WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
20 ایده تقویم رومیزی

20 ایده تقویم رومیزی

23/ بهمن/1402

داشتن یک تقویم رومیزی می‌تواند هم به تغییر دکوراسیون اتاق و میز شما کمک کند و هم مدیریت زمان را برای شما به ارمغان آورد. همچنین، ایده تقویم رومیزی به عنوان یک هدیه نیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. پس چه بخواهید برای خود یک تقویم بخرید و چه قصد هدیه دادن آن را داشته باشید، بهتر است نکاتی را درباره آن بدانید و همچنین ایده‌هایی از آن را در ذهن داشته باشید تا بهترین خرید را انجام دهید.


در این مقاله 20 ایده تقویم رومیزی آورده شده است که به کمک آن‌ها می‌توانید بهترین تقویم را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. پس با ما همراه باشید.

 

نکاتی برای خرید تقویم رومیزی


قبل از خرید تقویم رومیزی برای میزکارتان لازم است نکاتی را راجع به آن بدانید. نکاتی مانند:

1. نوع تقویم


برخلاف تصور شما تقویم‌ها انواع مختلفی دارند؛ آن‌ها می‌توانند روزانه، هفتگی یا ماهانه باشند. این بدان معنا است که در هر برگه تقویم یک روز، هفته یا یک ماه از سال نمایش داده می‌شود بسته به نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در بین این سه تقویم روزانه برای آن دسته از افراد که دوست دارند برنامه خود را با جزئیات بیشتری بنویسند، گزینه ایده‌آل‌تری است. تقویم ماهانه نیز می‌تواند کلیات را برای شما به نمایش بگذارد.

با این حال، در بین این سه تقویم هفتگی از همه بهتر است. چرا که یک هفته کامل را در یک نگاه به کاربر نشان می‌دهد. این به شما امکان می‌دهد برای هر هفته خود برنامه‌ریزی داشته باشید.

با انتخاب هر کدام از تقویم‌ها باید فرمت و نوشته‌های آن را نیز در نظر بگیرید. به طور کلی، تقویم‌ها ممکن است روزها را با دو نوع چینش به شما نشان دهند:

  • افقی: رایج ترین قالب است که فضاهای افقی برای هر روز را مشخص می‌کند.
  • عمودی: هر روز یک ستون عمودی طولانی دارد. این امکان فهرست‌های طولانی یا فهرست زمانی کامل از رویدادهای یک روز را فراهم می‌کند.

 

نکاتی درباره تقویم رومیزی

 

2. اندازه تقویم


تقویمی را انتخاب کنید که متناسب با فضای کاری شما باشد. اگر میز کار بزرگی دارید، دستتان برای انتخاب باز است زیرا می‌توانید تقویم‌های بزرگ‌تری برای میزتان انتخاب کنید. این می‌تواند به شما امکان دهد تمام برنامه‌های خود را در یک نگاه ببینید. همچنین، می‌توانید از قرار ملاقات‌ها، یادآوری‌ها و رویدادها مطلع شوید.

اما اگر میز کاری کوچک‌تری دارید یا مکان دیگری دارید که یادداشت‌های روزانه‌تان را در آن نگه می‌دارید، بهتر است تقویمی کوچک‎‌تر را انتخاب کنید. درواقع، اندازه تقویم به نیاز شما بستگی دارد. این که آیا می‌خواهید تقویمتان قابل حمل باشد یا چقدر فضا برای نوشتن لازم دارید.

3. خط دار یا بی خط بودن


شما باید تصمیم بگیرید که مربع‌هایی که روزها را به شما نشان می‌دهند خط‌دار یا بدون خط باشند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند خطوط مشخصی داشته باشند تا برنامه‌های کاری روزانه خود را مرتب و تمیز نگه دارند. برخی دیگر دوست دارند هیچ خطی بین روزهای مختلف هفته نباشد تا هم زیبایی بیشتری به نمایش بگذراد و هم آزادانه هر چه می‌خواهند، بنویسند.

4. جنس برگه‌ها


این که بدانید برگه تقویم شما کیفیت خوبی دارد یا خیر، کمی دشوار است و بدون آزمون و خطا نمی‌توان تصمیم گرفت. با این حال، برخی از تقویم‌های با قیمت متوسط یا بالا دارای کیفیت خوبی هستند.

برخی از برگه‌های تقویم دارای پوشش‌های پلاستیکی هستند که از آسیب‌ دیدن ورق‌های تقویم جلوگیری می‌کند. اگر می‌خواهید تقویم شما برای تمام سال دوام داشته باشد، باید توجه کنید که تقویم رومیزی شما این پوشش‌ها را داشته باشد.

5. رنگ و طرح


شما تعداد زیادی تقویم رومیزی کسب و کار خواهید یافت که سیاه و سفید هستند. با این حال، موارد دیگری نیز وجود دارند که دارای طرح‌ها، الگوها و تم‌های رنگارنگ هستند. هر ماه ممکن است دارای یک حاشیه یا پس زمینه متفاوت یا یک موضوع منحصر به فرد باشد. برای خرید سعی کنید به این موضوع توجه کنید؛ چرا که در این صورت علاوه بر این که می‌توانید از تقویم برای برنامه‌ریزی روزهای خود استفاده کنید، به میز کار خود رنگ و لعاب دیگری خواهید داد.

 

20 ایده برای تقویم رومیزی


اگر می‌خواهید یک تقویم رومیزی عالی خریداری کنید، از ایده‌های زیر استفاده کنید:

1. تقویم رومیزی به شکل موس پد


تقویم رومیزی طرح موس پد، دقیقا همان چیزی است که شما برای یک میز کوچک می‌خواهید، این تقویم‌ها می‌توانند هفتگی یا ماهانه باشند و مانند یک ورق کاغذ بزرگ زیر دست شما قرار می‌گیرند. اینگونه همیشه حین کار تقویم را جلوی چشمانتان دارید. این تقویم‌ها اقتصادی نیز هستند، زیرا با خریدشان با یک تیر دو نشان می‌زنید و دیگر لازم نیست هزینه اضافی بابت یک موس پد جداگانه بپردازید.

 

تقویم به شکل موس پد

 

2. تقویم رومیزی به شکل کره زمین


تقویم‌ها همیشه به کاغذی نیستند و نمی‌توان روی آن‌ها چیزی نوشت. اگر نیازی به نوشتن وقایع مهم خود ندارید، می‌توانید برای زیباتر شدن میز کارتان از یک تقویم رومیزی به شکل کره زمین استفاده کنید. این تقویم‌ها از چند حلقه چسبیده به هم ساخته شد‌ه‌اند و هر کدام از این حلقه‌ها روز، ماه و سال را نشان می‌دهند. با توجه به تاریخ حلقه‌ها را بچرخانید.

 

تقویم به شکل سیارات

 

3. تقویم رومیزی به شکل استند


حتما تقویم‌هایی را دیده‌اید که همانند یک استند کوچک هستند و اعداد روز، ماه و سال از آنان آویزان است. همانند تقویم رومیزی کره زمین، نمی‌توان این تقویم‌ها نیز برای نوشتن مناسب نیستند و شما باید تاریخ‌ها را به صورت دستی و با تغییر دادن کارت‌های چوبی یا فلزی آن عوض کنید.

 

تقویم رومیزی استند چرخشی

 

4. تقویم رومیزی به شکل قاب عکس


یک قاب عکس کوچک را در نظر بگیرید که تاریخ را نشان دهد. این نوع تقویم‌ها تنها تاریخ را نشان می‌دهند و چندان برای یادداشت رویداد‌های مهم مناسب نیستند. با این حال، طرح جالب آن‌ها به میز کارتان رنگ و لعاب جذاب‌تری می‌بخشد. برگه‌های این تقویم‌ها را باید دستی جا به جا کنید؛ مثلا، بعد از گذشته یک هفته، برگه مربوط به آن را برداشته و کنار بگذارید.

 

تقویم رومیزی به شکل قاب عکس

 

5. تقویم رومیزی با طرحی فانتزی


اگر شما عاشق طرح‌های فانتزی همانند اژدها یا موجودات عجیب و غریب هستید، پس یک تقویم با طرحی فانتزی می‌تواند برای شما ایده مناسبی باشد. این تقویم‌ها می‌توانند به شکل موس پد یا استند نیز باشند. همچنین، برخی از آن‌ها شکل‌ها غیر متعارفی همانند یک قلعه یا یک حیوان سه بعدی دارند. این آنان را هیجان‌انگیزتر خواهد ساخت.

 

تقویم رومیزی با طرح فانتزی

 

6. تقویم رومیزی ساده


اگر به دنبال یک تقویم رسمی‌تر برای شرکت هستید یا می‌خواهید یک هدیه تبلیغاتی مناسب به مشتریان و همکاران خود بدهید، یک تقویم ساده بدون هیچ طرحی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این تقویم‌ها معمولا به شکل استند یا ایستاده هستند و رنگ‌های متنوعی نیز دارند.

 

تقویم رومیزی ساده

 

7. تقویم رومیزی فصلی


هر فصل زیبایی‌های خود را دارد، پس چرا از زیبایی هر کدام در تقویم‌ها استفاده نکنیم. برخی از تقویم‌ها وجود دارند که برای هر فصل طرح خاصی دارند. این تقویم‌ها معمولا ماهانه هستند و هر برگه از آن‌ها نشان‌دهنده یک ماه از سال است.

 

تقویم رومیزی با طرح های فصلی

 

8. تقویم رومیزی طرح غذا


این تقویم‌ها برای عاشقان غذا بهترین انتخاب است. برخی از آن‌ها روزهای سال را به شکل غذا‌های مختلف نشان می‌دهند که آنان را سرگرم‌کننده‌تر می‌سازد.

 

تقویم رومیزی با طرح غذا

 

9. تقویم رومیزی با جملات انگیزشی


اگر می‌خواهید بعد از یک کار سخت انگیزه ادامه دادن تسلیم نشدن به خود بدهید، یک تقویم رومیزی با جملات انگیزشی و امیدبخش می‌تواند به شما کمک کند. این تقویم‌ها معمولا با رنگ‌های شاد و انرژی‌بخش جملات انگیزشی جالبی دارند. همچنین، در طرح‌های مختلفی نیز می‌توان آن‌ها را یافت.

 

تقویم رومیزی با جملات انگیزشی

 

10. تقویم رومیزی فلزی


همیشه تقویم‌ها چوبی یا کاغذی نیستند، برخی از آن‌ها فلزی هستند. این تقویم‌ها معمولا به گونه‌ای ساخته شده‌اند که برای چند سال قابل استفاده هستند. این یکی از نکات مثبت آنان است. شیک و رسمی بودن آن‌ها می‌تواند به میز کار شما جذابیت بیشتری ببخشد.

 

تقویم رومیزی با طرح فلزی

 

11. تقویم رومیزی رنگی


این تقویم‌ها برای آنان که نمی‌توانند بین دریایی از رنگ‌ها یک رنگ را برای ایده تقویم رومیزی خود انتخاب کنند، بهترین انتخاب است. همچنین، این تقویم‌های رنگارنگ را می‌توان به هنرمندان و عاشقان نقاشی هدیه داد.

 

تقویم رومیزی رنگی

 

12. تقویم رومیزی دوستداران حیوانات


اگر دوست‌دار حیوانات هستید یا خودتان حیوان خانگی دارید، این تقویم‌ها را خریداری کنید. حتی می‌توانید عکس حیوان خانگی خود را نیز به صورت سفارشی روی آن‌ها چاپ کنید تا هیچوقت دلتنگشان نشوید.

 

تقویم رومیزی با طرح حیوانات

 

13. تقویم رومیزی انیمه‌ای


بحث انیمه و دوست‌داران انیمه همیشه داغ است. به طور کلی، انیمه سن و سال نمی‌شناسد و همه آن را دوست دارند. پس با خرید یک تقویم طرح انیمه مورد علاقه خود، میزکارتان را بیش از پیش جذاب کنید. خرید چنین تقویم‌هایی بسیار آسان است؛ چرا که طرح‌های متنوعی به گستردگی دنیای انیمه برای آن‌ها وجود دارد.

 

تقویم رومیزی انیمه ای

 

14. تقویم رومیزی بدون تاریخ


ممکن است تعجب کنید، اما برخی از تقویم‌ها وجود دارند که تاریخی روی آن‌ها نوشته نشده است. تنها چیزی که روی آن می‌بینید، روزهای هفته است. در تقویم‌های هفتگی می‌توان طرح‌هایی که تاکنون نام برده‌ایم، مانند رنگی، انیمه‌ای، طرح حیوانات و غیره، را یافت. نکته مثبت این تقویم‌ها این است که جای بیشتری برای نوشتن رویدادها، جلسات و سایر نکات مهم هفته دارند.

 

تقویم بدون تاریخ

 

15. تقویم رومیزی طرح دفتر


این تقویم‌ها را معمولا روی میز رئسا و کارمندان دیده‌اید؛ یک دفترچه کوچک سررسید مانند که به یک تخته چوبی مستطیل شکل متصل است. به دلیل ماهیت دفترچه مانندشان می‌توان هر نکته مهمی را روی آن‌ها یادداشت کرد. برای استفاده از آن‌ها تنها کافی است با گذشت هر روز از ماه برگه مربوط به آن را ورق بزنید.

 

تقویم رومیزی طرح دفتر

 

16. ایده تقویم رومیزی چرمی


این تقویم‌ها می‌توانند به شکل استند یا دفترچه‌ای باشند، با این تفاوت که جلد یا برگه‌هایی چرمی دارند. یک تقویم رومیزی چرمی برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند همه وسایل روی میز خود را با هم ست کنند، گزینه مناسبی است. این کار دفتر کار را بیش از پیش رسمی می‌کند.

 

تقویم رومیزی چرمی

 

17. تقویم رومیزی چوبی


زیباترین و متنوع‌ترین تقویم‌ها، تقویم‌های رومیزی چوبی هستند. این تقویم‌ها به هر شکلی که فکرش را بکنید وجود دارند؛ حتی شکل‌ها غیرمتعارفی همچون 6 ضلعی سه بعدی. اگر می‌خواهید یک تقویم منحصر به فرد که نمونه‌اش هیچ‌جا پیدا نمی‌شود را داشته باشید، یک تقویم رومیزی چوبی خریداری کنید. برخی از این تقویم‌ها جاخودکاری و استند موبایل نیز دارند که آن‌ها را جذاب‌تر و در عین حال پرکاربردتر نیز می‌کند.

 

تقویم رومیزی چوبی

 

18. ایده تقویم رومیزی با طرح زودیاک


هر ماه برای خود صورت فلکی و طرح زودیاک خاصی دارد. برخی از تقویم‌های رومیزی از این امر ایده گرفته و ماه‌های سال را با طرح‌های زودیاک نشان می‌دهند. این برای کودکان نیز مناسب است، چرا که صورت‌های فلکی و طرح‌های زودیاک را یاد می‌گیرد.

 

تقویم رومیزی با طرح زودیاک

 

19. ایده تقویم رومیزی با طرح خانوادگی


عکس‌های خانوادگی می‌توانند بهترین ایده تقویم رومیزی باشند. با چاپ عکس‌ها در تقویم خود حین کار دلتنگ آنان نمی‌شوید. علاوه بر این، تقویم‌های رومیزی طرح خانوادگی می‌توانند به صرفه نیز باشند، چرا که دیگر نیازی نیست هزینه‌ای جداگانه برای قاب عکس و تقویم بپردازید.

 

تقویم رومیزی با طرح خانوادگی

 

20. تقویم‌های رومیزی دست ساز


اگر عاشق کارهای هنری هستند، همین الان دست به کار شوید و یک تقویم رومیزی برای خود بسازید. ایده تقویم رومیزی دست ساز می‌تواند آن را به یک هدیه عالی برای دوستانتان تبدیل کند.

 

تقویم رومیزی دست ساز


با 20 ایده تقویم رومیزی آشنا شدید. اکنون می‌توانید به راحتی از بین این تقویم‌ها بهترین را برای خود برگزینید. فراموش نکنید که با سر زدن به سایت پیشکش و دیدن تقویم‌ها متنوع آن قادرید هر کدام از آن‌ها را که دوست دارید، برگزیده و خریداری کنید.

 

سوالات متداول در خصوص تقویم رومیزی

 

بسیاری از افراد سوال‌های مشابهی درباره خرید و سفارش تقویم رومیزی دارند. به تعدادی از آن‌ها در ادامه اشاره می‌کنیم.


برای خرید تقویم رومیزی به چه نکاتی باید دقت کرد؟


در خرید تقویم رومیزی باید به جنس کاغذ و گرامژ آن، فضای چاپ مناسب، فضای مناسب یادداشت در هر روز، تعداد صفحه و طرح‌های تقویم و کیفیت چاپ دقت کرد.

 

انواع تقویم کدامند؟


بسته به جنس تقویم می‌توان آن‌ها را به چوبی، کاغذی، فلزی و چرم تقسیم کرد. اما براساس نوع آن تقویم‌ها روزانه، هفتگی و ماهانه هستند.

 

آیا تقویم رومیزی برای یک هدیه تبلیغاتی مناسب است؟


بله. تقویم‌ها را می‌توان یکی از بهترین هدایای تبلیغاتی دانست؛ زیرا مقرون به صرفه، کاربردی و متنوع هستند و همچنین فضای چاپ مناسبی دارند.

 


23/ بهمن/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف