توپ کوچک جوهر را بر روی سطح پخش می‌کنند.

قلم ژلی


مکانیزم کار آن‌ها شبیه رولربال است. با این تفاوت که به جای جوهر مبتنی بر روغن، ژل وجود دارد. خودکارهای ژلی دارای جوهری هستند که بر پایه ژل یا آب است و همین امر باعث می‌شود کمی چسبنده باشد.

 

 

انواع خودکار

 

 

بهترین برندهای خودکار در دنیا


حال به سراغ بهترین برندهای خودکار در جهان می‌رویم. در ادامه لیستی از بهترین خودکارهای جهان را برای شما گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید از بین آن‌ها برترین برند را برگزینید:

1. گراف فون فابرکاستل (Graf Von Faber-Castell)


گراف فون فابر کاستل که در سال 1761 توسط کارآفرین کاسپار فابر در آلمان تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین شرکت‌ها در زمینه ابزارهای نوشتاری است. این برند به دلیل استفاده از مواد لوکس از جمله رزین، آبنوس و عاج مشهور است. همچنین، مجموعه‌ای از قلم‌های توپی و مدادهای نوکی و رنگی را تولید می‌کند که کیفیت بسیار بالایی دارند. در کشور خود ما مدادهای رنگی فابرکاستل بسیار محبوب و مشهور هستند.

 

فابرکاستل

 

2. مونت بلانک (MontBlanc)


مونت بلانک یکی دیگر از بهترین برندهای خودکار از کشور آلمان است. این شرکت تاکنون ابزار نوشتاری متعددی را تولید و به بازار عرضه کرده است. بد نیست بدانید که نام آن از کلمه آلمانی «Meisterstück» به معنای شاهکار گرفته شده است.

 

مونت بلانک

 

3. مونته گراپا (Montegrappa)


یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین تولیدکنندگان قلم در اروپا، شرکت ایتالیایی مونته گارپا بود که در تولید خودکارهای نوک طلایی تخصص داشت. خودکارهای این برند انتخابی محبوب و قابل اعتماد برای سربازانی بودند که در طول جنگ جهانی اول برای خانواده خود نامه می‌نوشتند. ویژگی خاص این خودکارها این است که نوک برجسته‌ای دارند و نوشتن را برای شما راحت‌تر می‌سازند.

4. اس تی دوپون (S.T. Dupont)


اس تی دوپون در ابتدا به عنوان یک شرکت کالسکه‌سازی در فرانسه تاسیس شد، اما پس از یک آتش سوزی، تمام کارخانه از بین رفت. بنابراین، بنیانگذار آن، سیمون تیسوت دوپون، در یک کارگاه کوچک کار خود را دوباره از سر گرفت و شروع به ساخت کیف‌های دستی کرد. از آن زمان به بعد، این شرکت به دلیل توسعه و تولید کالاهای لوکسی مانند خودکار شناخته شده هستند.

خودکارهایی که این برند تولید می‌کنند، بزرگ هستند. به همین دلیل، به خوبی در دست جای می‌گیرند. مدل‌های لوکس آن‌ها مشکی با نوشته‌های برجسته هستند.

5. شوپارد (Chopard)


شوپارد به دلیل تنوعی که در ساخت خودکار دارد، شناخته شده است. انحناهای خاصی که در طراحی‌های آن وجود دارد، سبب می‌شود تا به راحتی در دست جای گرفته و نوشتن را آسان کنند. شوپارد به دلیل توپ خودکار آلگرو، لبه‌های منحنی و رزین صاف یکی از بهترین خودکارهای دنیا است.

 

شوپارد

 

6. کراس (Cross)


شرکت آمریکایی کراس در سال 1846 تاسیس شد. این شرکت یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده خودکار در دنیا است.

این برند آمریکایی که در ابتدا روکش‌های نقره‌ای و طلایی برای مداد تولید می‌کرد، به زودی وارد سایر ابزارهای نوشتاری شد و اکنون به‌عنوان تولیدکننده خودکارهای توپی، رولربال و فواره‌ای و همچنین مدادهای نوکی و رنگی در همه جای دنیا شناخته شده است.

 

 

کراس

 

 

7. لمی (LAMY)


برند آلمانی لوازم التحریر لامی در سال 1930 توسط یوزف لامی، مدیر فروش شرکت پارکر پن، تاسیس شد. اگرچه تا حدود سال 1950 چندان مشهور نبود. در سال 1964 با راه‌اندازی اولین خودکارهای بال پوینت آلمان با نوک فولادی ضد زنگ که می‌توانستند جوهر زیادی در خود جای داده و بارها پر شوند، نامی برای خود دست و پا کرد.

 

خودکار لامی

 

از آن زمان، لامی به یکی از بهترین برندهای خودکار در سراسر جهان تبدیل شد. از دهه 80 تاکنون فروش این خودکارها مدام بالا رفت و آن را به عنوان بهترین شرکت خودکارسازی به همه معرفی کرد.

8. هی (HAY)


وقتی صحبت از بهترین خودکارها می‌شود، همیشه می‌توانید به برند دانمارکی هی اعتماد کنید. این شرکت در سال 2002 کار خود را شروع کرده و تمرکز خود را بر طراحی زیبا و کاربردی بودن معطوف کرده است. هی در بین بهترین برندهای قلم ارزان‌ترین قیمت را دارد. اما مطمئن باشید، با پرداخت هزینه کم بهترین کیفیت را دریافت می‌کنید.

9. کاران داکه (Caran d’Ache)


در کشوری که به بانک‌های جهانی مشهور است، جای تعجب نیست که یکی از بهترین مارک‌های خودکار نیز در آن وجود داشته باشد. تولید کننده قلم سوئیسی کاران داکه بیش از 100 سال است که به تولید بهترین‌ها شهرت دارد.

این برند به تولید خودکارها و مدادهای پیچیده شهرت دارد. همچنین، محصولات آن طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را دارند که انتخاب را برای مشتری آسان می‌کند.

10. وای استودیو (YStudio)


وای استودیو یک تولیدکننده ابزارهای نوشتاری تایوانی بسیار پیشرفته است که هر قلم را در دمای حداکثر 1000 درجه می‌سازد. این شرکت می‌گوید سادگی در طراحی محصولاتش از اهمیت بالایی برخوردار است. برای کسانی که دوست دارند خودکارهایشان کمی منحصر به فرد باشد، وای استودیو بهترین انتخاب است.

 

وای استودیو

 

نکاتی در خرید بهترین خودکار


در خرید خودکار نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • به اندازه دست و خودکار دقت کنید؛ اگر دست کوچکی دارید، مطمئنا از نوشتن با یک خودکار تبلیغاتی ضخیم لذت نخواهید برد. برعکس، اگر دست بزرگی دارید، نمی‌توانید با یک خودکار ظریف به راحتی بنویسید.
  • به وزن خودکار دقت کنید؛ دوست دارید خودکار شما سنگین باشد یا سبک؟ مطمئنا تعادل یکنواخت وزن برای اکثر نویسندگان بهترین است.
  • نباید جوهر را پخش کند؛ مطمئنا چیزی که شما در نوشتن نمی‌خواهید اتفاق بیوفتد، کثیف شدن کاغذ است. معمولا جوهرهای مبتنی بر آب در روان‌نویس‌ها سبب بروز چنین حادثه‌ای می‌شوند. پس از خودکارهای ژلی یا جوهرهای مبتنی بر روغن استفاده کنید.
  • جنس خودکار بسیار مهم است؛ جنس بدنه خودکار در گرفتن آن تاثیر به‌سزایی دارد. بهتر است انواع مختلف را امتحان کرده و بهترین را برای خود بیابید.

 

سوالات متداول


بهترین برند خودکار جهان کدام است؟ خودکارهای بسیاری در دنیا ساخته می‌شوند که در بین آن‌ها فابرکاستل برای ما شناخته‌شده‌تر است. همچنین، خودکارهای مونت بلانت نیز جایگاه خود را دارند.

بهترین خودکار چه ویژگی دارد؟ بهترین خودکارها باید به خوبی در دست جای گیرند، سبک باشند و جوهر آن‌ها نیز روان باشد.

 

خودکارهای برند جهان


با بهترین برندهای خودکار در جهان آشنا شدید. توجه داشته باشید که در خرید خودکار به قیمت و نام آن توجه نکنید. بلکه باید به ویژگی‌های نوشتاری و ساختاری آن توجه کرده و بهترین را برای خود برگزینید.


19/ دی/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف