WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
تبلیغات محیطی چیست؟

تبلیغات محیطی چیست؟

21/ آبان/1402

تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد که افراد هدف را در هرجایی که هستند پیدا کند و محصولات و اهداف خود را برای آن‌ها بیان نماید. تبلیغات محیطی به‌گونه‌ای از تبلیغ برای افرادی که در خارج از خانه هستند گفته می‌شود. این تبلیغ و بازاریابی به دلیل اینکه مردم ۷۰ درصد از ساعات روز خود را در بیرون از منزل به سر می‌برند دارای اهمیت ویژه‌ای است.


این نوع از تبلیغات باعث ارتقای مزایای اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی نیز می‌شود. در این مطلب به بررسی تبلیغات محیطی می‌پردازیم و چنانچه شما نیز به این نوع از تبلیغ علاقه دارید تا آخر مطلب ما را همراهی نمایید.

 

انواع تبلیغات محیطی


تبلیغات محیطی به ۲ دسته تبلیغ بیرونی و تبلیغ درونی تقسیم‌بندی می‌شوند. تبلیغات درونی به مواردی اشاره دارد که در داخل فضای بسته؛ مانند مراکز خرید انجام می‌شود. تبلیغات بیرونی نیز به مواردی همچون تبلیغ روی بیلبوردها در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها اشاره دارد.

این‌ها تنها یک نمونه از مثال‌هایی است که برای این نوع از تبلیغات می‌توان بیان کرد.

 

دلیل استفاده از این نوع تبلیغ


زمانی که تبلیغات محیطی با روشی خلاقانه همراه باشد در ذهن افراد ماندگار می‌شود و آن‌ها را به تهیه محصول تشویق می‌کند. زمانی که فرد برای خرید وارد مرکز خرید می‌شود نام کالا و نام برندی که آن را تولید کرده است از قبل در ذهن او جای گرفته است و خرید هدف‌مندتری دارد.

این نوع از تبلیغات باید بسیار خلاصه باشند و از جملات تأثیرگذاری استفاده شود که برای مخاطب جالب باشد. این تبلیغات از رسانه‌های مختلف برای ارسال پیام خود استفاده می‌کنند که تعدادی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بیلبوردها
  • تبلیغات در داخل وسایل نقلیه عمومی
  • تبلیغ در مراکز خرید
  • تبلیغ در سینماها
  • و...

تبلیغ روی بیلبوردها و یا روش‌های دیگر در خارج از محیط خانه قابل ردشدن مانند تبلیغاتی که در دنیای مجازی است و با یک کلیک آن‌ها را می‌بندیم نیست. در این حالت فرد مجبور است که به تصاویر ارائه شده و یا جملات موجود روی یک تابلوی تبلیغاتی توجه کند.

تبلیغات محیطی بیلبورد

طبق تحقیقاتی که انجام شده ۴۸ درصد افراد در صورت برخورد با یک تبلیغ روی گوشی همراه خود که قبل‌تر آن را روی یک بیلبورد دیده‌اند یا در فضای بیرون در معرض تبلیغات بوده‌اند، روی آن پیغام کلیک می‌کنند.

 

مزیت استفاده از تبلیغات محیطی


در این قسمت به بررسی مزایایی این روش از تبلیغات می‌پردازیم.

 

مقرون‌به‌صرفه بودن


یکی از راه‌های بسیار اقتصادی برای دسترسی به تعداد بسیار زیادی از مردم استفاده از تبلیغات محیطی است. در این نوع از تبلیغ به دلیل استفاده از یک قالب کلی‌تر برای معرفی محصول در زمان و هزینه برای یافتن مخاطبان هدف صرفه‌جویی می‌شود.

استفاده از بیلبوردها و یا تهیه هدایای تبلیغاتی شاید هزینه داشته باشند؛ اما در صورت استفاده درست از آن‌ها می‌توان با یک‌بار تبلیغ نام برند را در بین مردم رواج داد.

 

دسترسی وسیع


۸۸ درصد مردم در طول هفته متوجه تبلیغات در فضای بیرون از دنیای دیجیتال هستند. به دلیل استفاده روزافزون از مسدودکننده‌های تبلیغاتی در گوشی همراه و یا سیستم‌های کامپیوتری همچنین عوض‌کردن راحت کانال‌های تلویزیونی و رادیویی تبلیغ در محیط آزاد و باز بیرون می‌تواند تعداد بیشتری از مردم را هدف قرار دهد.

 

تعامل با تبلیغات رسانه‌ای


افرادی که در معرض تبلیغات محیطی هستند احتمال بیشتری دارد که روی تبلیغ همان محصول در دنیای مجازی کلیک کنند و به دنبال یافتن جزئیات بیشتر بروند. در این صورت کمپین‌های تبلیغاتی با بازاریابی در فضاهای دیگر باید در تعامل باشند.

 

تأثیر طراحی


چنانچه برای تبلیغ محصول و برند خود تمایل به استفاده از تصاویر و ویدئوهای جذاب دارید تا تأثیرگذاری را افزایش دهید استفاده از تبلیغ محیطی به‌شدت کارآمد است. در این حالت شما به این نتیجه رسیده‌اید که طراحی یک راه عالی و در جذب مخاطب بیشتر تأثیر بسزایی دارد.

استفاده از بیلبوردهای تبلیغی که قابلیت جابه‌جای تصاویر را دارند به ماندگاری نام برند کمک می‌کند. در این حالت چند تصویر از محصول با سرعت مناسبی روی بیلبورد تعویض می‌شوند که این کار هم نمایش محصولات مختلف برند را شامل می‌شود و هم یک ایده خلاقانه به شمار می‌آید.

 

بیلبورد

 

تأثیر بیشتر تبلیغات محیطی روی مخاطب هدف


در صورت استفاده از این نوع تبلیغ می‌توانید در مکان‌هایی که مخاطبان هدف شما بیشترین تجمع را دارند از یک ال‌سی‌دی بزرگ برای معرفی محصول و برند خود استفاده کنید. برای مثال باشگاه‌های ورزشی بهترین مکان برای معرفی محصولات بدنسازی است.

 

انواع رسانه برای تبلیغات محیطی


راه‌های بسیار زیادی برای انجام تبلیغات محیطی وجود دارد که کسب‌وکارها باتوجه‌به بودجه موردنظر و میزان تأثیرگذاری می‌توانند آن‌ها را انتخاب کنند. در این قسمت به بررسی بیشتر این موارد می‌پردازیم.

 

استفاده از هدایای تبلیغاتی


اهدای جوایز و یا هدیه‌های تبلیغاتی در محیط کار و یا دادن اشانتیون به افراد مختلف با چاپ اسم محصول و برند بر روی این هدایا یکی از راه‌های جذب مخاطب است. این هدایای تبلیغاتی می‌توانند در مؤسسات مختلف و کسب‌وکارهای زیادی مورداستفاده قرار گیرند.

این هدایا عبارت‌اند از:

  • هدایای الکترونیکی مانند فلش مموری، پاوربانک، اسپیکر و...
  • ست‌های مدیریتی
  • خودکار تبلیغاتی
  • لیوان، ماگ و فلاسک مسافرتی
  • سررسید، هولدر، دفترچه یادداشت و تقویم
  • تیشرت، کلاه و لباس کار
  • جعبه‌ابزار تبلیغاتی
  • هدایای ویژه خودرو
  • و...

این هدایا نیز می‌توانند هم مناسبتی و هم یک راه مؤثر برای تبلیغ باشند.

 

بیلبوردهای دیجیتالی


روی این بیلبوردها می‌توان محصولات را به‌صورت یک ویدئو کوتاه و نمایش تصاویر به‌صورت اسلایدی تبلیغ انجام داد.

 

تبلیغات دیواری


این نوع از تبلیغ روی دیوارهای بزرگ و کوچک انجام می‌شود و برای محله‌هایی کاربرد بهتری دارد که تبلیغات محیطی در آن‌ها دارای محدودیت هستند. در این جا می‌توان از پوسترهای دیواری که دارای دید خوبی برای افراد هستند استفاده کرد.

نقاشی‌های دیواری به دلیل اینکه کار دست هستند بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند و مدت‌زمان زیادی بر روی دیوار باقی می‌مانند.

 

پوسترهای تبلیغاتی


پوسترها اغلب در جاده‌ها و خیابان‌ها استفاده می‌شوند و از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه‌تر از حالت‌های دیگر تبلیغات محیطی هستند.

 

تبلیغات خیابانی


این نوع از تبلیغ در خیابان‌ها با نام برند و یا محصول برای عابران منتظر اتوبوس و یا تاکسی یک سرپناه ایجاد می‌کنند و یا از نمایشگرهای دیجیتالی در این مکان‌ها استفاده می‌شود. این وسایل در یک سطح صمیمی و رودررو با افراد ارتباط برقرار می‌کنند.

 

استفاده از تبلیغات حمل‌ونقل در تبلیغات محیطی


در این حالت یک کسب‌وکار تصویر محصول و نام برند را بر روی وسایل نقلیه عمومی که در سطح شهرها و جاده‌ها در حال حرکت هستند چاپ می‌کنند. این وسایل به دلیل اینکه در معرض دید عموم قرار دارند یکی از بهترین نوع تبلیغات محیطی به‌حساب می‌آیند.

 

تبلیغات در استادیوم‌ها


این مکان‌ها که در هنگام برگزاری مسابقات تعداد بسیار زیادی از مردم را در خود جای می‌دهند بهترین مکان برای ایجاد یک تبلیغ گسترده با هدف جذب تعداد بالایی از مردم است. این مکان‌ها دارای دید گسترده‌ای نیز هستند.

 

تبلیغات در مرکز خرید


تبلیغات محیطی می‌تواند در مراکز خرید که افراد زیادی فعالانه به دنبال خرید هستند انجام گیرد. قراردادن بنرهای تبلیغاتی در مکان‌هایی از این مراکز مانند فودکورت‌ها یا کنار پله‌برقی که تردد بالایی دارند بسیار تأثیرگذار است.

 

تبلیغات محیطی در مرکز خرید

 

تبلیغات محیطی برای معرفی برند و محصول یک کسب‌وکار به‌صورت گسترده دارای مزایای فراوانی است که در این مطلب به آنها اشاره کردیم. برای ماندگاری محصول نیاز است تا در کنار تبلیغات و بازاریابی برای کسب نتیجه بهتر از افراد متخصص در این زمینه استفاده کنید. بهترین پیشنهاد برای اثرگذاری این روش ترکیب تبلیغ محیطی با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است.


21/ آبان/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف