WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
معروف‌ترین خودنویس‌های جهان کدامند؟

معروف‌ترین خودنویس‌های جهان کدامند؟

2/ مهر/1402

خودنویس‌ها ابزارهای بسیار پرکاربردی برای نگارش، ترسیم و طراحی محسوب می‌شوند. خودنویس‌ها، دارای گذشته‌ای بسیار طولانی هستند و همچنان به دلیل دقت، زیبایی و کارایی بالا، موردتوجه بسیاری از افراد قرار دارند.


دنیای خودنویس‌ها، آکنده از طراحان و سازندگان خودنویس‌های گران‌قیمت و ارزشمند است که محصولات آن‌ها، طرفداران بسیار زیادی دارند. عوامل زیادی در تعیین ارزش یک خودنویس نقش دارند و طراحان معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان تلاش می‌کنند تا بهترین خودنویس را برحسب نیازهای مشتریان خود، به بازار عرضه کنند. در این مقاله قصد داریم با معروف‌ترین و بهترین خودنویس‌ها در جهان بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

 

خودنویس های معروف جهان

 

تعریف خودنویس


خودنویس، یکی از انواع نوشت‌افزارهایی است که در آن از نوک خودنویس برای پخش کردن جوهر بر روی کاغذ استفاده می‌شود. خودنویس معمولاً دارای یک مخزن برای پرکردن جوهر است و جوهر با وجود اثر مویینگی، به نوک خودنویس می‌رسد. بدین ترتیب، مصرف‌کننده می‌تواند تجربه بهتری در مقایسه با یک روان‌نویس داشته باشد. خودنویس‌ها قدمتی فراتر از یک قرن دارند و معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان، از محبوبیت زیادی در میان نویسندگان، هنرمندان و کلکسیون داران برخوردار هستند. در ادامه قصد داریم تا به‌طور کامل با معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان و شاخص‌ترین مدل‌های آن‌ها بیشتر آشنا شویم.

 

 معرفی معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان


برندهای بسیار زیاد و متنوعی در حوزه طراحی و تولید خودنویس در جهان فعالیت دارند. برخی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان عبارت‌اند از:

 

لامی


لامی جزو برترین برندهای خودنویس در بازار از زمان تأسیس خود است. این شرکت در دهه 1930 توسط جوزف لمی تأسیس شد. مهم‌ترین مزیت لامی، تولید نوشت ابزارهای بسیار با کیفیت با قیمت مناسب است و کمتر شرکتی، توان رقابت با این برند قدیمی را دارد. علت صرفه اقتصادی خودنویس‌های این برند، پیشتازی لامی در استفاده از پلاستیک مصنوعی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مواد برای تولید خودنویس و خودکارهای خود است.

 

خودنویس لامی

 

اصلی‌ترین محصولات لامی شامل خودنویس، روان‌نویس، جوهر، قلم‌های چندکاره، پاک‌کن و سایر نوشت ابزارها است. محصولات لامی دارای طراحی مینیمالیستی هستند و با کیفیت بسیار مناسبی ساخته شده‌اند. خودنویس لامی با رنگ‌هایی متنوع تولید می‌شود تا نظر سخت‌گیرترین مشتریان را به خود جلب کند. همچنین، امکان استفاده از انواع نوک‌ها شامل نوک‌های بسیار ریز، ریز، متوسط و درشت وجود دارد. تمامی این قابلیت‌ها، گویای کارایی خودنویس لامی به‌عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان است. در جدول زیر، خلاصه‌ای از مشخصات مدل LAMY Safari ارائه شده است.

مشخصات خودنویس لامی

تولیدکننده لامی
رنگ زمرد کبود، زرد، بنفش، سبز، قرمز مایل به قهوه‌ای
وزن 10 گرم
طول 140 میلی متر
جنس پلاستیک ABS
سری سافاری


 

مزایا و معایب خودنویس لامی


مزایا

  • استفاده از مقطع مثلثی برای موقعیت مناسب هنگام نوشتن
  • طراحی مینیمالیستی خودنویس
  • انواع نوک‌های متنوع
  • بسیار سبک
  • دریچه مناسب برای بررسی میزان جوهر خودنویس

معایب

  • صرفاً باید از کارتریج‌های مخصوص LAMY برای آن استفاده کرد.

 

خودنویس مونت بلانک


خودنویس مطرح مونت بلانک از هنگامی‌که این شرکت در سال 1906 در شهر هامبورگ آلمان تأسیس شد، موردتوجه بسیاری از علاقه‌مندان قرار گرفت. اگست ابرستین و آلفرد نهیماس، دو متخصص در زمینه طراحی و امور بانکی هستند که با بهره‌مندی از تخصص خود، این برند ماندگار را تأسیس کردند. هم‌اکنون مونت بلانک، جزو بهترین برندها در زمینه تولید نوشت‌افزارهای لوکس به شمار می‌آید. طراحان این شرکت، ابتدا در تولید خودنویس فعالیت داشته و سپس به سمت تولید انواع دیگر خودکارها، قطعات یدکی نوشت‌افزارها، کیف‌ها و کالاهای چرمی، تمایل یافتند. شهرت مونت بلانک پس از عرضه نخستین خودنویس خود در سال 1924 فراگیر شد و برند آن‌ها به یکی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان تبدیل شد. در جدول زیر، مشخصات سری  Meisterstück149 بیان شده است. استفاده از طلای 18 عیار و حضور مطرح‌ترین طراحان مونت بلانک، موجب شده است تا این مدل، برند مونت بلانک را به یکی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان تبدیل کند.

مشخصات خودنویس مونت بلانک

تولید کننده مونت بلانک
رنگ سیاه و طلایی، سیاه و سپید زر
وزن 32 گرم
طول 147 میلی متر
سری Meisterstück 149
جنس رزین

 

مزایا و معایب خودنویس مونت بلانک


مزایا

  • نوک طلای 18 عیار در اندازه‌های کوچک و متوسط
  • یکی از خودنویس‌های مدیریتی شناخته شده
  • این خودکار الهام‌بخش نماد ایموجی خودکار بوده است

معایب

  • گران بودن با توجه به استفاده از رزین در بدنه آن

 

خودنویس تی‌دبلیو‌ای‌بی‌آی 


شرکت تا شین پرشن، حدود 50 سال قبل تأسیس شده است و در تولید محصولات فلزی و پلاستیکی از اسباب‌بازی لگو تا نوشت ابزارهای با کیفیت، فعالیت داشته است. این شرکت در سال 2009 تصمیم گرفت تا نام برند خود را به TWSBI تغییر داده و صرفاً در زمینه طراحی و ساخت نوشت ابزار فعالیت کند. این شرکت دارای سه دفتر بین‌المللی در شانگهای چین، تایپه و لس‌آنجلس است.

وجود این دفاتر و فراگیری آن‌ها موجب شده است تا این شرکت وسایل نوشتاری خود را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه بدون کاهش کیفیت تولید کند. امروزه خودنویس‌های تی‌دبلیو‌ای‌بی‌آی در میان برترین برندهای بازار قرار دارد. شما در نگاه اول، خودنویسی با طراحی کاملاً مدرن را مشاهده می‌کنید که دارای یک لوله آکریلیک بوده و می‌توانید همیشه میزان جوهر آن را به‌راحتی بررسی کنید. همچنین ویژگی اصلی این خودنویس، استفاده از نوک فلزی ضدزنگ است که با اندازه‌های متفاوت عرضه شده و کاربردهای بسیار زیادی برای نوت برداری و سایر موارد دارد. می‌توانید در جدول زیر، با مشخصات سری اکو این برند بیشتر آشنا شوید.

مشخصات خودنویس تی‌دبلیو‌ای‌بی‌آی

 

تولید کننده TWSBI
رنگ سفید و طلایی با ته رنگ صورتی، زرد، زعفرانی
وزن 21 گرم
طول 139میلی متر
جنس آکریلیک شفاف
سری اکو

 

مزایا و معایب خودنویس تی‌دبلیو‌ای‌بی‌آی


مزایا

  • ظرفیت مخزن بالا
  • قیمت مناسب
  • طراحی مدرن
  • کلاهک مثلثی شکل
  • اندازه متفاوت نوک فلزی

معایب

  • نیازمند نگهداری برای تمیز نگه‌داشتن همیشگی خودنویس

 

خودنویس ویسکانتی


ویسکانتی، یکی از تولیدکنندگان کلاسیک ایتالیایی در زمینه تولید کالاهای لاکچری محسوب می‌شود و در سال 1988 تأسیس شده است. دانته دل وکیو و لوییچی پولی، این شرکت را در شهر فلورانس ایتالیا تأسیس کردند. این شرکت یکی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان به دلیل استفاده از سلولوئید و سایر مواد با کیفیت مانند طلا، عاج فیل، تیتانیوم، کائوچو، الماس در فرآیند تولید است. ازاین‌رو، خودنویس‌های ویسکانتی، نه‌تنها کیفیت بسیار بالایی در نگارش دارند، بلکه ظاهر فوق‌العاده شکیلی دارند.

 

خودنویس ویسکانتی

 

خودنویس‌های ویسکانتی در طی سال‌ها، ملاکی برای تعریف طراحی شگرف، لاکچری و با اعتبار بالا بوده‌اند. خودنویس مگنیفیکو لاپیس لازولی، یکی از مطرح‌ترین خودنویس‌های این برند است. در طراحی این شاهکار منحصربه‌فرد، از میراث هنری غنی فلورانس الهام گرفته شده است و از طراحی هشت‌ضلعی که یادآور تعمیدگاه فلورانس است، بهره برده شده است. زیبایی بی‌بدیل این خودنویس، با استفاده از نوک طلای 18عیار که تجربه نوشتن بسیار مطلوبی را ایجاد می‌کند، تکمیل می‌شود.

مشخصات خودنویس ویسکانتی

تولید کننده ویسکانتی
رنگ آبی پررنگ و طلایی
وزن 84 گرم
طول 147 میلی متر
جنس سنگ لاجوردی
سری Il Magnifico

 

مزایا و معایب خودنویس ویسکانتی


مزایا

  • محدود بودن نسخه خودنویس ویسکانتی 
  • الهام گرفته شده توسط لورنزو دی مدیسی که Il Magnifico نامیده می‌شود.
  • ساخته شده با سنگ لاجوردی خالص

معایب

  • بیش‌ازحد ظریف بودن

 

خودنویس اس.تی.دوپونت


اس.تی.دوپونت یکی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان است. این شرکت فرانسوی در سال 1872 توسط سایمون تیسوت دوپونت با تولید کیف‌دستی‌های چرمی تأسیس شد. این شرکت پس از شناخت ظرفیت بزرگ بازار کالاهای لاکچری، به سمت تولید محصولات دیگر مانند خودکارها و نوشت‌افزارهای دیگر، عطر، کیف‌های دستی و غیره حرکت کرد.

هرچند که تمامی محصولات این برند بسیار محبوب هستند، اما نمی‌توان از شهرت زیاد خودنویس‌های اس.تی. دوپونت یاد نکرد. این برند در طی سال‌ها با استفاده از انواع مواد و ساخت خودنویس‌هایی با بهترین کیفیت، بیشترین کارایی و دوام، در میان پیشتازان بازار خودنویس قرار داشته است. شناخته‌شده‌ترین خودنویس‌های این برند شامل اسپیس اودیسه و دفی میلینیوم است و بدون تردید، مدل Line D، نماد خودنویس‌های این برند محسوب می‌شود.

 

مشخصات خودنویس اس.تی.دوپونت مدل LineD

تولید کننده اس.تی.دوپونت
رنگ سیاه
وزن 45 گرم
طول 148 میلی متر
جنس نقره‌ای، لاکی
سری Line D

 

مزایا و معایب خودنویس اس.تی.دوپونت


مزایا

  • طراحی مینیمالیستی
  • کیفیت بالا و استفاده از مواد بادوام
  • نوک طلای 14 عیار در اندازه‌های متفاوت.
  • صدای مشهور جرنگ هنگام باز و بسته شدن کلاهک

معایب

  • ظرفیت مخزن محدود

 

خودنویس پینایدر


پینایدر، شرکتی است که در سال 1774 تأسیس شد و این برند نخستین محصولات خود را در زمینه نوشت‌افزارها و کالاهای چرمی تولید کرد. این برند با الهام از تاریخچه غنی ایتالیا و اروپا، سعی در تولید باکیفیت‌ترین خودنویس‌ها داشته است. اگر قصد خرید خودنویس پینایدر به‌عنوان یکی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان را دارید، می‌توانید ست خودنویس پینایدر را در نظر بگیرید که با طلای 18 عیار ساخته شده است. این مدل یکی از جذاب‌ترین خودنویس‌ها برای کلکسیون داران و مشتریان سخت پسند، به شمار می‌آید. در ادامه با مشخصات مدل آرکو بینایدر بیشتر آشنا می‌شوید.

 

مشخصات خودنویس پینایدر مدل آرکو

تولید کننده پینایدر
رنگ سیاه و نقره‌ای
وزن 37.42 گرم
طول 143 میلی متر
جنس رزین
سری آرکو

 

مزایا و معایب خودنویس پینایدر


مزایا

  • محدود بودن تولید این خودنویس
  • طراحی مسحورکننده
  • نوک طلای 14 عیار با اندازه‌های مختلف
  • نوک‌هایپرفلکس

معایب

  • دسترسی محدود و دشوار بودن خرید

 

خودنویس مونتگراپا


فهرست معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان صرفاً با بررسی مونتگراپا به‌عنوان تولیدکننده ایتالیایی مطرح در زمینه تولید خودنویس، کامل می‌شود. این شرکت در شهر باسانو دل گراپا تأسیس شده است و در نزدیکی رودخانه برنتا قرار دارد. این برند، محصول طراحی استثنایی توسط طراحان ایتالیایی است.

مونتگراپا تاریخچه‌ای طولانی در تولید نوشت‌افزارهای با کیفیت داشته و نقش مهمی در ارائه ابزارهای نوشتاری خوش‌ساخت در طی دوران پرتلاطم جنگ جهانی دوم ایفا کرده است. خودنویس‌های این برند توسط هنرمندان شهیر قرن بیستم مانند ارنست همینگوی و جان دوس پاسپوس استفاده شده است. قصد داریم با مشخصات مدل برنتا این برند خوش‌نام بیشتر آشنا شویم.

مشخصات خودنویس مونتگراپا مدل برنتا

تولید کننده مونتگراپا
رنگ سیاه
وزن 28.35 گرم
طول 149 میلی متر
جنس رزین
سری برنتا

 

مزایا و معایب خودنویس مونتگراپا


مزایا

 

  • نوک با اندازه متنوع
  • سیستم تغذیه کارتریج جوهر
  • نوک خودنویس از جنس فولاد ضدزنگ

معایب

  • نوک آن از طلا ساخته نشده است که برای خودنویسی با قیمت بالا که متعلق به یکی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان است، مناسب نیست.

 

خودنویس کاوکو


کاوکو، برندی آلمانی است که در میان معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان قرار دارد و در سال 1883 تأسیس شده است. این شرکت در سال 1930 دچار ورشکستگی شد و توسط شرکت ناست ورینگن و گراب خریداری شد. سال‌ها بعد در سال 1994، این شرکت توسط شرکت شناخته شده گاتربرلت خریداری شد و به‌تدریج، به برندی تبدیل شد که امروزه می‌شناسیم.

در حال حاضر این برند، انواع محصولات نوشتاری متمایزی را چه در زمینه خودنویس‌ها و همچنین خودکارهای دیجیتالی، مدادهای نوکی و روان‌نویس تولید می‌کند. این برند، خودنویس‌های خود را با قیمت مناسبی تولید می‌کند و نیازهای بهترین کارشناسان و حرفه‌ای‌های خودنویس برآورده کند. درنتیجه، کاوکو، جزو مطرح‌ترین برندهای خودنویس محسوب می‌شود و مدل کاوکو اسپورت، یکی از مشهورترین مدل‌های این برند است. صرفه اقتصادی با حفظ کیفیت موجب شده است تا کاوکو جزو معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان در این زمینه محسوب شود.

مشخصات خودنویس کاوکو

تولید کننده کاوکو
رنگ سبز، سفید، قرمز، سیاه، آبی فیروزه‌ای و بسیاری از رنگ‌های دیگر
وزن 9.9 گرم
طول 105mm
جنس رزین
سری اسپورت


مزایا و معایب خودنویس کاوکو


مزایا

  • خودکار EDC عالی به دلیل طراحی فشرده خود.
  • خودنویس قابل تنظیم با خواسته‌های مشتری به دلیل امکان افزودن نوک‌ها و مبدل
  • امکان سرهم‌بندی و جداسازی ساده قطعات
  • قابل تعویض بودن قطعات آن با خودنویس‌های اسپورت ICE، اسکای لاین و AL Sport.

معایب

  • ظرفیت کم جوهر کارتریج
  • کوچک بودن خودنویس برای دست‌های بزرگ

 

خودنویس های معروف جهان

 

ما در این مقاله با معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان آشنا شدیم. کیفیت بالا، نوشتار مناسب، ساخت خودنویس با مواد با کیفیت و ارزشمند جزو مشخصه‌های معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان محسوب می‌شود. در این میان صرفه اقتصادی، استفاده از کمیاب‌ترین و ارزشمندترین مواد مانند طلا و تولید محدود، جزو برخی از مشخصه‌های خاص برخی از معروف‌ترین برندهای خودنویس جهان محسوب می‌شود. در این خصوص، برندهایی مانند لامی، ویسکانتی، مونت بلانک، کاوکو و سایر برندها، تاریخچه‌ای بسیار طولانی دارند و در طراحی خودنویس خود، از تاریخچه و فرهنگ بومی خود الهام گرفته‌اند.

کارشناسان شرکت پیشکش آماده پاسخگویی و راهنمایی شما برای خرید خودکار تبلیغاتی و خودنویس‌های خاص هستند.


2/ مهر/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف