WhatsApp WhatsApp
این محصول به لیست سفارش شما اضافه شد.
لوگو چیست و چگونه بهترین لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

لوگو چیست و چگونه بهترین لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم؟

13/ فروردین/1402

احتمالا در طول روز چه در زمان خرید و قدم‌زدن و چه موقع جستجو در شبکه‌های اجتماعی با انواع لوگو های معروف روبرو می‌شوید. شاید خیلی به آن‌ها توجه نکنید؛ اما این نمادها برای ایجاد برندینگ در شرکت‌ها، یک بخش جدایی‌ناپذیر به‌حساب می‌آیند. حال اگر شما نیز برای کسب‌وکار خود به دنبال یک لوگو هستید، در این مطلب از پیشکش همراه ما باشید. در این مقاله ابتدا قصد داریم بگوییم که لوگو چیست. سپس شما را با انواع لوگو آشنا کنیم تا بتوانید بهترین آن‌ها را انتخاب کنید.


در ابتدا و پیش از اینکه انواع لوگو را به شما معرفی کنیم می‌خواهیم به شما بگوییم که لوگو چیست. نشان یا لوگو در اصل یک طرح گرافیکی است که برای شناسایی یک برند یا محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد و از رنگ‌ها، تصاویر و کلمات ساخته می‌شود. همان‌طور که احتمالا در لوگو های معروف هم دیده‌اید، لوگو انواع مختلفی دارد و در سایزها و اشکال مختلف ایجاد می‌شود. در کل با انتخاب یک لوگوی خوب می‌توانید خدمات، کسب‌وکار و برند خود را به مخاطب معرفی کنید. اگر به کسب‌وکارهای حرفه‌ای نگاه کنید با یک لوگوی به‌یادماندنی مواجه خواهید شد. برای مثال اگر به برندهایی مثل پپسی، آدیداس، نایک، استارباکس و غیره فکر کنید، حتما لوگوی آن‌ها جلوی چشمتان ظاهر خواهد شد.

 

انتخاب بهترین لوگو برای کسب و کار

 

معرفی انواع لوگوهای معروف

حال که فهمیدید لوگو چیست، باید با انواع آن‌ها آشنا شوید. لوگو های معروف در انواع مختلفی وجود دارند؛ اما به‌طورکلی می‌توان آن‌ها را در چهار دسته قرار داد. شما باید بر اساس مخاطب هدف و نوع کسب‌وکار خود، لوگوی مناسب را انتخاب کنید.

1 - لوگو نوشتاری

ورد مارک (wordmark) یا لوگوتایپ یکی از انواع لوگوهاست که برای طراحی آن از نوشته استفاده می‌شود. در این نوع لوگو اسم شرکت یا برند با فونت و اندازه مشخص نوشته می‌شود. در زمان طراحی این لوگو باید کمی خلاقیت داشته باشید و نام برندتان را به طور واضح و خوانا بنویسید. انتخاب رنگ و فونت در این سبک لوگو بسیار مهم است. برخی از لوگو های معروف نوشتاری شامل برند پاناسونیک و گوگل هستند.

2 - لوگو تصویری

در این قسمت از مطلب لوگو چیست، می‌خواهیم لوگو تصویری را به شما معرفی کنیم. لوگو تصویری با نام لوگو مارک نیز شناخته می‌شود و با یک تصویر خاص یا طرح گرافیکی به وجود می‌آید. این نوع لوگو نسبت به لوگوی نوشتاری پیچیدگی بیشتری دارد و برای اینکه از آن آگاهی پیدا کنید باید با برند موردنظر تا حد کمی آشنایی داشته باشید. در طراحی این نوع لوگو باید یک تصویر یا نماد مناسب را انتخاب کنید که بیانگر شرکت شما باشد. سپس با انتخاب رنگ مناسب، کار را تمام کنید و تاثیر لازم را بر مخاطب بگذارید. مثال‌هایی از لوگو تصویری شامل لوگوی بنز، اپل و تلگرام هستند.

3 - لوگو ترکیبی

حتما از نام این لوگو معنی آن را فهمیده‌اید. این نوع لوگو از تلفیق و ترکیب لوگو تصویری و نوشتاری تشکیل می‌شود. این نوع لوگو معمولا پرکاربردترین نوع لوگو است؛ ولی باید در طراحی و انتخاب این لوگو دقت کنید تا متن و تصویر با هم متناسب باشند. در این صورت می‌توانید یک لوگوی ماندگار داشته باشید. برند پوما و کینگ برگر مثالی از لوگو های معروف ترکیبی هستند.

4 – لوگو مونوگرام

این نوع لوگو به لوگو نوشتاری شباهت دارد با این تفاوت که از حروف مختصر یا حرف اول نام برند در طراحی آن استفاده می‌شود. نکته مهم در طراحی این نوع لوگو چیست؟ اینکه فقط از یک یا چند حرف استفاده شود و اینکه فونت مناسبی برای آن انتخاب شود؛ چراکه مهم‌ترین نکته در زیبایی این لوگو همین است.

شما می‌توانید باتوجه‌به کسب‌وکار خود، یکی از انواع لوگوها را انتخاب کنید. اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی و کمک دارید، می‌توانید روی کارشناسان پیشکش حساب کنید.

 

 

لوگو چیست؟

 

آشنایی با اصول مورد استفاده در طراحی لوگوهای معروف

با انتخاب یک لوگوی مناسب برای شرکت یا برند خود، می‌توانید چهره‌ای خوب برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید و به مشتریان کمک کنید تا بهتر شما را بشناسند و با خدمات شما آشنا شوند. زمانی که می‌خواهید بهترین لوگو را برای برند خود انتخاب کنید باید به موارد مختلفی توجه کنید و با ترکیب آن‌ها، یک طرح خاص ایجاد کنید. در این قسمت از مطلب لوگو چیست، قصد داریم نکاتی را بیان کنیم که باید برای انتخاب بهترین لوگو به آن‌ها توجه کنید.

 

رنگ لوگو

برای انتخاب رنگ لوگو نباید فقط به سلیقه خود توجه کنید؛ بلکه باید حسابی روی آن تفکر و تحقیق کنید. انتخاب رنگ مناسب برای لوگو می‌تواند تاثیر زیادی بر عواطف و احساسات برند شما بگذارد. به این نکته نیز توجه کنید که بهتر است نهایت از 3 رنگ در لوگو خود استفاده کنید. در لوگو های معروف می‌توانید رنگ‌های مختلف را ببینید. برای مثال رنگ آبی حس خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند، رنگ قرمز برای جلب‌توجه و یا افزایش اشتها مناسب است، اگر در کسب‌وکار خود به ایجاد انرژی نیاز دارید از رنگ زرد استفاده کنید.

 

تصویر لوگو

به‌طورکلی باید به کمک تصاویر کسب‌وکار یا برند خود را معرفی کنید. برخی مواقع نیز از تصاویر انتزاعی در طراحی لوگو استفاده می‌شود که خلاقیت و شخصیت برند را بیان می‌کند. بهتر است درصورتی‌که می‌خواهید برای برند خود تصویر غیرمرتبط را بکار ببرید، از یک احساس یا داستان در مورد محصول خود استفاده کنید.

 

نوشته در لوگو

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مطلب لوگو چیست بیان کردیم، زمانی که می‌خواهید یک لوگو تایپوگرافی و یا ترکیبی را طراحی کنید، باید به سایز و فونت نوشته دقت کنید. در طراحی این لوگو حداکثر 2 یا 3 فونت را بکار ببرید تا طرح شما شلوغ و زشت نشود.

 

شعار در لوگو

محل قرارگیری شعار معمولا در اطراف یا زیر لوگو است. در انتخاب شعار نیز دقت کنید تا یک جمله ساده و ماندگار پیدا کنید. البته حتما نیاز نیست که برای برند خود شعار داشته باشید؛ اما این ویژگی، یک عامل موثر در شناخت بیشتر برند شماست. از لوگو های معروف که از شعار استفاده کرده‌اند می‌توان به برند ال‌جی با شعار Life’s Good اشاره کرد.

 

لوگوهای معروف

 

دلیل اهمیت کسب و کارها به طراحی لوگو چیست؟

لوگو به مخاطب کمک می‌کند تا تاثیر خوبی از برند شما بگیرد و به آن علاقه‌مند شود. از سوی دیگر زمانی که کسب‌وکارهای مختلف در حال رقابت هستند، داشتن یک لوگوی متفاوت می‌تواند یک گام جلوتر از بقیه قرار بگیرد. لوگو اگر به‌خوبی طراحی شود هویت هر برند را نشان می‌دهد؛ برای مثال از میان لوگو های معروف به برند اپل توجه کنید، زمانی که یک سیب گاز زده می‌بینید قطعا به یاد این برند می‌افتید. با طراحی بهترین لوگو می‌توانید یکی از اولین قدم‌های استراتژی بازاریابی را بردارید و برند خود را به دیگران معرفی کنید.

 

آشنایی با کاربردهای لوگو در کسب و کار

در این قسمت از مطلب لوگو چیست می‌خواهیم کاربردهای ساخت لوگو را بیان کنیم.

 

وب‌سایت‌ها

زمانی که لوگوی شما در سایتتان وجود داشته باشد، بهتر شناخته می‌شوید. حتما در زمان ایجاد یک وب‌سایت از اینکه بازدیدکنندگان بتوانند لوگوی شما را مشاهده کنند، مطمئن شوید. محل قرارگیری لوگوها معمولاً در هدر سایت است.

 

محصولات

زمانی که شما محصولی را به فروش می‌رسانید و کیفی با لوگوی خود را به مشتری ارائه می‌دهید، مشتری در خیابان با آن کیف راه می‌رود. در این شرایط هم لوگوی شما دیده و شناخته می‌شود و هم تبلیغی برای برند شما به‌حساب می‌آید.

 

کارت ویزیت

کارت ویزیت همانند یک یادگاری است که مشتریان می‌توانند همیشه آن را به همراه داشته باشند. با قراردادن لوگوی خود روی کارت ویزیت، می‌توانید یک فرصت عالی برای برندینگ داشته باشید. لوگو های معروف همیشه این‌گونه رفتار می‌کنند.

 

شبکه‌های اجتماعی

اگر در شبکه‌های اجتماعی همانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و غیره فعالیت دارید، عکس‌ها و تصاویری که منتشر می‌کندی دارای لوگو باشند. در این صورت مخاطب می‌تواند به‌خوبی شما را بشناسد.

 

کلام آخر

لوگو مثل روح برای برند و شرکت شما به‌حساب می‌آید؛ بنابراین باید در انتخاب بهترین لوگو به موارد مختلفی توجه کنید تا یک لوگوی معنادار را برای خود برگزینید و حس خوبی را به مخاطب منتقل کنید. سعی کنید با ساده نگه‌داشتن لوگو، ماهیت برند خود را نشان دهید. در این مطلب سعی کردیم نکاتی که برای انتخاب یک لوگوی مناسب نیاز دارید را همراه با مثال‌هایی از لوگو های معروف بیان کنیم. امیدواریم این مطلب لوگو چیست از پیشکش برایتان کاربردی باشد.

 


13/ فروردین/1402



بحث و تبادل نظر
نظر دهید تعداد کاراکتر مانده: 300
انصراف